اختلالات جنسی ریشه بسیاری از مشکلات روانی و ناهنجاری‌های زوجین است و یکی از دلایل طلاق و از هم گسیختگی خانواده‌ها این عامل است که به دلیل شرم و حیای حاکم بر خانواده‌های ایرانی کمتر به زبان زوجین می‌آید و به عقیده کارشناسان کم نیستند خانواده‌هایی که به این دلیل از هم پاشیده می‌شوند بدون اینکه این دلیل از طرف زوجین بازگو شود.

 

زود انزالی یکی از مشکلات شایع در میان مردان است که تاثیر مستقیمی بر کیفیت روابط زناشویی در زندگی مشترک می‌گذارد. خیلی از آقایان برای رفع این مشکل به مصرف داروهایی که در این زمینه و با ادعای درمان زود انزالی در بازار وجود دارد پناه می‌برند در صورتی که استفاده از این داروها و انواع قرص‌ تاخیری در دراز مدت ممکن است مشکلات و عوارضی را برای فرد به دنبال داشته باشند. بهترین روش برای درمان زود انزالی استفاده از روش‌های طبیعی و کاملا بی‌خطر است. در ادامه شما را با روش‌های درمان زود انزالی آشنا خواهیم کرد.

زود انزالی چیست؟

۱۰ راه درمان زود انزالی در مردان با تغذیه و ورزش

زود انزالی (انـزال زودرس) بـه انـزالی غیر قابل کنترل گفته می‌شود که قـبـل از دخول و یا بلافاصله مدت کوتاهی پـس از آن انـجـام گیـرد. معمولا انزال زودرس بین ۳۰ ثانیه تا ۲ دقیقه بعد از شروع دخول صورت می‌گیرد.

زود انزالی یکی از مسایلی است که هم برای مرد و هم برای زن می تواند مشکل سازبوده وآنها را از رسیدن به احساس لذت جنسی محروم سازد و موجب عدم رضایت زوجین از کیفیت رابطه جنسی و زندگی زناشویی شده که البته افزایش اضطراب را نیز به همراه دارد. البته در صورتیکه این مشکل همیشگی نباشد جای نگرانی نیست و فقط زمانیکه زود انزالی همیشگی بوده و قبل از اینکه رابطه جنسی را شروع کنید و یا زمانیکه تازه رابطه جنسی را شروع کرده‌اید، رخ دهد، می‌شود به آن زود انزالی گفت.
به گفته متخصصان متاسفانه مشکل زود انزالی در کشور ما بسیار بیشتر از سایر کشور هاست. دلیل زود انزالی بیشتر مربوط به مسائل روانی و آمادگی ذهنی و جسمی فرد هنگام آمیزش جنسی است.

زمانی که مرد قبل از انکه ارضا شود دچار انزال شده و از او منی خارج شود، گویند که مرد دچار انزال زودرس است. گاهی انزال زودرس طبیعی بوده و بر اثر پرهیز طولانی از مسایل جنسی به وجود می اید. انزال زودرس دائمی، مشکلی جدی بوده و به عدم رضایت همسر و ناتوانی منجر می شود. 

 به طور طبیعی مدت زمان لازم برای اینکه یک مرد به ارگاسم برسد بین 5 تا 10 دقیقه است . هر چند بیشتر آقایان تمایل دارند مدت زمان بیشتری تا رسیدن به ارگاسم داشته باشند ولی زمان ارگاسم اصلاً مهم نبوده و کیفیت ارگاسم بویژه همزمانی ارگاسم طرفین از اهمیت برخوردار است. به گفته پژوهشگران انزال در مبتلایلان به زود انزالی در کمتر از 118 ثانیه از شروع مقاربت صورت میگیرد.

زمان استاندارد انزال در مردان

۱۰ راه درمان زود انزالی در مردان با تغذیه و ورزش

زمان استانداردی برای رسیدن به انزال در نظر گرفته نشده است. با وجود اینکه طبق نظر اکثریت افرادی که در مطالعات شرکت داشته‌اند یک سری زمان‌هایی پیشنهاد شده اما هیچ کدام قطعی نیستند چون این زمان بسته به نظر و رضایت افراد از رابطه زناشویی‌شان از هر زوج تا زوج دیگر متفاوت است اما پیشنهاد شده که اگر در 50 درصد یا بیشتر موارد ارتباط زناشویی انزال زمانی اتفاق افتاد که فرد و یا همسرش راضی نبودند یعنی فرد مشکوک به این اختلال هست و می‌توان وی را مورد تشخیص و درمان قرار داد.

در ضمن این مهم است که اول ببینید چه زمانی متوجه شدید که اختلال زود انزالی را دارید و از کجا متوجه شدید. آیا خودتان ناراحتید؟ همسرتان از روش رابطه راضی نیست، معمولا گرفتن شرح حال دقیق از زوجین جزو سنجش‌های اولی‌‌ است که برای تشخیص و درمان اختلال زود انزالی انجام می‌شود، چون رابطه زوج‌ها در ایجاد و یا دامن زدن به مشکل زود انزالی نقش به سزایی دارد.

عواقب زود انزالی

۱۰ راه درمان زود انزالی در مردان با تغذیه و ورزش

ابتلا به عارضه زود انزالی منجر به بروز اختلالات روان مانند اضطراب، افسردگی و سردی روابط زوجین می‌شود و بر روان آنان تاثیر می‌گذارد و به همین علت، بسیار مهم است که درباره عارضه زود انزالی بیشتر بدانیم و به موقع به مشاور مراجعه کنیم.

متخصص و پزشک مربوطه سابقه فعالیت زناشویی و پزشکی شما را بررسی خواهد کرد و آزمایش کلی را انجام خواهد داد. ممکن است پزشک بخواهد با همسر شما نیز صحبت کند چون زود انزالی ممکن است دلایل بسیاری داشته باشد. پزشک، آزمایش لازم را انجام می‌دهد تا مشکلات پزشکی فرد را بررسی کند.

دلایل زود انزالی چیست؟

۱۰ راه درمان زود انزالی در مردان با تغذیه و ورزش

زود انزالی در اکثر موارد علت مشخصی ندارد. با افزایش سن و تجربه جنسی، اغلب مردان یاد می گیرند که چگونه به ارگاسم رسیدن را به تاخیر بیاندازند. ممکن است زود انزالی در موارد و شرایط خاص و یا در حالتی که از آخرین انزال مدت زمان زیادی گذشته باشد، رخ دهد. عوامل روانی مانند اضطراب، احساس گناه و یا افسردگی نیز می توانند موجب انزال زودرس شوند. در برخی موارد ممکن است انزال زودرس با علت های زمینه ای مانند مشکلات هورمونی، آسیب دیدگی و یا عوارض جانبیِ برخی داروهای خاص مرتبط باشد. حال می پردازیم به دلایل اصلی زود انزالی که شامل:

فاصله زیاد بین روابط جنسی

۱۰ راه درمان زود انزالی در مردان با تغذیه و ورزش

یکی از مهمترین عوامل انزال زودرس فاصله طولانی بین هر نزدیکی است، وقتی که احساسات جنسی بین زوجین متراکم میشود ،  معمولا کنترل یک باره آنها سخت میشود و منجر به انزال زودرس میشود.

استرس و اضطراب

۱۰ راه درمان زود انزالی در مردان با تغذیه و ورزش

مهمترین عامل ایجاد و تشدید انزال زودرس در مردان اضطراب است. از دیگر عوامل می توان به اختلال نعوظ، افسردگی، توقعات غیر منطقی جنسی از خود، مشکلات احساسی و ارتباطی با همسر اشاره کرد.

مصرف غذاهای ناسالم

۱۰ راه درمان زود انزالی در مردان با تغذیه و ورزش

مصرف غذاهای بی محتوی مانند انواع فست فود باعث زود انزالی در مردان و پرخاشگری و احساس ترس و وحشت در خانم ها می شود.

نداشتن آگاهی کافی از جنس مخالف

۱۰ راه درمان زود انزالی در مردان با تغذیه و ورزش

در حقیقت ابتدایی ترین لازمه تحریک جنسی خانم ها احساس آرامش و توجه به احساسات آنها از ساعاتی قبل از رابطه است، داشتن صبر و حوصله در انجام  معاشقه و بوسیدن ، ماساژ قبل از شروع رابطه یکی دیگر از مهمترین مسائلی هستند که باید به آن توجه داشت، با توجه به توضیحاتی که داده شد هر چه بیشتر به احساسات طرف مقابل توجه داشته باشید باعث شناخت بیشتر خواهد شد که در بدست آوردن موفقیت کامیابی در زندگی و مسائل زناشویی پیش خواهید رفت.

 نداشتن خواب کافی و کم خوابی

۱۰ راه درمان زود انزالی در مردان با تغذیه و ورزش

کم خوابی و اختلالات جریان خواب یکی از شایعترین مواردی است که مسائل جنسی را تحت تاثیر قرار می دهد که بسیاری از افراد به سادگی با آن کنار می آیند، بی خوابی خود تحت تاثیر عوامل بسیاری از جمله :نداشتن برنامه غذایی صحیح ، تحمل تنش و استرس در محیط کار و زندگی ، وجود بیماری ها و اختلالات طبی و روانی، سوء مصرف مواد و دخانیات اینها گوشه ای از مشکلاتی است که شخص را دچار بی خوابی می کند. باید گفت بی خوابی خود مادر بسیاری از مشکلات و بیماریهاست که باید با شناخت عوامل تشکیل دهنده و با استفاده از مشاوره های روانی و پزشکی راه حل مناسبی را انتخاب و این مشکل را از بین برد.

روش های درمان زود انزالی کدام است؟

۱۰ راه درمان زود انزالی در مردان با تغذیه و ورزش

برای درمان زودانزالی در مردان و زنان به طور کلی ما راههای درمانی را به دو دسته تقسیم می کنیم که شامل درمان خوراکی و غیر خوراکی است. در ابتدا درمان غیر خوراکی را خواهیم گفت که شامل رعایت عادات و رفتارهای فردی و جنسی است.

استفاده از شیوه ماستر و جانسون

۱۰ راه درمان زود انزالی در مردان با تغذیه و ورزش

این شیوه، در چهارمین مرحله از درمان افراد مبتلا به زود انزالی انجام می‌گیرد که به همکاری خود فرد و همسرش نیاز مبرم دارد. این روش شامل یادگیری تشخیص و کنترل احساسی است که به ارگاسم منجر می‌شود. این روش نیاز به اراده و تمرین دارد ولی بسیار موثر است. برای آموزش و تمرین این روش باید به مشاوران و متخصصان سلامت جنسی در کلنیک‌های سلامت خانواده مراجعه شود تا با آموزش خصوصی در این باره، کار به نحو موثر صورت گیرد.

کنترل هیجانات برای درمان

۱۰ راه درمان زود انزالی در مردان با تغذیه و ورزش

پرهیز از هیجان‌زدگی و حفظ آرامش نه تنها باعث از بین رفتن انزال زودرس می‌شود بلکه باعث طولانی شدن رابطه و احساس رضابت طرفین می‌شود. پیشنوازی یک تجربه جنسی شامل لمس کردن ، ماساژ دادن و نوازش دادن بدن شریک جنسی بدون انجام دخول است که در صورتیکه با نفس‌های عمیق و آرام همراه باشد می‌تواند به درمان زود انزالی کمک فراوانی بکند. زن‌ها به ۲۰ تا ۳۰ دقیقه زمان برای تحریک شدن از نظر جنسی نیاز دارند در حالی که مردها به سرعت بسیار بیشتری تحریک می‌شوند. با تمرین طولانی مدت پیشنوازی ، مردها یاد می‌گیرند که هیجان خود را کنترل کنند و بدین ترتیب از نظر روانی تمرکز لازم برای جلوگیری از انزال خود را در دراز مدت پیدا می‌کنند.

