پیشرفت تکنولوژی باعث شده ما تحرک های کم تری داشته باشیم این امر باعث افزایش بیماری چاقی در جامعه شده است. البته لازم به ذکر است که انسان با پیشرفت تکنولوژی همگام بوده و توانسته است روش های نوین لاغری را با استفاده از تکنولوژی ابداع کند.

1. رژیم غذایی 7 روزه با سوپ کلم

رژیم لاغری سریع | ۴ برنامه غذایی برای کاهش وزن سریعرژیم غذایی سوپ کلم یکی از رژیم های کم هزینه به حساب میاید که بسیار جوابگوی کسانی بوه است که علاقه مند بوده اند تا در یک هفته وزن زیادی را از دست بدهند، البته ممکن است زندگی با کلم آن هم در یک هفته مقداری ناخوشآیند به نظر بیاید ولی دیگر چاره ای نیست.

این رژیم یک برنامه رژیم لاغری سریع می‌باشد و با مقداری ورزش در روز تاثیر بیشتری بر روی کاهش وزن فرد می‌گذارد. رژیم سوپ کلم با سرعت بخشیدن به متابولبسم بدن و به حرکت در آوردن چربی ها باعث کاهش وزن ‌می‌شود، رژیم سوپ کلم دریافت کالری را در روز به حداقل می‌رساند و از چربی های بدن به عنوان منبع تامیین انرژی استفاده می‌کند.

رژیم سوپ کلم برای افرادی که چاق هستند و می‌خواهند سریع تر لاغر شوند بسیار پیشنهاد می‌شود چرا که این رژیم با تامین کردن مقدار زیادی از انرژی بدن شما رو از خوردن غذاهای پر کالری باز میدارد.

عوارض جانبی رژیم لاغری سریع با سوپ کلم

رژیم لاغری سریع | ۴ برنامه غذایی برای کاهش وزن سریع

  • گرسنگی
  • خستگی
  • نفخ شکم
  • سرگیجه
  • تکرر ادرار
  • تغذیه ناکافی
  • نوسانات خلقی

رژیم غذایی سوپ کلم تنها برای یک هفته توصیه می‌شود و دنبال کردن آن برای دو هفته به صورت پشت سر هم اصلا فکر خوبی به نظر نمی‌آید و اصلا توصیه نمیشود چرا که باعث گرسنگی بیش از حد شده و در نتیجه به افزایش وزن می‌انجامد. بهتر است که بین این رژیم دو هفته فاصله بگذارید تا به نتیجه مطلوب خود دست پیدا کنید.

مواد لازم برای تهیه سوپ کلم

300 گرم کلم تازه خورد شده
6 پیمانه آب سبزیجات پخته شده یا آب همراه با قرص سبزیجات
1 عدد پیاز سفید
2 ساقه کرفس
3 یا 4 عدد لوبیا
1 عدد هویج خورد شده یا با برش های نازک
6 حبه سیر خورد شده
برگ گیشنیز و نمک و فلفل سیاه و سفید به عنوان چاشنی
و 1 قاشق چای خوری روغن کنجد برای طعم بهتر .

طرز تهیه سوپ کلم

ابتدا آب سبزیجات را در یک قابلمه بجوشانید و سپس تمام مواد را به آن اضاف کنید و خوب هم بزنید و به مدت 15 الی 20 دقیقه بر روی شعله کم حرارت قرار دهید نمک را اضافه کنید و بگذازید تا سبزیجات بجوشند، روغن کنجد و گیشنیز و فلفل سیاه را به آن اضاف کنید و تا داغ است آن را نوش جان کنید.

2. رژیم لاغری 3 روزه

رژیم لاغری سریع | ۴ برنامه غذایی برای کاهش وزن سریعهمانطور که از اسم این رژیم پیدا است، شما می‌توانید در مدت زمان 3 روز 4 تا 5 کیلو از وزن خود را از دست دهید. البته این کاهش وزن به دلیل از دست دادن چربی های بدن نخواهد بود بلکه بخش بسیاری از این کاهش وزن سبب از دست رفتن آب بدن می‌باشد! این رژیم برای افرادی که به ورزش کردن علاقه ایی ندارند بسیار مناسب می‌باشد چرا که ورزش در این رژیم جایگاهی ندارد!

افرادی که این رژیم را در دستور کار خود قرار میدهد نباید بیشتر از آنچه برای آنها تعیین شده است مصرف کنند چرا که به کاهش وزن 4 تا 5 کیلویی خود دست پیدا نمی‌کنند و همچنین نباید کمتر از آنچه برای آنها تعیین شده است مصرف کنند حتی اگر احساس گرسنگی نمی‌کنند.

