مشکلات، نارسایی ها و اختلالات جنسی یکی از رایج ترین مشکلات در بین زوج هاست. مشاوره جنسی نوعی از مشاوره است که توسط متخصصین این حوزه و برای افزایش رضایت و لذت از زندگی جنسی افراد طراحی و ارائه شده است.

مشاوره جنسی چیست

مشاوره جنسی چیست و چطور باید یک مشاور جنسی خوب انتخاب کرد

مشاوره جنسی یا زناشویی نوعی از گفتگو درمانی است که برای کمک به افراد یا زوج هایی طراحی شده که مشکلات فیزیکی، روانی، شخصیتی یا ارتباطی آنها بر رضایتشان از روابط جنسی تاثیر گذاشته باشد.

به بیان دیگر مشاوره جنسی نوعی از مشاوره روانشناسی است که به افراد کمک می کند تا بتوانند از ایجاد روابط جنسی با شرکایشان نهایت لذت را برده و به آرامش برسند.

در واقع هدف مشاور جنسی کمک به افراد برای غلبه بر چالش های جسمی و احساسی آنهاست تا بتوانند زندگی جنسی بهتری داشته باشند.

برای مشاهده لیست بهترین مشاور جنسی و سکس تراپیست کلیک کنید

اختلال در عملکرد جنسی در بین افراد شیوع زیاد دارد. طبق آمارهای رسمی آمریکا، ۴۳ درصد از زنان و ۳۱ درصد از مردان در طول عمر خود با یکی از اختلالات جنسی مواجهه داشته اند. اختلالات جنسی مانند:

  • اختلال نعوظ
  • کاهش میل جنسی
  • کمبود علاقه
  • انزال زودرس
  • اعتماد به نفس پایین
  • عدم پاسخ به محرک های جنسی
  • ناتوانی در رسیدن به ارگاسم
  • میل جنسی بیش از حد
  • ناتوانی در کنترل رفتار جنسی
  • افکار جنسی ناراحت کننده
  • فتیش های جنسی ناخواسته

برای داشتن زندگی و روان سالم لازم است تا زندگی جنسی سالمی داشته باشید. صمیمیت فیزیکی و عاطفی با شریک جنسی، بخش بزرگی از این پازل است.  

در جلسات مشاوره جنسی چه چیزی رخ می دهد

مشاوره جنسی چیست و چطور باید یک مشاور جنسی خوب انتخاب کرد

مراجعه کننده گان معمولا در دفتر مشاور حاضر می شوند.

ممکن است تنها یکی از زوجین برای شرکت در جلسات انتخاب شود.

فرکانس و طول جلسه معمولا به مراجعه کننده و نوع مشکلی او بستگی دارد.

احساس اضطراب برای مراجعه کننده در مواجه به مشاور جنسی امری طبیعی بشمار می به خصوص در اولین ملاقات. بسیاری از مردم با صحبت کردن در مورد صحبت کردن مسائل جنسی مشکل دارند، بنابراین بحث در مورد آن با غریبه ای که اورا نمی شناسند و در اولین جلسه ممکن است ناخوشایند باشد.

با این حال، اکثر مشاورین جنسی این را امر را تشخیص داده و سعی می کنند تا شرایطی را فراهم کنند که مراجعه کننده احساس راحت تری داشته.

اغلب آنها با سوالاتی درباره سلامت، پیشینه فعالیت، آموزش‌، باورها و نگرانی های جنسیتی خاص مراجعه کننده صحبت را آغاز خواهند نمود.

مراجعه کنندگان نیز باید به این امر واقف باشند که در هرکجای جلسات که احساس ناخوشایندی داشتند می توانند آن را متوقف کنند و درباره این مشکل با مشاور جنسی خود صحبت نمایند.

چه تکالیفی ممکن است در طول جلسات مشاوره جنسی به افراد داده شود

مشاوره جنسی چیست و چطور باید یک مشاور جنسی خوب انتخاب کرد

ممکن است مشاور جنسی تکالیفی را برای انجام در منزل و حریم شخصی افراد به آنها محول کند. چنین تکالیتی ممکن است شامل موارد زیر باشند:

تجربه گرایی

برای زوج هایی که ممکن احساس کنند که روابط جنسی آنها به تکرار کشیده شده فعالیت های مختلف ممکن است میسر باشد. مانند نقش بازی کردن یا استفاده از موقعیت ها و فضاهای جدید. برای برخی از زوج ها نیز ممکن است تغییر رفتار جنسی مانند پوزیشن های نزدیکی مفید واقع شوند مخصوصا در زمانیکه یکی از زوجین دارای مشکلات سلامتی باشد و نیاز به چنین تغییراتی داشته باشد.