بی حسی موضعی 

۱۰ راه درمان زود انزالی در مردان با تغذیه و ورزش

استفاده از كرم‌های بی‌حس‌كننده مانند ژل لیدوكائین ۲% و اسپری‌های بی‌حس‌كننده می‌تواند در بهبود انزال زودرس موثر باشد. هنگام استفاده از این مواد به یاد داشته باشید که باید آن‌ها را قبل از رابطه جنسی از روی آلت شست وگرنه مواد روی آلت وارد واژن زن شده و باعث بی‌حسی وی و دیرتر ارضا شدن همسرتان می‌شود.

افزایش تعداد رابطه جنسی

۱۰ راه درمان زود انزالی در مردان با تغذیه و ورزش

همانطور که فاصله بین هر رابطه باعث افزایش میل و ایجاد هیجان می‌شود بالعکس زیاد کردن دفعات نزدیکی در طول هفته و روز می‌تواند به درمان زود انزالی کمک کند به طوریکه اگر هفته‌ای دو بار نزدیکی دارید و آن را تبدیل به هفته‌ای ۴ الی ۶ بار برسانید ، بعد از چند هفته مشکل زود انزالی تان تا حدودی رفع می‌شود.

پیش نوازی در رابطه جنسی

۱۰ راه درمان زود انزالی در مردان با تغذیه و ورزش

همانطور که مشاهده می‌کنید بیشتر عوامل زود انزالی ناشی از اضطراب و استرس و مسائل ذهنی است. از خود سوال کنید که قبل از هر بار رابطه به چه میزان به نوازش شریک جنسی خود می‌پردازید. در واقع پیش نوازی به شما اجازه می‌دهد تا به اضطراب و استرس خود غلبه کنید و به برای جلوگیری از انزال زودرس کمی با آرامش تر وارد رابطه شوید و عمل دخول را انجام دهید.

از طرفی پیش نوازی محاسن دیگری نیز دارد. همواره یک رابطه جنسی خوب چیزی بیشتر از خود نزدیکی است چنانکه بخش بزرگی از هیجانات و اشتیاق در یک رابطه جنسی درست قبل از نزدیکی اتفاق می‌افتد که این امر در خانم‌ها بسیار پر رنگ تر است. بنابراین هرکاری که بعنوان مقدمه‌ای برای نزدیکی با شریک جنسی‌تان انجام می‌دهید را جدی بگیرید و از آن با عنوان پیش‌نوازی بیشتر استفاده کنید.

استفاده از کاندوم

۱۰ راه درمان زود انزالی در مردان با تغذیه و ورزش

شاید این راه حل خیلی ساده به نظر برسد ولی استفاده از کاندوم به خیلی از مردان مبتلا به زود انزالی کمک می‌کند. کاندوم در بیشتر مردان میزان تحریک را کاهش داده و از این طریق زمان انزال را افزایش می‌دهد.

قرص درمان زود انزالی

۱۰ راه درمان زود انزالی در مردان با تغذیه و ورزش

برای درمان زودانزالی از داروهای مختلفی می‌توان استفاده کرد. قرص پروکستین، قرص سرترالین و قرص سیلدنافیل برخی از انواع قرص درمان زودانزالی هستند که مصرف آن‌ها عوارض خاص خود را داشته و باید تحت تجویز پزشک مصرف شوند. علاوه بر دارو، برای درمان زودانزالی می‌توان از درمان‌های خانگی نیز استفاده نمود.
داشتن رابطه جنسی منظم و باکیفیت لازمه یک زندگی مشترک است. افرادی که در روابط جنسی خود دچار مشکلات جنسی می‌شوند پس از مدتی با سردی در این روابط روبرو شده و به دنبال راهکاری برای برطرف کردن آن می‌گردند. این مشکلات ممکن است به دلایل مختلفی همچون زودانزالی ایجاد شود. در این شرایط فرد قادر به برقراری رابطه جنسی صحیح و لذت بخش نمی‌باشد. برخی از داروها تحت عنوان قرص زودانزالی وجود دارند که می‌توانند برای رفع این مشکل شایع جنسی بین زوجین موثر باشند. در ادامه با برخی از این قرص‌ها آشنا می‌شویم.

نکته: نام بردن از تمامی داروهای زیر تنها بجهت اطلاع رسانی می باشد و این موضوع نباید اکیدا جایگزین مراجعه به پزشک شود.

1. قرص پاروکستین

۱۰ راه درمان زود انزالی در مردان با تغذیه و ورزش

داروی پاروکستین (Paroxetine) یکی از دارهایی است که علاوه بر درمان افسردگی از آن برای درمان زود انزالی هم استفاده می‌شود. احتمالا بهبود حاصل از این قرص‌های تاخیری تا 3 هفته بعد از شروع مصرف خود را نشان ندهد. اگر این قرص تاخیری تا شش هفته تاثیر خود بر زود انزالی را نشان نداد و یا تاثیرات جانبی آن مشکل ساز شد، باید با دارویی دیگر جایگزین شود. این دارو بصورت قرص خوراکی 10، 20 و 30 میلی‌گرم موجود می‌باشد.

عوارض: عوارض قرص پاروکستین شامل تهوع، افزایش یا کاهش وزن، سردرد، خشکی دهان، افزایش تعریق،یبوست، لرزش، اختلال در نعوظ، خواب‌آلودگی، کاهش اشتها و گیجی می‌باشد.

درصورتیکه قصد مصرف این دارو را دارید بهتر است درباره آن اطلاعات بیشتری داشته باشید. لینک زیر به معرفی این قرص و نکاتی که طی مصرف آن باید بدانید اختصاص دارد.

نکته: نام بردن از این داروها تنها بجهت اطلاع رسانی می باشد و این موضوع نباید اکیدا جایگزین مراجعه به پزشک شود.

2. قرص سرترالین

۱۰ راه درمان زود انزالی در مردان با تغذیه و ورزش

قرص سرترالین (Sertraline) یکی از داروهای ضد افسردگی است که می‌توان از آن برای درمان زود انزالی استفاده نمود. احتمال دارد، بهبود حاصل از دارو تا 3 هفته بعد از شروع مصرف خود را نشان ندهد. اگر این قرص تاخیری تا شش هفته در درمان زود انزالی تاثیری نشان نداد و یا تاثیرات جانبی آن مشکل ساز شد، باید با دارویی دیگر جایگزین شود.

عوارض: عوارض قرص سرترالین شامل کاهش تمایلات جنسی، تاخیر در انزال، خونریزی‌های غیرطبیعی (نقاط قرمز در سطح پوست)، گرفتگی و پرش ناگهانی عضلات، تب، سرگیجه، خشکی دهان، افزایش احساس تشنگی، خستگی، تغییرات ناگهانی و بی‌اراده خلق و خو، تپش قلب، راش پوستی، احساس خارش در پوست، تهوع، احساس منگی و ناراحتی معده می‌باشد.

درصورتیکه قصد مصرف این دارو را دارید بهتر است درباره آن اطلاعات بیشتری داشته باشید. لینک زیر به معرفی این قرص و نکاتی که طی مصرف آن باید بدانید اختصاص دارد.

نکته: نام بردن از این داروها تنها بجهت اطلاع رسانی می باشد و این موضوع نباید اکیدا جایگزین مراجعه به پزشک شود.

3. قرص سیلدنافیل

۱۰ راه درمان زود انزالی در مردان با تغذیه و ورزش

قرص سیلدنافیل (sildenafil) یا ویاگرا یکی از پرمصرف‌ترین داروهای درمان زودانزالی است. توجه داشته باشید که مصرف داروهای درمان زودانزالی عوارضی از قبیل سردرد، اختلال در دید و افروختگی ایجاد می‌کنند. همچنین با توجه به احتمال بروز عوارض قلبی شدید ناشی از مصرف این دارو، توصیه می‌شود که فقط تحت نسخه پزشک مصرف شود. مهم‌ترین توصیه این است: «هیچگاه از سر تفنن یا کنجکاوی این دارو را مصرف نکنید.»

این دارو نخستین بار توسط شرکت داروسازی فایزر و در سال 1988 به بازار عرضه شد و از همان زمان به عنوان یکی از مهمترین داروها برای درمان اختلال نعوظ مورد استفاده قرار گرفت. قرص ویاگرا نام دیگر این دارو است.

عوارض: عوارض قرص سیلدنافیل شامل سرگیجه، سردرد، برافروختگی، دید ناواضح، فوتوفویی، سوءهاضمه، احتقان بینی، اسهال، عوارض پوستی و عفونت دستگاه ادراری می‌باشد.

 درصورتیکه قصد مصرف این دارو را دارید بهتر است درباره آن اطلاعات بیشتری داشته باشید. لینک زیر به معرفی این قرص و نکاتی که طی مصرف آن باید بدانید اختصاص دارد.

نکته: نام بردن از این داروها تنها بجهت اطلاع رسانی می باشد و این موضوع نباید اکیدا جایگزین مراجعه به پزشک شود.

4. قرص وگادول

۱۰ راه درمان زود انزالی در مردان با تغذیه و ورزش

قرص تاخیری وگادول (vegadol) به عنوان یک داروی تاخیری در درمان انزال زودرس معرفی شده است. این دارو شامل ماده مخدر ترامادول است که بسیار خطرناک است. وگادول نام محصولی نیمه گیاهی و تركیبی توسط دو قرص معروف است كه می‌تواند توسط مردان به صورت یک قرص واحد مصرف شده و زود انزالی آنان را در هنگام رابطه تا ۵۰ دقیقه بدون وقفه به عقب بیاندازد. این محصول نسبت به تمامی محصولات دیر انزالی دیگر برتر بوده و قوی‌تر می‌باشد.

هشدار: با اطمینان می‌توان گفت وگادول در دسته داروهای مخدر قرار می‌گیرد چرا که در دراز مدت باعث ایجاد وابستگی می‌شود. بنابراین هرچند قرص تاخیری وگادول تا حدودی باعث به تاخیر انداختن و درمان زود انزالی می‌شود اما در دراز مدت عوارض جبران‌ناپذیری بر سلامت بدن خواهد گذاشت.

عوارض: عوارض قرص وگادول شامل سکته قلبی ناگهانی، سکته مغزی، از دست رفتن بینایی و شنوایی، افزایش فشار چشم و سوءهاضمه می‌باشد.

درصورتیکه قصد مصرف این دارو را دارید بهتر است درباره آن اطلاعات بیشتری داشته باشید. لینک زیر به معرفی این قرص و نکاتی که طی مصرف آن باید بدانید اختصاص دارد.

نکته: نام بردن از این داروها تنها بجهت اطلاع رسانی می باشد و این موضوع نباید اکیدا جایگزین مراجعه به پزشک شود.

5. قرص تادالافیل

۱۰ راه درمان زود انزالی در مردان با تغذیه و ورزش

تادالافیل (Tadalafil) نام یکی دیگر از قرص‌هایی است که به منظور رفع مشکلات جنسی و تقویت روابط جنسی و به عنوان قرص درمان زودانزالی بین زوجین استفاده می‌شود. به طور معمول مقدار 10 میلی‌گرم از این دارو از راه خوراکی یک ساعت قبل از ارتباط جنسی مصرف می‌شود. با توجه به ميزان اثربخشی و تحمل بیمار دوز دارو از 5 تا 20 میلی‌گرم متغیر بوده و حداكثر دفعات مصرف دارو یک بار در روز است. توجه داشته باشید که مصرف این دارو در نارسایی‌های شدید کبدی توصیه نمی‌شود. همچنین مصرف این قرص به همراه قرص ویاگرا و یا قرص سیلدنافیل اصلا توصیه نمی‌شود.

چه کسانی نباید از قرص تادالافیل استفاده کنند:

  • افرادی که سابقه حساسیت دارویی دارند
  • افرادی که پزشک فعالیت جنسی را برایشان ممنوع کرده است
  • کسانی که به تازگی سکته کرده‌اند
  • افرادی که مشکلات قلبی دارند و از داروهایی با ترکیبات نیترات استفاده می‌کنند

عوارض: عوارض قرص تادالافیل شامل سردرد، خستگی، خواب‌آلودگی، سرگیجه، درد قفسه سینه، افت فشار خون وضعیتی، تاکی‌کاردی، خارش، راش، اسهال، خشکی دهان، احتقان بینی، تاری دید، گرگرفتگی و ادم صورت می‌باشد.