روز اول رژیم لاغری سریع 3 روزه

صبحانه: 1 فنجان چایی یا 1 فنجان قهوه، 1 کف دست نان سبوس دار به همرا 2 قاشق کره بادم زمینی و نصف یک گریپ‌فروت.

ناهار: 1 فنجان قهوه یا چای، 1 کف دست نان سبوس دار به همراه نصف فنجان ماهی تن

شام: 85 گرم گوشت، 1 فنجان لوبیا سبز، 1 سیب کوچک، نصف یک موز، 1 فنجان بستنی وانیلی.

روز دوم رژیم لاغری سریع 3 روزه

صبحانه: نصف یک موز، یک تکه نان تست سبوس دار، 1 تخم مرغ پخته شده.

ناهار: 1 تخم مرغ پخته شده، 5 کراکر نمکی، یک فنجان خمیر خامه ایی.

شام: 2 عدد هات داگ، نصف فنجان هویج و نصف فنجان کرم بروکلی، نصف موز و نصف فنجان بستنی وانیلی.

روز سوم رژیم لاغری سریع 3 روزه

صبحانه: 5 کراکر نمکی و یک سیب و 1 قوطی کبریت پنیر.

ناهار: یک کفه دست نان سنگک و یک تخم مرغ.

شام: یک فنجان ماهی تن، نصف یک موز، یک فنجان بستنی وانیلی.

این رژیم یک رژیم کم کالری به حساب میآید و به همین دلیل باعث کاهش وزن سریع می‌شود لازم به ذکر است که خوردن میان وعده بین وعده های غذایی ذکر شده ممنوع میباشد.

3. رژیم لاغری در یک هفته (5 کیلو)

رژیم لاغری سریع | ۴ برنامه غذایی برای کاهش وزن سریعاین رژیم لاغری که اولین بار برای کارمندان شرکت جنرال موتورز آمریکا تهیه شد و بسیار موثر واقع شد. در این رژیم که به مدت هفت روز به طول می‌انجامد شما تمام گروه های غذایی را مصرف می‌کنید و می‌توان گفت این رژیم به عنوان یکی از قابل تحمل ترین رژیم ها به حساب میاید.

این رژیم به شما این وعده را می‌دهد که در مدت یک هفته از شر سموم بدن خلاص شوید و 5 کیلوگرم کم کنید و دستگاه گوارش خود را تقویت کنید و توانایی بدن در سوزاندن چربی را بالا ببرید!

یکی از دلایل موفقیت این رژیم استفاده از مواد اولیه کم کالری میباشد. این رژیم طوری برنامه ریزی شده است که شما همیشه احساس سیری کنید و با این رژیم شما قادر خواهد بود که در هفته بین 3 تا 5 کیلو از وزن خود را کاهش دهید، همچنین لازم به ذکر است که یکی از عناصر مهم در این رژیم نوشیدن آب به مقدار زیاد است.

روز اول:

در روز اول شما اجازه دارید که میوه بخورید ولی باید میوه هایی مانند موز و انگور و انبه را از رژیم غذایی خود کنار بگذارید و همچنین باید در روز بین 8 تا 12 لیوان آب بنوشید. در روز اول خوردن هیچ چیزی به جز میوه مجاز نمیباشد اگر احساس گرسنگی کردید باز میوه بخورید، آب نیز فراموش نشود.

روز دوم:

روز دوم رژیم، روز سبزیجات است شما می‌توانید سبزیجات را به صورت پخته و یا خام مصرف کنید توجه داشته باشید که نباید از هیچ گونه روغنی استفاده کنید. همچنین مصرف آب نیز می تواند به کاهش وزن شما در این رژیم کمک کند پس مصرف آب فراموش نشود.

روز سوم:

روز سوم شما اجازه دارید تا هر سبزیجات و میوه ایی را که دوست دارید مصرف کنید فقط شما باید سیب زمینی را از سبزیجات و انگور و موز و انبه را از میوه ها خط بزنید. مصرف آب را نیز فراموش نکنید!

روز چهارم:

و بالاخره موز! البته به همراه شیر. در روز چهارم شما اجازه دارید که با مصرف شیر و موز خود را سیر کنید شما اجازه دارید که 8 تا 10 موز را به همرا 4 لیوان شیر مصرف کنید. بهترین روش برای روز چهارم رژیم شما این است که موز را به تکه های کوچک تکه کرده و به همراه شیر در طول شبانه روز مصرف کنید تا احساس گرسنگی نکنید.