تمرکز حسی

این روش برای ایجاد اعتماد و صمیمیت بیشتر و کاهش اضطراب در زوج کاربرد دارد.

نزدیکی بین زوجی باید در سه مرحله پیشروی کند:

  1. پیش نوازی
  2. لمس آلات تناسلی یکدیگر
  3. دخول

آموزش

در بسیاری از موارد زوجین آموزش های جنسی لازم را تا آن سن دریافت نکرده اند. در نتیجه ممکن است از آناتومی و نحوه عملکرد بدن در طول فعالیت جنسی آگاهی نداشته باشند. کمک مشاوره جنسی در این مرحله می تواند معرفی منابعی مانند کتاب، محتوایی بر روی اینترنت یا تماشای ویدئوهای آموزشی باشد. حتی ممکن است مشاور جنسی به افراد توصیه کند تا از یک آینه برای شناخت دقیق تر بدن خود کمک بگیرند.

استراتژی های ارتباطی

مراجعه کنند باید بتواند تقاضای یا نیاز جنسی خود را بدون خجالت با شریک جنسی خود مطرح نماید. برای این امر آنها باید این موارد را بطور مرتب تمرین کنند.

موفقیت در جلسات مشاوره جنسی به میزان تعهد مراجعه کنندگان در انجام تکالیف و فرآیندهای توصیه شده بستگی دارد. اگر آنها تمرکز و تلاش لازم را در این موارد بخرج دهند به احتمال قوی به اهداف جنسی مشروع خود در مواجهه با شریک جنسی شان دست پیدا خواهند کرد.

مشاور جنسی کیست و چه کاری انجام می دهد؟

مشاوره جنسی چیست و چطور باید یک مشاور جنسی خوب انتخاب کرد

مشاور جنسی یک متخصص سلامت روان است که به اشخاص یا زوج ها در راه حل مشکلات احساسی یا روانی پیرامون مسائل جنسی شان کمک می کند.

همانطور که یک رابطه جنسی شامل فعالیت های فیزیکی متعدد مانند نعوظ یا دخول است بسیاری از فاکتور های روانی نیز در آن تاثیر می گذارد.

اگر هر دو و یا حتی یکی از زوجین در راه برقراری رابطه جنسی دچار احساس اضطراب، استرس یا افسردگی باشند، نزدیکی آنها نیز متاثر فضای فکری شان دچار اختلال خواهد بود.

خاطرات ناخوشایند از برقراری روابط جنسی در گذشته،‌ ترس ها و یا حتی احساس خجالت و یا در مواردی گناه در برقرار روابط جنسی با شریک جنسی مشروع، منجر به اختلال در عملکرد دو طرف در یک رابطه جنسی خواهد شد بطوریکه هیچکدام از آن لذت نبرده و ارضای احساسی صورت نمی گیرد.

برای مشاهده لیست بهترین مشاور جنسی و سکس تراپیست کلیک کنید

یک مشاور جنسی می تواند به افرادی که دچار یکی از مشکلات زیر هستند کمک کند:

  • اختلال نعوظ
  • انزال زودرس
  • اضطراب عملکرد
  • دخول دردناک (Vaginismus)
  • ارتباط سرد و ضعیف بین شرکای جنسی
  • آثار تجاوز جنسی در گذشته
  • هویت جنسیتی
  • مشکلات ارگاسم

مراجعه کننده گان می توانند از هر قشر و با هر پیشینه ای باشند. مثلا مردی که از مواجهه جنسی با همسرش دوری می کند زیرا دچار مشکل انزال زودرس می باشد. یا زنیکه از برقراری رابطه جنسی ترس دارد زیرا اطلاعات و آموزش های لازم  و صحیحی در خصوص آناتومی بدن و دستگاه تناسلی خود دریافت نکرده است.

