در رژیم کتوژنیک (کتو) که میزان چربی زیاد و کربوهیدرات کم است، روش ذخیره و مصرف انرژی در بدن را تغییر می یابد و علائم دیابت کاهش پیدا خواهند کرد.

فهرست مطالب
در صورتیکه به بخشی از محتوا نیاز یا علاقه دارید بر روی عنوان مربوطه در فهرست زیر کلیک نمایید تا به همان بخش منتقل شودید.

رژیم کتو چیست؟

تاثیر رژیم غذایی کتوژنیک یا کم کربوهیدرات بر درمان دیابت نوع 2

جامعه سلامت: رژیم های خاصی که برای دیابت نوع 2 طراحی شده اند، اغلب بر کاهش وزن افراد تمرکز می کنند، پس ممکن است انتخاب رژیم غذایی با چربی بالا یک دیوانگی به نظر برسد. رژیم کتوژنیک (کتو) که دارای چربی زیاد و کربوهیدرات کم است، به طور بالقوه می تواند روش ذخیره و مصرف انرژی در بدن شما را تغییر دهد و باعث کاهش علائم دیابت شود.

با رژیم غذایی کتوژنیک (کتو)، بدن شما به جای قند، چربی را به انرژی تبدیل می کند. این رژیم غذایی در سال 1924 به عنوان یک درمان برای بیماران صرع ابداع شد، اما اثرات این الگوی غذا برای درمان دیابت نوع 2 نیز مورد بررسی قرار گرفت.

رژیم کتوژنیک می تواند سطح قند خون (قند) را بهبود بخشد و نیاز به انسولین را کاهش دهد. با این حال، این رژیم غذایی نیز با ریسک‌هایی همراه است. همیشه قبل از تغییرات زیاد در رژیم غذایی خود با پزشک صحبت کنید تا از این موضوع اطمینان حاصل کنید.

درک علت وجود "چربی بالا" در رژیم کتوژنیک

تاثیر رژیم غذایی کتوژنیک یا کم کربوهیدرات بر درمان دیابت نوع 2

بسیاری از افراد مبتلا به دیابت نوع 2 دارای اضافه وزن هستند، بنابراین رژیم غذایی با چربی بالا می تواند برای آنها مفید واقع شود.

هدف از رژیم غذایی کتوژنیک این است که بدن به جای کربوهیدرات یا گلوکز از چربی برای تامین انرژی استفاده کند. شما در رژیم غذایی کتو، بیشتر انرژی خود را از چربی و مقدار کمی کربوهیدرات دریافت می کنید.

رژیم کتوژنیک به این معنا نیست که شما باید از موادی که باعث تشکیل چربی های اشباع شده در بدن‌تان می شوند استفاده کنید. در واقع استفاده از این نوع چربی ها، کلیدی برای حفظ سلامت کلی شما هستند. برخی از غذاهای سالم که به طور معمول در رژیم غذایی کتوژنیک خورده می شوند عبارتند از:

  • تخم مرغ
  • ماهی مانند ماهی قزل آلا
  • پنیر خامه ای
  • آووکادو
  • زیتون و روغن زیتون
  • آجیل و کره میوه
  • دانه ها و مغز‌ها

تاثیر رژیم کتوژنیک بر قند خون

تاثیر رژیم غذایی کتوژنیک یا کم کربوهیدرات بر درمان دیابت نوع 2

رژیم کتوژنیک می تواند موجب کاهش میزان قند خون شود. از طرفی مدیریت مصرف کربوهیدرات اغلب برای افراد مبتلا به دیابت نوع 2 توصیه می شود، زیرا در بدن ما کربوهیدرات ها به قند تبدیل می شوند و در مقادیر زیاد می توانند موجب افزایش قند خون شوند.

با این حال، محاسبه میزان مصرف کربوهیدرات ها برای هر فرد باید بصورت مجزا و نیز تحت نظر پزشک تعیین شود.

اگر شما گلوکز خون بالا دارید، خوردن بیش از حد کربوهیدرات ها ممکن است خطرناک باشد. با تمرکز بر مصرف چربی، برخی افراد کاهش قند خون را تجربه می کنند.

رژیم اتکینز و دیابت

تاثیر رژیم غذایی کتوژنیک یا کم کربوهیدرات بر درمان دیابت نوع 2

رژیم اتکینز یکی از معروف ترین رژیم های کم کربوهیدرات و با پروتئین بالا است که اغلب با رژیم غذایی کتوژنیک مرتبط است. با این حال، دو رژیم غذایی تفاوت های زیادی دارند.

دکتر رابرت اتکینز این را در دهه 1970 ارائه کرد. این رژیم راهی برای کاهش وزن است که مسائل بهداشتی متعدد، از جمله دیابت نوع 2 را نیز کنترل می کند.