اگر به شیر حساسیت دارید نمیتوانید آن را مصرف کنید می‌توانید شیر سویا را جایگزین آن کنید و یا از انجیر استفاده کنید. نوشیدن آب را هم فراموش نکنید.

روز پنجم:

در روز پنجم، رژیم به شما این اجازه را می‌دهد که یک کاسه برنج قهوه ایی بخورید. شما باید در طول روز 6 تا 7 عدد گوجه فرنگی بخورید و اگر به برنج قهوه ایی دسترسی ندارید می‌توانید به جای آن 500 گرم سینه مرغ و یا ماهی جایگزین کنید. در روز پنجم مصرف آب خود را افزایش دهید چرا که گوجه فرنگی اسید اوریک بالایی دارد پس مصرف 12 تا 15 لیوان آب در روز پنجم توصیه می‌شود.

روز ششم:

در روز ششم شما اجازه دارید که برای ناهار یک فنجان برنج بخورید و می‌توانید بقیه روز خود را با سبزیجات پخته و یا خام که هیچگونه روغن سرخ کردنی در آن ها وجود نداشته باشد سر کنید. در این روز شما می‌توانید سالاد بخورید و به جای استفاده از سس از لیمو ترش، آب نارنج فلفل سیاه و نمک استفاده کنید. مصرف 10 تا 12 لیوان آب در این روز توصیه می‌شود.

روز هفتم:

شما در روز هفتم این رژیم اجازه دارید که یک فنجان برنج قهوه ایی، همه سبزیجات مورد علاقه و هر آبمیوه ایی را که دوست دارید مصرف کنید. سعی کنید صبح خود را با یک لیوان آبمیوه شروع کنید و برنج قهوه ایی با سبزیجات پخته شده را به عنوان ناهار نوش جان کنید مصرف آبمیوه در روز آخر رژیم باعث می‌شود که سموم بدن دفع شوند.

اگر این رژیم را به طور دقیق در دستور کار خود قرار دهید به مدت یک هفته 3 تا 5 کیلوگرم از وزن خود کم کرده اید و اگر علاقه مند به تکرار این رژیم بودید یک استراحت 10 روزه بین این رژیم با رژیم بعدی مناسب خواهد بود.

4. رژیم لاغری 3 روزه با تخم مرغ (3 کیلو)

رژیم لاغری سریع | ۴ برنامه غذایی برای کاهش وزن سریعرژیم تخم مرغ، یک رژیم غذایی است که عنصر اصلی آن تخم مرغ می باشد و طوری برنامه ریزی شده که می توانید با استفاده از دستورالعمل های آن به راحتی در 3 روز 3 کیلوگرم وزن کم کنید.

رژیم تخم مرغ، یک رژیم غذایی محکم است. که تخم مرغ، عنصر اصلی آن است که تمام مشکلات مربوط به وزن شما را حل خواهد کرد.

مزایای رژیم غذایی تخم مرغ

رژیم لاغری سریع | ۴ برنامه غذایی برای کاهش وزن سریعپیروی کردن و انجام این رژیم، ساده و آسان است، این رژیم شما را مجبور به خوردن مواد غذایی بی مزه نمیکند بلکه تخم مرغی را میخورید که خوشمزه است و تقریبا مورد علاقه اکثریت مردم میباشد. آسان است، چون برخلاف مواد غذایی دیگر ، آماده شدن تخم مرغ به زمان کمی نیاز دارد؛ این رژیم به خاطر پروتئین بالایی که دارد، علاوه بر سیر نگه داشتن شما در طول روز، باعث فرایند چربی سوزی نیز می شود. در طول انجام این رژیم، از خوردن پاستا، نمک، قند و شکر، فست فود، گوشت های چربی دار، غذاهای سرخ کردنی و چیپس اجتناب کنید.

روز اول رژیم لاغری با تخم مرغ

صبحانه: 2 عدد تخم مرغ آب پز, 2 عدد گوجه فرنگی, یک فنجان چای سبز بدون قند و شکر.

