گلودرد معمولا اولین نشانه‌ی سرماخوردگی است، اما ممکن است ناشی از صدمه دیدن تار‌های صوتی نیز باشد. با کنار گذاشتن علت به وجود آمدن گلودرد، مهم‌ترین سؤال این است که درمان گلودرد چیست و چه کار کنیم که زودتر خوب شویم؟

فهرست مطالب
در صورتیکه به بخشی از محتوا نیاز یا علاقه دارید بر روی عنوان مربوطه در فهرست زیر کلیک نمایید تا به همان بخش منتقل شودید.

 

 

گلو درد، اغلب همراه با سردرد، درد معده، سرماخوردگی معمولی و تورم غدد گلو، همراه است؛ در حالی که، گلو درد بسیار رایج است، اما می تواند دردناک و ناراحت کننده نیز باشد پس باید به سرعت به خصوص نوع چرکی آن را درمان کنید. علاوه بر مراجعه به پزشک، می توانید برخی از درمان های ساده و طبیعی را برای کاهش درد امتحان کنید.

انواع گلودرد 

درمان فوری گلو درد | 23 روش خانگی برای درمان گلو درد شدید و چرکی

هر ساله حدود ۴۰ میلیون نفر در دنیا به دلیل گلودرد به پزشک مراجعه می‌کنند. گلودرد در واقع التهاب حلق یا گلو است که منجر به بروز احساس گلودرد و سوزش می‌شود. گلودرد‌ها معمولاً به دو صورت ویروسی و باکتریایی ایجاد می‌شوند. انواع عفونت‌های ویروسی و گلودرد همانند آنچه در سرماخوردگی و آنفلوانزا دیده می‌شود، معمولاً همراه با تب، درد عضلانی و آبریزش بینی همراه بوده و تنها علائم آن به مرور بهبود می‌یابند.
 
گلودرد‌های ویروسی معمولاً پس از چند روز به خودی خود درمان می‌شوند. در نقطه مقابل، عفونت‌های باکتریایی عامل گلودرد نیز وجود دارند که با باکتری‌های استرپتوکوکی ایجاد می‌شوند. علائم این گلودرد‌ها همانند انواع عفونت‌های ویروسی، اما شدیدتر بوده و بهبود آن نیز به مدت زمان بیشتری نیاز دارد. اغلب عفونت‌های باکتریایی با سردرد، تورم غدد و درد معده همراه است. عفونت استرپتوکوکی معمولاً به دلیل اثرات مخربی که بر قلب و کلیه‌ها به‌جا می‌گذارد باید با آنتی بیوتیک درمان شود.

گلو درد با علائم سرماخوردگی

درمان فوری گلو درد | 23 روش خانگی برای درمان گلو درد شدید و چرکی

گلودرد عموما یکی از علائم متداول سرما خوردگی محسوب می‌شود، گلو درد ناشی از سرماخوردگی معمولا بعد از دو تا سه روز ممکن است بهبود بیابد. البته غالبا نشانه‌های دیگر آن مثل آبریزش و احتقان بینی (گرفتگی) به دنبال این نوع گلو درد خود را نشان می‌دهند. در سرماخوردگی، گلودرد معمولا منشا ویروسی دارد تا باکتریایی. اما رایج‌ترین علت گلو درد ویروس‌ها هستند. گلو درد ویروسی است که اغلب قابل تشخیص است و با دیگر علائم سرما خوردگی مثل آبریزش بینی  و چشم، سرفه، قرمزی و ملتهب شدن چشم‌ها و عطسه همراه است. علل دیگر گلو درد ممکن است در اثر سیگار کشیدن، وجود آلودگی یا مواد محرک پخش شده در هوا، مشکلات آلرژیک یا خشکی هوا اتفاق بیفتد.

درمان فوری گلودرد

درمان فوری گلو درد | 23 روش خانگی برای درمان گلو درد شدید و چرکی

بیشتر دار‌های ضدسرماخوردگی، علائم سرماخوردگی و گلودرد را کاهش می‌دهد. اما تقریبا تمامی این داروها، کمترین فایده را دارند. برخی از دارو‌های سرماخوردگی عبارتند از:

1. دارو‌های مسکن؛ مثل استامینوفن، ایبوبروفن، ناپروکسن برای از بین بردن درد و تیرکشیدن ناشی از گلودرد و سرماخوردگی
2. اسپری‌های گلودرد و قرص‌های مکیدنی که موقتا موجبِ تسکین درد گلو و بی‌حس شدن آن می‌شوند.  
3. اسپری بینی که گلو دردِ ناشی از ترشحات پشت حلق -همان ترشحاتی که در حفره‌ی گلو جمع می‌شوند- را برطرف می‌کند.  
 
همان طور که اشاره شد در بسیاری از موارد، گلودردها با عامل ویروسی شکل گرفته و مصرف آنتی بیوتیک نمی‌تواند اثر مثبتی بر روند بهبود گلودرد داشته باشد. درمان‌های تجویزی پزشکان برای گلودرد و سرماخوردگی ویروسی تنها به منظور کاهش علائم بوده و به همین دلیل، درمان‌های خانگی بیش از درمان‌های شیمیایی و دارویی می‌تواند مؤثر باشد. تنها برخی از انواع گلودردها مانند گلودردهای استرپتوکوکی به آنتی بیوتیک نیاز دارند.

روشهای خانگی برای تسکین گلودرد

درمان فوری گلو درد | 23 روش خانگی برای درمان گلو درد شدید و چرکی

1. ضد التهاب ها

یکی از موثرترین درمان ها برای گلو درد مصرف داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی است. این داروها دارای ترکیبی از تسکین دهنده های درد و ضد التهاب ها هستند و از این رو پس از مصرف احساس بهتری در بیمار ایجاد می کنند و همچنین برخی مشکلات مرتبط با ورم گلو را نیز کاهش می دهند. افزون بر این، اگر دچار تب هستید، مصرف داروی ضد التهاب غیر استروئیدی می تواند به کاهش آن نیز کمک کند.

2. آب نبات ها و اسپری های دارویی

قرص های سرماخوردگی مکیدنی تولید بزاق را تحریک می کنند که به مرطوب نگه داشتن گلو کمک می کند. اما شاید هیچ چیز موثرتر از آب نبات های دارویی نباشد. با انتخاب نمونه هایی که دارای مواد خنک کننده و یا بی حس کننده مانند منتول یا اوکالیپتوس هستند می توانید از مزایای بیشتری نیز برخوردار شوید.

اسپری های دارویی نیز می توانند اثری مشابه با خنک کنندگی آب نبات ها داشته باشند. آنها به درمان گلو درد یا مبارزه با سرماخوردگی کمکی نمی کنند اما در کاهش موقتی درد موثر هستند. به عنوان مثال، فنول یک ضد عفونی کننده است که ویژگی های ضد باکتری نیز دارد.

3. شربت سرفه

اگر دچار گلو درد شده اید اما سرفه نمی کنید، مصرف شربت سرفه همچنان می تواند به کاهش درد کمک کند. همانند قرص ها و اسپری ها، شربت سرفه نیز درد را با ایجاد پوششی در گلو به طور موقت تسکین می دهد. اگر مجبور هستید به سر کار بروید استفاده از نمونه هایی فاقد فرمول خواب آور را مد نظر قرار دهید. اما اگر به واسطه گلو درد دچار اختلال در خواب خود شده اید می توانید از نمونه های خواب آور استفاده کنید که به تسکین درد و خواب بهتر کمک می کنند.