در طول جلسات مشاوره جنسی زوجین یاد می گیرند که چطور در مورد رابطه جنسی و آنچه از آن انتظار دارند،‌ فانتری ها و بطور کلی نیازهایشان با یکدیگر صحبت کنند. همینطور به کمک این جلسات آن ها قادر خواهند بود تا بر مشکلات ارتباطی شان که ممکن است منجر به خیانت و یا عدم اعتماد متقابل شود نیز غلبه کنند.

چطور یک مشاور جنسی مناسب پیدا کنیم

مشاوره جنسی چیست و چطور باید یک مشاور جنسی خوب انتخاب کرد

یکی از بهترین راه ها برای یافتن یک مشاور جنسی خوب مشورت با یک پزشک عمومی است. همینطور بهتر است که قبل از شروع جلسات مشاوره جنسی، از نظر فیزیکی نیز مورد چکاپ قرار بگیرید.

برخی از مشکلات جنسی ریشه در ناراحتی های جسمی شما دارد. بطور مثال بسیار از مردان مبتلا به دیابت یا بیماری های قبلی مشکل نعوظ دارند.

همچنین ممکن است زنان در شروع دوران یائسگی خود دچار مشکلات روحی و افسردگی شوند که مراجعه به روانکاو می تواند در چنین مواردی مفید واقع شود.

در هر صورت اگر پزشک شما تشخیص دهد که این مشکلات ناشی از اختلالات جسمی نیست و ریشه در مسائل روانی دارد می تواند شما را به یک مشاور جنسی ارجاع دهد.

راه دیگر یافتن مشاوران جنسی خوب و مناسب مراجعه به کلینیک های روان درمانی و روانکاوی معتبر و دارای مدارک تایید شده است زیرا چنین مراکزی معمولا با افراد متخصص و دارای مهارت طرف قرارداد هستند و شما می توانید از این طریق نسبت به تخصص، پیشینه، تحصیلات و مهارت های مشاور خود اطمینان پیدا کنید.

یکی دیگر از دلایل اهمیت مراجعه به مراکز روان درمانی برای یافتن مشاور جنسی، اهمیت ارتباط مراجعه کننده و مشاور در طول جلسات مشاوره جنسی است. اگر فردی برای طرح موضوعات جنسی خود با مشاور دچار خجالت و رودربایستی است می تواند با چند مشاور دیگر شاغل در آن مرکز روان درمانی صحبت و تبادل نظر کند تا فرد مناسبی را که در برابر او احساس آرامش و راحتی بیشتری دارد را انتخاب نماید.

آیا شما به مشاوره جنسی نیاز دارید

مشاوره جنسی چیست و چطور باید یک مشاور جنسی خوب انتخاب کرد

برای پاسخ به این سوال که آیا می بایست به یک مشاور جنسی مراجعه کنید یا به نوع دیگری از مشاور، باید تجزیه و تحلیل کنید که در حال حاضر کدام دسته از مشکلات بر بخش ها دیگر زندگی شما سایه افکنده و بیشترین تاثیر را دارند.

اگر کیفیت زندگی و سلامت روان شما بشدت تحت تاثیر مشکلات، نارسایی ها و اختلالات جنسی قرار بگیرد، مراجعه به یک مشاور جنسی ایده بسیار خوبی خواهد بود. همینطور اگر ایجاد صمیمیت و برقراری ارتباط موثر با شریک جنسی به بزرگترین نگرانی روزمره شما بدل شده، مراجعه به یک مشاور جنسی و شروع جلسات درمان اقدام موثر و مفیدی خواهد بود.

چیزهایی که باید قبل از مشاوره جنسی بدانید

مشاوره جنسی چیست و چطور باید یک مشاور جنسی خوب انتخاب کرد

همانطور که برای جلسات مشاوره جنسی و انتخاب مشاور خود آماده می شوید این پنج نکته را در ذهن داشته باشید:

سازگاری

روش و بیان هر مشاور با دیگری متفاوت و منحصر به فرد است. درمان موفقیت آمیز به چگونگی برقراری ارتباط و میزان اعتماد به مشاور و راهنماییش بستگی دارد. در هر جایی از مسیر که احساس کردید با مشاور خود راحت نیستید، شخص دیگری را انتخاب کنید.

