ترمیم مو با سس مایونز امروزه بیش از پیش مورد استفاده قرار میگیرد و سس مایونز بهترین درمان مو است مخصوصا برای موهای خشک و شکننده.

معمولا خشکی و شکنندگی مو ها دو علت اصلی دارد یا به خاطر کمبود ویتامین و مواد مغذی است و یا به علت استفاده مدام از رنگ کننده و مواد شیمیایی است که با مصرف مایونز شاهد نرمی و درخشندگی موهایشان هستند. سس مایونز دارای روغنهایی است که برای رشد و ترمیم مو بسیار خوب هستند و نه تنها باعث مرطوب تر شدن موها می شوند بلکه برای افرادی که موهای زبر، خشک، آسیب‌دیده و مجعد دارند، می‌توانند ساقه موهای خود را به سس مایونز آغشته کنند. سپس آنها را با کلاه مخصوص رنگ حدود ۳-۲ ساعت بپوشانند و درنهایت هم با شامپویی ملایم، آن را آبکشی کنند. 

انواع ماسک مو تشکیل شده از سس مایونز 

سس مایونز برای مو - انواع ماسک مو تشکیل شده از سس مایونزاین نوع از درمان صرفا برای موهای خشک که در اثر تابش خورشید، باد و وسایل داغی نظیر اتوی مو آسیب دیده اند مورد استفاده قرار میگیرد. اگر کف سرتان بطور طبیعی چرب است، مالیدن سس مایونز به تنهایی بر روی ریشه های مو آن را خشک تر و زبرتر میکند. توجه داشته باشید که برای استعمال ماسک مو همیشه از یک آرایشگر ماهر مشاوره بگیرید. زمانیکه قصد مراقبت از موهایتان را دارید مطمئن باشید که بهترین گزینه استفاده از مواد طبیعی است. امروزه استفاده ی برخی از محصولات تجاری که حاوی روغن زیتون، مایونز و تخم مرغ میباشند گسترش یافته است. اما چرا باید مقدار زیادی پول صرف خرید این محصولات کنید؟ به جای آن میتوانید از ماسک موی مایونز استفاده کنید. استفاده از مایونز بهترین درمان برای نرم کردن موهای خشک و خرد شده و شکننده است. همچنین یک راه حل ارزان قیمت است که به نرمی، درخشندگی و استحکام موهایتان کمک میکند. بعلاوه طرز تهیه آن بسیار ساده است که در قسمت بعدی به آن اشاره میکنیم.

ماسک روغن زیتون و مایونز 

سس مایونز برای مو - انواع ماسک مو تشکیل شده از سس مایونزاز این مخلوط برای موهای آسیب دیده، زبر و خشک استفاده نمایید.در یک کاسه ۲/۱ شیشه ی مایونز را بریزید و سپس یک قاشق سوپخوری روغن زیتون به آن اضافه کنید و منظم هم بزنید. سپس یک زرده تخم مرغ و یک قاشق سوپخوری آبلیمو به آن اضافه کنید.( اگر موهای روشن و بلوند دارید از آبلیمو و اگر موی تیره و یا قرمز دارید از آب سیب استفاده کنید.) همه مواد را باهم مخلوط کنید و آن را بر روی موهای مرطوب خود بمالید. سرتان را بمدت نیم ساعت با کلاه بپوشانید و سپس با آب سرد بشویید. ( بجای روغن زیتون میتوانید از روغن بادام نیز استفاده نمایید.)

ماسک آووکادو و مایونز 

سس مایونز برای مو - انواع ماسک مو تشکیل شده از سس مایونزاز این ماسک برای موهای ترد و شکننده استفاده کنید. ۲/۱ از آووکادو را درون ظرفی با چنگال له کنید سپس یک فنجان مایونز به آن اضافه نمایید. مخلوط را به موهایتان بخصوص ریشه مو و قسمتهای خشک بمالید. بمدت نیم ساعت سر خود را بپوشانید حال موهایتان را با آب سرد بشویید. زمانیکه موهایتان را لمس میکنید نرمی آن را احساس میکنید. درکنار مایونز، آووکادو نیز یک نرم کننده بسیار خوب برای مو بشمار می آید اگر موهای خشکی دارید حتما از این ترکیب استفاده نمایید.

ماسک تخم مرغ و مایونز

سس مایونز برای مو - انواع ماسک مو تشکیل شده از سس مایونزاز این مخلوط برای نرم و مرطوب نمودن موهایتان استفاده کنید. در یک ظرف یک فنجان سس مایونز را با سه عدد زرده تخم مرغ مخلوط نمایید. این مخلوط را بر روی سرتان بخصوص ریشه های مو بمالید. ۲۰ دقیقه سرتان را با کلاه بپوشانید.سپس موهایتان را با آب سرد بشویید. توجه داشته باشید که بعد از شستشو شامپو نزنید و روز بعد موهایتان را شامپو کنید.

ماسک روغن بادام، سرکه و مایونز 

سس مایونز برای مو - انواع ماسک مو تشکیل شده از سس مایونزاز این ماده جهت از بین بردن شپش موجود در میان مو استفاده میشود. ۵ قاشق سوپخوری سس مایونز را به موهایتان بمالید. ( میزان آن با توجه به ضخامت و طول مو میتواند متفاوت باشد.) سپس سر خود را با کلاه بپوشانید و مطمئن شوید که کلاه محکم است این سبب خفه شدن شپش ها میشود. محلول را بمدت ۲ تا ۳ ساعت بگذارید بماند سپس موهایتان را با آب ولرم بشویید. همچنین موهایتان را با شامپو و نرم کننده بشویید تا تمام آثار مایونز پاک شود. مخلوط روغن بادام و سرکه را به موهایتان بمالید و مجددا آن را بشویید. با استفاده از شانه از شر تخمهای شپش خلاصی پیدا کنید. روغن و چربی موجود در این محلول شپش ها را کشته و نرمی و درخشندگی موهایتان را درپی خواهد داشت.