4. مایعات

تامین آب مورد نیاز بدن، به ویژه هنگامی که بیمار هستید و با گلویی تحریک شده و ملتهب سر و کار دارید، از اهمیت زیادی برخوردار است. میزان نوشیدن مایعات باید به اندازه ای باشد که رنگ ادرار شما زرد کمرنگ یا بی رنگ باشد. نوشیدن به اندازه مایعات غشاهای مخاطی را مرطوب نگه می دارد و به مقابله با باکتری ها و محرک ها مانند آلرژن ها کمک می کند. در مجموع، بدن شما شرایط بهتری برای مقابله با نشانه های سرماخوردگی خواهد داشت. آب همواره گزینه ای کارآمد محسوب می شود و در کنار آن آب میوه های طبیعی که مزه بهتری نسبت به آب دارند و یا خوراکی شورتر مانند سوپ صاف شده مرغ نیز گزینه های موثری هستند.

5. سوپ مرغ

یکی از قدیمی‌ترین درمان های خانگی سرماخوردگی، سوپ مرغ است که می تواند به تسکین گلو درد نیز کمک کند. سدیم موجود در سوپ مرغ دارای ویژگی های ضد التهابی است و می تواند احساس بهتری در بیمار ایجاد کند. اگر به گلو درد مبتلا شده اید خوردن و بلعیدن مواد غذایی می تواند دشوار و دردناک باشد، از این رو، تغذیه با غذاهای مایع که حاوی مواد مغذی ضروری برای مبارزه با عفونت هستند، از اهمیت ویژه ای برخوردار می شود.

6. استراحت

استراحت احتمالا بهترین کاری است که می توانید برای مبارزه با عفونتی که زمینه ساز گلو درد شده است، انجام دهید. بیشتر گلو دردها به واسطه ویروس های سرماخوردگی ایجاد می شوند و هنگامی که به این بیماری مبتلا می شوید تا دوره آن به اتمام نرسد کار چندانی نمی توان انجام داد. در این میان، استراحت کافی می تواند به مبارزه با ویروس ها و بهبود هرچه سریع‌تر بیماری کمک کند.

روش های طب سنتی برای درمان گلو درد چرکی 

درمان فوری گلو درد | 23 روش خانگی برای درمان گلو درد شدید و چرکی

علاوه بر روش هایی که در بالا به آنها اشاره شد، در طب سنتی نیز از مواردی به عنوان درمان گلودرد چرکی نام برده می شود. تاثیر هرکدام از این روش ها متفاوت است و نباید بصورت همزمان مورد استفاده قرار گیرند. در زیر لیستی از این درمان ها را مشاهده میکنید:

1. درمان گلودرد با لیمو

شما می توانید، از لیموی تازه استفاده کنید، تا از گلودرد راحت شوید، زیرا به نابودی مخاط کمک می کند. یک لیموناد داغ با عسل را امتحان کنید. آب نصف لیمو و یک قاشق چای خوری عسل را در یک فنجان آب گرم بریزید و با هم مخلوط کنید. و سپس آهسته بنوشید. گزینه دیگر، این است که با آب تازه لیمو را با مقدار برابر آب رقیق کنید و گرمش کنید. شما همچنین می توانید آب نصف لیمو را بردارید و روی آن نمک و فلفل بمالید و لیمو را لیس بزنید.

2. درمان گلودرد با سرکه سیب

سرکه سیب، به علت خواص ضد باکتریایی اش برای درمان گلودردچرکی مفید است. یک قاشق غذاخوری سرکه سیب سرخ و یک قاشق چای خوری از آب لیمو و عسل را در یک فنجان آب گرم اضافه کنید، و آن را به آرامی بنوشید. این نوشیدنی را دو یا سه بار در روز بنوشید. به زودی شما از درد و التهاب، رهایی خواهید یافت. همچنین، می توانید محلول سرکه سیب را در گلویتان قرقره کنید. یک قاشق چای خوری نمک و یک قاشق غذا خوری سرکه سیب را در یک فنجان آب گرم مخلوط کنید. آن را چند بار در روز، در گلو قرقره کنید.

3. درمان گلودرد با دارچین

دارچین، می تواند برای درمان گلودرد ناشی از سرماخوردگی مورد استفاده قرار گیرد. یک قاشق چای خوری از پودر دارچین و پودر فلفل را در یک لیوان آب گرم، مخلوط کنید. همچنین، می توانید هل نیز اضافه کنید. محلول را فشار دهید تا صاف شود و آن را دو تا سه بار در روز قرقره کنید. یک گزینه دیگر این است که، چند قطره روغن دارچین و یک قاشق چای خوری عسل را باهم مخلوط کنید. این ترکیب را دو بار در روز بخورید، تا از درد و التهاب همراه با گلودرد رهایی پیدا کنید.

4. درمان گلودرد با آب نمک

یکی از بهترین روش ها برای از بین بردن گلو درد، قرقره کردن با آب نمک است. نمک، مانند یک ضد عفونی کننده عمل می کند و باعث می شود آب از غشاء مخاط در گلو بیرون برود. خلط را قطع می کند و التهاب را نیز کاهش می دهد، و به شما کمک می کند، تا فوری خوب شوید. نصف قاشق چای خوری نمک را در یک لیوان آب گرم مخلوط کنید. اگر طعم شورش را دوست ندارید، مقدار کمی عسل به آن اضافه کنید. این محلول را قرقره کنید. آن را قورت ندهید. پس از آن، آب را بیرون بریزید.این کار را 4 بار در روز انجام دهید، تا نتیجه عالی آن را ببینید.

5. درمان گلودرد با سیر

سیر، دارای خواص ضد باکتری و ضد عفونی کنندهاست، به همراه سایر خواص دارویی که می تواند به درمان یا جلوگیری از گلودرد کمک کند. یک سیر خام سالم را بخورید تا مواد شیمیایی وجود در آن، آلیسین آزاد کنند، که باعث کشتن باکتری هایی می شود و باعث گلودرد می شوند. به طور منظم، می توانید از روغن سیر استفاده کنید. چند قطره روغن سیر را به یک چهارم فنجان آب، اضافه کنید و آن را یک بار در روز قرقره کنید. سعی کنید، سیر را به صورت خام یا پخته بخورید. اگر طعم آن را دوست ندارید، از قرص های سیر استفاده کنید.

6. نارون لغزنده و درمان گلودرد

نارون لغزنده حاوی مواد چسبناکی مانند، ژل است که گلو را پوشش می دهد، و باعث کاهش درد و کاهش تحریک می شود. یک قاشق چایخوری از پوست داخلی آن را با 2 فنجان آب جوش مخلوط کنید. اجازه دهید، برای چند دقیقه بماند و سپس فشار دهید تا صاف شود. آن را به آرامی در حالی که هنوز گرم است، بنوشید. در واقع، شما می توانید از این راه حل برای درمان هر نوع بیماری تنفسی یا لارنژیت ( التهاب گلو وحنجره) استفاده کنید. اگر این گیاه در دسترس نیست، می توانید کپسول هایش را از دارو فروشی ها و عطاری ها تهیه کنید.