مراجعه بصورت فردی یا همراه با شریک جنسی

شما مجبور نیستید تا شریک جنسی خود را در جلسات مشاوره جنسی همراه خود داشته باشید. در بسیاری از موارد حضور خود فرد به تنهایی کفایت می کند. اما در مواردی نیز لازم است تا هر دو نفر با یکدیگر در جلسات حضور داشته باشند.

بهتر است در مورد جلسات خود با شریک جنسی تان صحبت کنید و اگر نیاز به حضور او در این جلسات بود، بهتر است در آرامش و بصورت منطقی از او درخواست کنید.

تدارکات

هنگامیکه در مورد شروع جلسات مشاوره جنسی تصمیم گیری می کنید حتما به موقعیت مکانی و زمان حضور در دفتر مشاور خود توجه کنید. اینکه دسترسی به آن چقدر برای شما آسان یا سخت باشد در روند درمان بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

ممکن ترجیح شما برای حضور در جلسات در ساعات پایانی روز و یا در زمان های آزاد و روزهای تعطیل باشد که باید این موارد را از قبل در نظر داشته باشید.

برخی از مشاورین جنسی امکان ارائه مشاوره بصورت تلفنی یا از راه فضای مجازی را نیز دارند. بنابراین شما می توانید از محل زندگی خود بصورت آنلاین با آنها در ارتباط باشید.

طرح درمان

در جلسات اولیه مشاوره، درمانگر یا مشاور جنسی شما یک برنامه اولیه برای درمان پیشنهاد خواهد کرد. مشاور برای اغلب افراد یا زوج ها حداقل نیاز به چند جلسه مشاوره خواهد داشت.

پس از این مرحله و زمانیکه تغییرات مثبتی در روابط شما مشاهده شود، شما می توانید با چالش های بزرگتری مواجه شوید و مشاور جنسی شما برای آنها نیز برنامه ریزی نماید.

پوشش بیمه ای

دقت داشته باشید که هر نوع بیمه ای هزینه های مشاوره های روان درمان را پوشش نمی دهد. اگر هزینه های درمان برای شما از اولویت زیاد برخوردار است بهتر است قبل از انتخاب مرکز روان درمانی یا مشاوره جنسی خود شرایط قراردادی آنها با بیمه خود را بررسی کنید. شاید بهتر باشد که برای دریافت اطلاعات بیشتر از دفاتر نمایندگی بیمه خود در این خصوص مشورت بگیرید.

استفاده از این مطلب تنها با ذکر نام جامعه سلامت و لینک مستقیم به همین صفحه بلامانع است.

منبع: issm | healthline | issm | issm

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.
The comment language code.

Filtered HTML

  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
امتیاز
{"ratingValue":5,"reviewCount":1}
جمع امتیاز ها
5
تعداد امتیاز ها
1

افزودن دیدگاه جدید

Filtered HTML

  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
Schemas
{ "@context" : "https://schema.org", "@type" : "Article", "name" : "مشاوره جنسی چیست و چطور باید یک مشاور جنسی خوب انتخاب کرد","headline" : "مشاوره جنسی چیست و چطور باید یک مشاور جنسی خوب انتخاب کرد", "url" : "https://jameesalamat.com/node/339","id" : "https://jameesalamat.com/node/339","image":[ "https://jameesalamat.com/sites/default/files/field/image/%D9%85%D8%B4%D8%A7%D9%88%D8%B1%D9%87%20%D8%AC%D9%86%D8%B3%DB%8C_0.jpg"], "author": {"@type": "Person", "name": "امیر شریعتی زادگان", "email" : "authors@jameesalamat.com" , "gender" : "Male"
, "Description" : "<p>امیرشریعتی زادگان دانش آموخته رشته روانشناسی در دانشگاه UCSI مالزی است. او تحصیلات مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد خود را در مالزی با نمرات بالا پشت سر گذاشته و در حال حاضر نیز در این کشور اقامت دارد.&nbsp;</p>

<p>امیر علاقمند به موسیقی، نوشتن، ورزش و خانواده است.</p>

<p>در سال 2014 او توانست اولین مشاوره های خود برای مراجعین را بصورت تلفنی و آنلاین ارائه دهد و از این حیث در این زمینه صاحب رکورد می باشد.&nbsp;</p>