مایونز سبب نرمی، لطافت و جوانی موهای خشک شده و سبب رشد مجدد موهای آسیب دیده میشود. همچنین توجه داشته باشید که با استفاده از ماسک های موجود موهایتان براحتی از موادمغذی بهره مند میشوند.

میزان مصرف سس مایونز برای مو

سس مایونز برای مو - انواع ماسک مو تشکیل شده از سس مایونزکسانی که از سس مایونز برای موهایشان استفاده می کنند شاهد نرمی و درخشندگی موهایشان هستند. اما یادتان باشد که ماسک سس مایونز را فقط دوبار در هفته استفاده کنید. پروتئین موجود در سس مایونز باعث تقویت ریشه مو می شود. و به رشد فولیکول های مو سرعت می بخشد. سس مایونز پر از روغنهایی است که برای رشد و ترمیم مو بسیار خوب هستند و نه تنها باعث مرطوب تر شدن موها می شوند، بلکه گیرها و وزهای آن را نیز به طور کامل از بین برده و به فرهای آن درخشش می بخشند.

ماسک سس مایونز برای چه نوع موهایی استفاده می شود؟

سس مایونز برای مو - انواع ماسک مو تشکیل شده از سس مایونزماسک سس مایونز برای هر نوع مویی مناسب است و می توان بدون هیچ استرسی از آن استفاده کرد. استفاده از ماسک سس مایونز برای موها نه تنها ضرر ندارد بلکه به اندازه ماسک های شیمیایی دیگر هزینه بالا صرف نمی کنید.

چگونگی استفاده از سس مایونز برای موها

ابتدا یک سس مایونز مرغوب از فروشگاه تهیه کنید. سپس موهایتان را کمی نم دار کنید. موهایتان را به طور کامل خیس نکنید. با توجه به حجم موهایتان مقداری سس بردارید و لا به لای موهایتان ماساژ دهید. بعد از آن روی سرتان را به یک کلاه پلاستیکی یا نایلون بپوشانید تا برای چند دقیقه گرمای خود را حفظ کند. به مدت 15-20 دقیقه آنرا نگه داشته و سپس با یک شامپوی ملایم شستشو دهید.

فواید استفاده از سس مایونز در درمان مشکلات مو

سس مایونز برای مو - انواع ماسک مو تشکیل شده از سس مایونز

1. آبرسانی به موها

مایونز حاوی روغن بوده و به همین دلیل می تواند موها را به خوبی مرطوب کند. به همین دلیل برای موهای خشک و آسیب دیده بسیار مناسب است.

2. محافظت از آفتاب

مایونز مانند یک لایه قوی روی موها بوده و از موها در برابر اشعه های مضر خورشید حفاظت می کند.

3. محافظت در برابر محصولات حالت دهنده مو

وسایلی که به موها حالت می دهند آسیب های زیادی به آن ها وارد می کنند که یکی از این آسیب ها خشک کردن موهاست. به همین دلیل می توان از مایونز استفاده کرده و این موهای خشک و آسیب دیده را درمان کرد.

4. متعادل کردن PH مو

سرکه موجود در مایونز به متعادل کردن PH موها کمک کرده و به حفظ سلامت آن ها کمک می کند.

5. محافظت در برابر شکنندگی

پروتئین موجود در مایونز شکاف های روی موها که باعث شکنندگی آن ها می شوند را از بین برده و موها را پرتر و احتمال شکنندگی آن ها را کمتر می کند.

6. رشد موها

سس مایونز حاوی زرده تخم‌مرغ، سرکه و روغن است که در کنار هم، موها را تغذیه و مرطوب و همچنین، پوست سر را برای رشد موهای جدید تقویت می‌کنند.

7. از بین بردن انگل‌ها

سس مایونز یکی از محبوب‌ترین درمان‌ها برای مقابله با انگل‌های مو مانند شپش است.

8. صاف کردن موها

استفاده مرتب از سس مایونز به عنوان ماسک مو می‌تواند به طور مؤثری موهای فر و وز را نرم و صاف کند.

9. نرم کردن موها

از آنجا که سس مایونز غنی از اسیدهای آمینه و روغن‌های مغذی است، یکی از بهترین نرم‌کننده‌ها برای مو به شمار می‌رود.

10. محافظت از رنگ مو

موهای رنگ شده اغلب به سرعت تغییر رنگ می‌دهند. سس مایونز با بستن کوتیکول‌های مو که هنگام رنگ کردن باز شده‌اند، باعث تثبیت رنگ مو می‌شود.

11. درمان شوره سر

سس مایونز حاوی سرکه است که ماده مؤثری برای متعادل کردن سطح PH پوست سر و تولید روغن در آن است. تولید بیش از حد روغن یکی از دلایل اصلی شوره سر است که سس مایونز به رفع آن کمک می‌کند.

مراحل استفاده از سس مایونز در درمان مشکلات مو

سس مایونز برای مو - انواع ماسک مو تشکیل شده از سس مایونز

  • برای انجام این کار باید ابتدا کمی موها را نم دار کرد.
  • سپس یک فنجان را پر از سس مایونز کرده و آن را روی ریشه تا ساقه و انتهای موها کشید.
  • سپس موها را به خوبی ماساژ داده این کار را از ریشه تا انتهای موها تکرار کرد.
  • پس از ماساژ دادن نیز باید 20 دقیقه صبر کرده و سپس موها را شست.
  • برای شستن موها نیز می توان از یک پاک کننده ملایم استفاده کرد.
  • بهتر است این کار ماهانه روی موها انجام شود.