در حالی که کاهش کربوهیدرات های اضافی یک گام اساسی و مورد تایید است، روشن نیست که آیا این رژیم به تنهایی می تواند به دیابت نوع 2 کمک کند یا خیر. از دست دادن وزن با هر روش تایید شده ای برای دیابت نوع و کاهش سطوح قند خون بالا مفید است، چه از طریق رژیم اتکینز یا برنامه غذایی دیگر.

بر خلاف رژیم کتو، رژیم اتکینز لزوما از افزایش مصرف چربی ها حمایت نمی کند. با این حال، شما می توانید میزان چربی خود را با محدود کردن کربوهیدرات ها و خوردن پروتئین حیوانی بیشتر افزایش دهید.

اشکالات بالقوه مشابه هستند.

به غیر از شباهت هر دور رژیم در مصرف زیاد چربی، احتمال کاهش قند خون و یا هیپوگلیسمی با محدود کردن مصرف کربوهیدرات ها در هر دو بالاست. اگر داروهایی مصرف کنید که سطوح انسولین را در بدن افزایش می دهند، دوز مصرف خود را تغییر ندهید.

کاهش مصرف کربوهیدرات ها در رژیم غذایی اتکینز به طور بالقوه می تواند به کاهش وزن کمک کند و به شما در کنترل علائم دیابت موثر باشد. با این حال، مطالعات کافی برای نشان دادن اینکه رژیم اتکینز و کنترل دیابت با یکدیگر رابطه مستقیم دارند، وجود ندارد.

خطرات بالقوه

تاثیر رژیم غذایی کتوژنیک یا کم کربوهیدرات بر درمان دیابت نوع 2

تغییر منبع انرژی اولیه بدن از کربوهیدراتها به چربی موجب افزایش کتون ها در خون می شود. به این وضعیت متابولیسم بدن "کتوسیس" می گویند که متفاوت از "کتواسیدوز" که یک وضعیت بسیار خطرناک است می باشد.

وقتی که کتون های بیشماری دارید، ممکن است در معرض ابتلا به کتواسیدوز دیابتی یا DKA باشید. DKA بیشترین شیوع را در بین افرا مبتلا به دیابت نوع 1 دارد، در حالی که گلوکز خون بیش از حد بالا است می تواند از عدم مجود انسولین ناشی شود .

 اگرچه کتون ها بسیار زیاد است اما DKA ممکن است در دیابت نوع 2 ممکن است نادر باشد. بیماری در حالی که در یک رژیم کم کربوهیدرات نیز ممکن است خطر ابتلا به DKA را افزایش دهد.

اگر شما در رژیم کتوژنیک هستید، مطمئن شوید که قند خون را در طول روز آزمایش می کنید تا اطمینان حاصل کنید که آنها در محدوده هدف قرار دارند. همچنین، آزمایش کتون را در نظر بگیرید تا مطمئن شوید که شما در معرض خطر DKA نیستید.

گرچه نادر است اما DKA میتواند در دیابت نوع 2 نیز اتفاق بیافتد اگر کتون ها بسیار زیاد باشند.

انجمن دیابت آمریکا توصیه می کند اگر میزان قند خون بالاتر از 240 mg/dL (میلی گرم در دسی لیتر) بود آزمایش کتون را نجام دهید. شما می توانید با نوار ادرار در خانه این تست را انجام دهید.

DKA یک مورد اورژانسی در پزشکی است. اگر در معرض علائم DKA هستید، بلافاصله به پزشک خود مراجعه کنید. عوارض می توانند ناشی از کم کاری دیابتی باشند.

نشانه های هشدار دهنده DKA عبارتند از:

  • قند خون بالا
  • دهان خشک
  • تکرر ادرار
  • حالت تهوع
  • تنفسی که بوی میوه ای دارد
  • مشکلات تنفسی

نظارت بر دیابت

تاثیر رژیم غذایی کتوژنیک یا کم کربوهیدرات بر درمان دیابت نوع 2

رژیم کتوژنیک آسانی به نظر می رسد. با این حال، بر خلاف یک رژیم غذایی معمولی کم کالری، یک رژیم غذایی با چربی بالا نیاز به نظارت دقیق  دارد. در واقع شاید شما باید برای شروع این رژیم از مطب پزشک شروع کنید.

پزشک شما باید سطح گلوکز و کتون خون را کنترل کند تا مطمئن شود که رژیم غذایی کتوژنیک برای شما اثر منفی ندارد. هنگامی که بدن شما با این رژیم غذایی تنظیم شود، ممکن است مجبور شوید یک یا دو بار در ماه برای آزمایش و تنظیم دارو به پزشکتان مراجعه کنید.