<p>مطالبی که امیر آنها را گردآوری یا تایید نموده است همگی مطابق اصول و مفاهیم روانشناسی هستند.</p>" , "image" : "https://jameesalamat.com/sites/default/files/%D8%A7%D9%85%DB%8C%D8%B1%20%D8%B4%D8%B1%DB%8C%D8%B9%D8%AA%DB%8C%20%D8%B2%D8%A7%D8%AF%DA%AF%D8%A7%D9%86.jpg" , "url" : "https:jameesalamat.com/taxonomy/term/302"
, "jobTitle" : "Psychologist"},"description":" مشکلات، نارسایی ها و اختلالات جنسی یکی از رایج ترین مشکلات در بین زوج هاست. مشاوره جنسی نوعی از مشاوره است که توسط متخصصین این حوزه و برای افزایش رضایت و لذت از زندگی جنسی افراد طراحی و ارائه شده است." , "articleBody" : " فهرست مطالب در صورتیکه به بخشی از محتوا نیاز یا علاقه دارید بر روی عنوان مربوطه در فهرست زیر کلیک نمایید تا به همان بخش منتقل شودید. مشاوره جنسی چیست در جلسات مشاوره جنسی چه چیزی رخ می دهد چه تکالیفی ممکن است در طول جلسات مشاوره جنسی به افراد داده شود مشاور جنسی کیست و چه کاری انجام می دهد؟ چطور یک مشاور جنسی مناسب پیدا کنیم آیا شما به مشاوره جنسی نیاز دارید چیزهایی که باید قبل از مشاوره جنسی بدانید مشاوره جنسی چیست مشاوره جنسی یا زناشویی نوعی از گفتگو درمانی است که برای کمک به افراد یا زوج هایی طراحی شده که مشکلات فیزیکی، روانی، شخصیتی یا ارتباطی آنها بر رضایتشان از روابط جنسی تاثیر گذاشته باشد. به بیان دیگر مشاوره جنسی نوعی از مشاوره روانشناسی است که به افراد کمک می کند تا بتوانند از ایجاد روابط جنسی با شرکایشان نهایت لذت را برده و به آرامش برسند. بیشتر بخوانید:&nbsp;تفاوت مشاوره و روان درمانی چیست و چطور می توانند به ما کمک کند در واقع هدف مشاور جنسی کمک به افراد برای غلبه بر چالش های جسمی و احساسی آنهاست تا بتوانند زندگی جنسی بهتری داشته باشند. برای مشاهده لیست&nbsp;بهترین مشاور جنسی و سکس تراپیست کلیک کنید اختلال در عملکرد جنسی در بین افراد شیوع زیاد دارد. طبق آمارهای رسمی آمریکا، ۴۳ درصد از زنان و ۳۱ درصد از مردان در طول عمر خود با یکی از اختلالات جنسی مواجهه داشته اند. اختلالات جنسی مانند: اختلال نعوظ کاهش میل جنسی کمبود علاقه انزال زودرس اعتماد به نفس پایین عدم پاسخ به محرک های جنسی ناتوانی در رسیدن به ارگاسم میل جنسی بیش از حد ناتوانی در کنترل رفتار جنسی افکار جنسی ناراحت کننده فتیش های جنسی ناخواسته برای داشتن زندگی و روان سالم لازم است تا زندگی جنسی سالمی داشته باشید. صمیمیت فیزیکی و عاطفی با شریک جنسی، بخش بزرگی از این پازل است. &nbsp; در جلسات مشاوره جنسی چه چیزی رخ می دهد مراجعه کننده گان معمولا در دفتر مشاور حاضر می شوند. ممکن است تنها یکی از زوجین برای شرکت در جلسات انتخاب شود. فرکانس و طول جلسه معمولا به مراجعه کننده و نوع مشکلی او بستگی دارد. احساس اضطراب برای مراجعه کننده در مواجه به مشاور جنسی امری طبیعی بشمار می به خصوص در اولین ملاقات. بسیاری از مردم با صحبت کردن در مورد صحبت کردن مسائل جنسی مشکل دارند، بنابراین بحث در مورد آن با غریبه ای که اورا نمی شناسند و در اولین جلسه ممکن است ناخوشایند باشد. با این حال، اکثر مشاورین جنسی این را امر را تشخیص داده و سعی می کنند