مراحل استفاده از سس مایونز در درمان موهای خشک

سس مایونز برای مو - انواع ماسک مو تشکیل شده از سس مایونز

  • روی موها مایونز زده و از این که روی هر تار مو به خوبی پوشیده از مایونز است، اطمینان حاصل کرد.
  • سپس موها را در بالای سر جمع کرده و آن ها را داخل یک کلاه پلاستیکی قرار داد.
  • برای این که موها گرم شوند نیز بهتر است دور کلاه پلاستیکی را با یک حوله پوشانده و موها را گرم کرد.
  • سپس باید 20 دقیقه صبر کرده و موها به خوبی شسته شوند.
  • به علاوه بهتر است برای شستن موها یک شامپوی ملایم به کار برده و موها را چندان خشک نکرد.
  • بهتر است این کار به صورت ماهانه روی موها انجام شود.

برای تاثیر بهتر و برای گرفتن یک نتیجه بهتر نیز می توان مایونز را با کمی روغن زیتون، تخم مرغ و در صورت تمایل کمی آووکادو ترکیب کرده و سپس آن را روی موها زد. در صورتی که کسی مشکل شپش داشته باشد نیز می توان همین ترکیبات به اضافه روغن بادام و کمی سرکه را روی موها زده و این مشکل را برطرف کند.

نکاتی برای استفاده از سس مایونز در درمان مو

سس مایونز برای مو - انواع ماسک مو تشکیل شده از سس مایونز

  • همیشه از مایونز پرچرب برای این کار استفاده کنید.
  • برای شستن موها کمی داخل شامپوی خود آب ریخته و سپس موها را بشویید تا چربی آن ها گرفته شود.
  • در صورتی که با بوی مایونز مشکل دارید می توانید از کمی وانیل کمک گرفته و با اضافه کردن آن به مایونز بوی بد آن را از بین ببرید.
  • مایونز برای نرم کردن پوست صورت و بدن هم مناسب است. البته توصیه می شود کسانی از این درمان استفاده کنند که پوست آکنه خیز و یا حساسی نداشته باشند.
  • این درمان برای کسانی که به تخم مرغ و یا روغن زیتون حساسیت دارند توصیه نمی شود.

درمانی برای شکنندگی موها با سس مایونز

سس مایونز برای مو - انواع ماسک مو تشکیل شده از سس مایونزموهایی که فر طبیعی دارند خیلی مستعد شکننده شدن هستند، گاهی با یک شانه ساده تعداد زیادی از موها می شکنند. به همین دلیل این نوع موها برای سالم ماندن نیاز به مکمل پروتئین اضافی دارند تا بتوانند خود را ترمیم کنند. کاندیشنرهای عمیق مو(نرم کننده) که از مواد طبیعی تشکیل شده باشند، می توانند این مشکل را تا حدی برطرف کنند. بهترین کار این است که خودتان در منزل و با استفاده از مواد طبیعی و تازه چنین کاندیشنری تهیه کنید، کافی است تخم مرغ و سس مایونز را به نسبت یک به ۲ با هم مخلوط کنید و حسابی به هم بزنید تا کاملا یکنواخت شود. حال این کاندیشنر طبیعی را روی موهای تان بمالید و روی سر را با یک کلاه بپوشانید تا مواد بهتر جذب ساقه موها شوند، این مخلوط باید حدود ۳۰ تا ۴۵ دقیقه روی موها باقی بماند و بعد موها را آب بکشید. این کاندیشنر عمیق مو همچون درمانی موثر به ترمیم موها کمک می کند و موجب می شود موها نرم و درخشان شوند.

استفاده از سس مایونز برای کشتن شپش سر

سس مایونز برای مو - انواع ماسک مو تشکیل شده از سس مایونزشپش سر انگل کوچک و بدون بال است که در سر انسان زندگی و از خون انسان تغذیه می کنند بسیار معمول است که آنها مسری، خسته کننده و خلاص شدن از شر آنها بسیار سخت است اما نگران نباشید آنها خطرناک نیستند و گسترش نمی یابند و یا بیماری حمل نمی شود. میلیونها نفر از مردم، به ویژه کودکان در هر سال به شپش سر آلودگی دارند تماس سر به سر استفاده از چیزهای فرد آلوده از دلایل اصلی گسترش شپش سر از فردی به فرد دیگر است. خارش نا امید کننده ترین قسمت داشتن شپش سر است زیادی خارش منجر به زخم در پوست سرشده که می تواند منجر به عفونت پوست سر شود اگر شما زخم های باز در پوست سر دارید پس بهتر است به جای تلاش برای راه حل های خانگی با یک متخصص پوست برای درمان شپش سر مشورت کنید. اگر شما زخم های باز ندارید سپس شما باید یک آرایه گسترده ای از راه حل ها را در خانه امتحان کنید داروهای تجاری و یا بدون نسخه بر روی شپش موثر نیستند زیرا به آنها مقاوم شده اند. راه حل های طبیعی قابل اعتماد ترین راه حل، موثر و بدون هیچ گونه عوارض جانبی هستند راه حل های بسیاری مانند روغن درخت چای، سرکه، سس مایونز وجود دارند.

سس مایونز برای شپش سر 

سس مایونز نفس کشیدن را برای شپش سر دشوار می سازد و شپش با سس مایونز ترکیب و حذف می شود.

نحوه استفاده از سس مایونز برای شپش سر

راه های مختلفی برای استفاده از سس مایونز وجود دارد برای اطلاع شما، ما آنها را در زیر با شرح مفصلی قرار داده ایم سعی کنید آنها را انجام دهید و از شپش سر خلاص شوید.