7. درمان گلودرد با عسل

عسل، دارای خواص ضد باکتری است، که می تواند با عفونت مبارزه کند و سرعت روند بهبود را افزایش دهد. عسل، مانند یک ماده هایپرتونیک اسموزی عمل می کند، به این معنی که آن کمک می کند تا آب از بافت محل های ملتهب خارج شود و در نتیجه تورم را کاهش می دهد. یک تا دو قاشق غذاخوری عسل را به یک فنجان آب گرم اضافه کنید، و آن را چند بار در روز بخورید. همچنین، می توانید عسل را به چای های گیاهی مورد علاقه خود اضافه کنید. قبل از رفتن به رختخواب، یک قاشق غذاخوری عسل بخورید، زیرا عسل آرامش بخش است و به خواب بدن کمک می کند.

8. درمان گلودرد با زردچوبه

یکی دیگر از درمان های بزرگ برای گلو درد، زردچوبه است، دارای خواص ضد عفونی کننده و ضد التهابی قوی می باشد. یک چهارم قاشق چای خوری پودر زردچوبه را به یک لیوان آب گرم اضافه کنید.

این نوشیدنی را به آرامی در صبح و با معده خالی بنوشید. این کار را یک بار در روز برای سه یا چهار روز متوالی انجام دهید. به طور منظم، می توانید یک قاشق چای خوری پودر زردچوبه و یک قاشق چایخوری پودر فلفل سیاه را به یک لیوان شیر گرم اضافه کنید، و قبل از رفتن به رختخواب آن را بنوشید. همچنین، می توانید برای داشتن گلویی صاف و نرم زردچوبه را در گلویتان قرقره کنید. نصف قاشق چای خوری پودر زردچوبه و نیم نصف قاشق چای خوری نمک را در یک لیوان آب گرم ریخته و آنها را باهم خوب مخلوط کنید، سپس به خوبی در گلویتان قرقره کنید. دو بار در روز، از این مخلوط مصرف کنید.

9. ریشه گل ختمی به عنوان درمان گلودرد

ریشه گل ختمی، حاوی لعابی است که می توان آن را برای پوشاندن گلو و بهبود گلودرد نیز استفاده کرد. برای گلودرد همراه با سرفه معمولی مفید است. این درمان، برای زنان باردار یا افرادی که پرستاری می شوند، یا افراد مبتلا به دیابت توصیه نمی شود. یک قاشق غذاخوری ریشه گل ختمی خشک شده را به یک فنجان آب جوش اضافه کنید، رویش در بگذارید و اجازه دهید تا نیم ساعت بماند. محلول را فشار دهید تا صاف شود، سپس عسل را اضافه کنید و آن را بنوشید. می توانید سه فنجان از این چای گیاهی را در یک روز بخورید.

10. درمان گلودرد با زغال اخته

دو قاشق غذاخوری از دانه های زغال اخته را به 6 فنجان آب اضافه کنید. حدود نیم ساعت آن را بجوشانید. اجازه دهید تا به دمای اتاق برسد و سپس آن را فشار دهید، تا صاف شود. سه تا چهار بار در روز این محلول را در گلویتان قرفره کنید.

11. درمان گلودرد با دم نوش بابونه

دم‌نوش نه‌تنها یک نوشیدنی خوشمزه و آرام‌بخش است بلکه حاوی مواد آنتی‌بیوتیک، ضدالتهاب و مرطوب‌کننده هم هست که می‌تواند عفونت و درد گلو را به‌سرعت از بین ببرد. دم‌نوش بابونه به تقویت دستگاه ایمنی بدن معروف است بنابراین می‌تواند به از بین بردن عامل عفونی ایجاد گلودرد حمله کند ضمن اینکه می‌تواند با مرطوب کردن مجاری تنفسی حس خشکی و تنگی گلو را که موجب حس درد هنگام بلعیدن می‌شود را تسکین دهد.

12. درمان گلودرد با زنجبیل

زنجبیل یک ترکیب آنتی‌اکسیدان قوی به همراه یک ماده‌ی مؤثره‌ی فعال به نام جینجرول است که خواصش موجب تقویت دستگاه ایمنی بدن و دفاع در برابر باکتری‌های ایجادکننده‌ی عفونت گلو می‌شود. زنجبیل را در طول شب در آب بخوابانید و هر صبح آب آن را قرقره کنید. این کار هم سینوس‌های شما را پاک‌سازی می‌کند و ‌موجب از بین رفتن سریع عفونت باکتریایی می‌شود.

13. تاثیر فلفل قرمز بر التهاب گلو

شاید دور از عقل به نظر بیاید که فلفل قرمز را در گلوی خود بگذارید با توجه به تندی زیادش، اما درواقع فلفل قرمز یک ماده‌ی مؤثره‌ به نام کاپسایسین دارد که یک ضدالتهاب و مسکن بسیار قوی است. مقداری فلفل قرمز را در آب مخلوط کنید و آن را به مدت ۱۰ تا ۲۰ ثانیه قرقره کنید. خواهید دید که التهاب و تحریک‌پذیری ناشی از عفونت گلو از بین خواهد رفت.

14. تنفس بخار برای رفع انسداد گلو

تنفس عمیق بخار و فرستادن آن به ریه‌ها در گلودرد، مانند بسیاری از مشکلات تنفسی دیگر، موجب گشایش انسدادها شده و مانند شربت سینه عمل می‌کند. ازآنجاکه سرفه‌ی زیاد و گرفتگی گلو می‌تواند گلو را خلط دار کند و موجب تحریک و التهاب بیشتر بافت‌ها شود خارج کردن این خلط‌ها و گشودن این انسدادها بسیار مهم است به‌خصوص اینکه باکتری‌ها برای تکثیر خود به دنبال خلط‌های دستگاه تنفسی می‌گردند.

15. نعناع فلفلی از بین برنده خلط گلو

یکی از مواد تشکیل‌دهنده‌ی کلیدی نعناع فلفلی که بسیاری از خواص و فواید نعنا فلفلی ناشی از آن است، ماده‌ی منتول است. این ماده می‌تواند خلط گلو را از بین برده و گلو را نرم کند و از این طریق موجب کاهش سرفه شود. ترکیب عصاره‌ی نعناع فلفلی با آب و استعمال آن یک روش عالی برای کاهش التهاب و تورم گلو و تسریع در درمان گلودرد است.

16. ریشه‌ شیرین بیان و درمان گلودرد

یکی از دم‌نوش‌های مؤثر برای درمان گلودرد که مثل داروی ضد سرفه عمل می‌کند دم‌نوش ریشه‌ی شیرین‌بیان است. سوزش ناشی از عفونت گلو موجب سرفه‌های زیادی می‌شود که خود باعث ملتهب‌تر شدن گلو و تشکیل یک چرخه‌ی معیوب می‌شود. نوشیدن یک فنجان از دم نوش ریشه‌ شیرین‌ بیان سرفه را متوقف می‌کند.

17. درمان گلودرد با شنبلیله

شنبلیله دارای خواص درمانی بسیاری است و همچنین شکل‌های گوناگونی دارد. چای شنبلیله یک درمان طبیعی برای گلو درد به شمار می‌رود.

18. کاهش درد گلو با ریشه‌ی پف نبات

ریشه‌ی پف نبات حاوی یک ماده‌ی مخاطی است که گلو درد را تسکین می‌دهد. برای استفاده، آن را با مقداری چای و آب جوش ترکیب کنید. دو تا سه بار در روز از آن برای کاهش درد گلو استفاده کنید.

19. کاهش خلط گلو با ترب کوهی 

ترب کوهی برای درمان گلو درد استفاده می شود. یک قاشق سوپ خوری ترب کوهی، یک قاشق چای خوری عسل و یک قاشق چای خوری از میخک را در یک لیوان آب گرم مخلوط کنید و به آرامی یک جرعه بنوشید. 

