بیماری اوتیسم فقط مختص به کودکان نیست و بزرگسالان نیز گاهی درگیر این بیماری می شوند. در این مطلب جامع نگاهی به علائم اوتیسم در بزرگسالان خواهیم انداخت.

به طور معمول، بیماری اوتیسم در کودکی به سادگی تشخیص داده می شود ولی کشف علائم این بیماری در بزرگسالان ساده نیست. بسیاری از علائم اوتیسم در بزرگسالان در درجه اول با چالش های اجتماعی و رفتاری مشخص می شود. چالش های مرتبط با این بیماری عبارتند از:

  • تفاوت در نحوه درک این افراد از محیط پیرامون خود
  • وجود موانع ارتباطی با دیگر افراد به دلیل چگونگی پردازش و تبدیل اطلاعات به کلام
  • تکرار الگوهای رفتاری مشخص که ممکن است با تعاملات اجتماعی و کیفیت زندگی تداخل داشته باشند.

هیچ دو فرد مبتلا به اختلال طیف اوتیسم (Autism Spectrum Disorde) علائم کاملا یکسانی ندارند.

به دلیل تنوع علائم اوتیسم در بزرگسالان و تفاوت در شدت آن ها، از اختلال اوتیسم به عنوان یک طیف یاد می شود. برخی از افراد مبتلا به اوتیسم علائمی را تجربه می کنند که روند زندگی روزمره را برای آن ها دشوار می کند. ممکن است احساس کنند که تفاوت هایی با دیگران دارند.

در حالی که اوتیسم در کودکان نوپا اغلب به سادگی و درستی تشخیص داده می شود، ولی ممکن است علائم اوتیسم در بزرگسالان به سختی قابل تشخیص باشد. اگر فکر می کنید ممکن است به اوتیسم مبتلا باشید، در این مطلب برخی از علائم اوتیسم در بزرگسالان و همچنین راه های تشخیص و درمان توضیح داده می شود اما برای اینکه بدانید اوتیسم چیست باید مطلب پیشنهادی را مطالعه کنید.

علائم اوتیسم در بزرگسالان

اگر شما یک فرد بالغ هستید و گمان می کنید که مبتلا به بیماری اوتیسم هستید، در ادامه مطلب برخی از علائم اوتیسم در بزرگسالان آمده است.

چالش های ارتباطی

  • شما در ارتباطات اجتماعی مشکل دارید.
  • شرکت در گفتگو برای شما دشوار است.
  • از علائم اوتیسم در بزرگسالان این است که در برقراری ارتباط موثر با دیگران دیگران مشکل دارید.
  • نمی توانید به خوبی زبان بدن و زبان صورت دیگران را متوجه شوید. (ممکن است نتوانید از روی حرکات یا حالت چهره دیگران بفهمید که کسی از شما راضی یا ناراضی است.)
  • از الگوی صحبت یکنواخت استفاده می کنید و آنچه را که احساس می کنید، نمی توانید بیان کنید.
  • کلمات و عبارات توصیفی مختص به خود دارید.
  • دوست ندارید هنگام صحبت به چشمان طرف مقابل نگاه کنید.
  • با یک الگو و لحن یکنواخت در خانه یا با دوستان یا در محل کار صحبت می کنید.
  • در مورد یک یا دو موضوع مورد علاقه بسیار صحبت می کنید.
  • عدم توانایی در ایجاد و حفظ روابط دوستانه از دیگر علائم اوتیسم در بزرگسالان است.

مشکلات عاطفی و رفتاری

  • در تنظیم احساسات و پاسخ های خود نسبت به آنها مشکل دارید.
  • تغییر در امور روزمره و انتظارات باعث بروز عصبانیت در شما می شود.
  • وقتی اتفاقی غیر منتظره رخ می دهد، شما واکنشی به شدت احساسی دارید.
  • برنامه ها و الگوهای تکراری رفتاری دارید.•رفتارها و عادت های تکراری دارید.
  • شما در مکانهایی که انتظار می رود آرام باشید، احساس آرامش ندارید.

سایر علائم اوتیسم در بزرگسالان

  • عمیقاً به چند چیز خاص (مانند: یک دوره تاریخی، سریال کتاب، فیلم، صنعت، سرگرمی یا رشته تحصیلی خود) علاقه نشان می دهید.
  • در یک یا دو زمینه علمی یا دانشگاهی خیلی دشوار، بسیار هوشمند هستید، اما در انجام خوب کارهای دیگر مشکل زیادی دارید.
  • حساسیت شدیدی به ورودی های حسی مانند: درد، صدا، لمس یا بو دارید.
  • احساس می کنید دست و پا چلفتی هستید.•ترجیح می دهید برای خود کار کنید.
  • دیگران شما را به عنوان یک انسان غیرعادی می شناسند.