1. سس مایونز

سس مایونز برای مو - انواع ماسک مو تشکیل شده از سس مایونز

  • موی خود را از پوست سر تا انتها با سس مایونز اشباع کنید.
  • مو و سر خود را با یک کلاه بپوشانید.
  • آن را در طول شب ترک و موهای خود را به طور معمول در صبح بشویید.
  • در حالی که آن هنوز مرطوب است شانه کردن مو به طور کامل سبب حذف شپش سر می شود
  • این روند 2 بار در هفته تکرار کنید.

2. سس مایونز با روغن نارگیل

سس مایونز برای مو - انواع ماسک مو تشکیل شده از سس مایونز

  • سس مایونز و چند قطره از روغن نارگیل را ترکیب کنید.
  • مخلوط را به مو از پوست سر تا انتها بمالید.
  • سر و مو ها را با یک کلاه حمام یا کلاه شنا بپوشانید و یک شب آن را ترک کنید.
  • در صبح، با استفاده از یک خشک کن موهای خود را خشک کنید.
  • شامپو را بمالید و برای 30 دقیقه صبر کنید.
  • موها را برای حذف شپش سر شانه کنید.
  • مو را به طور معمول بشوئید.
  • این روند را 3 بار در هفته تکرار کنید.

3. سس مایونز با سرکه و روغن درخت چای

سس مایونز برای مو - انواع ماسک مو تشکیل شده از سس مایونزروغن درخت چای نیز به دلیل خاصیت آفت کش آن یکی از موثرترین درمان ها برای شپش سر در نظر گرفته شده است اسید استیک در سرکه شپش سر را می کشد و صمغ تخم شپش را حل می کند لذا از چسبیدن به ساقه مو جلوگیری می کند.

  • در یک کاسه، سس مایونز را با 10 قطره از هر یک از روغن neem و روغن درخت چای مخلوط کنید.
  • 1/8 قاشق چایخوری از سرکه را اضافه کنید و خوب مخلوط کنید.
  • آن را بر روی مو از پوست سر تا انتها بمالید. 
  • آن را در مدت حداقل 2 ساعت ترک کنید.
  • مو را به طور کامل با شامپو بشوئید.
  • در حالی که مو هنوز مرطوب است مو را برای حذف شپش مرده شانه کنید.
  • این روند را 2 بار در هفته تکرار کنید.

توصیه و هشدار در استفاده از سس مایونز

سس مایونز برای مو - انواع ماسک مو تشکیل شده از سس مایونزچه مدت باید سس مایونز را در مو ترک کنیم بستگی به راحتی شما دارد برخی افراد ممکن است آن را برای 2 - 3 ساعت ترک کنند و برخی آن را یک شب نگه می دارند پزشکان توصیه به ترک برنامه به مدت حداقل 8 ساعت برای به دست آوردن نتایج موثر دارند اما برای بچه ها با سن کمتر از 5 سال، توصیه می شود برنامه سس مایونز را برای بیش از 5 ساعت ترک کنید. از بسته بندی های پلاستیکی و یا یک کیسه پلاستیکی برای پوشش سر استفاده نکنید همانطور که آنها عناصر خطرناک بسیار سمی هستند نباید آنها بر سر کودکان نگه داشته شود. اطمینان حاصل کنید تنها از کلاه دوش یا یک کلاه شنا استفاده می کنید. در حالی که سر با کلاه دوش را گره می زنید مطمئن شوید که تمام رشته های مو را پوشش داده اید سس مایونز پس از چند ساعت فاسد و برای مصرف به سمی تبدیل می شود لذا کودک نباید آن را بخورد.

نکات و هشدارها برای شپش سر

سس مایونز برای مو - انواع ماسک مو تشکیل شده از سس مایونز

  • از تماس سر به سر فردی با شپش سر اجتناب شود کودکان خود را آموزش دهید.
  • لوازم جانبی مو و شانه خود را اغلب تمیز کنید.
  • اگر یک نفر دارای شپش سر است در حالی که باید به دنبال جلوگیری از آلودگی باشید هر فرد در خانواده باید یک بار درمان شود.
  • هر گونه شپش سر باقی مانده بر روی تمام مبلمان و ورق های تخت باید درمان شوند.

کراتینه کردن مو با سس مایونز

سس مایونز برای مو - انواع ماسک مو تشکیل شده از سس مایونز

یک قاشق غذاخوری پر مایونز یا نصف استکان شیر پرچرب، یک عدد موز، دو قاشق غذاخوری عسل، یک عدد زرده ی تخم مرغ و یک قاشق روغن نارگیل مواد و توی مخلوط کن بریزید تا یک مخلوط یک دست و نرم و شل به دست بیاید. بیست دقیقه قبل از حمام روی موها بزنید و بعد با شامپو شستشو دهید. این ترکیب فوق العاده برای موهای خشک و آسیب دیده و موخوره مفید هست. (دو الی سه بار در هفته). در افرادیکه موهای فر یا وز دارند، این پروتئین به میزان کافی جهت نرم کردن ساختمان مو وجود ندارد. کراتینه کردن مو عمدتاً با جایگزین کردن محتوای کراتین مو عمل می کند.

حرف آخر : 
افرادی که موهای خود را صاف، فر یا رنگ کرده‌اند یا تمام افرادی که نمی‌خواهند آسیب زیادی به ساقه موهای خود برسانند، باید استفاده از سشوار را محدود به موارد خاص کنند. به‌طور کلی، خود چرخه شستن و خشک‌کردن موها با سشوار، می‌تواند باعث آسیب‌دیدن ساقه آنها به دلیل تماس با حرارت داغ سشوار و شستشوی مو شود.