تا شرایطی را فراهم کنند که مراجعه کننده احساس راحت تری داشته. بیشتر بخوانید:&nbsp;نقش مشاوره جنسی در حل مشکلات زناشویی زوجین اغلب آنها با سوالاتی درباره سلامت، پیشینه فعالیت، آموزش‌، باورها و نگرانی های جنسیتی خاص مراجعه کننده صحبت را آغاز خواهند نمود. مراجعه کنندگان نیز باید به این امر واقف باشند که در هرکجای جلسات که احساس ناخوشایندی داشتند می توانند آن را متوقف کنند و درباره این مشکل با مشاور جنسی خود صحبت نمایند. چه تکالیفی ممکن است در طول جلسات مشاوره جنسی به افراد داده شود ممکن است مشاور جنسی تکالیفی را برای انجام در منزل و حریم شخصی افراد به آنها محول کند. چنین تکالیتی ممکن است شامل موارد زیر باشند: تجربه گرایی برای زوج هایی که ممکن احساس کنند که روابط جنسی آنها به تکرار کشیده شده فعالیت های مختلف ممکن است میسر باشد. مانند نقش بازی کردن یا استفاده از موقعیت ها و فضاهای جدید. برای برخی از زوج ها نیز ممکن است تغییر رفتار جنسی مانند پوزیشن های نزدیکی مفید واقع شوند مخصوصا در زمانیکه یکی از زوجین دارای مشکلات سلامتی باشد و نیاز به چنین تغییراتی داشته باشد. تمرکز حسی این روش برای ایجاد اعتماد و صمیمیت بیشتر و کاهش اضطراب در زوج کاربرد دارد. نزدیکی بین زوجی باید در سه مرحله پیشروی کند: پیش نوازی لمس آلات تناسلی یکدیگر دخول آموزش در بسیاری از موارد زوجین آموزش های جنسی لازم را تا آن سن دریافت نکرده اند. در نتیجه ممکن است از آناتومی و نحوه عملکرد بدن در طول فعالیت جنسی آگاهی نداشته باشند. کمک مشاوره جنسی در این مرحله می تواند معرفی منابعی مانند کتاب، محتوایی بر روی اینترنت یا تماشای ویدئوهای آموزشی باشد. حتی ممکن است مشاور جنسی به افراد توصیه کند تا از یک آینه برای شناخت دقیق تر بدن خود کمک بگیرند. استراتژی های ارتباطی مراجعه کنند باید بتواند تقاضای یا نیاز جنسی خود را بدون خجالت با شریک جنسی خود مطرح نماید. برای این امر آنها باید این موارد را بطور مرتب تمرین کنند. موفقیت در جلسات مشاوره جنسی به میزان تعهد مراجعه کنندگان در انجام تکالیف و فرآیندهای توصیه شده بستگی دارد. اگر آنها تمرکز و تلاش لازم را در این موارد بخرج دهند به احتمال قوی به اهداف جنسی مشروع خود در مواجهه با شریک جنسی شان دست پیدا خواهند کرد. مشاور جنسی کیست و چه کاری انجام می دهد؟ مشاور جنسی یک متخصص سلامت روان است که به اشخاص یا زوج ها در راه حل مشکلات احساسی یا روانی پیرامون مسائل جنسی شان کمک می کند. همانطور که یک رابطه جنسی شامل فعالیت های فیزیکی متعدد مانند نعوظ یا دخول است بسیاری از فاکتور های روانی نیز در آن تاثیر می گذارد. اگر هر دو و یا حتی یکی از زوجین در راه برقراری رابطه جنسی دچار احساس اضطراب، استرس یا افسردگی باشند، نزدیکی آنها نیز متاثر فضای فکری شان دچار اختلال خواهد بود. خاطرات ناخوشایند از برقراری روابط جنسی در گذشته،‌ ترس ها و یا حتی احساس خجالت و یا در مواردی گناه در برقرار روابط جنسی با شریک جنسی مشروع، منجر به اختلال در عملکرد دو طرف در یک رابطه جنسی خواهد شد بطوریکه هیچکدام از آن لذت نبرده و ارضای احساسی صورت نمی گیرد. برای مشاهده لیست&nbsp;بهترین مشاور جنسی و سکس تراپیست