نکته: نام بردن از این داروها تنها بجهت اطلاع رسانی می باشد و این موضوع نباید اکیدا جایگزین مراجعه به پزشک شود.

6. قرص واردنافیل

۱۰ راه درمان زود انزالی در مردان با تغذیه و ورزش

واردنافیل (Vardenafil) با نام تجاری استاکسین باعث شل شدن عضلات و افزایش جریان خون در نواحی خاص بدن می‌شود. این دارو باعث گشادشدن عروق و افزایش جریان خون به اجسام غاری شکل و درنتیجه نعوظ آلت تناسلی مردانه در برابر تحریک جنسی می‌شود. مقدار مصرف معمول برای اختلالات نعوظ در بزرگسالان مقدار 10 میلی‌گرم خوراکی و به صورت یک بار در روز مصرف می‌باشد. این میزان ممکن است افزایش یا کاهش یابد اما حداکثر مقدار مجاز 20 میلی‌گرم در روز می‌باشد.

عوارض: عوارض قرص واردنافیل شامل تهوع، سردرد، بی‌خوابی، درد قفسه سینه، افزایش تعداد ضربان قلب، گیجی، تشنج، تاری دید، واکنش‌های حساسیتی، بثورات جلدی، گرگرفتگی، سرگیجه، ضعف، خارش شدید، افزایش فشارخون، قرمز شدن پوست، تپش قلب، گزگز اندام‌ها، التهاب مخاط بینی، سوءهاضمه، سینوزیت، افزایش تونیسیته عضلات، علائم شبه آنفولانزا، حالت خواب‌آلودگی، سکته مغزی، آنژین صدری، سکته قلبی، تعریق، آریتمی بطنی، کاهش فشارخون وضعیتی، ناهنجاری‌های انزال، حساسیت به نور، خیز صورت و اختلال دید می‌باشد.

 توجه: اگرچه مصرف این داروها (قرص‌ تقویت جنسی) می‌توانند تا حدودی مشکلات مربوط به روابط جنسی را حل کنند اما باید بدانید مصرف بی‌رویه و بدون صلاحدید پزشک می‌تواند عوارض خطرناکی مثل نعوظ دائمی یا پایدار (نعوظ دردناک بیشتر از 6 ساعت) را به دنبال داشته باشد. بنابراین چنانچه قصد مصرف هر کدام از این داروها را دارید بهتر است درباره آن‌ها و عوارضی که ممکن است به دنبال داشته باشند اطلاعات کافی داشته باشید. لینک زیر در این زمینه کمک‌کننده می‌باشد.

نکته: نام بردن از این داروها تنها بجهت اطلاع رسانی می باشد و این موضوع نباید اکیدا جایگزین مراجعه به پزشک شود.

داشتن پوزیشن مناسب در رابطه جنسی

۱۰ راه درمان زود انزالی در مردان با تغذیه و ورزش

روش‌های معمول (مرد در بالا) كمک خیلی زیادی به درمان انزال زودرس نمی‌كند، برای درمان زود انزالی می‌بایست از روش‌های جنسی كه در آن مرد به پشت خوابیده و زن در رو عملیات جنسی را با فعالیت زیاد كنترل می‌كند استفاده کرد. این روش از جمله بهترین روش‌ها برای درمان می‌باشند.

استفاده از تکنیک فشار

۱۰ راه درمان زود انزالی در مردان با تغذیه و ورزش

مانند همیشه شروع به رابطه جنسی نمایید، تا زمانیکه احساس کنید، درحال ارضا هستید. از رابطه جنسی دست بکشید و از همسرتان بخواهید، کلاهک آلت شما را فشار دهد، و این فشار را تا زمانیکه احساس انزال از شما رفع شود، نگه دارد. بعد از اینکه فشار برداشته شد، حدود ۳۰ ثانیه صبر کنید و سپس دوباره شروع به رابطه جنسی نمایید. ممکن است به دلیل فشار وارد کردن به آلت جنسی، آلت به نعوظ کامل نرسد، اما مشکلی نیست و بعد از مدتی تحریک بیشتر آلت دوباره به نعوظ کامل می‌رسد. این مراحل را تا هر چند بار که بخواهید می‌توانید تکرار کنید. با تکرار این تکنیک تا آنجایی که لازم است شما به حالتی می‌رسید که دیگر احساس می‌کنید می‌توانید، انزالتان را خودتان کنترل کنید.

درمان زود انزالی با داروهای گیاهی

۱۰ راه درمان زود انزالی در مردان با تغذیه و ورزش

در درمان زود انزالی می‌توان از گیاهان دارویی نیز کمک گرفت. هسته انبه، هسته عناب و هسته تمبر هندی از بهترین گیاهان دارویی در درمان زود انزالی هستند. همچنین نوشیدن روزانه دوبار دم‌کرده گل میخک نیز توصیه شده است. نوشیدن دم‌کرده زنجبیل و عسل و مصرف روزانه سیر نیز مفید است. توصیه می‌شود از مصرف ترشی‌ها یا خوراکی‌های ترش مزه پرهیز شود، زیرا این خوراکی‌ها باعث تسریع انزال می‌شود.

روش start & stop یا همان روش مکث و آغاز

۱۰ راه درمان زود انزالی در مردان با تغذیه و ورزش

سایت man health در مقاله ای منتشر کرد که این روش  یکی از موثرترین روشها که باعث می شود تا کاهی فرد بیش از 10 دقیقه نزدیکی داشته باشد و از لذت آن هم نیز کم نمی شود.در این روش شما به فعالیت جنسی پرداخته و بعد از آنکه تحریک شما به حداکثر رسید و درست پیش از آنکه انزال شوید، دست از فعالیت برداشته و برای مدت کوتاهی هیچ تحریکی انجام نمی دهید. هر چند در ابتدا ممکن است مشکل به نظر برسد ولی به مرور زمان شما از لذت جنسی زیادی بهره مند خواهید شد. یکی از بهترین راههای انجام این روش آنست که در ابتدا از روش 4 به 1 شروع و بعد به تدریج آنرا افزایش داده و به 9 به 1 برسانید. یعنی در آمیزش های اول چهار بار آلت خود را وارد واژن نموده و بعد مکث کنید و دوباره چهار بار وارد نموده و مجددا چند ثانیه صبرکنید و همین طور ادامه دهید تا نهایتا به انزال برسید. بسته به وضعیت بدنی خود میتوانید در طول چند هفته یا چند ماه تعداد دفعات تحریک را بتدریج افزایش داده و در نهایت به بهترین حالت آن یعنی نه بار ورود آلت تناسلی و یکبار توقف(9 به 1) برسانید.

درمان زود انزالی با حنا

۱۰ راه درمان زود انزالی در مردان با تغذیه و ورزش

استفاده از حنا نه تنها در رنگ آمیزی بلکه در ضدعفونی و حتی یکی از رایجترین درمان های گیاهی برای ضخامت بخشیدن به پوست صورت و بدن است که در این مورد نیز کارایی لازم را دارد ، برای استفاده می توان ابتدا آلت را با آب و صابون شست و سپس مقدار 1 تا دو قاشق مرباخوری حنا را به همراه کمی آب خیس کرده و آلت را در حالت نعوظ و استاده تحریک و اقدام به ماساژ دادن با حنا کنید و پس از 10 دقیقه با آب ولرم بشویید. با استفاده از حنا پوست آلت خود را ضخیم کرده و از تحریکات شدید خبری نیست و در نتیجه مدت زمان طولانی مشغول رابطه خواهید بود.

درمان زود انزالی با دارچین و عسل

۱۰ راه درمان زود انزالی در مردان با تغذیه و ورزش

معجون پرخاصیت دارچین و عسل یکی از راه های درمانی زود انزالی با تغذیه است. برای تهیه آن عسل را با مقداری دارچین مخلوط کرده و هر روز 3 بار میل کنید. دارچین باعث رقیق تر شدن خون و نیز افزایش خون رسانی به آلت تناسلی مردان شده و در نتیجه افزایش مدت زمان نزدیمی می شود. توصیه اکید بر این است که در اکثر غذاهای خود از دارچین آسیاب شده استفاده کنید. تا میتوانید از نوشیدنی های با طبع گرم و یا شیره انگور و خرما بطور متناوب استفاده کنید.

رژیم غذایی را جدی بگیرید

۱۰ راه درمان زود انزالی در مردان با تغذیه و ورزش

برای درمان زود انزالی با استفاده از مواد غذایی و خوراکی های طبیعی به سراغ لیست کامل و جامعی بروید که در ادامه می خوانید. برای درمان زود انزالی در خانم ها توصیه می شود که علاوه بر  بوئیدن شکوفه سنجد و خوردن آن، دم کردن خرفه و مصرف عناب- آلبالو- ریواس- کاهو- آب انار- هندوانه را حتما امتحان کنند.

زنجبیل

زنجبیل به دلیل داشتن طبع گرمی و خواص فوق العاده ای که دارد به طور مستقیم می تواند در کنترل ناتوانی های جنسی به خصوص زود انزالی عمل کند.

میگو

میگو سرشار از عنصر روی است و سبزیجات برگ پهن مثل کاهو مقدار زیادی اسید فولیک دارند. گوجه فرنگی و لیموترش با مقادیر بالای ویتامین ث و روغن زیتون با ویتامین ای مکمل مناسبی برای این سالاد هستند. این سالاد با رساندن مواد لازم قدرت اسپرمسازی را افزایش می دهد. مصرف حداقل هفته ای یکبار از این سالاد قوای جنسی را تقویت میکند.

آب انار

بر اساس پژوهشهای انجام شده، میزان اختلال نعوظ در مردان به دنبال مصرف آب انار به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کرده است. برای رسیدن به میزان مطلوب ، باید روزانه یک لیوان آب انار طبیعی نوشید. این نوشیدنی در فصل پاییز به راحتی در دسترس است اما در دیگر فصلها می توان از رب انار استفاده کرد. شربتی با غلظت دلخواه از رب انار تهیه کنید و روزانه یک لیوان از آن را بنوشید. هرگز از آبانارغافل نشوید.

جو

جو باعث افزایش هورمون تستوسترون در مردان می شود. اشتباه نکنید ؛ این افزایش هورمون در مردان اتفاق می افتد و در خانمها هیچ گونه تاثیر هورمونی ندارد. هورمون تستوسترون برای افزایش میل جنسی لازم است . این سوپ اگر با برخی سبزیجات معطر بخصوص نعنا و ترخون تهیه شده باشد بسیار مقوی تر خواهد شد.

اسفناج

این سبزی سرشار از منیزیم است که باعث گشاد شدن رگهای خونی می شود. به این ترتیب جریان خون اندام تناسلی قدرت لازم را تامین می کند.​

عسل

عسل یکی ازشگفتیهای طبیعت است. ماده ای که حاصل فرایندی ساده بر روی شهد گلها در بدن زنبور عسل است. انسان با وجود پیشرفت غیر قابل انکار تکنولوژی هنوز نتوانسته است عسل مصنوعی بسازد. عسل با داشتن انواع ویتامینهای گروه ب می تواند در تولید هورمون تستوسترون موثر باشد. پژوهش ها نشان داده اند که ماده ای حاوی عنصر بور در عسل وجود دارد که جریان خون و میل جنسی را در مردان افزایش می دهد.

آووکادو

آووکادو حاوی مقدار زیادی اسید فولیک است که در متابولیسم پروتئین در بدن نقش دارد. در ضمن به علت داشتن ویتامین B6 سبب تولید هورمون مردانه می شود. پتاسیم موجود در آووکادو در تنظیم فعالیت غده تیروئید موثر می باشد که خود در ترشح هورمون های جنسی در بدن مهم است.

انجیر

انجیر به علت داشتن اسیدهای آمینه مختلف قوای جنسی را تقویت می کند.

بادام

بادام یکی از منابع مهم اسیدهای چرب است که در تولید هورمون های جنسی مخصوصاً در مردان نقش شناخته شده ای دارد.

لیمو ترش

این میوه خوش عطر و طعم، با تامین ویتامین ث کافی، تاثیر بسزایی بر تولید و تحرک سلولهای اسپرم دارد.