ناهار: 2 عدد سفیده تخم مرغ, 120 گرم ماهی پخته و آب پز شده, یک لیوان چای سبز و 

میان وعده: یک عدد سیب
شام: هویج بخار پز شده, کلم بروکلی, گل کلم, لوبیا سبز, نخود فرنگی و یک فنجان چای سبز 

روز دوم رژیم لاغری با تخم مرغ

صبحانه: دوعدد تخم مرغ آب پز, یک عدد موز, یک فنجان چای سبز

ناهار: دو عدد سفیده تخم مرغ آب پز, 120 گرم مرغ آب پز بدون پوست, یک لیوان چای سبز

شام: یک تکه نان سوخاری همراه با تخم مرغ, 120 گرم پنیر لور و یک فنجان شیر کم چرب

روز سوم رژیم لاغری با تخم مرغ

صبحانه: دو عدد تخم مرغ آب پز و یک لیوان آب گوجه فرنگی

ناهار: دو عدد سفیده تخم مرغ, 130 گرم گوشت قرمز پخته شده و یک فنجان چای سبز

شام: دو عدد سیب زمینی پخته شده و کاهو و یک لیوان چای سبز

مطمئن باشید که دقیقا با همان محصولاتی که خانواده شما استفاده میکنند، میتوانید این رژیم را انجام دهید و خوشحال شوید.

نکات مهم در رژیم های لاغری

رژیم لاغری سریع | ۴ برنامه غذایی برای کاهش وزن سریع

1. آب از واجبات هر رژیم!

تا می‌توانید آب بنوشید، آب یکی از عناصر مهم در رژیم شما به حساب میاید و باعث می‌شود که پوست شاداب تر و مو های براق تری داشته باشید. سعی کنید قبل از خوردن هر وعده غذایی آب بسیاری بنوشید چرا که باعث می‌شود اشتهای شما کم شود. به زبان ساده جایگاه آب را همیشه در رژیم خود ثابت نگه دارید!

2. تا می‌توانید از غذاهای سرخ کردنی و روغن دوری کنید.

غذا های سرخ کردنی یکی از اصلی ترین عوامل چاقی می‌باشند و حذف آن ها از رژیم غذایی خود جزو عاقلانه ترین کار هایی است که یک فرد می‌تواند انجام دهد. بهتر است که دستور پخت این نوع غذا ها را تغییر دهیم و بجای سرخ کردنشان، آن ها را بپزیم چرا که اینگونه هم داریم غذایی سالم میخوریم هم کالری کمتری را دریافت می‌کنیم.

3. نوشیدنی های شیرین کمتری مصرف کنید.

نوشیدنی های شیرین از کالری بالایی برخوردارند و مصرف آن ها باعث می‌شود که تناسب اندام و رژیم لاغری شما به خطر بیافتد چرا که یک نوشیدن یک لیوان آبمیوه همان مقدار کالری را در بر دارد که خوردن یک کاسه سبزیجات در بر دارد و مشخص است که انسان با یک کاسه سبزیجات سیر می‌شود ولی با یک لیوان آبمیوه نه! پس دانستن مقدار کالری آبمیوه ها و نوشیدنی های شیرین می‌تواند کمک بسیاری در حفظ تناسب اندام شما و لاغر شدن شما داشته باشد.

4. ظرفی که در آن غذا می‌خورید را عوض کنید.

شاید برای خیلی از شما ها این پرسش پیش بیاید که ظرف چه ربطی به رژیم غذایی دارد، ولی در جواب پرسش شما باید گفت که از نظر روانشناسی این امر بسیار موثر می‌باشد. تحقیقات نشان داده است که رنگ ظرف بسیار می‌تواند در کاهش اشتهای فرد موثر است.

استفاده از رنگ های تیره و به اصطلاح مرده باعث می‌شود که اشتهای شما کمتر شود و ظرف های تیره انتخاب بهتری نسبت به ظرف های شفاف می‌باشند. همچنین لازم به ذکر است اگر رنگ غذایی که میل می‌کنید با رنگ ظرف شما یکرنگ باشد باعث می‌شود که شما مقدار بیشتری از غذا را بخورید. پس رنگ ظرف شما در مقدار مواد غذایی مصرفی شما موثر می‌باشد.

کلام آخر

شما کاملا در انتخاب رژیم خود دستتان باز است اما باید توجه داشته باشید که اگر بیماری خاصی دارید حتما با یک متخصص تغذیه یا یک پزشک درباره رژیمی که انتخاب کرده ایید صحبت کنید!

منبع: ویرگول | نمناک

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.
The comment language code.