قرقره ترب کوهی یک ترفند قدیمی برای بیرون آوردن خلط از دستگاه تنفسی است.

ترب کوهی و عسل را در یک لیوان آب اضافه کنید و گلوی خود را با آن مرطوب کنید.

20. تسکین درد گلو با میخک 

میخک به طور موثر علیه عفونت های مختلف مبارزه می کند؛ چند تا میخک خشک شده را برای تسکین درد بجوید، یا چای میخک را بنوشید.

21. مرکبات و تاثیر ویتامین C

مرکباتی مثل پرتقال، گریپ فروت و لیمو منابع عالی ویتامین C هستند. ویتامین C به سیستم ایمنی بدن کمک می کند، اما وقتی حملات آنفولانزا افزایش می یابد، مقدار ویتامین C در بدن کاهش می یابد. ویتامین C در درمان سرماخوردگی شایع است زیرا می تواند مدت زمان بهبود را کوتاه کند.

22. درمان سرفه، سرماخوردگی و گلو درد با مارشملو

شواهد قطعی و معتبری برای موثر بودن استفاده از آن وجود ندارد، اما شیره به دست آمده از گیاه مارشملو سالیان متمادی است که به طور معمول به شکل چای برای درمان سرفه، سرماخوردگی و گلو درد استفاده می شود. اگرچه مارشملو واقعی ارتباط اندکی با محصولات پفکی امروزه دارد، اما هر دو ممکن است دارای ویژگی هایی موثر در مبارزه با گلو درد باشند.

مارشملوهای مدرن احتمالا به خاطر پوشش های ژلاتینی و تسکین دهنده ها می توانند به کاهش درد گلو درد کمک کنند. اگر گلوی شما به شدت متورم شده و قورت دادن هرچیزی آزار دهنده است، خوردن یک ماده لیز و شیرین مانند مارشملو می تواند مقداری تسکین دهنده باشد.

23. مریم گلی

یک قاشق چای خوری مریم گلی را در آب جوش مخلوط کنید و بذارید 10 دقیقه بماند. یک قاشق چای خوری سرکه و عسل را اضافه کنید و چهار بار در روز قرقره کنید.

مواد طبیعی برای درمان گلو درد و چرک گلو

درمان فوری گلو درد | 23 روش خانگی برای درمان گلو درد شدید و چرکی

همچنین میتوانید برای درمان درد گلو و چرک و عفونت آن از مواد زیر نیز استفاده کنید:

درمان گلودرد با لیمو و عسل

یک قاشق غذا خوری از عسل و آب لیمو را در یک لیوان آب ولرم بریزید، مخلوط کنیدبه آرامی بنوشید. این نوشیدنی را در زمان مورد نیاز، چند بار در روز بنوشید تا گلو دردتان درمان شود. یک قاشق غذا خوری از عسل و آب لیمو را در یک لیوان آب ولرم بریزید.مخلوط را به آرامی بنوشید.این نوشیدنی را در زمان مورد نیاز، چند بار در روز بنوشید تا گلو دردتان درمان شود.

درمان گلودرد با سرکه و عسل 

این درمان خانگی به طرز شگفت آوری موثر است: یک قاشق سوپ خوری عسل و یک قاشق سوپ خوری سرکه سیب را در یک لیوان آب گرم مخلوط کنید. این نوشیدنی گرم را در تمام طول روز بنوشید.

برگ های تمشک 

وقتی که گلو درد دارید، اینها برای نوشیدن خیلی خوب است. دو قاشق چای خوری برگ تمشک خشک شده را در یک فنجان آب جوش بریزید. شما می توانید از این نوشیدنی استفاده کنید و قرقره کنید تا به کاهش تب شما هم کمک کند.

درمان گلودرد با آویشن 

گلو درد در یک دقیقه با این عصاره قدرتمند ناپدید می شود؛ دو قاشق سوپ خوری آویشن خشک را به یک فنجان آب جوش اضافه کنید، بگذارید بماند و خنک شود و سپس قرقره کنید.

اسموتی های بهبود دهنده

یک اسموتی بهبود دهنده تهیه کنید. نوشیدنی های سرد اغلب گلو را می سوزانند. یک قاشق سوپ خوری عسل، بذر انار، ماست کم چرب، بلو بری و موز را در یک مخلوط کن بریزید و از این نوشیدنی دو بار در روز لذت ببرید.

قطره سرفه نعناع و اکالیپتوس 

گلو درد بهانه خوبی است برای تهیه و خوردن شربت های سرفه ای. مکش ترشح بزاق را تحریک می کند و بزاق را در گلو کاهش می دهد.

دهانشویه 

قرقره دهانشویه نیز می تواند درد را تسکین دهد.

پیشگیری از گلودرد

درمان فوری گلو درد | 23 روش خانگی برای درمان گلو درد شدید و چرکی

این توصیه ها را دنبال کنید و به فرزندتان یاد دهید که همان کارها را انجام دهد:

  • دست هایتان را مدام بشورید، به خصوص بعد از توالت، عطسه، سرفه و قبل از غذا خوردن.
  • از شریک شدن غذا, لیوان های نوشیدنی و یا ظروف خودداری کنید.
  • سرفه یا عطسه کنید.
  • از ضد عفونی کننده های الکلی به عنوان جایگزینی برای شستن دست ها در زمانی که صابون و آب نیست، استفاده کنید.
  • از لمس کردن تلفن عمومی یا فواره های آبخوری با دهانتان خودداری کنید.
  • کلیدها، کنترل های تلویزیون و صفحه کلید کامپیوتر را با تمیز کننده های قوی تمیز کنید.
  • زمانی که سفر می کنید, گوشی ها و ریموت های اتاق هتل خود را تمیز کنید.
  • از تماس نزدیک با افرادی که بیمار هستند خودداری کنید.

منبع: نمناک, فرادید, عصرایران, اقتصادنیوز, نمناک

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.
The comment language code.

Filtered HTML

  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.