زغال اخته

این میوه ترش و خوشمزه دارای فیبرهایی است که مانع از جذب کلسترول در دستگاه گوارش می شود. در نتیجه احتمال رسوب این چربی در رگها کاهش می یابد و کمک موثری بر افزایش جریان خون خواهد بود. علاوه بر این اثر طولانی مدت، تاثیر کوتاه مدتی بر جریان خون دارد که بعضی از متخصصین تغذیه از آن به عنوان ویاگرای طبیعی نام برده اند.

تخم مرغ

تخم مرغ حاوی مقدار قابل توجهی از اسیدهای آمینه، املاح و ویتامین ها مخصوصاً ویتامین های گروه B است که استرس را در بدن تخفیف می دهد و نوعی موازنه در ترشح هورمون های جنسی به وجود می آورد.

ریحان

ریحان یکی از غذاهای محرک قوای جنسی در خانم ها شناخته شده است.​

موز

موز به علت آنزیم های مختلف موجود در آن به همراه مواد انرژی زا و املاح و ویتامین های ضروری در تولید هورمون تستوسترون نقش دارد و قوای جنسی را تقویت می کند.

کرفس

کرفس حاوی مقدار زیادی Androsterone است که نوعی تمایل جنسی در شخص به وجود می آورد و در درمان زود انزالی بسیار موث است.

ماهی چرب

ماهی پرچرب به علت داشتن اسیدهای چرب امگا3 و انواع ویتامین های B و پروتئین با کیفیت بالا در تولید هورمون های جنسی نقش دارد.

جگر

جگر حاوی مقدار زیادی از مواد غذایی است که در سلامتی و تقویت قوای جنسی نقش دارند. 

درمان زود انزالی با ورزش کگل

۱۰ راه درمان زود انزالی در مردان با تغذیه و ورزش

حرکات ورزشی برای زود انزالی شامل دسته از حرکات ورزشی می شوند که در این بخش از مجله سلامت با ان ها آشنا خواهید شد.

شنای سوئدی: اگر شما شکل معمولی آن را نمی توانید انجام دهید، بصورت نیمه ایستاده و به کمک دیوار یا یک صندلی انجام دهید.هر بار در سه نوبت 15 تایی انجام دهید.وقتی آمادگی کافی را بدست آوردید ، زانوها را بر زمین گذاشته و این حرکت را انجام دهید در این حالت باید کمرتان صاف بوده و با آرامی تا جایی که نوک دماغتان با زمین تماس پیدا کند ، پایین بیایید.

حرکت دیگر با تحت فشار قرار دادن عضلات بخش تحتانی انجام می شود. در این حرکت  لگن را از زمین بلند کرده و با یکی از پاهای باز به مدت 10 ثانیه خود را در همین حالت نگاه دارید. این حرکت را روزی 30 مرتبه انجام دهید.

۱۰ راه درمان زود انزالی در مردان با تغذیه و ورزش

حرکت ورزشی بعدی کمی مشکل تر است اما بعد از چند مرتبه تمرین به راحتی می توانید ان را انجام دهید. همانند تصویر پاها را به صورت قائمه قرار داده و لگن را از زمین بلند کنید به نوعی که به عضلات ان فشار وارد شود .در همین حالت به مدت چند ثانیه ای عضلات باسن را منقبض و منبسط کنید. این حرکت را به دفعات 2 تا 3 مرتبه در هر روز انجام دهید.

۱۰ راه درمان زود انزالی در مردان با تغذیه و ورزش

حرکت بعدی مانند حرکت گربه است با این تفاوت که در هنگام انجام این حرکت باید عضلات قسمت تحتانی خود را دچار فشار و انقباض کنید.

بدنتان را به مدت 10 الی 15 ثانیه در این حالت قرار دهید و در روز 10 الی 12 مرتبه این حرکت را انجام دهید.

۱۰ راه درمان زود انزالی در مردان با تغذیه و ورزش

 ورزش های شکمی. در کل اندام شکمی هر کس نقش بسیار مهمی در رابطه جنسی بازی می کند. با انجام نرمش های تقویتی می توان علاوه بر شکمی خوش فرم، می توان ماهیچه های قوی و اندام سالمتری داشت.

تمرین کیگل

۱۰ راه درمان زود انزالی در مردان با تغذیه و ورزش

آرنولد هِنری کیگِل، دانشمند آمریکایی و متخصص زنان بود که "تمرینات کیگل" را برای تقویت عضلات لگن بنیان‌گذاری کرد. همچنین وی دستگاهی بنام "مانومتر واژن" که برای اندازه‌گیری قدرت انقباض اختیاریِ ماهیچه‌هایِ کفِ لگن بکار می‌رود را اختراع کرد.

تمرینات کیگل شامل منقبض و شل کردن پیاپی عضلات قسمت تحتانی لگن می‌باشد و امروزه به طور گسترده به عنوان اولین گزینه در جهت درمان بی‌اختیاری ادرار و کاهش افتادگی آلت تناسلی زنان، درمان زودانزالی مردان و همچنین افزایش اندازه و سفتی آلت تناسلی مردان در هنگام نعوظ (که خود به دلیل ضعف در عضلات تحتانی لگن ایجاد شده‌اند) به کار گرفته می‌شود. اگر این عضلات (عضلات قسمت تحتانی لگن) از سلامت و قدرت کافی برخوردار باشند، مدت زمان معاشقه و آمیزش افزایش یافته و لذت ناشی از رابطه زناشویی نیز بیشتر می‌شود.

۱۰ راه درمان زود انزالی در مردان با تغذیه و ورزش

تحقیقات مختلف نشان می‌دهند که تاثیر این تمرین بر روی زود انزالی مردان در یک دوره سه الی چهار ماهه به بهبود آنان و افزایش زمان انزال در آنان می انجامد بطوریکه این زمان به چهار یا پنج برابر زمان قبل افزایش می‌یابد.

نتیجه گیری

در پایان لازم به ذکر است که زود انزالی در اصل مشكل یا بیماری محسوب نمی‌شود و می‌توان گفت كه این وسواس فكری افراد و اضطراب آن‌ها از داشتن یک رابطه باكیفیت است كه منجر به بروز این امر می‌شود، لذا كاهش اضطراب و حفظ آرامش در كنار كنترل بدن و احساسات با تمرین بیشتر بهترین راه كار برای پیشگیری و درمان این مشكل‌اند.

منبع :‌ نمناک | Namnak | بیتوته | Setare | Setare

مطلب عالی بود ...
من تازه با سایت شما آشنا شدم و با همسرم خیلی از مطالب این سایت رو میخونیم.
مطالبتون متنوع است و کاربردی
ممنون از شما و همکارانتون

سلام
همسر من مدت ها بود که از این مشکل رنج می برد اما با انجام بعضی از حرکات ورزشی که در این صفحه گفته شده تا حد زیادی از وضعیت قبلش فاصله گرفته.
واقعا ورزش درمان همه دردهاست

من مدت هاست که این مشکل رو دارم و در ارتباط با همسرم از مشکل واقعا رنج میبردم اما رژیم غذایی مناسب و بیشتر به سمت گرمی میتونه تا حد زیادی جلوش رو بگیره .
البته برای من اینطور بود شاید برای افراد دیگه مختلف باشه :D

معجون نشاط و رفع زودانزالی و اعتماد به نفس مردان
یک قاشق مرباخوری تخم گشنیز + یک قاشق مرباخوری پنج انگشت + یک قاشق چایخوری سرصاف پودر زنجبیل + یک عدد میخک خورد شده را در یک لیوان آب جوش دم کنید در طول روز سه استکان بنوشید هر وقت آب کم شد آب جوش اضافه کنید .
دمنوش را با شکر قهوه ای (نیشکر) یا شیره خرما یا خرما و یا عسل یا شیره انگور میل کنید .
مردان از انگشتر نقره استفاده کنندو طلا استفاده نکنند .
جویدن یک نخود کندر یک ساعت در روز بر تقویت حافظه و کمر کمک می کند .

نکته : مصرف چای سیاه و سبز را ترک کنید . مصرف مرغ های هورمونی خصوصا بالای 1.5 کیلو را ترک کنید . مصرف غذاهای آماده و سوسیس و کالباس و کنسروها و سس مایونز و نخود فرنگی و مواد مخدر و مشروبات را ترک کنید .
ترکیب افزایش نعوظ آور مردان :
هر صبح و شام یک قاشق روغن زیتون بکر میل شود . هر صبح و شام یک قاشق چایخوری تخم کرفس + یک قاشق چایخوری تخم زردک (یا تخم هویج) + یک قاشق چایخوری تخم شوید میل شود . هر شب یک قاشق مرباخوری پودر سبزی خشک کاسنی مصرف شود نه عرق کاسنی . همراه غذا پودر نمک دریا + پودر آویشن میل شود .

سلام خسته نباشید
ببخشید برای این که آلت را کنترل کرد و برای عدم زود انزالی و درمان این مشکل آیا داروی شیمیایی یا گیاهی موجود هست که با مراجعه به عطاری ها ویا داروخانه ها بدون نسخه ی پزشک تهیه کرد؟
ممنون.

واقعا عالی بودن مطالب البته من خیلی وقت بود که بخاطر زود انزالی به توصیه دوستان خیلی نامحترم مصرف شیره و تریاک رو انجام میدادم
اما الان با درست کردن معجون و گرم کردن طبع خودم تونستم جایگزین بهتری برای شیره و تریاک پیدا کنم
درسته ک تایم سکس الانم به اون تایمی که شیره میکشیدم نمیرسه ولی واقعا بهتره

سلام.مطالب عالی بود. من خودم از یک پروفسوری شنیدم که از طریق نرمش دادن عظلات پشت ینی مقعد رو منقبض کنید و بعد از چند ثانیه رها کنید هربار تا نیم ساعت روزی ۳مرتبه که این کار بطور دائم برای درمان زودانزالی موثر می باشد بدون احتیاج ب قرصهای تاخیری. شما این مطلب رو تایید میکنین؟.ممنون که جواب بدین

سلام.مطالب عالی بود. من خودم از یک پروفسوری شنیدم که از طریق نرمش دادن عظلات پشت ینی مقعد رو منقبض کنید و بعد از چند ثانیه رها کنید هربار تا نیم ساعت روزی ۳مرتبه که این کار بطور دائم برای درمان زودانزالی موثر می باشد بدون احتیاج ب قرصهای تاخیری. شما این مطلب رو تایید میکنین؟.ممنون که جواب بدین

سلام دوست عزیز
با توجه به اینکه همانطور که ملاحظه میکنید راهکارهای متفاوتی برای درمان این مشکل وجود داره بهتره برای شروع از یک پزشک عمومی در مرحله اول کمک بگیرید تا بتونه تشخیص بده که مشکل شما ناشی از مشکلات فکری در این زمینه است یا نتیجه یک مشکل فیزیکی است.

سلام
اون کلیپ پزشک خارجی که گذاشتین چرا کامل نیست
درمورد عمل جراحی که توصیه کرده بیشتر راهنمایی کنید

در مدت کوتاهی که همسرم از این روش ها و بعضی ورزشهای دیگه استفاده کرد خیلی بهتر شده. الان مدت زمان انزالش به 15 تا 20 دقسقه هم میرسه ولی قبلا 5 دقیقه هم طول نمیکشید. هم تغذیه و هم این راهها رو باید با هم ترکیب کرد...

سلام عزیزم...
ببین راه هایی که اینجا گفته شده تقریبا همه جا هم هست یعنی راه ها تقریبا یکسان هست ولی اینجا دسته بندی بهتری شده. بله همین راه ها و ورزش های دیگه مثل نرمش های کششی و همینطور که گفتم تغذیه ش هم اصلاح کرد.