Filtered HTML

  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
امتیاز
{"ratingValue":5,"reviewCount":1}
جمع امتیاز ها
5
تعداد امتیاز ها
1

افزودن دیدگاه جدید

Filtered HTML

  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
Schemas
{ "@context" : "https://schema.org", "@type" : "Article", "name" : "رژیم لاغری سریع | ۴ برنامه غذایی برای کاهش وزن سریع","headline" : "رژیم لاغری سریع | ۴ برنامه غذایی برای کاهش وزن سریع", "url" : "https://jameesalamat.com/node/362","id" : "https://jameesalamat.com/node/362","image":[ "https://jameesalamat.com/sites/default/files/field/image/%D8%B1%DA%98%DB%8C%D9%85%20%D9%84%D8%A7%D8%BA%D8%B1%DB%8C%20%D8%B3%D8%B1%DB%8C%D8%B9.jpg"], "author":"Jameesalamat.com - جامعه سلامت","description":" پیشرفت تکنولوژی باعث شده ما تحرک های کم تری داشته باشیم این امر باعث افزایش بیماری چاقی در جامعه شده است. البته لازم به ذکر است که انسان با پیشرفت تکنولوژی همگام بوده و توانسته است روش های نوین لاغری را با استفاده از تکنولوژی ابداع کند." , "articleBody" : " 1. رژیم غذایی 7 روزه با سوپ کلم رژیم غذایی سوپ کلم یکی از رژیم های کم هزینه به حساب میاید که بسیار جوابگوی کسانی بوه است که علاقه مند بوده اند تا در یک هفته وزن زیادی را از دست بدهند، البته ممکن است زندگی با کلم آن هم در یک هفته مقداری ناخوشآیند به نظر بیاید ولی دیگر چاره ای نیست. این رژیم یک برنامه رژیم لاغری سریع می‌باشد و با مقداری ورزش در روز تاثیر بیشتری بر روی کاهش وزن فرد می‌گذارد. رژیم سوپ کلم با سرعت بخشیدن به متابولبسم بدن و به حرکت در آوردن چربی ها باعث کاهش وزن ‌می‌شود، رژیم سوپ کلم دریافت کالری را در روز به حداقل می‌رساند و از چربی های بدن به عنوان منبع تامیین انرژی استفاده می‌کند. رژیم سوپ کلم برای افرادی که چاق هستند و می‌خواهند سریع تر لاغر شوند بسیار پیشنهاد می‌شود چرا که این رژیم با تامین&nbsp;کردن مقدار زیادی از انرژی بدن شما رو از خوردن غذاهای پر کالری باز میدارد. عوارض جانبی رژیم لاغری سریع با سوپ کلم گرسنگی خستگی نفخ شکم سرگیجه تکرر ادرار تغذیه ناکافی نوسانات خلقی رژیم غذایی سوپ کلم تنها برای یک هفته توصیه می‌شود و دنبال کردن آن برای دو هفته به صورت پشت سر هم اصلا فکر خوبی به نظر نمی‌آید و اصلا توصیه نمیشود چرا که باعث گرسنگی بیش از حد شده و در نتیجه به افزایش وزن می‌انجامد. بهتر است که بین این رژیم دو هفته فاصله بگذارید تا به نتیجه مطلوب خود دست پیدا کنید. مواد لازم برای تهیه سوپ کلم 300 گرم کلم تازه خورد شده 6 پیمانه آب سبزیجات پخته شده یا آب همراه با قرص سبزیجات 1 عدد پیاز سفید 2 ساقه کرفس 3 یا 4 عدد لوبیا 1 عدد هویج خورد شده یا با برش های نازک 6 حبه سیر خورد شده برگ گیشنیز و نمک و فلفل سیاه و سفید به عنوان چاشنی و 1 قاشق چای خوری روغن کنجد برای طعم بهتر . طرز تهیه سوپ کلم ابتدا آب سبزیجات را در یک قابلمه بجوشانید و سپس تمام مواد را به آن اضاف کنید و خوب هم بزنید و به مدت 15 الی 20 دقیقه بر روی شعله کم حرارت قرار دهید نمک را اضافه کنید و بگذازید تا سبزیجات بجوشند، روغن کنجد و گیشنیز و فلفل سیاه را به آن اضاف کنید و تا داغ است آن را نوش جان کنید. 2. رژیم لاغری 3 روزه همانطور که از اسم این رژیم پیدا است، شما می‌توانید در مدت زمان 3 روز 4 تا 5 کیلو از وزن خود را از دست دهید. البته این