تشخیص بیماری اوتیسم در بزرگسالان

در حال حاضر معیارهای مشخصی برای تشخیص علائم اوتیسم در بزرگسالان وجود ندارد، اما محققان در حال کشف آن هستند. پزشکان در درجه اول بیماری بزرگسالان مبتلا به اوتیسم را از طریق یک سری مشاهدات و تعاملات حضوری تشخیص می دهند.

اگر شما علاقه مند به تشخیص اوتیسم در خود هستید، با پزشک خانواده صحبت کنید که وضعیت شما را ارزیابی کند تا مطمئن شوید که هیچ بیماری جسمی در شما وجود ندارد. توجه داشته باشید که پزشک ممکن است شما را برای ارزیابی عمیق تر به روانپزشک یا روانشناس ارجاع دهد.

پزشک معالج از شما در مورد ارتباط، احساسات، الگوهای رفتاری، طیف وسیعی از علاقه ها و موارد دیگر سوال می کند. شما به سؤالات مربوط به دوران کودکی خود پاسخ خواهید داد و پزشک شما ممکن است درخواست کند با والدین یا سایر اعضای خانواده شما صحبت کند تا نتایج خود را در مورد الگوهای رفتاری مادام العمر شما به دست آورد. اگر لیست معیارهای تشخیصی در کودکان به عنوان مرجع استفاده شود، پزشک معالج می تواند از همان لیست، سوالاتی را از والدین شما بپرسد.

اگر پزشک معالج شما تشخیص دهد که در دوران کودکی علائم اوتیسم را نداشته اید، ممکن است شما را برای ارزیابی سایر بیماری های روانی یا اختلالات عاطفی نزد روانشناس یا روانپزشک دیگری ارجاع دهد. از آنجا که بیشتر تشخیص های اوتیسم در کودکی انجام می شود، یافتن علائم اوتیسم در بزرگسالان چالشی بزرگ است.

تشخیص اوتیسم در شما به عنوان یک بزرگسال می تواند باعث درک بیشتر شما از خود و چگونگی ارتباط با جهان باشد و این مسئله می تواند به شما کمک کند یاد بگیرید که چگونه با نقاط قوت خود بهتر کار کنید و ویژگی های چالش برانگیز خود را بهتر کنید. همچنین می تواند به اطرافیان شم کمک کند تا با ویژگی های خاص شما بیشتر آشنا شوند و با شما همدلی کنند. درک بهتر از مجموعه چالش هایی که با آن روبرو هستید می تواند به شما در یافتن راه های جدید و ابتکاری برای کار یا حل مشکلات در آینده کمک کند.

سخن پایانی

اگر به وجود برخی اختلالات مشابه اوتیسم در خودتان تردید دارید یا به اوتیسم مبتلا شده اید، می توانید به دنبال تشخیص این اختلال و درمان آن باشید. این کار به بهبود کیفیت زندگی و پیشرفت شما در آینده کمک شایانی خواهد کرد. اگر چه علائم اوتیسم در بزرگسالان به سختی قابل تشخیص است و عموما فرآیندهای تشخیص اوتیسم در دوران کودکی انجام می شود، اما این روزها بزرگسالان زیادی خواستار ارزیابی اوتیسم در خود هستند، زیرا ممکن است به شکل هرچند جزئی به این بیماری مبتلا باشند. این روزها درصد آگاهی از اوتیسم در جامعه به رشد خود ادامه می دهد و معیارهای دقیق تر تشخیصی برای بزرگسالان به کار گرفته می شود و در سال های اخیر پیشرفت های زیادی در این زمینه انجام شده است.

اخبار مرتبط

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.
The comment language code.

Filtered HTML

  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
امتیاز
{"ratingValue":5,"reviewCount":1}
جمع امتیاز ها
5
تعداد امتیاز ها
1