سلام.من 28 سالمه و متاهل هستم.مشکلی که دارم دیر انزالم یعنی هربار باید یکونیم ساعت تا دوساعت سکس کنم تا ارضا بشم.این موضوع دوران مجردیم برام مهم نبود اما همسرم خیلی اذیت میشه بعضی شبا بدون ارضا شدنم میخوابیم.لطفا اگه راه حلی داره کمکم کنین.ممنون

"سلام وقت بخیر خیلی ممنون از مطالب مفیدتون. همسر بنده بشدت زود انزالی داره و یه مدتی هست برای پایدار تر شدن رابطه جنسیمون رو به استفاده از ژل تاخیری
اسپری تاخیر و کاندوم تاخیری آوردیم

بطور مشخص از ""کاندوم تاخیری لاولا مارکت"" استفاده میکنیم. خیلی ممنون میشم در خصوص عوارض استفاده طولانی مدت (درصورت وجود) برام بگین. راهکار
جایگزین هم اگر داشتیم حتما بگین بهم"

بنده همیشه رابطه جنسی خوب وراضی کننده ای داشتم ولی این مدتیست که میل جنسیم کمترشده (مصرف بیش ازاندازه شیره تریاک داشتم جدیدا هم قرص رانیتیدین وامپرازول واسه زخم معده ونفخ میخورم )ایا تاثیری در نعوظ ورابطه جنسی دارد حالا چکار کنم

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.
The comment language code.

Filtered HTML

  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
امتیاز
{"ratingValue":4.5,"reviewCount":38}
جمع امتیاز ها
5
تعداد امتیاز ها
38