کلیک کنید یک مشاور جنسی می تواند به افرادی که دچار یکی از مشکلات زیر هستند کمک کند: اختلال نعوظ انزال زودرس اضطراب عملکرد دخول دردناک (Vaginismus) ارتباط سرد و ضعیف بین شرکای جنسی آثار تجاوز جنسی در گذشته هویت جنسیتی مشکلات ارگاسم مراجعه کننده گان می توانند از هر قشر و با هر پیشینه ای باشند. مثلا مردی که از مواجهه جنسی با همسرش دوری می کند زیرا دچار مشکل انزال زودرس می باشد. یا زنیکه از برقراری رابطه جنسی ترس دارد زیرا اطلاعات و آموزش های لازم &nbsp;و صحیحی در خصوص آناتومی بدن و دستگاه تناسلی خود دریافت نکرده است. بیشتر بخوانید:&nbsp;انزال زودرس چیست | تکنیک، دارو و راهکارهای تشخیص و درمان در طول جلسات مشاوره جنسی زوجین یاد می گیرند که چطور در مورد رابطه جنسی و آنچه از آن انتظار دارند،‌ فانتری ها و بطور کلی نیازهایشان با یکدیگر صحبت کنند. همینطور به کمک این جلسات آن ها قادر خواهند بود تا بر مشکلات ارتباطی شان که ممکن است منجر به خیانت و یا عدم اعتماد متقابل شود نیز غلبه کنند. بیشتر بخوانید:&nbsp;4 دلیل بروز خیانت در روابط زناشویی شاد و سالم از نظر روانشناسی چطور یک مشاور جنسی مناسب پیدا کنیم یکی از بهترین راه ها برای یافتن یک مشاور جنسی خوب مشورت با یک پزشک عمومی است. همینطور بهتر است که قبل از شروع جلسات مشاوره جنسی، از نظر فیزیکی نیز مورد چکاپ قرار بگیرید. برخی از مشکلات جنسی ریشه در ناراحتی های جسمی شما دارد. بطور مثال بسیار از مردان مبتلا به دیابت یا بیماری های قبلی مشکل نعوظ دارند. بیشتر بخوانید: ۱۰ راه درمان زود انزالی در مردان با تغذیه و ورزش همچنین ممکن است زنان در شروع دوران یائسگی خود دچار مشکلات روحی و افسردگی شوند که مراجعه به روانکاو می تواند در چنین مواردی مفید واقع شود. در هر صورت اگر پزشک شما تشخیص دهد که این مشکلات ناشی از اختلالات جسمی نیست و ریشه در مسائل روانی دارد می تواند شما را به یک مشاور جنسی ارجاع دهد. راه دیگر یافتن مشاوران جنسی خوب و مناسب مراجعه به کلینیک های روان درمانی و روانکاوی معتبر و دارای مدارک تایید شده است زیرا چنین مراکزی معمولا با افراد متخصص و دارای مهارت طرف قرارداد هستند و شما می توانید از این طریق نسبت به تخصص، پیشینه، تحصیلات و مهارت های مشاور خود اطمینان پیدا کنید. یکی دیگر از دلایل اهمیت مراجعه به مراکز روان درمانی برای یافتن مشاور جنسی، اهمیت ارتباط مراجعه کننده و مشاور در طول جلسات مشاوره جنسی است. اگر فردی برای طرح موضوعات جنسی خود با مشاور دچار خجالت و رودربایستی است می تواند با چند مشاور دیگر شاغل در آن مرکز روان درمانی صحبت و تبادل نظر کند تا فرد مناسبی را که در برابر او احساس آرامش و راحتی بیشتری دارد را انتخاب نماید. آیا شما به مشاوره جنسی نیاز دارید برای پاسخ به این سوال که آیا می بایست به یک مشاور جنسی مراجعه کنید یا به نوع دیگری از مشاور، باید تجزیه و تحلیل کنید که در حال حاضر کدام دسته از مشکلات بر بخش ها دیگر زندگی شما سایه افکنده و بیشترین تاثیر را دارند. اگر کیفیت زندگی و سلامت روان شما بشدت تحت تاثیر مشکلات، نارسایی ها و اختلالات جنسی قرار بگیرد، مراجعه به یک مشاور جنسی ایده بسیار خوبی خواهد بود. همینطور