افزودن دیدگاه جدید

Filtered HTML

  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
Schemas
{ "@context" : "https://schema.org", "@type" : "Article", "name" : "درمان فوری گلو درد | 23 روش خانگی برای درمان گلو درد شدید و چرکی","headline" : "درمان فوری گلو درد | 23 روش خانگی برای درمان گلو درد شدید و چرکی", "url" : "https://jameesalamat.com/node/259","id" : "https://jameesalamat.com/node/259","image":[ "https://jameesalamat.com/sites/default/files/field/image/%D8%AF%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86%20%D9%81%D9%88%D8%B1%DB%8C%20%DA%AF%D9%84%D9%88%D8%AF%D8%B1%D8%AF_0.jpg"], "author":"Jameesalamat.com - جامعه سلامت","description":" گلودرد معمولا اولین نشانه‌ی سرماخوردگی است، اما ممکن است ناشی از صدمه دیدن تار‌های صوتی نیز باشد. با کنار گذاشتن علت به وجود آمدن گلودرد، مهم‌ترین سؤال این است که درمان گلودرد چیست و چه کار کنیم که زودتر خوب شویم؟" , "articleBody" : " فهرست مطالب در صورتیکه به بخشی از محتوا نیاز یا علاقه دارید بر روی عنوان مربوطه در فهرست زیر کلیک نمایید تا به همان بخش منتقل شودید. انواع گلودرد گلو درد با علائم سرماخوردگی درمان فوری گلودرد روشهای خانگی برای تسکین گلودرد روش های طب سنتی برای درمان گلو درد چرکی&nbsp;(۲۳ روش) مواد طبیعی برای درمان گلو درد و چرک گلو پیشگیری از گلودرد &nbsp; &nbsp; گلو درد، اغلب همراه با&nbsp;سردرد،&nbsp;درد معده،&nbsp;سرماخوردگی&nbsp;معمولی و تورم غدد گلو، همراه است؛ در حالی که، گلو درد بسیار رایج است، اما می تواند دردناک و ناراحت کننده نیز باشد پس باید به سرعت به خصوص نوع چرکی آن را درمان کنید. علاوه بر مراجعه به پزشک، می توانید برخی از درمان های ساده و طبیعی را برای کاهش درد&nbsp;امتحان کنید. انواع گلودرد&nbsp; هر ساله حدود ۴۰ میلیون نفر در دنیا به دلیل گلودرد به پزشک مراجعه می‌کنند. گلودرد در واقع التهاب حلق یا گلو است که منجر به بروز احساس گلودرد و سوزش می‌شود. گلودرد‌ها معمولاً به دو صورت ویروسی و باکتریایی ایجاد می‌شوند. انواع عفونت‌های ویروسی و گلودرد همانند آنچه در سرماخوردگی و آنفلوانزا دیده می‌شود، معمولاً همراه با تب، درد عضلانی و آبریزش بینی همراه بوده و تنها علائم آن به مرور بهبود می‌یابند. &nbsp; گلودرد‌های ویروسی معمولاً پس از چند روز به خودی خود درمان می‌شوند. در نقطه مقابل، عفونت‌های باکتریایی عامل گلودرد نیز وجود دارند که با باکتری‌های استرپتوکوکی ایجاد می‌شوند. علائم این گلودرد‌ها همانند انواع عفونت‌های ویروسی، اما شدیدتر بوده و بهبود آن نیز به مدت زمان بیشتری نیاز دارد. اغلب عفونت‌های باکتریایی با سردرد، تورم غدد و درد معده همراه است. عفونت استرپتوکوکی معمولاً به دلیل اثرات مخربی که بر قلب و کلیه‌ها به‌جا می‌گذارد باید با آنتی بیوتیک درمان شود. گلو درد با علائم سرماخوردگی گلودرد عموما یکی از علائم متداول سرما خوردگی محسوب می‌شود، گلو درد ناشی از سرماخوردگی معمولا بعد از دو تا سه روز ممکن است بهبود بیابد. البته غالبا نشانه‌های دیگر آن مثل آبریزش و احتقان بینی (گرفتگی) به دنبال این نوع گلو درد خود را نشان می‌دهند. در سرماخوردگی، گلودرد معمولا منشا ویروسی دارد تا باکتریایی. اما رایج‌ترین علت گلو درد ویروس‌ها هستند. گلو درد ویروسی است که اغلب قابل تشخیص است و با دیگر علائم سرما خوردگی مثل آبریزش بینی&nbsp; و چشم، سرفه، قرمزی و ملتهب شدن چشم‌ها و عطسه همراه است. علل دیگر گلو درد ممکن است در اثر سیگار کشیدن، وجود آلودگی یا مواد محرک پخش شده در هوا، مشکلات آلرژیک یا خشکی هوا اتفاق بیفتد. حتما بخوانید:&nbsp;درمان سریع سرماخوردگی در منزل درمان فوری گلودرد بیشتر دار‌های ضدسرماخوردگی، علائم سرماخوردگی و گلودرد را کاهش می‌دهد. اما تقریبا تمامی این داروها، کمترین فایده را دارند. برخی از دارو‌های سرماخوردگی عبارتند از: 1. دارو‌های مسکن؛ مثل استامینوفن، ایبوبروفن، ناپروکسن برای از بین بردن درد و تیرکشیدن ناشی از گلودرد و سرماخوردگی 2. اسپری‌های گلودرد و قرص‌های مکیدنی که موقتا موجبِ تسکین درد گلو و بی‌حس شدن آن می‌شوند.&nbsp;&nbsp; 3. اسپری بینی که گلو دردِ ناشی از ترشحات پشت حلق -همان ترشحاتی که در حفره‌ی گلو جمع می‌شوند- را برطرف می‌کند.&nbsp;&nbsp; &nbsp; همان طور که اشاره شد در بسیاری از موارد، گلودردها با عامل ویروسی شکل گرفته و مصرف آنتی بیوتیک نمی‌تواند اثر مثبتی بر روند بهبود گلودرد داشته باشد. درمان‌های تجویزی پزشکان برای گلودرد و سرماخوردگی ویروسی تنها به منظور کاهش علائم بوده و به همین دلیل، درمان‌های خانگی بیش از درمان‌های شیمیایی و دارویی می‌تواند مؤثر باشد. تنها برخی از انواع گلودردها مانند گلودردهای استرپتوکوکی به آنتی بیوتیک نیاز دارند. روشهای خانگی برای تسکین گلودرد 1. ضد التهاب ها یکی از موثرترین درمان ها برای گلو درد مصرف داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی است. این داروها دارای ترکیبی از تسکین دهنده های درد و ضد التهاب ها هستند و از این رو پس از مصرف احساس بهتری در بیمار ایجاد می کنند و همچنین برخی مشکلات مرتبط با ورم گلو را نیز کاهش می دهند. افزون بر این، اگر دچار تب هستید، مصرف داروی ضد التهاب غیر استروئیدی می تواند به کاهش آن نیز کمک کند. 2. آب نبات ها و اسپری های دارویی قرص های سرماخوردگی مکیدنی تولید بزاق را تحریک می کنند که به مرطوب نگه داشتن گلو کمک می کند. اما شاید هیچ چیز موثرتر از آب نبات های دارویی نباشد. با انتخاب نمونه هایی که دارای مواد خنک کننده و یا بی حس کننده مانند منتول یا اوکالیپتوس هستند می توانید از مزایای بیشتری نیز برخوردار شوید. اسپری های دارویی نیز می توانند اثری مشابه با خنک کنندگی آب نبات ها داشته باشند. آنها به درمان گلو درد یا مبارزه با سرماخوردگی کمکی نمی کنند اما در کاهش موقتی درد موثر