منبع : | رنسانس | مه شو | زیبامون | یاسمنرژلب | ناز وب | رژیم سلامتی | بیتوته | آفتاب

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.
The comment language code.

Filtered HTML

  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
امتیاز
{"ratingValue":4.9,"reviewCount":10}
جمع امتیاز ها
5
تعداد امتیاز ها
10

افزودن دیدگاه جدید

Filtered HTML

  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
Schemas
{ "@context" : "https://schema.org", "@type" : "Article", "name" : "سس مایونز برای مو - انواع ماسک مو تشکیل شده از سس مایونز","headline" : "سس مایونز برای مو - انواع ماسک مو تشکیل شده از سس مایونز", "url" : "https://jameesalamat.com/node/103","id" : "https://jameesalamat.com/node/103","image":[ "https://jameesalamat.com/sites/default/files/field/image/%D8%B3%D8%B3%20%D9%85%D8%A7%DB%8C%D9%88%D9%86%D8%B2%20%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C%20%D9%85%D9%88.jpg"], "author":"Jameesalamat.com - جامعه سلامت","description":" ترمیم مو با سس مایونز امروزه بیش از پیش مورد استفاده قرار میگیرد و سس مایونز بهترین درمان مو است مخصوصا برای موهای خشک و شکننده." , "articleBody" : " معمولا خشکی و شکنندگی مو ها دو علت اصلی دارد یا به خاطر کمبود ویتامین و مواد مغذی است و یا به علت استفاده مدام از رنگ کننده و مواد شیمیایی است که با مصرف مایونز شاهد نرمی و درخشندگی موهایشان هستند. سس مایونز دارای روغنهایی است که برای رشد و ترمیم مو بسیار خوب هستند و نه تنها باعث مرطوب تر شدن موها می شوند بلکه برای افرادی که موهای زبر، خشک، آسیب‌دیده و مجعد دارند، می‌توانند ساقه موهای خود را به سس مایونز آغشته کنند. سپس آنها را با کلاه مخصوص رنگ حدود ۳-۲ ساعت بپوشانند و درنهایت هم با شامپویی ملایم، آن را آبکشی کنند.&nbsp; انواع ماسک مو تشکیل شده از سس مایونز&nbsp; این نوع از درمان صرفا برای&nbsp;موهای خشک&nbsp;که در اثر تابش خورشید، باد و وسایل داغی نظیر اتوی مو آسیب دیده اند مورد استفاده قرار میگیرد. اگر کف سرتان بطور طبیعی چرب است، مالیدن سس مایونز به تنهایی بر روی ریشه های مو آن را خشک تر و زبرتر میکند. توجه داشته باشید که برای استعمال ماسک مو همیشه از یک آرایشگر ماهر مشاوره بگیرید.&nbsp;زمانیکه قصد مراقبت از موهایتان را دارید مطمئن باشید که بهترین گزینه استفاده از مواد طبیعی است. امروزه استفاده ی برخی از محصولات تجاری که حاوی روغن زیتون، مایونز و تخم مرغ میباشند گسترش یافته است. اما چرا باید مقدار زیادی پول صرف خرید این محصولات کنید؟ به جای آن میتوانید از ماسک موی مایونز استفاده کنید. استفاده از مایونز بهترین درمان برای نرم کردن&nbsp;موهای خشک&nbsp;و خرد شده و شکننده است. همچنین یک راه حل ارزان قیمت است که به نرمی، درخشندگی و استحکام موهایتان کمک میکند. بعلاوه طرز تهیه آن بسیار ساده است که در قسمت بعدی به آن اشاره میکنیم. ماسک روغن زیتون و مایونز&nbsp; از این مخلوط برای&nbsp;موهای آسیب دیده، زبر و خشک استفاده نمایید.در یک کاسه ۲/۱ شیشه ی مایونز را بریزید و سپس یک قاشق سوپخوری روغن زیتون به آن اضافه کنید و منظم هم بزنید. سپس یک زرده تخم مرغ و یک قاشق سوپخوری آبلیمو به آن اضافه کنید.( اگر موهای روشن و بلوند دارید از آبلیمو و اگر موی تیره و یا قرمز دارید از آب سیب استفاده کنید.) همه مواد را باهم مخلوط کنید و آن را بر روی موهای مرطوب خود بمالید. سرتان را بمدت نیم ساعت با کلاه بپوشانید و سپس با آب سرد بشویید. ( بجای روغن زیتون میتوانید از روغن بادام نیز استفاده نمایید.) ماسک آووکادو و مایونز&nbsp; از این ماسک برای&nbsp;موهای ترد و شکننده&nbsp;استفاده کنید. ۲/۱ از آووکادو را درون ظرفی با چنگال له کنید سپس یک فنجان مایونز به آن اضافه نمایید. مخلوط را به موهایتان بخصوص ریشه مو و قسمتهای خشک بمالید. بمدت نیم ساعت سر خود را بپوشانید حال موهایتان را با آب سرد بشویید. زمانیکه موهایتان را لمس میکنید نرمی آن را احساس میکنید. درکنار مایونز، آووکادو نیز یک نرم کننده بسیار خوب برای مو بشمار می آید اگر موهای خشکی دارید حتما از این ترکیب استفاده نمایید. ماسک تخم مرغ و مایونز از این مخلوط برای نرم و مرطوب نمودن موهایتان استفاده کنید. در یک ظرف یک فنجان سس مایونز را با سه عدد زرده تخم مرغ مخلوط نمایید. این مخلوط را بر روی سرتان بخصوص ریشه های مو بمالید. ۲۰ دقیقه سرتان را با کلاه بپوشانید.