کاهش وزن به دلیل از دست دادن چربی های بدن نخواهد بود بلکه بخش بسیاری از این کاهش وزن سبب از دست رفتن آب بدن می‌باشد! این رژیم برای افرادی که به ورزش کردن علاقه ایی ندارند بسیار مناسب می‌باشد چرا که ورزش در این رژیم جایگاهی ندارد! افرادی که این رژیم را در دستور کار خود قرار میدهد نباید بیشتر از آنچه برای آنها تعیین شده است مصرف کنند چرا که به کاهش وزن 4 تا 5 کیلویی خود دست پیدا نمی‌کنند و همچنین نباید کمتر از آنچه برای آنها تعیین شده است مصرف کنند حتی اگر احساس گرسنگی نمی‌کنند. روز اول رژیم لاغری سریع 3 روزه صبحانه: 1 فنجان چایی یا 1 فنجان قهوه، 1 کف دست نان سبوس دار به همرا 2 قاشق کره بادم زمینی و نصف یک گریپ‌فروت. ناهار: 1 فنجان قهوه یا چای، 1 کف دست نان سبوس دار به همراه نصف فنجان ماهی تن شام: 85 گرم گوشت، 1 فنجان لوبیا سبز، 1 سیب کوچک، نصف یک موز، 1 فنجان بستنی وانیلی. روز دوم رژیم لاغری سریع 3 روزه صبحانه: نصف یک موز، یک تکه نان تست سبوس دار، 1 تخم مرغ پخته شده. ناهار: 1 تخم مرغ پخته شده، 5 کراکر نمکی، یک فنجان خمیر خامه ایی. شام: 2 عدد هات داگ، نصف فنجان هویج و نصف فنجان کرم بروکلی، نصف موز و نصف فنجان بستنی وانیلی. روز سوم رژیم لاغری سریع 3 روزه صبحانه: 5 کراکر نمکی و یک سیب و 1 قوطی کبریت پنیر. ناهار: یک کفه دست نان سنگک و یک تخم مرغ. شام: یک فنجان ماهی تن، نصف یک موز، یک فنجان بستنی وانیلی. این رژیم یک رژیم کم کالری به حساب میآید و به همین دلیل باعث کاهش وزن سریع می‌شود لازم به ذکر است که خوردن میان وعده بین وعده های غذایی ذکر شده ممنوع میباشد. 3. رژیم لاغری در یک هفته (5 کیلو) این رژیم لاغری که اولین بار برای کارمندان شرکت جنرال موتورز آمریکا تهیه شد و بسیار موثر واقع شد. در این رژیم که به مدت هفت روز به طول می‌انجامد شما تمام گروه های غذایی را مصرف می‌کنید و می‌توان گفت این رژیم به عنوان یکی از قابل تحمل ترین رژیم ها به حساب میاید. این رژیم به شما این وعده را می‌دهد که در مدت یک هفته از شر سموم بدن خلاص شوید و 5 کیلوگرم کم کنید و دستگاه گوارش خود را تقویت کنید و توانایی بدن در سوزاندن چربی را بالا ببرید! یکی از دلایل موفقیت این رژیم استفاده از مواد اولیه کم کالری میباشد. این رژیم طوری برنامه ریزی شده است که شما همیشه احساس سیری کنید و با این رژیم شما قادر خواهد بود که در هفته بین 3 تا 5 کیلو از وزن خود را کاهش دهید، همچنین لازم به ذکر است که یکی از عناصر مهم در این رژیم نوشیدن آب به مقدار زیاد است. روز اول: در روز اول شما اجازه دارید که میوه بخورید ولی باید میوه هایی مانند موز و انگور و انبه را از رژیم غذایی خود کنار بگذارید و همچنین باید در روز بین 8 تا 12 لیوان آب بنوشید. در روز اول خوردن هیچ چیزی به جز میوه مجاز نمیباشد اگر احساس گرسنگی کردید باز میوه بخورید، آب نیز فراموش نشود. روز دوم: روز دوم رژیم، روز سبزیجات است شما می‌توانید سبزیجات را به صورت پخته و یا خام مصرف کنید توجه داشته باشید که نباید از هیچ گونه روغنی استفاده کنید. همچنین مصرف آب نیز می تواند به کاهش وزن شما در این رژیم کمک کند پس مصرف آب فراموش نشود. روز سوم: روز سوم شما اجازه دارید تا هر سبزیجات و میوه ایی را که دوست دارید مصرف کنید فقط شما باید سیب زمینی را از سبزیجات و انگور و موز و انبه را از میوه ها خط بزنید. مصرف آب را نیز فراموش نکنید! روز چهارم: و بالاخره موز! البته به همراه شیر. در روز چهارم شما اجازه