افزودن دیدگاه جدید

Filtered HTML

  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
Schemas
{ "@context" : "https://schema.org", "@type" : "Article", "name" : "۱۰ راه درمان زود انزالی در مردان با تغذیه و ورزش","headline" : "۱۰ راه درمان زود انزالی در مردان با تغذیه و ورزش", "url" : "https://jameesalamat.com/node/18","id" : "https://jameesalamat.com/node/18","image":[ "https://jameesalamat.com/sites/default/files/field/image/%D8%AF%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86%20%D8%B2%D9%88%D8%AF%20%D8%A7%D9%86%D8%B2%D8%A7%D9%84%DB%8C%20%D8%AF%D8%B1%20%D8%A7%D9%93%D9%82%D8%A7%DB%8C%D8%A7%D9%86.jpg"], "author":"Jameesalamat.com - جامعه سلامت","description":" اختلالات جنسی ریشه بسیاری از مشکلات روانی و ناهنجاری‌های زوجین است و یکی از دلایل طلاق و از هم گسیختگی خانواده‌ها این عامل است که به دلیل شرم و حیای حاکم بر خانواده‌های ایرانی کمتر به زبان زوجین می‌آید و به عقیده کارشناسان کم نیستند خانواده‌هایی که به این دلیل از هم پاشیده می‌شوند بدون اینکه این دلیل از طرف زوجین بازگو شود." , "articleBody" : " فهرست مطالب در صورتیکه به بخشی از محتوا نیاز یا علاقه دارید بر روی عنوان مربوطه در فهرست زیر کلیک نمایید تا به همان بخش منتقل شودید. زود انزالی چیست؟ زمان استاندارد انزال در مردان عواقب زود انزالی دلایل زود انزالی چیست؟ فاصله زیاد بین روابط جنسی استرس و اضطراب نداشتن آگاهی کافی از جنس مخالف &nbsp;نداشتن خواب کافی و کم خوابی روش های درمان زود انزالی کدام است؟ استفاده از شیوه ماستر و جانسون کنترل هیجانات برای درمان بی حسی موضعی&nbsp; افزایش تعداد رابطه جنسی پیش نوازی در رابطه جنسی استفاده از کاندوم قرص درمان زود انزالی پوزیشن مناسب در رابطه جنسی تکنیک فشار برای کنترل زود انزالی درمان زود انزالی با داروهای گیاهی روش start &amp; stop یا همان روش مکث و آغاز درمان زود انزالی با حنا درمان زود انزالی با دارچین و عسل رژیم غذایی را جدی بگیرید درمان زود انزالی با ورزش کگل &nbsp; زود انزالی یکی از مشکلات شایع در میان مردان است که تاثیر مستقیمی بر کیفیت روابط زناشویی&nbsp;در زندگی مشترک می‌گذارد. خیلی از آقایان برای رفع این مشکل به مصرف داروهایی که در این زمینه و با ادعای درمان زود انزالی در بازار وجود دارد پناه می‌برند در صورتی که استفاده از این داروها و انواع&nbsp;قرص‌ تاخیری&nbsp;در دراز مدت ممکن است مشکلات و عوارضی را برای فرد به دنبال داشته باشند. بهترین روش برای درمان زود انزالی استفاده از روش‌های طبیعی و کاملا بی‌خطر است. در ادامه شما را با روش‌های درمان زود انزالی آشنا خواهیم کرد. زود انزالی چیست؟ زود انزالی (انـزال زودرس) بـه انـزالی غیر قابل کنترل گفته می‌شود که قـبـل از دخول و یا بلافاصله مدت کوتاهی پـس از آن انـجـام گیـرد. معمولا انزال زودرس بین ۳۰ ثانیه تا ۲ دقیقه بعد از شروع دخول صورت می‌گیرد. زود انزالی&nbsp;یکی از مسایلی است که هم برای مرد و هم برای زن می تواند مشکل سازبوده وآنها را از رسیدن به احساس&nbsp;لذت جنسی&nbsp;محروم سازد و&nbsp;موجب عدم رضایت زوجین از کیفیت رابطه جنسی و زندگی زناشویی شده که البته افزایش اضطراب را نیز به همراه دارد. البته در صورتیکه این مشکل همیشگی نباشد جای نگرانی نیست و فقط زمانیکه زود انزالی همیشگی بوده و قبل از اینکه رابطه جنسی را شروع کنید و یا زمانیکه تازه رابطه جنسی را شروع کرده‌اید، رخ دهد، می‌شود به آن زود انزالی گفت. به گفته متخصصان متاسفانه مشکل زود انزالی در کشور ما بسیار بیشتر از سایر کشور هاست. دلیل زود انزالی بیشتر مربوط به مسائل روانی و آمادگی ذهنی و جسمی فرد هنگام آمیزش جنسی است. زمانی که مرد قبل از انکه ارضا شود دچار انزال شده و از او منی خارج شود، گویند که مرد دچار&nbsp;انزال زودرس&nbsp;است. گاهی&nbsp;انزال زودرس طبیعی بوده و بر اثر پرهیز طولانی از مسایل جنسی به وجود می اید.&nbsp;انزال زودرس&nbsp;دائمی، مشکلی جدی بوده و به عدم رضایت همسر و ناتوانی منجر می شود.&nbsp; &nbsp;به طور طبیعی مدت زمان لازم برای اینکه یک مرد به ارگاسم برسد بین 5 تا 10 دقیقه است . هر چند بیشتر آقایان تمایل دارند مدت زمان بیشتری تا رسیدن به ارگاسم داشته باشند ولی زمان&nbsp;ارگاسم&nbsp;اصلاً مهم نبوده و کیفیت&nbsp;ارگاسم&nbsp;بویژه همزمانی&nbsp;ارگاسم&nbsp;طرفین از اهمیت برخوردار است.&nbsp;به گفته پژوهشگران انزال در مبتلایلان به زود انزالی در کمتر از 118 ثانیه از شروع مقاربت صورت میگیرد. زمان استاندارد انزال در مردان زمان استانداردی برای رسیدن به انزال در نظر گرفته نشده است. با وجود اینکه طبق نظر اکثریت افرادی که در مطالعات شرکت داشته‌اند یک سری زمان‌هایی پیشنهاد شده اما هیچ کدام قطعی نیستند چون این زمان بسته به نظر و رضایت افراد از رابطه زناشویی‌شان از هر زوج تا زوج دیگر متفاوت است اما پیشنهاد شده که اگر در 50 درصد یا بیشتر موارد ارتباط زناشویی انزال زمانی اتفاق افتاد که فرد و یا همسرش راضی نبودند یعنی فرد مشکوک به این اختلال هست و می‌توان وی را مورد تشخیص و درمان قرار داد. در ضمن این مهم است که اول ببینید چه زمانی متوجه شدید که اختلال زود انزالی را دارید و از کجا متوجه شدید. آیا خودتان ناراحتید؟ همسرتان از روش رابطه راضی نیست، معمولا گرفتن شرح حال دقیق از زوجین جزو سنجش‌های اولی‌‌ است که برای تشخیص و درمان اختلال زود انزالی انجام می‌شود، چون رابطه زوج‌ها در ایجاد و یا دامن زدن به مشکل زود انزالی نقش به سزایی دارد. حتما بخوانید:&nbsp;خودارضایی؛ دلایل، عوارض و راه های درمان آن عواقب زود انزالی ابتلا به عارضه زود انزالی منجر به بروز اختلالات روان مانند اضطراب، افسردگی و سردی روابط زوجین می‌شود و بر روان آنان تاثیر می‌گذارد و به همین علت، بسیار مهم است که درباره عارضه زود انزالی بیشتر بدانیم و به موقع به مشاور مراجعه کنیم. متخصص و پزشک مربوطه سابقه فعالیت زناشویی و پزشکی شما را بررسی خواهد کرد و آزمایش کلی را انجام خواهد داد. ممکن است پزشک بخواهد با همسر شما نیز صحبت کند چون زود انزالی ممکن است دلایل بسیاری داشته باشد. پزشک، آزمایش لازم را انجام می‌دهد تا مشکلات پزشکی فرد را بررسی کند. دلایل زود انزالی چیست؟ زود انزالی در اکثر موارد علت مشخصی ندارد. با افزایش سن و تجربه جنسی، اغلب مردان یاد می گیرند که چگونه به ارگاسم رسیدن را به تاخیر بیاندازند. ممکن است زود انزالی در موارد و شرایط خاص و یا در حالتی که از آخرین انزال مدت زمان زیادی گذشته باشد، رخ دهد. عوامل روانی مانند&nbsp;اضطراب، احساس گناه و یا&nbsp;افسردگی&nbsp;نیز می توانند موجب انزال زودرس شوند. در برخی موارد ممکن است انزال زودرس با علت های زمینه ای مانند مشکلات هورمونی، آسیب دیدگی و یا عوارض جانبیِ برخی داروهای خاص مرتبط باشد. حال می پردازیم به دلایل اصلی زود انزالی که شامل: فاصله زیاد بین&nbsp;روابط جنسی یکی از مهمترین عوامل انزال زودرس فاصله طولانی بین هر نزدیکی است، وقتی که احساسات جنسی بین زوجین متراکم میشود ، &nbsp;معمولا کنترل یک باره آنها سخت میشود و منجر به انزال زودرس میشود. حتما بشنوید:&nbsp;همسرم در رابطه جنسی سرد شده است استرس&nbsp;و&nbsp;اضطراب مهمترین عامل ایجاد و تشدید انزال زودرس در مردان اضطراب است. از دیگر عوامل می توان به&nbsp;اختلال نعوظ،&nbsp;افسردگی، توقعات غیر منطقی جنسی از خود، مشکلات احساسی و ارتباطی با همسر اشاره کرد. حتما بشنوید:&nbsp;جملات تنفر برانگیزی که آقایان به خانم ها می گویند مصرف غذاهای ناسالم مصرف غذاهای بی محتوی مانند انواع&nbsp;فست فود&nbsp;باعث زود انزالی در مردان و پرخاشگری و احساس ترس و وحشت در خانم ها می شود. نداشتن آگاهی کافی از جنس مخالف در حقیقت ابتدایی ترین لازمه تحریک جنسی خانم ها احساس آرامش و توجه به احساسات آنها از ساعاتی قبل از رابطه است، داشتن صبر و حوصله در انجام &nbsp;معاشقه و بوسیدن ،&nbsp;ماساژ&nbsp;قبل از شروع رابطه یکی دیگر از مهمترین مسائلی هستند که باید به آن توجه داشت، با توجه به توضیحاتی که داده شد هر چه بیشتر به احساسات طرف مقابل توجه داشته باشید باعث شناخت بیشتر خواهد شد که در بدست آوردن موفقیت کامیابی در زندگی و مسائل زناشویی پیش خواهید رفت. &nbsp;نداشتن خواب کافی و کم خوابی کم خوابی و اختلالات جریان خواب یکی از شایعترین مواردی است که&nbsp;مسائل جنسی&nbsp;را تحت تاثیر قرار می دهد که بسیاری از افراد به سادگی با آن کنار می آیند،&nbsp;بی خوابی&nbsp;خود تحت تاثیر عوامل بسیاری از جمله :نداشتن برنامه غذایی صحیح ، تحمل تنش و استرس در محیط کار و زندگی ، وجود بیماری ها و اختلالات طبی و روانی، سوء مصرف مواد و دخانیات اینها گوشه ای از مشکلاتی است که شخص را دچار&nbsp;بی خوابی&nbsp;می کند. باید گفت&nbsp;بی خوابی&nbsp;خود مادر بسیاری از مشکلات و بیماریهاست که باید با شناخت عوامل تشکیل دهنده و با استفاده از مشاوره های روانی و پزشکی راه حل مناسبی را انتخاب و این مشکل را از بین برد. حتما بخوانید:&nbsp;مشکلات خواب و درمان بی خوابی همچنین بخوانید:&nbsp;تاثیر خواب ناکافی بر احساسات روش های درمان زود انزالی کدام است؟ برای درمان زودانزالی در مردان و زنان به طور کلی ما راههای درمانی را به دو دسته تقسیم می کنیم که شامل درمان خوراکی و غیر خوراکی است. در ابتدا درمان غیر خوراکی را خواهیم گفت که شامل رعایت عادات و رفتارهای فردی و جنسی است. استفاده از شیوه ماستر و جانسون این شیوه، در چهارمین مرحله از درمان افراد مبتلا به زود انزالی انجام می‌گیرد که به همکاری خود فرد و همسرش نیاز مبرم دارد. این روش شامل یادگیری تشخیص و کنترل احساسی است که به ارگاسم منجر می‌شود. این روش نیاز به اراده و تمرین دارد ولی بسیار موثر است. برای آموزش و تمرین این روش باید به مشاوران و متخصصان سلامت جنسی در کلنیک‌های سلامت خانواده مراجعه شود تا با آموزش خصوصی در این باره، کار به نحو موثر صورت گیرد. کنترل هیجانات برای درمان پرهیز از هیجان‌زدگی و حفظ آرامش نه تنها باعث از بین رفتن انزال زودرس می‌شود بلکه باعث طولانی شدن رابطه و احساس رضابت طرفین می‌شود. پیشنوازی یک تجربه جنسی شامل لمس کردن ، ماساژ دادن و نوازش دادن بدن شریک جنسی بدون انجام دخول است که در صورتیکه با نفس‌های عمیق و آرام همراه باشد می‌تواند به درمان زود انزالی کمک فراوانی بکند. زن‌ها به ۲۰ تا ۳۰ دقیقه زمان برای تحریک شدن از نظر جنسی نیاز دارند در حالی که مردها به سرعت بسیار بیشتری تحریک می‌شوند. با تمرین طولانی مدت پیشنوازی ، مردها یاد می‌گیرند که هیجان خود را کنترل کنند و بدین ترتیب از نظر روانی تمرکز لازم برای جلوگیری از انزال خود را در دراز مدت پیدا می‌کنند. حتما بخوانید:&nbsp;۱۰ راهکار طلایی ضد استرس از نویسندگان برتر جهان بی حسی موضعی&nbsp; استفاده از كرم‌های بی‌حس‌كننده مانند ژل&nbsp;لیدوكائین&nbsp;۲% و اسپری‌های بی‌حس‌كننده می‌تواند در بهبود انزال زودرس موثر باشد. هنگام استفاده از این مواد به یاد داشته باشید که باید آن‌ها را قبل از رابطه جنسی از روی آلت شست وگرنه مواد روی آلت وارد واژن زن شده و باعث بی‌حسی وی و دیرتر ارضا شدن همسرتان می‌شود. افزایش تعداد رابطه جنسی همانطور که فاصله بین هر رابطه باعث افزایش میل و ایجاد هیجان می‌شود بالعکس زیاد کردن دفعات نزدیکی در طول هفته و روز می‌تواند به درمان زود انزالی کمک کند به طوریکه اگر هفته‌ای دو بار نزدیکی دارید و آن را تبدیل به هفته‌ای ۴ الی ۶ بار برسانید ، بعد از چند هفته مشکل زود انزالی تان تا حدودی رفع می‌شود. پیش نوازی در رابطه جنسی همانطور که مشاهده می‌کنید بیشتر عوامل زود انزالی ناشی از اضطراب و استرس و مسائل ذهنی است. از خود سوال کنید که قبل از هر بار رابطه به چه میزان به نوازش شریک جنسی خود می‌پردازید. در واقع پیش نوازی به شما اجازه می‌دهد تا به اضطراب و استرس خود غلبه کنید و به برای جلوگیری از انزال زودرس کمی با آرامش تر وارد رابطه شوید و عمل دخول را انجام دهید. از طرفی پیش نوازی محاسن دیگری نیز دارد. همواره یک رابطه جنسی خوب چیزی بیشتر از خود نزدیکی است چنانکه بخش بزرگی از هیجانات و