افزودن دیدگاه جدید

Filtered HTML

  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
Schemas
{ "@context" : "https://schema.org", "@type" : "Article", "name" : "علائم اوتیسم در بزرگسالان و راه های درمان این بیماری","headline" : "علائم اوتیسم در بزرگسالان و راه های درمان این بیماری", "url" : "https://jameesalamat.com/node/377","id" : "https://jameesalamat.com/node/377","image":[ "https://jameesalamat.com/sites/default/files/field/image/%D8%B9%D9%84%D8%A7%D9%8A%D9%94%D9%85%20%D8%A7%D9%88%D8%AA%DB%8C%D8%B3%D9%85%20%D8%AF%D8%B1%20%D8%A8%D8%B2%D8%B1%DA%AF%D8%B3%D8%A7%D9%84%D8%A7%D9%86.jpg"], "author": {"@type": "Person", "name": "تحریریه جامعه سلامت", "email" : "authors@jameesalamat.com" , "gender" : "Male"
, "Description" : "<p>تیم محتوای و تحریریه جامعه سلامت متشکل از مشاوران،&nbsp;روانشناسان و تولید کنندگان محتواست. مطالب تولید شده توسط نویسندگان، به تایید متخصصین ما می رسند و پس از آن در سایت بارگذاری می شوند. مطالب سایت از منابع معتبر گرداوری، ترجمه و یا توسط نویسندگان متخصص ما تالیف می شوند.&nbsp;</p>" , "image" : "https://jameesalamat.com/sites/default/files/Social.jpg" , "url" : "https:jameesalamat.com/taxonomy/term/889"
, "jobTitle" : "Psychologist"},"description":" بیماری اوتیسم فقط مختص به کودکان نیست و بزرگسالان نیز گاهی درگیر این بیماری می شوند. در این مطلب جامع نگاهی به علائم اوتیسم در بزرگسالان خواهیم انداخت." , "articleBody" : " به طور معمول، بیماری اوتیسم در کودکی به سادگی تشخیص داده می شود ولی کشف علائم این بیماری در بزرگسالان ساده نیست. بسیاری از علائم اوتیسم در بزرگسالان در درجه اول با چالش های اجتماعی و رفتاری مشخص می شود. چالش های مرتبط با این بیماری عبارتند از: تفاوت در نحوه درک این افراد از محیط پیرامون خود وجود موانع ارتباطی با دیگر افراد به دلیل چگونگی پردازش و تبدیل اطلاعات به کلام تکرار الگوهای رفتاری مشخص که ممکن است با تعاملات اجتماعی و کیفیت زندگی تداخل داشته باشند. هیچ دو فرد مبتلا به اختلال طیف اوتیسم (Autism Spectrum Disorde) علائم کاملا یکسانی ندارند. به دلیل تنوع علائم اوتیسم در بزرگسالان و تفاوت در شدت آن ها، از اختلال اوتیسم به عنوان یک طیف&nbsp;یاد می شود. برخی از افراد مبتلا به اوتیسم علائمی را تجربه می کنند که روند زندگی روزمره را برای آن ها دشوار می کند. ممکن است احساس کنند که تفاوت هایی با دیگران دارند. در حالی که اوتیسم در کودکان نوپا اغلب به سادگی و درستی تشخیص داده می شود، ولی ممکن است علائم اوتیسم در بزرگسالان به سختی قابل تشخیص باشد. اگر فکر می کنید ممکن است به اوتیسم مبتلا باشید، در این مطلب برخی از علائم اوتیسم در بزرگسالان و همچنین راه های تشخیص و درمان توضیح داده می شود اما برای اینکه بدانید اوتیسم چیست باید مطلب پیشنهادی را مطالعه کنید. علائم اوتیسم در بزرگسالان اگر شما یک فرد بالغ هستید و گمان می کنید که مبتلا به بیماری اوتیسم هستید، در ادامه مطلب برخی از علائم اوتیسم در بزرگسالان آمده است. چالش های ارتباطی شما در ارتباطات اجتماعی مشکل دارید. شرکت در گفتگو برای شما دشوار است. از علائم اوتیسم در بزرگسالان این است که در برقراری ارتباط موثر با دیگران دیگران مشکل دارید. نمی توانید به خوبی زبان بدن و زبان صورت دیگران را متوجه شوید. (ممکن است نتوانید از روی حرکات یا حالت چهره دیگران بفهمید که کسی از شما راضی یا ناراضی است.) از الگوی صحبت یکنواخت استفاده می کنید و آنچه را که احساس می کنید، نمی توانید بیان کنید. کلمات و عبارات توصیفی مختص به خود دارید. دوست ندارید هنگام صحبت به چشمان طرف مقابل نگاه کنید. با یک الگو و لحن یکنواخت در خانه یا با دوستان یا در محل کار صحبت می کنید. در مورد یک یا دو موضوع مورد علاقه بسیار صحبت می کنید. عدم توانایی در ایجاد و حفظ روابط دوستانه از دیگر علائم اوتیسم در بزرگسالان است. مشکلات عاطفی و رفتاری در تنظیم احساسات و پاسخ های خود نسبت به آنها مشکل دارید. تغییر در امور روزمره و انتظارات باعث بروز عصبانیت در شما می شود. وقتی اتفاقی غیر منتظره رخ می دهد، شما واکنشی به شدت احساسی دارید. برنامه ها و الگوهای تکراری رفتاری دارید.