دارید که با مصرف شیر و موز خود را سیر کنید شما اجازه دارید که 8 تا 10 موز را به همرا 4 لیوان شیر مصرف کنید. بهترین روش برای روز چهارم رژیم شما این است که موز را به تکه های کوچک تکه کرده و به همراه شیر در طول شبانه روز مصرف کنید تا احساس گرسنگی نکنید. اگر به شیر حساسیت دارید نمیتوانید آن را مصرف کنید می‌توانید شیر سویا را جایگزین آن کنید و یا از انجیر استفاده کنید. نوشیدن آب را هم فراموش نکنید. روز پنجم: در روز&nbsp;پنجم، رژیم به شما این اجازه را می‌دهد که یک کاسه برنج قهوه ایی بخورید. شما باید در طول روز 6 تا 7 عدد گوجه فرنگی بخورید و اگر به برنج قهوه ایی دسترسی ندارید می‌توانید به جای آن 500 گرم سینه مرغ و یا ماهی جایگزین کنید. در روز پنجم مصرف آب خود را افزایش دهید چرا که گوجه فرنگی اسید اوریک بالایی دارد پس مصرف 12 تا 15 لیوان آب در روز پنجم توصیه می‌شود. روز ششم: در روز ششم شما اجازه دارید که برای ناهار یک فنجان برنج بخورید و می‌توانید بقیه روز خود را با سبزیجات پخته و یا خام که هیچگونه روغن سرخ کردنی در آن ها وجود نداشته باشد سر کنید. در این روز شما می‌توانید سالاد بخورید و به جای استفاده از سس از لیمو ترش، آب نارنج فلفل سیاه و نمک استفاده کنید. مصرف 10 تا 12 لیوان آب در این روز توصیه می‌شود. روز هفتم: شما در روز هفتم این رژیم اجازه دارید که یک فنجان برنج قهوه ایی، همه سبزیجات مورد علاقه و هر آبمیوه ایی را که دوست دارید مصرف کنید. سعی کنید صبح خود را با یک لیوان آبمیوه شروع کنید و برنج قهوه ایی با سبزیجات پخته شده را به عنوان ناهار نوش جان کنید مصرف آبمیوه در روز آخر رژیم باعث می‌شود که سموم بدن دفع شوند. اگر این رژیم را به طور دقیق در دستور کار خود قرار دهید به مدت یک هفته 3 تا 5 کیلوگرم از وزن خود کم کرده اید و اگر علاقه مند به تکرار این رژیم بودید یک استراحت 10 روزه بین این رژیم با رژیم بعدی مناسب خواهد بود. 4. رژیم لاغری 3 روزه با تخم مرغ (3 کیلو) رژیم تخم مرغ، یک رژیم غذایی است که عنصر اصلی آن تخم مرغ می باشد و طوری برنامه ریزی شده که می توانید با استفاده از دستورالعمل های آن به راحتی در 3 روز 3 کیلوگرم وزن کم کنید. رژیم تخم مرغ، یک رژیم غذایی محکم است. که تخم مرغ، عنصر اصلی آن است که تمام مشکلات مربوط به وزن شما را حل خواهد کرد. مزایای رژیم غذایی تخم مرغ پیروی کردن و انجام این رژیم، ساده و آسان است، این رژیم شما را مجبور به خوردن مواد غذایی بی مزه نمیکند بلکه تخم مرغی را میخورید که خوشمزه است و تقریبا مورد علاقه اکثریت مردم میباشد. آسان است، چون برخلاف مواد غذایی دیگر ، آماده شدن تخم مرغ به زمان کمی نیاز دارد؛ این رژیم به خاطر پروتئین بالایی که دارد، علاوه بر سیر نگه داشتن شما در طول روز، باعث فرایند چربی سوزی نیز می شود. در طول انجام این رژیم، از خوردن پاستا، نمک، قند و شکر، فست فود، گوشت های چربی دار، غذاهای سرخ کردنی و چیپس اجتناب کنید. روز اول رژیم لاغری با تخم مرغ صبحانه:&nbsp;2 عدد تخم مرغ آب پز,&nbsp;2 عدد گوجه فرنگی,&nbsp;یک فنجان چای سبز بدون قند و شکر. ناهار:&nbsp;2 عدد سفیده تخم مرغ,&nbsp;120 گرم ماهی پخته و آب پز شده,&nbsp;یک لیوان چای سبز و&nbsp; میان وعده:&nbsp;یک عدد سیب شام:&nbsp;هویج بخار پز شده,&nbsp;کلم بروکلی,&nbsp;گل کلم,&nbsp;لوبیا سبز,&nbsp;نخود فرنگی و&nbsp;یک فنجان چای سبز&nbsp; روز دوم رژیم لاغری با تخم مرغ صبحانه:&nbsp;دوعدد تخم مرغ آب پز,&nbsp;یک عدد