هستند. به عنوان مثال، فنول یک ضد عفونی کننده است که ویژگی های ضد باکتری نیز دارد. 3. شربت سرفه اگر دچار گلو درد شده اید اما سرفه نمی کنید، مصرف شربت سرفه همچنان می تواند به کاهش درد کمک کند. همانند قرص ها و اسپری ها، شربت سرفه نیز درد را با ایجاد پوششی در گلو به طور موقت تسکین می دهد. اگر مجبور هستید به سر کار بروید استفاده از نمونه هایی فاقد فرمول خواب آور را مد نظر قرار دهید. اما اگر به واسطه گلو درد دچار اختلال در خواب خود شده اید می توانید از نمونه های خواب آور استفاده کنید که به تسکین درد و خواب بهتر کمک می کنند. 4. مایعات تامین آب مورد نیاز بدن، به ویژه هنگامی که بیمار هستید و با گلویی تحریک شده و ملتهب سر و کار دارید، از اهمیت زیادی برخوردار است. میزان نوشیدن مایعات باید به اندازه ای باشد که رنگ ادرار شما زرد کمرنگ یا بی رنگ باشد. نوشیدن به اندازه مایعات غشاهای مخاطی را مرطوب نگه می دارد و به مقابله با باکتری ها و محرک ها مانند آلرژن ها کمک می کند. در مجموع، بدن شما شرایط بهتری برای مقابله با نشانه های سرماخوردگی خواهد داشت. آب همواره گزینه ای کارآمد محسوب می شود و در کنار آن آب میوه های طبیعی که مزه بهتری نسبت به آب دارند و یا خوراکی شورتر مانند سوپ صاف شده مرغ نیز گزینه های موثری هستند. 5. سوپ مرغ یکی از قدیمی‌ترین درمان های خانگی سرماخوردگی، سوپ مرغ است که می تواند به تسکین گلو درد نیز کمک کند. سدیم موجود در سوپ مرغ دارای ویژگی های ضد التهابی است و می تواند احساس بهتری در بیمار ایجاد کند. اگر به گلو درد مبتلا شده اید خوردن و بلعیدن مواد غذایی می تواند دشوار و دردناک باشد، از این رو، تغذیه با غذاهای مایع که حاوی مواد مغذی ضروری برای مبارزه با عفونت هستند، از اهمیت ویژه ای برخوردار می شود. 6. استراحت استراحت احتمالا بهترین کاری است که می توانید برای مبارزه با عفونتی که زمینه ساز گلو درد شده است، انجام دهید. بیشتر گلو دردها به واسطه ویروس های سرماخوردگی ایجاد می شوند و هنگامی که به این بیماری مبتلا می شوید تا دوره آن به اتمام نرسد کار چندانی نمی توان انجام داد. در این میان، استراحت کافی می تواند به مبارزه با ویروس ها و بهبود هرچه سریع‌تر بیماری کمک کند. روش های طب سنتی برای درمان&nbsp;گلو درد چرکی&nbsp; علاوه بر روش هایی که در بالا به آنها اشاره شد، در طب سنتی نیز از مواردی به عنوان درمان گلودرد چرکی نام برده می شود. تاثیر هرکدام از این روش ها متفاوت است و نباید بصورت همزمان مورد استفاده قرار گیرند. در زیر لیستی از این درمان ها را مشاهده میکنید: درمان گلودرد با لیمو درمان گلودرد با سرکه سیب درمان گلودرد با دارچین درمان گلودرد با آب نمک درمان گلودرد با سیر نارون لغزنده و درمان گلودرد درمان گلودرد با عسل درمان گلودرد با زردچوبه ریشه گل ختمی به عنوان درمان گلودرد درمان گلودرد با زغال اخته درمان گلودرد با دم نوش بابونه درمان گلودرد با زنجبیل تاثیر فلفل قرمز بر التهاب گلو تنفس بخار برای رفع انسداد گلو نعناع فلفلی از بین برنده خلط گلو ریشه‌ شیرین بیان و درمان گلودرد درمان گلودرد با شنبلیله کاهش درد گلو با ریشه‌ی پف نبات کاهش خلط گلو با ترب کوهی تسکین درد گلو با میخک مرکبات و تاثیر ویتامین C درمان سرفه، سرماخوردگی و گلو درد با مارشملو مریم گلی 1. درمان گلودرد با&nbsp;لیمو شما می توانید، از لیموی تازه استفاده کنید، تا از گلودرد راحت شوید، زیرا به نابودی مخاط کمک می کند. یک لیموناد داغ با عسل را امتحان کنید. آب نصف لیمو و یک قاشق چای خوری عسل را در یک فنجان آب گرم بریزید و با هم مخلوط کنید. و سپس آهسته بنوشید. گزینه دیگر، این است که با آب تازه لیمو را با مقدار برابر آب رقیق کنید و گرمش کنید. شما همچنین می توانید آب نصف لیمو را بردارید و روی آن نمک و فلفل بمالید و لیمو را لیس بزنید. 2. درمان گلودرد با سرکه سیب سرکه سیب، به علت خواص ضد باکتریایی اش برای&nbsp;درمان گلودردچرکی مفید است. یک قاشق غذاخوری سرکه سیب سرخ و یک قاشق چای خوری از آب لیمو و عسل را در یک فنجان آب گرم اضافه کنید، و آن را به آرامی بنوشید. این نوشیدنی را دو یا سه بار در روز بنوشید. به زودی شما از درد و التهاب، رهایی خواهید یافت. همچنین، می توانید محلول سرکه سیب را در گلویتان قرقره کنید. یک قاشق چای خوری نمک و یک قاشق غذا خوری سرکه سیب را در یک فنجان آب گرم مخلوط کنید. آن را چند بار در روز، در گلو قرقره کنید. 3.&nbsp;درمان گلودرد با&nbsp;دارچین دارچین، می تواند برای&nbsp;درمان گلودرد&nbsp;ناشی از&nbsp;سرماخوردگی&nbsp;مورد استفاده قرار گیرد. یک قاشق چای خوری از پودر دارچین و پودر فلفل را در یک لیوان آب گرم، مخلوط کنید. همچنین، می توانید هل نیز اضافه کنید. محلول را فشار دهید تا صاف شود و آن را دو تا سه بار در روز قرقره کنید. یک گزینه دیگر این است که، چند قطره روغن دارچین و یک قاشق چای خوری عسل را باهم مخلوط کنید. این ترکیب را دو بار در روز بخورید، تا از درد و التهاب همراه با گلودرد رهایی پیدا کنید. 4. درمان گلودرد با&nbsp;آب نمک یکی از بهترین روش ها برای از بین بردن گلو درد، قرقره کردن با آب نمک است. نمک، مانند یک ضد عفونی کننده عمل می کند و باعث می شود آب از غشاء مخاط در گلو بیرون برود. خلط را قطع می کند و التهاب را نیز کاهش می دهد، و به شما کمک می کند، تا فوری خوب شوید. نصف قاشق چای خوری نمک را در یک لیوان آب گرم مخلوط کنید. اگر طعم شورش را دوست ندارید، مقدار کمی عسل به آن اضافه کنید. این محلول را قرقره کنید. آن را قورت ندهید. پس از آن، آب را بیرون بریزید.این کار را 4 بار در روز انجام دهید، تا نتیجه عالی آن را ببینید. 5. درمان گلودرد با سیر سیر، دارای خواص ضد باکتری و ضد عفونی کنندهاست، به همراه سایر خواص دارویی که می تواند به درمان یا جلوگیری از گلودرد کمک کند. یک سیر خام سالم را بخورید تا مواد شیمیایی وجود در آن، آلیسین آزاد کنند، که باعث کشتن باکتری هایی می شود و باعث گلودرد می شوند. به طور منظم، می توانید از روغن سیر استفاده کنید. چند قطره روغن سیر را به یک چهارم فنجان آب، اضافه کنید و آن را یک بار در روز قرقره کنید. سعی کنید، سیر را به صورت خام یا پخته بخورید.