سپس موهایتان را با آب سرد بشویید. توجه داشته باشید که بعد از شستشو شامپو نزنید و روز بعد موهایتان را شامپو کنید. ماسک روغن بادام، سرکه و مایونز&nbsp; از این ماده جهت از بین بردن شپش موجود در میان مو استفاده میشود. ۵ قاشق سوپخوری سس مایونز را به موهایتان بمالید. ( میزان آن با توجه به ضخامت و طول مو میتواند متفاوت باشد.) سپس سر خود را با کلاه بپوشانید و مطمئن شوید که کلاه محکم است این سبب خفه شدن شپش ها میشود. محلول را بمدت ۲ تا ۳ ساعت بگذارید بماند سپس موهایتان را با آب ولرم بشویید. همچنین موهایتان را با شامپو و نرم کننده بشویید تا تمام آثار مایونز پاک شود. مخلوط روغن بادام و سرکه را به موهایتان بمالید و مجددا آن را بشویید. با استفاده از شانه از شر تخمهای شپش خلاصی پیدا کنید. روغن و چربی موجود در این محلول شپش ها را کشته و نرمی و درخشندگی موهایتان را درپی خواهد داشت. مایونز سبب نرمی، لطافت و جوانی موهای خشک شده و سبب رشد مجدد موهای آسیب دیده میشود. همچنین توجه داشته باشید که با استفاده از ماسک های موجود موهایتان براحتی از موادمغذی بهره مند میشوند. میزان مصرف سس مایونز برای مو کسانی که از سس مایونز برای موهایشان استفاده می کنند شاهد نرمی و درخشندگی موهایشان هستند. اما یادتان باشد که ماسک سس مایونز را فقط دوبار در هفته استفاده کنید. پروتئین&nbsp;موجود در سس مایونز باعث تقویت ریشه مو می شود. و به رشد فولیکول های مو سرعت می بخشد. سس مایونز پر از روغنهایی است که برای رشد و ترمیم مو بسیار خوب هستند و نه تنها باعث مرطوب تر شدن موها می شوند، بلکه گیرها و وزهای آن را نیز به طور کامل از بین برده و به فرهای آن درخشش می بخشند. ماسک سس مایونز برای چه نوع موهایی استفاده می شود؟ ماسک سس مایونز برای هر نوع مویی مناسب است و می توان بدون هیچ استرسی از آن استفاده کرد. استفاده از ماسک سس مایونز برای موها نه تنها ضرر ندارد بلکه به اندازه ماسک های شیمیایی دیگر هزینه بالا صرف نمی کنید. چگونگی استفاده از سس مایونز برای موها ابتدا یک سس مایونز مرغوب از فروشگاه تهیه کنید. سپس موهایتان را کمی نم دار کنید. موهایتان را به طور کامل خیس نکنید. با توجه به حجم موهایتان مقداری سس بردارید و لا به لای موهایتان ماساژ دهید. بعد از آن روی سرتان را به یک کلاه پلاستیکی یا نایلون بپوشانید تا برای چند دقیقه گرمای خود را حفظ کند. به مدت 15-20 دقیقه آنرا نگه داشته و سپس با یک شامپوی ملایم شستشو دهید. فواید استفاده از سس مایونز در درمان&nbsp;مشکلات مو 1.&nbsp;آبرسانی به موها مایونز حاوی روغن بوده و به همین دلیل می تواند موها را به خوبی مرطوب کند. به همین دلیل برای موهای خشک و آسیب دیده بسیار مناسب است. 2. محافظت از آفتاب مایونز مانند یک لایه قوی روی موها بوده و از موها در برابر اشعه های مضر خورشید حفاظت می کند. 3. محافظت در برابر محصولات حالت دهنده مو وسایلی که به موها حالت می دهند آسیب های زیادی به آن ها وارد می کنند که یکی از این آسیب ها خشک کردن موهاست. به همین دلیل می توان از مایونز استفاده کرده و این موهای خشک و آسیب دیده را درمان کرد. 4. متعادل کردن PH مو سرکه موجود در مایونز به متعادل کردن PH موها کمک کرده و به حفظ سلامت آن ها کمک می کند. 5. محافظت در برابر شکنندگی پروتئین موجود در مایونز شکاف های روی موها که باعث شکنندگی آن ها می شوند را از بین برده و موها را پرتر و احتمال شکنندگی آن ها را کمتر می کند. 6.&nbsp;رشد موها سس مایونز حاوی زرده تخم‌مرغ، سرکه و روغن است که در کنار هم، موها را تغذیه و مرطوب و همچنین، پوست سر را برای رشد موهای جدید تقویت می‌کنند. 7. از بین بردن انگل‌ها سس مایونز یکی از محبوب‌ترین درمان‌ها برای مقابله با انگل‌های مو مانند شپش است. 8. صاف کردن موها استفاده مرتب از سس مایونز به عنوان ماسک مو می‌تواند به طور مؤثری موهای فر و وز را نرم و صاف کند. 9. نرم کردن موها از آنجا که سس مایونز غنی از اسیدهای آمینه و روغن‌های مغذی است، یکی از بهترین نرم‌کننده‌ها برای مو به شمار می‌رود. 10. محافظت از رنگ مو موهای رنگ شده اغلب به سرعت تغییر رنگ می‌دهند. سس مایونز با بستن کوتیکول‌های مو که هنگام رنگ کردن باز شده‌اند، باعث تثبیت رنگ مو می‌شود. 11. درمان شوره سر سس مایونز حاوی سرکه است که ماده مؤثری برای متعادل کردن سطح PH پوست سر و تولید روغن در آن است. تولید بیش از حد روغن یکی از دلایل اصلی شوره سر است که سس مایونز به رفع آن کمک می‌کند. مراحل&nbsp;استفاده از سس مایونز در درمان مشکلات مو برای انجام این کار باید ابتدا کمی