موز,&nbsp;یک فنجان چای سبز ناهار:&nbsp;دو عدد سفیده تخم مرغ آب پز,&nbsp;120 گرم مرغ آب پز بدون پوست,&nbsp;یک لیوان چای سبز شام:&nbsp;یک تکه نان سوخاری همراه با تخم مرغ,&nbsp;120 گرم پنیر لور و&nbsp;یک فنجان شیر کم چرب روز سوم رژیم لاغری با تخم مرغ صبحانه:&nbsp;دو عدد تخم مرغ آب پز و&nbsp;یک لیوان آب گوجه فرنگی ناهار:&nbsp;دو عدد سفیده تخم مرغ,&nbsp;130 گرم گوشت قرمز پخته شده و&nbsp;یک فنجان چای سبز شام:&nbsp;دو عدد سیب زمینی پخته شده و&nbsp;کاهو و یک لیوان چای سبز مطمئن باشید که دقیقا با همان محصولاتی که خانواده شما استفاده میکنند، میتوانید این رژیم را انجام دهید و خوشحال شوید. نکات مهم در رژیم های لاغری 1. آب از واجبات هر رژیم! تا می‌توانید آب بنوشید، آب یکی از عناصر مهم در رژیم شما به حساب میاید و باعث می‌شود که پوست شاداب تر و مو های براق تری داشته باشید. سعی کنید قبل از خوردن هر وعده غذایی آب بسیاری بنوشید چرا که باعث می‌شود اشتهای شما کم شود. به زبان ساده جایگاه آب را همیشه در رژیم خود ثابت نگه دارید! 2. تا می‌توانید از غذاهای سرخ کردنی و روغن دوری کنید. غذا های سرخ کردنی یکی از اصلی ترین عوامل چاقی می‌باشند و حذف آن ها از رژیم غذایی خود جزو عاقلانه ترین کار هایی است که یک فرد می‌تواند انجام دهد. بهتر است که دستور پخت این نوع غذا ها را تغییر دهیم و بجای سرخ کردنشان، آن ها را بپزیم چرا که اینگونه هم داریم غذایی سالم میخوریم هم کالری کمتری را دریافت می‌کنیم. 3. نوشیدنی های شیرین کمتری مصرف کنید. نوشیدنی های شیرین از کالری بالایی برخوردارند و مصرف آن ها باعث می‌شود که تناسب اندام و رژیم لاغری شما به خطر بیافتد چرا که یک نوشیدن یک لیوان آبمیوه همان مقدار کالری را در بر دارد که خوردن یک کاسه سبزیجات در بر دارد و مشخص است که انسان با یک کاسه سبزیجات سیر می‌شود ولی با یک لیوان آبمیوه نه! پس دانستن مقدار کالری آبمیوه ها و نوشیدنی های شیرین می‌تواند کمک بسیاری در حفظ تناسب اندام شما و لاغر شدن شما داشته باشد. 4. ظرفی که در آن غذا می‌خورید را عوض کنید. شاید برای خیلی از شما ها این پرسش پیش بیاید که ظرف چه ربطی به رژیم غذایی دارد، ولی در جواب پرسش شما باید گفت که از نظر روانشناسی این امر بسیار موثر می‌باشد. تحقیقات نشان داده است که رنگ ظرف بسیار می‌تواند در کاهش اشتهای فرد موثر است. استفاده از رنگ های تیره و به اصطلاح مرده باعث می‌شود که اشتهای شما کمتر شود و ظرف های تیره انتخاب بهتری نسبت به ظرف های شفاف می‌باشند. همچنین لازم به ذکر است اگر رنگ غذایی که میل می‌کنید با رنگ ظرف شما یکرنگ باشد باعث می‌شود که شما مقدار بیشتری از غذا را بخورید. پس رنگ ظرف شما در مقدار مواد غذایی مصرفی شما موثر می‌باشد. کلام آخر شما کاملا در انتخاب رژیم خود دستتان باز است اما باید توجه داشته باشید که اگر بیماری خاصی دارید حتما با یک متخصص تغذیه یا یک پزشک درباره رژیمی که انتخاب کرده ایید صحبت کنید! منبع: ویرگول&nbsp;| نمناک " ,"datePublished":"2019-08-26T01:14:05+04:30","dateModified":"2020-03-14T11:05:38+03:30","mainEntityOfPage":"Article", "publisher" : [{"@context" : "https://schema.org", "@type" : "Organization", "name" : "jameesalamat.com - جامعه سلامت", "url":"jameesalamat.com", "logo": { "@type": "ImageObject", "url": "jameesalamat.com/themes/custom/winter/logo.png", "width": "300px", "height": "83px" }}] }