&nbsp;اگر طعم آن را دوست ندارید، از قرص های سیر استفاده کنید. 6. نارون لغزنده و درمان گلودرد نارون لغزنده حاوی مواد چسبناکی مانند، ژل است که گلو را پوشش می دهد، و باعث کاهش درد و کاهش تحریک می شود. یک قاشق چایخوری از پوست داخلی آن را با 2 فنجان آب جوش مخلوط کنید. اجازه دهید، برای چند دقیقه بماند و سپس فشار دهید تا صاف شود. آن را به آرامی در حالی که هنوز گرم است، بنوشید. در واقع، شما می توانید از این راه حل برای درمان هر نوع بیماری تنفسی یا لارنژیت ( التهاب گلو وحنجره) استفاده کنید. اگر این گیاه در دسترس نیست، می توانید کپسول هایش را از دارو فروشی ها و عطاری ها تهیه کنید. 7. درمان گلودرد با عسل عسل، دارای خواص ضد باکتری است، که می تواند با عفونت مبارزه کند و سرعت روند بهبود را افزایش دهد. عسل، مانند یک ماده هایپرتونیک اسموزی عمل می کند، به این معنی که آن کمک می کند تا آب از بافت محل های ملتهب خارج شود و در نتیجه تورم را کاهش می دهد. یک تا دو قاشق غذاخوری عسل را به یک فنجان آب گرم اضافه کنید، و آن را چند بار در روز بخورید. همچنین، می توانید عسل را به چای های گیاهی مورد علاقه خود اضافه کنید. قبل از رفتن به رختخواب، یک قاشق غذاخوری عسل بخورید، زیرا عسل آرامش بخش است و به خواب بدن کمک می کند. 8.&nbsp;درمان گلودرد با&nbsp;زردچوبه یکی دیگر از درمان های بزرگ برای گلو درد،&nbsp;زردچوبه&nbsp;است، دارای خواص ضد عفونی کننده و ضد التهابی قوی می باشد. یک چهارم قاشق چای خوری پودر&nbsp;زردچوبه&nbsp;را به یک لیوان آب گرم اضافه کنید. این نوشیدنی را به آرامی در صبح و با معده خالی بنوشید. این کار را یک بار در روز برای سه یا چهار روز متوالی انجام دهید. به طور منظم، می توانید یک قاشق چای خوری پودر زردچوبه و یک قاشق چایخوری پودر&nbsp;فلفل سیاه&nbsp;را به یک لیوان شیر گرم اضافه کنید، و قبل از رفتن به رختخواب آن را بنوشید. همچنین، می توانید برای داشتن گلویی صاف و نرم زردچوبه را در گلویتان قرقره کنید. نصف قاشق چای خوری پودر زردچوبه و نیم نصف قاشق چای خوری نمک را در یک لیوان آب گرم ریخته و آنها را باهم خوب مخلوط کنید، سپس به خوبی در گلویتان قرقره کنید. دو بار در روز، از این مخلوط مصرف کنید. 9. ریشه گل ختمی به عنوان درمان گلودرد ریشه گل ختمی، حاوی لعابی است که می توان آن را برای پوشاندن گلو و بهبود گلودرد نیز استفاده کرد. برای گلودرد همراه با سرفه معمولی مفید است. این درمان، برای زنان باردار یا افرادی که پرستاری می شوند، یا افراد مبتلا به&nbsp;دیابت&nbsp;توصیه نمی شود. یک قاشق غذاخوری ریشه گل ختمی خشک شده را به یک فنجان آب جوش اضافه کنید، رویش در بگذارید و اجازه دهید تا نیم ساعت بماند. محلول را فشار دهید تا صاف شود، سپس عسل را اضافه کنید و آن را بنوشید. می توانید سه فنجان از این چای گیاهی را در یک روز بخورید. 10.&nbsp;درمان گلودرد با&nbsp;زغال اخته دو قاشق غذاخوری از دانه های&nbsp;زغال اخته&nbsp;را به 6 فنجان آب اضافه کنید. حدود نیم ساعت آن را بجوشانید. اجازه دهید تا به دمای اتاق برسد و سپس آن را فشار دهید، تا صاف شود. سه تا چهار بار در روز این محلول را در گلویتان قرفره کنید. 11.&nbsp;درمان گلودرد با&nbsp;دم نوش بابونه دم‌نوش نه‌تنها یک نوشیدنی خوشمزه و آرام‌بخش است بلکه حاوی مواد آنتی‌بیوتیک، ضدالتهاب و مرطوب‌کننده هم هست که می‌تواند عفونت و درد گلو را به‌سرعت از بین ببرد. دم‌نوش بابونه به تقویت دستگاه ایمنی بدن معروف است بنابراین می‌تواند به از بین بردن عامل عفونی ایجاد گلودرد حمله کند ضمن اینکه می‌تواند با مرطوب کردن مجاری تنفسی حس خشکی و تنگی گلو را که موجب حس درد هنگام بلعیدن می‌شود را تسکین دهد. 12. درمان گلودرد با&nbsp;زنجبیل زنجبیل یک ترکیب آنتی‌اکسیدان قوی به همراه یک ماده‌ی مؤثره‌ی فعال به نام جینجرول است که خواصش موجب تقویت دستگاه ایمنی بدن و دفاع در برابر باکتری‌های ایجادکننده‌ی عفونت گلو می‌شود. زنجبیل را در طول شب در آب بخوابانید و هر صبح آب آن را قرقره کنید. این کار هم سینوس‌های شما را پاک‌سازی می‌کند و ‌موجب از بین رفتن سریع عفونت باکتریایی می‌شود. حتما بخوانید:&nbsp;خواص زنجبیل | ۵۳ خاصیت زنجبیل برای سلامتی، تناسب اندام و زیبایی 13. تاثیر فلفل قرمز بر التهاب گلو شاید دور از عقل به نظر بیاید که فلفل قرمز را در گلوی خود بگذارید با توجه به تندی زیادش، اما درواقع فلفل قرمز یک ماده‌ی مؤثره‌ به نام کاپسایسین دارد که یک ضدالتهاب و مسکن بسیار قوی است. مقداری فلفل قرمز را در آب مخلوط کنید و آن را به مدت ۱۰ تا ۲۰ ثانیه قرقره کنید. خواهید دید که التهاب و تحریک‌پذیری ناشی از عفونت گلو از بین خواهد رفت. 14. تنفس بخار برای رفع انسداد گلو تنفس عمیق بخار و فرستادن آن به ریه‌ها در گلودرد، مانند بسیاری از مشکلات تنفسی دیگر، موجب گشایش انسدادها شده و مانند شربت سینه عمل می‌کند. ازآنجاکه سرفه‌ی زیاد و گرفتگی گلو می‌تواند گلو را خلط دار کند و موجب تحریک و التهاب بیشتر بافت‌ها شود خارج کردن این خلط‌ها و گشودن این انسدادها بسیار مهم است به‌خصوص اینکه باکتری‌ها برای تکثیر خود به دنبال خلط‌های دستگاه تنفسی می‌گردند. 15. نعناع فلفلی از بین برنده خلط گلو یکی از مواد تشکیل‌دهنده‌ی کلیدی نعناع فلفلی که بسیاری از خواص و فواید نعنا فلفلی ناشی از آن است، ماده‌ی منتول است. این ماده می‌تواند خلط گلو را از بین برده و گلو را نرم کند و از این طریق موجب کاهش سرفه شود. ترکیب عصاره‌ی نعناع فلفلی با آب و استعمال آن یک روش عالی برای کاهش التهاب و تورم گلو و تسریع در درمان گلودرد است. 16.