•رفتارها و عادت های تکراری دارید. شما در مکانهایی که انتظار می رود آرام باشید، احساس آرامش ندارید. سایر علائم اوتیسم در بزرگسالان عمیقاً به چند چیز خاص (مانند: یک دوره تاریخی، سریال کتاب، فیلم، صنعت، سرگرمی یا رشته تحصیلی خود) علاقه نشان می دهید. در یک یا دو زمینه علمی یا دانشگاهی خیلی دشوار، بسیار هوشمند هستید، اما در انجام خوب کارهای دیگر مشکل زیادی دارید. حساسیت شدیدی به ورودی های حسی مانند: درد، صدا، لمس یا بو دارید. احساس می کنید دست و پا چلفتی هستید.•ترجیح می دهید برای خود کار کنید. دیگران شما را به عنوان یک انسان غیرعادی می شناسند. تشخیص بیماری اوتیسم در بزرگسالان در حال حاضر معیارهای مشخصی برای تشخیص علائم اوتیسم در بزرگسالان وجود ندارد، اما محققان در حال کشف آن هستند. پزشکان در درجه اول بیماری بزرگسالان مبتلا به اوتیسم را از طریق یک سری مشاهدات و تعاملات حضوری تشخیص می دهند. اگر شما علاقه مند به تشخیص اوتیسم در خود هستید، با پزشک خانواده صحبت کنید که وضعیت شما را ارزیابی کند تا مطمئن شوید که هیچ بیماری جسمی در شما وجود ندارد. توجه داشته باشید که پزشک ممکن است شما را برای ارزیابی عمیق تر به روانپزشک یا روانشناس ارجاع دهد. پزشک معالج از شما در مورد ارتباط، احساسات، الگوهای رفتاری، طیف وسیعی از علاقه ها و موارد دیگر سوال می کند. شما به سؤالات مربوط به دوران کودکی خود پاسخ خواهید داد و پزشک شما ممکن است درخواست کند با والدین یا سایر اعضای خانواده شما صحبت کند تا نتایج خود را در مورد الگوهای رفتاری مادام العمر شما به دست آورد. اگر لیست معیارهای تشخیصی در کودکان به عنوان مرجع استفاده شود، پزشک معالج می تواند از همان لیست، سوالاتی را از والدین شما بپرسد. اگر پزشک معالج شما تشخیص دهد که در دوران کودکی علائم اوتیسم را نداشته اید، ممکن است شما را برای ارزیابی سایر بیماری های روانی یا اختلالات عاطفی نزد روانشناس یا روانپزشک دیگری ارجاع دهد. از آنجا که بیشتر تشخیص های اوتیسم در کودکی انجام می شود، یافتن علائم اوتیسم در بزرگسالان چالشی بزرگ است. تشخیص اوتیسم در شما به عنوان یک بزرگسال می تواند باعث درک بیشتر شما از خود و چگونگی ارتباط با جهان باشد و این مسئله می تواند به شما کمک کند یاد بگیرید که چگونه با نقاط قوت خود بهتر کار کنید و ویژگی های چالش برانگیز خود را بهتر کنید. همچنین می تواند به اطرافیان شم کمک کند تا با ویژگی های خاص شما بیشتر آشنا شوند و با شما همدلی کنند. درک بهتر از مجموعه چالش هایی که با آن روبرو هستید می تواند به شما در یافتن راه های جدید و ابتکاری برای کار یا حل مشکلات در آینده کمک کند. سخن پایانی اگر به وجود برخی اختلالات مشابه اوتیسم در خودتان تردید دارید یا به اوتیسم مبتلا شده اید، می توانید به دنبال تشخیص این اختلال و درمان آن باشید. این کار به بهبود کیفیت زندگی و پیشرفت شما در آینده کمک شایانی خواهد کرد. اگر چه علائم اوتیسم در بزرگسالان به سختی قابل تشخیص است و عموما فرآیندهای تشخیص اوتیسم در دوران کودکی انجام می شود، اما این روزها بزرگسالان زیادی خواستار ارزیابی اوتیسم در خود هستند، زیرا ممکن است به شکل هرچند جزئی به این بیماری مبتلا باشند. این روزها درصد آگاهی از اوتیسم در جامعه به رشد خود ادامه می دهد و معیارهای دقیق تر تشخیصی برای بزرگسالان به کار گرفته می شود و در سال های اخیر پیشرفت های زیادی در این زمینه انجام شده است. " ,"datePublished":"2019-10-23T23:34:26+03:30","dateModified":"2020-03-14T11:05:38+03:30","mainEntityOfPage":"Article", "publisher" : [{"@context" : "https://schema.org", "@type" : "Organization", "name" : "jameesalamat.com - جامعه سلامت", "url":"jameesalamat.com", "logo": { "@type": "ImageObject", "url": "jameesalamat.com/themes/custom/winter/logo.png", "width": "300px", "height": "83px" }}] }