اشتیاق در یک رابطه جنسی درست قبل از نزدیکی اتفاق می‌افتد که این امر در خانم‌ها بسیار پر رنگ تر است. بنابراین هرکاری که بعنوان مقدمه‌ای برای نزدیکی با شریک جنسی‌تان انجام می‌دهید را جدی بگیرید و از آن با عنوان پیش‌نوازی بیشتر استفاده کنید. استفاده از کاندوم شاید این راه حل خیلی ساده به نظر برسد ولی استفاده از کاندوم به خیلی از مردان مبتلا به زود انزالی کمک می‌کند. کاندوم در بیشتر مردان میزان تحریک را کاهش داده و از این طریق زمان انزال را افزایش می‌دهد. قرص درمان زود انزالی برای درمان زودانزالی از داروهای مختلفی می‌توان استفاده کرد. قرص پروکستین، قرص سرترالین و قرص سیلدنافیل برخی از انواع قرص درمان زودانزالی هستند که مصرف آن‌ها عوارض خاص خود را داشته و باید تحت تجویز پزشک مصرف شوند. علاوه بر دارو، برای درمان زودانزالی می‌توان از درمان‌های خانگی نیز استفاده نمود. داشتن رابطه جنسی منظم و باکیفیت لازمه یک زندگی مشترک است. افرادی که در روابط جنسی خود دچار مشکلات جنسی می‌شوند پس از مدتی با سردی در این روابط روبرو شده و به دنبال راهکاری برای برطرف کردن آن می‌گردند. این مشکلات ممکن است به دلایل مختلفی همچون&nbsp;زودانزالی&nbsp;ایجاد شود. در این شرایط فرد قادر به برقراری رابطه جنسی صحیح و لذت بخش نمی‌باشد. برخی از داروها تحت عنوان&nbsp;قرص زودانزالی&nbsp;وجود دارند که می‌توانند برای رفع این مشکل شایع جنسی بین زوجین موثر باشند. در ادامه با برخی از این قرص‌ها آشنا می‌شویم. نکته: نام بردن از تمامی داروهای زیر تنها بجهت اطلاع رسانی می باشد و این موضوع نباید اکیدا جایگزین مراجعه به پزشک شود. 1. قرص پاروکستین داروی پاروکستین (Paroxetine) یکی از دارهایی است که علاوه بر درمان افسردگی از آن برای درمان زود انزالی هم استفاده می‌شود. احتمالا بهبود حاصل از این قرص‌های تاخیری تا 3 هفته بعد از شروع مصرف خود را نشان ندهد. اگر این قرص تاخیری تا شش هفته تاثیر خود بر زود انزالی را نشان نداد و یا تاثیرات جانبی آن مشکل ساز شد، باید با دارویی دیگر جایگزین شود. این دارو بصورت قرص خوراکی 10، 20 و 30 میلی‌گرم موجود می‌باشد. عوارض:&nbsp;عوارض قرص پاروکستین شامل تهوع، افزایش یا کاهش وزن،&nbsp;سردرد،&nbsp;خشکی دهان، افزایش تعریق،یبوست، لرزش،&nbsp;اختلال در نعوظ، خواب‌آلودگی، کاهش اشتها و گیجی می‌باشد. درصورتیکه قصد مصرف این دارو را دارید بهتر است درباره آن اطلاعات بیشتری داشته باشید. لینک زیر به معرفی این قرص و نکاتی که طی مصرف آن باید بدانید اختصاص دارد. نکته: نام بردن از این داروها&nbsp;تنها بجهت اطلاع رسانی می باشد و این موضوع نباید اکیدا جایگزین مراجعه به پزشک شود. 2. قرص سرترالین قرص سرترالین (Sertraline) یکی از&nbsp;داروهای ضد افسردگی&nbsp;است که می‌توان از آن برای درمان زود انزالی استفاده نمود. احتمال دارد، بهبود حاصل از دارو تا 3 هفته&nbsp;بعد از شروع مصرف خود را نشان ندهد. اگر این قرص تاخیری تا شش هفته در درمان زود انزالی تاثیری نشان نداد و یا تاثیرات جانبی آن مشکل ساز شد، باید با دارویی دیگر جایگزین شود. عوارض:&nbsp;عوارض قرص سرترالین شامل کاهش تمایلات جنسی، تاخیر در انزال، خونریزی‌های غیرطبیعی (نقاط قرمز در سطح پوست)، گرفتگی و پرش ناگهانی عضلات، تب،&nbsp;سرگیجه، خشکی دهان، افزایش احساس تشنگی، خستگی، تغییرات ناگهانی و بی‌اراده خلق و خو، تپش قلب، راش پوستی، احساس خارش در پوست، تهوع، احساس منگی و ناراحتی معده می‌باشد. درصورتیکه قصد مصرف این دارو را دارید بهتر است درباره آن اطلاعات بیشتری داشته باشید. لینک زیر به معرفی این قرص و نکاتی که طی مصرف آن باید بدانید اختصاص دارد. نکته: نام بردن از این داروها&nbsp;تنها بجهت اطلاع رسانی می باشد&nbsp;و این موضوع نباید اکیدا جایگزین مراجعه به پزشک شود. 3. قرص سیلدنافیل قرص سیلدنافیل (sildenafil) یا ویاگرا یکی از پرمصرف‌ترین داروهای&nbsp;درمان زودانزالی&nbsp;است. توجه داشته باشید که مصرف داروهای درمان زودانزالی عوارضی از قبیل سردرد، اختلال در دید و افروختگی ایجاد می‌کنند. همچنین با توجه به احتمال بروز عوارض قلبی شدید ناشی از مصرف این دارو، توصیه می‌شود که فقط تحت نسخه پزشک مصرف شود. مهم‌ترین توصیه این است:&nbsp;«هیچگاه از سر تفنن یا کنجکاوی این دارو را مصرف نکنید.» این دارو نخستین بار توسط شرکت داروسازی فایزر و در سال 1988 به بازار عرضه شد و از همان زمان به عنوان یکی از مهمترین داروها برای درمان&nbsp;اختلال نعوظ&nbsp;مورد استفاده قرار گرفت.&nbsp;قرص ویاگرا&nbsp;نام دیگر این دارو است. عوارض:&nbsp;عوارض قرص سیلدنافیل شامل سرگیجه، سردرد، برافروختگی، دید ناواضح، فوتوفویی، سوءهاضمه، احتقان بینی، اسهال، عوارض پوستی و عفونت دستگاه ادراری می‌باشد. &nbsp;درصورتیکه قصد مصرف این دارو را دارید بهتر است درباره آن اطلاعات بیشتری داشته باشید. لینک زیر به معرفی این قرص و نکاتی که طی مصرف آن باید بدانید اختصاص دارد. نکته: نام بردن از این داروها&nbsp;تنها بجهت اطلاع رسانی می باشد&nbsp;و این موضوع نباید اکیدا جایگزین مراجعه به پزشک شود. 4. قرص وگادول قرص تاخیری وگادول (vegadol) به عنوان یک داروی تاخیری در درمان انزال زودرس معرفی شده است. این دارو شامل ماده مخدر&nbsp;ترامادول&nbsp;است که بسیار خطرناک است. وگادول نام محصولی نیمه گیاهی و تركیبی توسط دو قرص معروف است كه می‌تواند توسط مردان به صورت یک قرص واحد مصرف شده و زود انزالی آنان را در هنگام رابطه تا ۵۰ دقیقه بدون وقفه به عقب بیاندازد. این محصول نسبت به تمامی محصولات دیر انزالی دیگر برتر بوده و قوی‌تر می‌باشد. هشدار:&nbsp;با اطمینان می‌توان گفت وگادول در دسته داروهای مخدر قرار می‌گیرد چرا که در دراز مدت باعث ایجاد وابستگی می‌شود. بنابراین هرچند قرص تاخیری وگادول تا حدودی باعث به تاخیر انداختن و درمان زود انزالی می‌شود اما در دراز مدت عوارض جبران‌ناپذیری بر سلامت بدن خواهد گذاشت. عوارض:&nbsp;عوارض قرص وگادول شامل&nbsp;سکته قلبی&nbsp;ناگهانی، سکته مغزی، از دست رفتن بینایی و شنوایی، افزایش فشار چشم و سوءهاضمه می‌باشد. درصورتیکه قصد مصرف این دارو را دارید بهتر است درباره آن اطلاعات بیشتری داشته باشید. لینک زیر به معرفی این قرص و نکاتی که طی مصرف آن باید بدانید اختصاص دارد. نکته: نام بردن از این داروها&nbsp;تنها بجهت اطلاع رسانی می باشد&nbsp;و این موضوع نباید اکیدا جایگزین مراجعه به پزشک شود. 5. قرص تادالافیل تادالافیل (Tadalafil) نام یکی دیگر از قرص‌هایی است که به منظور رفع مشکلات جنسی و تقویت روابط جنسی و به عنوان قرص درمان زودانزالی بین زوجین استفاده می‌شود. به طور معمول مقدار 10 میلی‌گرم از این دارو از راه خوراکی یک ساعت قبل از ارتباط جنسی مصرف می‌شود. با توجه به ميزان اثربخشی و تحمل بیمار دوز دارو از 5 تا 20 میلی‌گرم متغیر بوده و حداكثر دفعات مصرف دارو یک بار در روز است. توجه داشته باشید که مصرف این دارو در نارسایی‌های شدید کبدی توصیه نمی‌شود. همچنین مصرف این قرص به همراه قرص ویاگرا و یا قرص سیلدنافیل اصلا توصیه نمی‌شود. چه کسانی نباید از قرص تادالافیل استفاده کنند: افرادی که سابقه حساسیت دارویی دارند افرادی که پزشک فعالیت جنسی را برایشان ممنوع کرده است کسانی که به تازگی سکته کرده‌اند افرادی که مشکلات قلبی دارند و از داروهایی با ترکیبات نیترات استفاده می‌کنند عوارض:&nbsp;عوارض قرص تادالافیل شامل سردرد، خستگی، خواب‌آلودگی، سرگیجه، درد قفسه سینه، افت فشار خون وضعیتی، تاکی‌کاردی، خارش، راش،&nbsp;اسهال، خشکی دهان، احتقان بینی، تاری دید، گرگرفتگی و ادم صورت می‌باشد. نکته: نام بردن از این داروها&nbsp;تنها بجهت اطلاع رسانی می باشد&nbsp;و این موضوع نباید اکیدا جایگزین مراجعه به پزشک شود. 6. قرص واردنافیل واردنافیل (Vardenafil) با نام تجاری استاکسین باعث شل شدن عضلات و افزایش جریان خون در نواحی خاص بدن می‌شود. این دارو باعث گشادشدن عروق و افزایش جریان خون به اجسام غاری شکل و درنتیجه نعوظ آلت تناسلی مردانه در برابر تحریک جنسی می‌شود. مقدار مصرف معمول برای اختلالات نعوظ در بزرگسالان مقدار 10 میلی‌گرم خوراکی و به صورت یک بار در روز مصرف می‌باشد. این میزان ممکن است افزایش یا کاهش یابد اما حداکثر مقدار مجاز 20 میلی‌گرم در روز می‌باشد. عوارض:&nbsp;عوارض قرص واردنافیل شامل تهوع، سردرد، بی‌خوابی، درد قفسه سینه، افزایش تعداد ضربان قلب، گیجی، تشنج، تاری دید، واکنش‌های حساسیتی، بثورات جلدی، گرگرفتگی، سرگیجه، ضعف، خارش شدید، افزایش فشارخون، قرمز شدن پوست، تپش قلب، گزگز اندام‌ها، التهاب مخاط بینی، سوءهاضمه، سینوزیت، افزایش تونیسیته عضلات، علائم شبه آنفولانزا، حالت خواب‌آلودگی، سکته مغزی، آنژین صدری، سکته قلبی، تعریق، آریتمی بطنی، کاهش فشارخون وضعیتی، ناهنجاری‌های انزال، حساسیت به نور، خیز صورت و اختلال دید می‌باشد. &nbsp;توجه:&nbsp;اگرچه مصرف این داروها (قرص‌ تقویت جنسی) می‌توانند تا حدودی مشکلات مربوط به روابط جنسی را حل کنند اما باید بدانید مصرف بی‌رویه و بدون صلاحدید پزشک می‌تواند عوارض خطرناکی مثل&nbsp;نعوظ دائمی&nbsp;یا پایدار (نعوظ دردناک بیشتر از 6 ساعت) را به دنبال داشته باشد. بنابراین چنانچه قصد مصرف هر کدام از این داروها را دارید بهتر است درباره آن‌ها و عوارضی که ممکن است به دنبال داشته باشند اطلاعات کافی داشته باشید. لینک زیر در این زمینه کمک‌کننده می‌باشد. نکته: نام بردن از این داروها&nbsp;تنها بجهت اطلاع رسانی می باشد&nbsp;و این موضوع نباید اکیدا جایگزین مراجعه به پزشک شود. داشتن پوزیشن مناسب در رابطه جنسی روش‌های معمول (مرد در بالا) كمک خیلی زیادی به درمان انزال زودرس نمی‌كند، برای درمان زود انزالی می‌بایست از روش‌های جنسی كه در آن مرد به پشت خوابیده و زن در رو عملیات جنسی را با فعالیت زیاد كنترل می‌كند استفاده کرد. این روش از جمله بهترین روش‌ها برای درمان می‌باشند. استفاده از تکنیک فشار مانند همیشه شروع به رابطه جنسی نمایید، تا زمانیکه احساس کنید، درحال ارضا هستید. از رابطه جنسی دست بکشید و از همسرتان بخواهید، کلاهک آلت شما را فشار دهد، و این فشار را تا زمانیکه احساس انزال از شما رفع شود، نگه دارد. بعد از اینکه فشار برداشته شد، حدود ۳۰ ثانیه صبر کنید و سپس دوباره شروع به رابطه جنسی نمایید. ممکن است به دلیل فشار وارد کردن به آلت جنسی، آلت به نعوظ کامل نرسد، اما مشکلی نیست و بعد از مدتی تحریک بیشتر آلت دوباره به نعوظ کامل می‌رسد. این مراحل را تا هر چند بار که بخواهید می‌توانید تکرار کنید. با تکرار این تکنیک تا آنجایی که لازم است شما به حالتی می‌رسید که دیگر احساس می‌کنید می‌توانید، انزالتان را خودتان کنترل کنید. درمان زود انزالی با داروهای گیاهی در درمان زود انزالی می‌توان از گیاهان دارویی نیز کمک گرفت. هسته انبه، هسته عناب و هسته تمبر هندی از بهترین گیاهان دارویی در درمان زود انزالی هستند. همچنین نوشیدن روزانه دوبار دم‌کرده&nbsp;گل میخک&nbsp;نیز توصیه شده است. نوشیدن دم‌کرده&nbsp;زنجبیل&nbsp;و&nbsp;عسل&nbsp;و مصرف روزانه&nbsp;سیر&nbsp;نیز مفید است. توصیه می‌شود از مصرف ترشی‌ها یا خوراکی‌های ترش مزه پرهیز شود، زیرا این خوراکی‌ها باعث تسریع انزال می‌شود. روش&nbsp;start &amp; stop یا همان روش مکث و آغاز سایت man health در مقاله ای منتشر کرد که این روش &nbsp;یکی از موثرترین روشها که باعث می شود تا کاهی فرد بیش از 10 دقیقه نزدیکی داشته باشد و از لذت آن هم نیز کم&nbsp;نمی شود.