موها را نم دار کرد. سپس یک فنجان را پر از سس مایونز کرده و آن را روی ریشه تا ساقه و انتهای موها کشید. سپس موها را به خوبی ماساژ داده این کار را از ریشه تا انتهای موها تکرار کرد. پس از ماساژ دادن نیز باید 20 دقیقه صبر کرده و سپس موها را شست. برای شستن موها نیز می توان از یک پاک کننده ملایم استفاده کرد. بهتر است این کار ماهانه روی موها انجام شود. مراحل استفاده از سس مایونز در درمان&nbsp;موهای خشک روی موها مایونز زده و از این که روی هر تار مو به خوبی پوشیده از مایونز است، اطمینان حاصل کرد. سپس موها را در بالای سر جمع کرده و آن ها را داخل یک کلاه پلاستیکی قرار داد. برای این که موها گرم شوند نیز بهتر است دور کلاه پلاستیکی را با یک حوله پوشانده و موها را گرم کرد. سپس باید 20 دقیقه صبر کرده و موها به خوبی شسته شوند. به علاوه بهتر است برای شستن موها یک شامپوی ملایم به کار برده و موها را چندان خشک نکرد. بهتر است این کار به صورت ماهانه روی موها انجام شود. برای تاثیر بهتر و برای گرفتن یک نتیجه بهتر نیز می توان مایونز را با کمی روغن زیتون، تخم مرغ و در صورت تمایل کمی آووکادو ترکیب کرده و سپس آن را روی موها زد. در صورتی که کسی مشکل شپش داشته باشد نیز می توان همین ترکیبات به اضافه روغن بادام و کمی سرکه را روی موها زده و این مشکل را برطرف کند. نکاتی برای استفاده از&nbsp;سس مایونز در درمان مو همیشه از مایونز پرچرب برای این کار استفاده کنید. برای شستن موها کمی داخل شامپوی خود آب ریخته و سپس موها را بشویید تا چربی آن ها گرفته شود. در صورتی که با بوی مایونز مشکل دارید می توانید از کمی وانیل کمک گرفته و با اضافه کردن آن به مایونز بوی بد آن را از بین ببرید. مایونز برای نرم کردن پوست صورت و بدن هم مناسب است. البته توصیه می شود کسانی از این درمان استفاده کنند که پوست آکنه خیز و یا حساسی نداشته باشند. این درمان برای کسانی که به تخم مرغ و یا روغن زیتون حساسیت دارند توصیه نمی شود. درمانی برای شکنندگی موها با سس مایونز موهایی که فر طبیعی دارند خیلی مستعد شکننده شدن هستند، گاهی با یک شانه ساده تعداد زیادی از موها می شکنند. به همین دلیل این نوع موها برای سالم ماندن نیاز به مکمل پروتئین اضافی دارند تا بتوانند خود را ترمیم کنند. کاندیشنرهای عمیق مو(نرم کننده) که از مواد طبیعی تشکیل شده باشند، می توانند این مشکل را تا حدی برطرف کنند. بهترین کار این است که خودتان در منزل و با استفاده از مواد طبیعی و تازه چنین کاندیشنری تهیه&nbsp;کنید، کافی است تخم مرغ و سس مایونز را به نسبت یک به ۲ با هم مخلوط کنید و حسابی به هم بزنید تا کاملا یکنواخت شود. حال این کاندیشنر طبیعی را روی موهای تان بمالید و روی سر را با یک کلاه بپوشانید تا مواد بهتر جذب ساقه موها شوند، این مخلوط باید حدود ۳۰ تا ۴۵ دقیقه روی موها باقی بماند و بعد موها را آب بکشید. این کاندیشنر عمیق مو همچون درمانی موثر به ترمیم موها کمک می کند و موجب می شود موها نرم و درخشان شوند. استفاده از سس مایونز برای کشتن شپش سر شپش سر انگل کوچک و بدون بال است که در سر انسان زندگی و از خون انسان تغذیه می کنند بسیار معمول است که آنها مسری، خسته کننده و خلاص شدن از شر آنها بسیار سخت است اما نگران نباشید آنها خطرناک نیستند و گسترش نمی یابند و یا بیماری حمل نمی شود.&nbsp;میلیونها نفر از مردم، به ویژه کودکان در هر سال به شپش سر آلودگی دارند تماس سر به سر استفاده از چیزهای فرد آلوده از دلایل اصلی گسترش شپش سر از فردی به فرد دیگر است.&nbsp;خارش نا امید کننده ترین قسمت داشتن شپش سر است زیادی خارش منجر به زخم در پوست سرشده که می تواند منجر به عفونت پوست سر شود اگر شما زخم های باز در پوست سر دارید پس بهتر است به جای تلاش برای راه حل های خانگی با یک متخصص پوست برای درمان شپش سر مشورت کنید.&nbsp;اگر شما زخم های باز ندارید سپس شما باید یک آرایه گسترده ای از راه حل ها را در خانه امتحان کنید داروهای تجاری و یا بدون نسخه بر روی شپش موثر نیستند زیرا به آنها مقاوم شده اند.