اگر ایجاد صمیمیت و برقراری ارتباط موثر با شریک جنسی به بزرگترین نگرانی روزمره شما بدل شده، مراجعه به یک مشاور جنسی و شروع جلسات درمان اقدام موثر و مفیدی خواهد بود. چیزهایی که باید قبل از مشاوره جنسی بدانید همانطور که برای جلسات مشاوره جنسی و انتخاب مشاور خود آماده می شوید این پنج نکته را در ذهن داشته باشید: سازگاری روش و بیان هر مشاور با دیگری متفاوت و منحصر به فرد است. درمان موفقیت آمیز به چگونگی برقراری ارتباط و میزان اعتماد به مشاور و راهنماییش بستگی دارد. در هر جایی از مسیر که احساس کردید با مشاور خود راحت نیستید، شخص دیگری را انتخاب کنید. مراجعه بصورت فردی یا همراه با شریک جنسی شما مجبور نیستید تا شریک جنسی خود را در جلسات مشاوره جنسی همراه خود داشته باشید. در بسیاری از موارد حضور خود فرد به تنهایی کفایت می کند. اما در مواردی نیز لازم است تا هر دو نفر با یکدیگر در جلسات حضور داشته باشند. بهتر است در مورد جلسات خود با شریک جنسی تان صحبت کنید و اگر نیاز به حضور او در این جلسات بود، بهتر است در آرامش و بصورت منطقی از او درخواست کنید. تدارکات هنگامیکه در مورد شروع جلسات مشاوره جنسی تصمیم گیری می کنید حتما به موقعیت مکانی و زمان حضور در دفتر مشاور خود توجه کنید. اینکه دسترسی به آن چقدر برای شما آسان یا سخت باشد در روند درمان بسیار تاثیرگذار خواهد بود. ممکن ترجیح شما برای حضور در جلسات در ساعات پایانی روز و یا در زمان های آزاد و روزهای تعطیل باشد که باید این موارد را از قبل در نظر داشته باشید. برخی از مشاورین جنسی امکان ارائه مشاوره بصورت تلفنی یا از راه فضای مجازی را نیز دارند. بنابراین شما می توانید از محل زندگی خود بصورت آنلاین با آنها در ارتباط باشید. طرح درمان در جلسات اولیه مشاوره، درمانگر یا مشاور جنسی شما یک برنامه اولیه برای درمان پیشنهاد خواهد کرد. مشاور برای اغلب افراد یا زوج ها حداقل نیاز به چند جلسه مشاوره خواهد داشت. پس از این مرحله و زمانیکه تغییرات مثبتی در روابط شما مشاهده شود، شما می توانید با چالش های بزرگتری مواجه شوید و مشاور جنسی شما برای آنها نیز برنامه ریزی نماید. پوشش بیمه ای دقت داشته باشید که هر نوع بیمه ای هزینه های مشاوره های روان درمان را پوشش نمی دهد. اگر هزینه های درمان برای شما از اولویت زیاد برخوردار است بهتر است قبل از انتخاب مرکز روان درمانی یا مشاوره جنسی خود شرایط قراردادی آنها با بیمه خود را بررسی کنید. شاید بهتر باشد که برای دریافت اطلاعات بیشتر از دفاتر نمایندگی بیمه خود در این خصوص مشورت بگیرید. استفاده از این مطلب تنها با ذکر نام جامعه سلامت و لینک مستقیم به همین صفحه بلامانع است. منبع: issm&nbsp;| healthline&nbsp;| issm | issm " ,"datePublished":"2019-07-19T14:54:12+04:30","dateModified":"2020-05-18T01:30:29+04:30","mainEntityOfPage":"Article", "publisher" : [{"@context" : "https://schema.org", "@type" : "Organization", "name" : "jameesalamat.com - جامعه سلامت", "url":"jameesalamat.com", "logo": { "@type": "ImageObject", "url": "jameesalamat.com/themes/custom/winter/logo.png", "width": "300px", "height": "83px" }}] }