&nbsp;ریشه‌ شیرین بیان و درمان گلودرد یکی از دم‌نوش‌های مؤثر برای درمان گلودرد که مثل داروی ضد سرفه عمل می‌کند دم‌نوش ریشه‌ی شیرین‌بیان است. سوزش ناشی از عفونت گلو موجب سرفه‌های زیادی می‌شود که خود باعث ملتهب‌تر شدن گلو و تشکیل یک چرخه‌ی معیوب می‌شود. نوشیدن یک فنجان از دم نوش ریشه‌&nbsp;شیرین‌ بیان سرفه را متوقف می‌کند. 17. درمان گلودرد با شنبلیله شنبلیله دارای خواص درمانی بسیاری است و همچنین شکل‌های گوناگونی دارد. چای شنبلیله یک درمان طبیعی برای گلو درد به شمار می‌رود. 18. کاهش درد گلو با&nbsp;ریشه‌ی پف نبات ریشه‌ی پف نبات حاوی یک ماده‌ی مخاطی است که گلو درد را تسکین می‌دهد. برای استفاده، آن را با مقداری چای و آب جوش ترکیب کنید. دو تا سه بار در روز از آن برای کاهش درد گلو استفاده کنید. 19. کاهش خلط گلو با ترب کوهی&nbsp; ترب کوهی برای درمان گلو درد استفاده می شود. یک قاشق سوپ خوری ترب کوهی، یک قاشق چای خوری عسل و یک قاشق چای خوری از میخک را در یک لیوان آب گرم مخلوط کنید و به آرامی یک جرعه بنوشید.&nbsp; قرقره ترب کوهی یک ترفند قدیمی برای بیرون آوردن خلط از دستگاه تنفسی است. ترب کوهی و عسل را در یک لیوان آب اضافه کنید و گلوی خود را با آن مرطوب کنید. 20. تسکین درد گلو با میخک&nbsp; میخک به طور موثر علیه عفونت های مختلف مبارزه می کند؛ چند تا میخک خشک شده را برای تسکین درد بجوید، یا چای میخک را بنوشید. 21. مرکبات و تاثیر ویتامین C مرکباتی مثل پرتقال، گریپ فروت و لیمو منابع عالی ویتامین C هستند. ویتامین C به سیستم ایمنی بدن کمک می کند، اما وقتی حملات آنفولانزا افزایش می یابد، مقدار ویتامین C در بدن کاهش می یابد. ویتامین C در درمان سرماخوردگی شایع است زیرا می تواند مدت زمان بهبود را کوتاه کند. 22. درمان سرفه، سرماخوردگی و گلو درد با&nbsp;مارشملو شواهد قطعی و معتبری برای موثر بودن استفاده از آن وجود ندارد، اما شیره به دست آمده از گیاه مارشملو سالیان متمادی است که به طور معمول به شکل چای برای درمان سرفه، سرماخوردگی و گلو درد استفاده می شود. اگرچه مارشملو واقعی ارتباط اندکی با محصولات پفکی امروزه دارد، اما هر دو ممکن است دارای ویژگی هایی موثر در مبارزه با گلو درد باشند. مارشملوهای مدرن احتمالا به خاطر پوشش های ژلاتینی و تسکین دهنده ها می توانند به کاهش درد گلو درد کمک کنند. اگر گلوی شما به شدت متورم شده و قورت دادن هرچیزی آزار دهنده است، خوردن یک ماده لیز و شیرین مانند مارشملو می تواند مقداری تسکین دهنده باشد. 23.&nbsp;مریم گلی یک قاشق چای خوری مریم گلی را در آب جوش مخلوط کنید و بذارید 10 دقیقه بماند. یک قاشق چای خوری سرکه و عسل را اضافه کنید و چهار بار در روز قرقره کنید. مواد طبیعی برای درمان گلو درد و چرک گلو همچنین میتوانید برای درمان درد گلو و چرک و عفونت آن از مواد زیر نیز استفاده کنید: درمان گلودرد با لیمو و عسل درمان گلودرد با سرکه و عسل برگ های تمشک&nbsp; درمان گلودرد با آویشن&nbsp; اسموتی های بهبود دهنده قطره سرفه نعناع و اکالیپتوس&nbsp; دهانشویه درمان گلودرد با&nbsp;لیمو و عسل یک قاشق غذا خوری از عسل و آب لیمو را در یک لیوان آب ولرم بریزید، مخلوط کنیدبه آرامی بنوشید. این نوشیدنی را در زمان مورد نیاز، چند بار در روز بنوشید تا گلو دردتان درمان شود. یک قاشق غذا خوری از عسل و آب لیمو را در یک لیوان آب ولرم بریزید.مخلوط را به آرامی بنوشید.این نوشیدنی را در زمان مورد نیاز، چند بار در روز بنوشید تا گلو دردتان درمان شود. درمان گلودرد با&nbsp;سرکه و عسل&nbsp; این درمان خانگی به طرز شگفت آوری موثر است: یک قاشق سوپ خوری عسل و یک قاشق سوپ خوری سرکه سیب را در یک لیوان آب گرم مخلوط کنید. این نوشیدنی گرم را در تمام طول روز بنوشید. برگ های تمشک&nbsp; وقتی که گلو درد دارید، اینها برای نوشیدن خیلی خوب است. دو قاشق چای خوری برگ تمشک خشک شده را در یک فنجان آب جوش بریزید. شما می توانید از این نوشیدنی استفاده کنید و قرقره کنید تا به کاهش تب شما هم کمک کند. درمان گلودرد با&nbsp;آویشن&nbsp; گلو درد در یک دقیقه با این عصاره قدرتمند ناپدید می شود؛ دو قاشق سوپ خوری آویشن خشک را به یک فنجان آب جوش اضافه کنید، بگذارید بماند و خنک شود و سپس قرقره کنید. اسموتی های بهبود دهنده یک اسموتی بهبود دهنده تهیه کنید. نوشیدنی های سرد اغلب گلو را می سوزانند. یک قاشق سوپ خوری عسل، بذر انار، ماست کم چرب، بلو بری و موز را در یک مخلوط کن بریزید و از این نوشیدنی دو بار در روز لذت ببرید. قطره سرفه نعناع و اکالیپتوس&nbsp; گلو درد بهانه خوبی است برای تهیه و خوردن شربت های سرفه ای. مکش ترشح بزاق را تحریک می کند و بزاق را در گلو کاهش می دهد. دهانشویه&nbsp; قرقره دهانشویه نیز می تواند درد را تسکین دهد. پیشگیری&nbsp;از گلودرد این توصیه ها را دنبال کنید و به فرزندتان یاد دهید که همان کارها را انجام دهد: دست هایتان را مدام بشورید، به خصوص بعد از توالت، عطسه، سرفه و قبل از غذا خوردن. از شریک شدن غذا, لیوان های نوشیدنی و یا ظروف خودداری کنید. سرفه یا عطسه کنید. از ضد عفونی کننده های الکلی به عنوان جایگزینی برای شستن دست ها در زمانی که صابون و آب نیست، استفاده کنید. از لمس کردن تلفن عمومی یا فواره های آبخوری با دهانتان خودداری کنید. کلیدها، کنترل های تلویزیون و صفحه کلید کامپیوتر را با تمیز کننده های قوی تمیز کنید. زمانی که سفر می کنید, گوشی ها و ریموت های اتاق هتل خود را تمیز کنید. از تماس نزدیک با افرادی که بیمار هستند خودداری کنید. منبع: نمناک, فرادید, عصرایران, اقتصادنیوز, نمناک " ,"datePublished":"2019-05-09T00:37:41+04:30","dateModified":"2020-03-14T11:10:08+03:30","mainEntityOfPage":"Article", "publisher" : [{"@context" : "https://schema.org", "@type" : "Organization", "name" : "jameesalamat.com - جامعه سلامت", "url":"jameesalamat.com", "logo": { "@type": "ImageObject", "url": "jameesalamat.com/themes/custom/winter/logo.png", "width": "300px", "height": "83px" }}] }