&nbsp;راه حل های طبیعی قابل اعتماد ترین راه حل، موثر و بدون هیچ گونه عوارض جانبی هستند راه حل های بسیاری مانند روغن درخت چای، سرکه، سس مایونز وجود دارند. سس مایونز برای شپش سر&nbsp; سس مایونز نفس کشیدن را برای شپش سر دشوار می سازد و شپش با سس مایونز ترکیب و حذف می شود. نحوه استفاده از سس مایونز برای شپش سر راه های مختلفی برای استفاده از سس مایونز وجود دارد برای اطلاع شما، ما آنها را در زیر با شرح مفصلی قرار داده ایم سعی کنید آنها را انجام دهید و از شپش سر خلاص شوید. 1. سس مایونز موی خود را از پوست سر تا انتها با سس مایونز اشباع کنید. مو و سر خود را با یک کلاه بپوشانید. آن را در طول شب ترک و موهای خود را به طور معمول در صبح بشویید. در حالی که آن هنوز مرطوب است شانه کردن مو به طور کامل سبب حذف شپش سر می شود این روند 2 بار در هفته تکرار کنید. 2. سس مایونز با روغن نارگیل سس مایونز و چند قطره از روغن نارگیل را ترکیب کنید. مخلوط را به مو از پوست سر تا انتها بمالید. سر و مو ها را با یک کلاه حمام یا کلاه شنا بپوشانید و یک شب آن را ترک کنید. در صبح، با استفاده از یک خشک کن موهای خود را خشک کنید. شامپو را بمالید و برای 30 دقیقه صبر کنید. موها را برای حذف شپش سر شانه کنید. مو را به طور معمول بشوئید. این روند را 3 بار در هفته تکرار کنید. 3. سس مایونز با سرکه و روغن درخت چای روغن درخت چای نیز به دلیل خاصیت آفت کش آن یکی از موثرترین درمان ها برای شپش سر در نظر گرفته شده است اسید استیک در سرکه شپش سر را می کشد و صمغ تخم شپش را حل می کند لذا از چسبیدن به ساقه مو جلوگیری می کند. در یک کاسه، سس مایونز را با 10 قطره از هر یک از روغن neem و روغن درخت چای مخلوط کنید. 1/8 قاشق چایخوری از سرکه را اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. آن را بر روی مو از پوست سر تا انتها بمالید.&nbsp; آن را در مدت حداقل 2 ساعت ترک کنید. مو را به طور کامل با شامپو بشوئید. در حالی که مو هنوز مرطوب است مو را برای حذف شپش مرده شانه کنید. این روند را 2 بار در هفته تکرار کنید. توصیه و هشدار در استفاده از سس مایونز چه مدت باید سس مایونز را در مو ترک کنیم بستگی به راحتی شما دارد برخی افراد ممکن است آن را برای 2 - 3 ساعت ترک کنند و برخی آن را یک شب نگه می دارند پزشکان توصیه به ترک برنامه به مدت حداقل 8 ساعت برای به دست آوردن نتایج موثر دارند اما برای بچه ها با سن کمتر از 5 سال، توصیه می شود برنامه سس مایونز را برای بیش از 5 ساعت ترک کنید.&nbsp;از بسته بندی های پلاستیکی و یا یک کیسه پلاستیکی برای پوشش سر استفاده نکنید همانطور که آنها عناصر خطرناک بسیار سمی هستند نباید آنها بر سر کودکان نگه داشته شود.&nbsp;اطمینان حاصل کنید تنها از کلاه دوش یا یک کلاه شنا استفاده می کنید.&nbsp;در حالی که سر با کلاه دوش را گره می زنید مطمئن شوید که تمام رشته های مو را پوشش داده اید سس مایونز پس از چند ساعت فاسد و برای مصرف به سمی تبدیل می شود لذا کودک نباید آن را بخورد. نکات و هشدارها برای شپش سر از تماس سر به سر فردی با شپش سر اجتناب شود کودکان خود را آموزش دهید. لوازم جانبی مو و شانه خود را اغلب تمیز کنید. اگر یک نفر دارای شپش سر است در حالی که باید به دنبال جلوگیری از آلودگی باشید هر فرد در خانواده باید یک بار درمان شود. هر گونه شپش سر باقی مانده بر روی تمام مبلمان و ورق های تخت باید درمان شوند. کراتینه کردن مو با سس مایونز یک قاشق غذاخوری پر مایونز یا نصف استکان شیر پرچرب، یک عدد موز، دو قاشق غذاخوری عسل، یک عدد زرده ی تخم مرغ و یک قاشق روغن نارگیل مواد و توی مخلوط کن بریزید تا&nbsp;یک مخلوط یک دست و نرم و شل به دست بیاید.&nbsp;بیست دقیقه قبل از حمام روی موها بزنید و بعد با شامپو شستشو دهید. این ترکیب فوق العاده برای موهای خشک و آسیب دیده و موخوره مفید هست. (دو الی سه بار در هفته).&nbsp;در افرادیکه موهای فر یا وز دارند، این پروتئین به میزان کافی جهت نرم کردن ساختمان مو وجود ندارد. کراتینه کردن مو عمدتاً با جایگزین کردن محتوای کراتین مو عمل می کند. حرف آخر :&nbsp; افرادی که موهای خود را صاف، فر یا رنگ کرده‌اند یا تمام افرادی که نمی‌خواهند آسیب زیادی به ساقه موهای خود برسانند، باید استفاده از سشوار را محدود به موارد خاص کنند. به‌طور کلی، خود چرخه شستن و خشک‌کردن موها با سشوار، می‌تواند باعث آسیب‌دیدن ساقه آنها به دلیل تماس با حرارت داغ سشوار و شستشوی مو شود. منبع : | رنسانس&nbsp;| مه شو | زیبامون | یاسمن |&nbsp;رژلب | ناز وب | رژیم سلامتی | بیتوته | آفتاب " ,"datePublished":"2018-03-04T23:47:00+03:30","dateModified":"2020-03-14T11:10:30+03:30","mainEntityOfPage":"Article", "publisher" : [{"@context" : "https://schema.org", "@type" : "Organization", "name" : "jameesalamat.com - جامعه سلامت", "url":"jameesalamat.com", "logo": { "@type": "ImageObject", "url": "jameesalamat.com/themes/custom/winter/logo.png", "width": "300px", "height": "83px" }}] }