در این روش شما به فعالیت جنسی پرداخته و بعد از آنکه تحریک شما به حداکثر رسید و درست پیش از آنکه انزال شوید، دست از فعالیت برداشته و برای مدت کوتاهی هیچ تحریکی انجام نمی دهید. هر چند در ابتدا ممکن است مشکل به نظر برسد ولی به مرور زمان شما از&nbsp;لذت جنسی&nbsp;زیادی بهره مند خواهید شد. یکی از بهترین راههای انجام این روش آنست که در ابتدا از روش 4 به 1 شروع و بعد به تدریج آنرا افزایش داده و به 9 به 1 برسانید. یعنی در آمیزش های اول چهار بار آلت خود را وارد واژن نموده و بعد مکث کنید و دوباره چهار بار وارد نموده و مجددا چند ثانیه صبرکنید و همین طور ادامه دهید تا نهایتا به انزال برسید. بسته به وضعیت بدنی خود میتوانید در طول چند هفته یا چند ماه تعداد دفعات تحریک را بتدریج افزایش داده و در نهایت به بهترین حالت آن یعنی نه بار ورود&nbsp;آلت تناسلی&nbsp;و یکبار توقف(9 به 1) برسانید. درمان زود انزالی با حنا استفاده از حنا نه تنها در رنگ آمیزی بلکه در ضدعفونی و حتی یکی از رایجترین درمان های گیاهی برای ضخامت بخشیدن به&nbsp;پوست صورت&nbsp;و بدن است که در این مورد نیز کارایی لازم را دارد ، برای استفاده می توان ابتدا آلت را با آب و صابون شست و سپس مقدار 1 تا دو قاشق مرباخوری حنا را به همراه کمی آب خیس کرده و آلت را در حالت نعوظ و استاده تحریک و اقدام به&nbsp;ماساژ&nbsp;دادن با حنا کنید و پس از 10 دقیقه با آب ولرم بشویید. با استفاده از حنا پوست آلت خود را ضخیم کرده و از تحریکات شدید خبری نیست و در نتیجه مدت زمان طولانی مشغول رابطه خواهید بود. درمان زود انزالی با دارچین و عسل معجون پرخاصیت دارچین و عسل یکی از راه های درمانی زود انزالی با تغذیه است. برای تهیه آن عسل را با مقداری دارچین مخلوط کرده و هر روز 3 بار میل کنید. دارچین باعث رقیق تر شدن خون و&nbsp;نیز افزایش خون رسانی به آلت تناسلی مردان شده و در نتیجه افزایش مدت زمان نزدیمی می شود. توصیه اکید بر این است که در اکثر غذاهای خود از دارچین آسیاب شده استفاده کنید. تا میتوانید از نوشیدنی های با طبع گرم و یا شیره انگور و خرما بطور متناوب استفاده کنید. رژیم غذایی را جدی بگیرید برای درمان زود انزالی با استفاده از&nbsp;مواد غذایی&nbsp;و خوراکی های طبیعی به سراغ لیست کامل و جامعی بروید که در ادامه می خوانید. برای درمان زود انزالی در خانم ها توصیه می شود که علاوه بر &nbsp;بوئیدن شکوفه سنجد و خوردن آن، دم کردن&nbsp;خرفه&nbsp;و مصرف&nbsp;عناب- آلبالو- ریواس-&nbsp;کاهو- آب انار-&nbsp;هندوانه&nbsp;را حتما امتحان کنند. زنجبیل زنجبیل به دلیل داشتن طبع گرمی و خواص فوق العاده ای که دارد به طور مستقیم می تواند در کنترل ناتوانی های جنسی به خصوص زود انزالی عمل کند. میگو میگو سرشار از عنصر روی است و سبزیجات برگ پهن مثل&nbsp;کاهو&nbsp;مقدار زیادی&nbsp;اسید فولیک&nbsp;دارند.&nbsp;گوجه فرنگی&nbsp;و&nbsp;لیموترش&nbsp;با مقادیر بالای ویتامین ث و&nbsp;روغن زیتون&nbsp;با ویتامین ای مکمل مناسبی برای این سالاد هستند. این سالاد با رساندن مواد لازم قدرت&nbsp;اسپرمسازی را افزایش می دهد. مصرف حداقل هفته ای یکبار از این سالاد&nbsp;قوای جنسی&nbsp;را تقویت میکند. آب انار بر اساس پژوهشهای انجام شده، میزان اختلال&nbsp;نعوظ در مردان&nbsp;به دنبال مصرف آب انار به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کرده است. برای رسیدن به میزان مطلوب ، باید روزانه یک لیوان آب انار طبیعی نوشید. این نوشیدنی در فصل پاییز به راحتی در دسترس است اما در دیگر فصلها می توان از رب&nbsp;انار&nbsp;استفاده کرد. شربتی با غلظت دلخواه از رب&nbsp;انار&nbsp;تهیه کنید و روزانه یک لیوان از آن را بنوشید. هرگز از آبانارغافل نشوید. جو جو باعث افزایش هورمون تستوسترون در مردان می شود. اشتباه نکنید ؛ این افزایش هورمون در مردان اتفاق می افتد و در خانمها هیچ گونه تاثیر هورمونی ندارد. هورمون تستوسترون برای&nbsp;افزایش میل جنسی&nbsp;لازم است . این سوپ اگر با برخی سبزیجات معطر بخصوص نعنا و ترخون تهیه شده باشد بسیار مقوی تر خواهد شد. اسفناج این سبزی سرشار از منیزیم است که باعث گشاد شدن رگهای خونی می شود. به این ترتیب جریان خون اندام تناسلی قدرت لازم را تامین می کند.​ عسل عسل یکی ازشگفتیهای طبیعت است. ماده ای که حاصل فرایندی ساده بر روی شهد گلها در بدن زنبور عسل است. انسان با وجود پیشرفت غیر قابل انکار تکنولوژی هنوز نتوانسته است عسل مصنوعی بسازد. عسل با داشتن انواع ویتامینهای گروه ب می تواند در تولید هورمون تستوسترون موثر باشد. پژوهش ها نشان داده اند که ماده ای حاوی عنصر بور در عسل وجود دارد که جریان خون و&nbsp;میل جنسی&nbsp;را در مردان افزایش می دهد. آووکادو آووکادو&nbsp;حاوی مقدار زیادی&nbsp;اسید فولیک&nbsp;است که در متابولیسم پروتئین در بدن نقش دارد. در ضمن به علت داشتن ویتامین B6 سبب تولید هورمون مردانه می شود.&nbsp;پتاسیم&nbsp;موجود در آووکادو در تنظیم فعالیت غده&nbsp;تیروئید&nbsp;موثر می باشد که خود در ترشح هورمون های جنسی در بدن مهم است. انجیر انجیر&nbsp;به علت داشتن اسیدهای آمینه مختلف&nbsp;قوای جنسی&nbsp;را تقویت می کند. بادام بادام&nbsp;یکی از منابع مهم اسیدهای چرب است که در تولید هورمون های جنسی مخصوصاً در مردان نقش شناخته شده ای دارد. لیمو ترش این میوه خوش عطر و طعم، با تامین ویتامین ث کافی، تاثیر بسزایی بر تولید و تحرک سلولهای&nbsp;اسپرم&nbsp;دارد. زغال اخته این میوه ترش و خوشمزه دارای فیبرهایی است که مانع از جذب کلسترول در دستگاه گوارش می شود. در نتیجه احتمال رسوب این چربی در رگها کاهش می یابد و کمک موثری بر افزایش جریان خون خواهد بود. علاوه بر این اثر طولانی مدت، تاثیر کوتاه مدتی بر جریان خون دارد که بعضی از متخصصین تغذیه از آن به عنوان ویاگرای طبیعی نام برده اند. تخم مرغ تخم مرغ&nbsp;حاوی مقدار قابل توجهی از اسیدهای آمینه، املاح و ویتامین ها مخصوصاً ویتامین های گروه B است که استرس را در بدن تخفیف می دهد و نوعی موازنه در ترشح هورمون های جنسی به وجود می آورد. ریحان ریحان&nbsp;یکی از غذاهای محرک قوای جنسی در خانم ها شناخته شده است.​ موز موز به علت آنزیم های مختلف موجود در آن به همراه مواد انرژی زا و املاح و ویتامین های ضروری در تولید هورمون تستوسترون نقش دارد و قوای جنسی را تقویت می کند. کرفس کرفس&nbsp;حاوی مقدار زیادی Androsterone است که نوعی تمایل جنسی در شخص به وجود می آورد و در درمان زود انزالی بسیار موث است. ماهی چرب ماهی پرچرب به علت داشتن اسیدهای چرب امگا3 و انواع ویتامین های B و پروتئین با کیفیت بالا در تولید هورمون های جنسی نقش دارد. جگر جگر حاوی مقدار زیادی از مواد غذایی است که در سلامتی و&nbsp;تقویت قوای جنسی&nbsp;نقش دارند.&nbsp; درمان زود انزالی با ورزش کگل حرکات ورزشی&nbsp;برای&nbsp;زود انزالی&nbsp;شامل دسته از&nbsp;حرکات ورزشی&nbsp;می شوند که در این بخش از مجله سلامت با ان ها آشنا خواهید شد. شنای سوئدی:&nbsp;اگر شما شکل معمولی آن را نمی توانید انجام دهید، بصورت نیمه ایستاده و به کمک دیوار یا یک صندلی انجام دهید.هر بار در سه نوبت 15 تایی انجام دهید.وقتی آمادگی کافی را بدست آوردید ، زانوها را بر زمین گذاشته و این حرکت را انجام دهید در این حالت باید کمرتان صاف بوده و با آرامی تا جایی که نوک دماغتان با زمین تماس پیدا کند ، پایین بیایید. حرکت دیگر با تحت فشار قرار دادن عضلات بخش تحتانی انجام می شود.&nbsp;در این حرکت &nbsp;لگن را از زمین بلند کرده و با یکی از پاهای باز به مدت 10 ثانیه خود را در همین حالت نگاه دارید. این حرکت را روزی 30 مرتبه انجام دهید. حرکت ورزشی بعدی کمی مشکل تر است اما بعد از چند مرتبه تمرین به راحتی می توانید ان را انجام دهید. همانند تصویر پاها را به صورت قائمه قرار داده و لگن را از زمین بلند کنید به نوعی که به عضلات ان فشار وارد شود .در همین حالت به مدت چند ثانیه ای عضلات باسن را منقبض و منبسط کنید.&nbsp;این حرکت را به دفعات 2 تا 3 مرتبه در هر روز انجام دهید. حرکت بعدی&nbsp;مانند حرکت گربه است با این تفاوت که در هنگام انجام این حرکت باید عضلات قسمت تحتانی خود را دچار فشار و انقباض کنید. بدنتان را به مدت 10 الی 15 ثانیه در این حالت قرار دهید و در روز 10 الی 12 مرتبه این حرکت را انجام دهید. &nbsp;ورزش های شکمی. در کل اندام شکمی هر کس نقش بسیار مهمی در&nbsp;رابطه جنسی&nbsp;بازی می کند. با انجام نرمش های تقویتی می توان علاوه بر شکمی خوش فرم، می توان ماهیچه های قوی و اندام سالمتری داشت. تمرین کیگل آرنولد هِنری کیگِل، دانشمند آمریکایی و متخصص زنان بود که "تمرینات کیگل" را برای تقویت عضلات لگن بنیان‌گذاری کرد. همچنین وی دستگاهی بنام "مانومتر واژن" که برای اندازه‌گیری قدرت انقباض اختیاریِ ماهیچه‌هایِ کفِ لگن بکار می‌رود را اختراع کرد. تمرینات کیگل شامل منقبض و شل کردن پیاپی عضلات قسمت تحتانی لگن می‌باشد و امروزه به طور گسترده به عنوان اولین گزینه در جهت درمان بی‌اختیاری ادرار و کاهش افتادگی آلت تناسلی زنان،&nbsp;درمان&nbsp;زودانزالی&nbsp;مردان و همچنین افزایش اندازه و سفتی آلت تناسلی مردان در هنگام نعوظ (که خود به دلیل ضعف در عضلات تحتانی لگن ایجاد شده‌اند) به کار گرفته می‌شود. اگر این عضلات (عضلات قسمت تحتانی لگن) از سلامت و قدرت کافی برخوردار باشند، مدت زمان معاشقه و آمیزش افزایش یافته و لذت ناشی از رابطه زناشویی نیز بیشتر می‌شود. تحقیقات مختلف نشان می‌دهند که تاثیر این تمرین بر روی زود انزالی مردان در یک دوره سه الی چهار ماهه به بهبود آنان و افزایش زمان انزال در آنان می انجامد بطوریکه این زمان به چهار یا پنج برابر زمان قبل افزایش می‌یابد. نتیجه گیری در پایان لازم به ذکر است که زود انزالی در اصل مشكل یا بیماری محسوب نمی‌شود و می‌توان گفت كه این وسواس فكری افراد و اضطراب آن‌ها از داشتن یک رابطه باكیفیت است كه منجر به بروز این امر می‌شود، لذا كاهش اضطراب و حفظ آرامش در كنار كنترل بدن و احساسات با تمرین بیشتر بهترین راه كار برای پیشگیری و درمان این مشكل‌اند. منبع :‌ نمناک&nbsp;| Namnak&nbsp;| بیتوته&nbsp;| Setare&nbsp;| Setare p.p1 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; font: 12.0px '.Arabic UI Text'; color: #454545} span.s1 {font: 12.0px 'Helvetica Neue'} p.p1 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; font: 12.0px '.Arabic UI Text'; color: #454545} span.s1 {font: 12.0px 'Helvetica Neue'} p.p1 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; font: 12.0px '.Arabic UI Text'; color: #454545} span.s1 {font: 12.0px 'Helvetica Neue'} p.p1 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; font: 12.0px '.Arabic UI Text'; color: #454545} span.s1 {font: 12.0px 'Helvetica Neue'} p.p1 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; font: 12.0px '.Arabic UI Text'; color: #454545} span.s1 {font: 12.0px 'Helvetica Neue'} p.p1 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; font: 12.0px '.Arabic UI Text'; color: #454545} span.s1 {font: 12.0px 'Helvetica Neue'} p.p1 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; font: 12.0px '.Arabic UI Text'; color: #454545} span.s1 {font: 12.0px 'Helvetica Neue'} p.p1 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; font: 12.0px '.Arabic UI Text'; color: #454545} span.s1 {font: 12.0px 'Helvetica Neue'} p.p1 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; font: 12.0px '.Arabic UI Text'; color: #454545} span.s1 {font: 12.0px 'Helvetica Neue'} p.p1 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; font: 12.0px '.Arabic UI Text'; color: #454545} span.s1 {font: 12.0px 'Helvetica Neue'} p.p1 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; font: 12.0px '.Arabic UI Text'; color: #454545} span.s1 {font: 12.0px 'Helvetica Neue'} p.p1 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; font: 12.0px '.Arabic UI Text'; color: #454545} span.s1 {font: 12.0px 'Helvetica Neue'} p.p1 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; font: 12.0px '.Arabic UI Text'; color: #454545} span.s1 {font: 12.0px 'Helvetica Neue'} " ,"datePublished":"2017-12-14T23:43:20+03:30","dateModified":"2020-03-14T11:10:59+03:30","mainEntityOfPage":"Article", "publisher" : [{"@context" : "https://schema.org", "@type" : "Organization", "name" : "jameesalamat.com - جامعه سلامت", "url":"jameesalamat.com", "logo": { "@type": "ImageObject", "url": "jameesalamat.com/themes/custom/winter/logo.png", "width": "300px", "height": "83px" }}] }