حتی اگر علائم شما بهبود پیدا کند، هنوز هم مهم است که به طور منظم نظارت بر قند خون خود را ادامه دهید. برای دیابت نوع 2، فرکانس تست قند خون متفاوت است. اطمینان حاصل کنید که با کمک پزشک خود بهترین برنامه را برای خود تعیین کرده اید.

تحقیق: رژیم کتو و دیابت

تاثیر رژیم غذایی کتوژنیک یا کم کربوهیدرات بر درمان دیابت نوع 2

در سال 2008، محققان یک مطالعه 24 هفته ای را برای تعیین اثرات رژیم غذایی کم کربوهیدرات در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 و چاقی انجام دادند.

در پایان مطالعه، شرکت کنندگان که به دنبال رژیم کتوژنیک بودند بهبود بیشتری در کنترل گلیکوزمی و کاهش دارو در مقایسه با افرادی که رژیم غذایی کم گلیسمی را دنبال کردند، داشتند.

گزارش تحقیق دیگری در سال 2013 از reviewTrusted نشان داد که رژیم غذایی کتوژنیک می تواند منجر به بهبود قابل توجه سطح قند خون، A1c، کاهش وزن و انسولین در مقایسه با رژیم های دیگر شود.

یک  مطالعه در سال 2017 نشان داد که رژیم کتوژنیک در 32 هفته عملکرد بهتری از یک رژیم معمول و کم چرب دارد.

سایر رژیم های غذایی مفید

تاثیر رژیم غذایی کتوژنیک یا کم کربوهیدرات بر درمان دیابت نوع 2

تحقیقاتی وجود دارد که اثبات می کند رژیم کتوژنیک برای مدیریت دیابت عملکرد خوبی دارد، در حالی که تحقیقات دیگری در خلاف جهت این موضوع، اثبات می کنند که رژیم های غذایی مانند رژیم های گیاهی برای درمان دیابت مفید هستند.

یک مطالعه در سال 2017 نشان داد افرادی که مبتلا به دیابت هستند و از رژیم غذایی گیاهی پیروی کرده اند، پیشرفت قابل ملاحظه ای در میزان قند خون و A1c دارند. همینطور خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی، باکتری های روده ای که مسئول حساسیت به انسولین هستند در آنان کمتر است.

سایر رژیم های غذایی مفید

تحقیقاتی وجود دارد که رژیم Ketogenic برای مدیریت دیابت را پشتیبانی می کند، در حالی که سایر تحقیقات به نظر می رسد که مخالف رژیم های غذایی مانند رژیم غذایی گیاهی است.

یک مطالعه 2017 نشان داد افرادی که مبتلا به دیابت هستند، به دنبال رژیم غذایی گیاهی، پیشرفت قابل توجهی در قند خون و A1c، عوامل خطر بیماری قلبی عروقی، باکتری های روده ای دارند که مسئول حساسیت به انسولین هستند و نشانگرهای التهابی مانند پروتئین واکنش C.

حرف آخر

تاثیر رژیم غذایی کتوژنیک یا کم کربوهیدرات بر درمان دیابت نوع 2

رژیم کتوژنیک ممکن است برای افراد مبتلا به دیابت نوع 2 که با كنترل علائم آن مشکل دارند، امید را فراهم كند. نه تنها بسیاری از افراد با علائم دیابتی کمتر احساس راحتی می کنند، بلکه ممکن است کمتر وابسته به دارو باشند.

استفاده از این مطلب تنها با ذکر نام جامعه سلامت و لینک مستقیم به همین صفحه بلامانع است.

منبع: healthline

ترجمه: جامعه سلامت

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.
The comment language code.

Filtered HTML

  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
امتیاز
{"ratingValue":4.7,"reviewCount":8}
جمع امتیاز ها
5
تعداد امتیاز ها
8

افزودن دیدگاه جدید

Filtered HTML

  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
Schemas
{ "@context" : "https://schema.org", "@type" : "Article", "name" : "تاثیر رژیم غذایی کتوژنیک یا کم کربوهیدرات بر درمان دیابت نوع 2","headline" : "تاثیر رژیم غذایی کتوژنیک یا کم کربوهیدرات بر درمان دیابت نوع 2", "url" : "https://jameesalamat.com/node/286","id" : "https://jameesalamat.com/node/286","image":[ "https://jameesalamat.com/sites/default/files/field/image/%D8%B1%DA%98%DB%8C%D9%85%20%DA%A9%D8%AA%D9%88%DA%98%D9%86%DB%8C%DA%A9%20%D9%88%20%D8%AF%DB%8C%D8%A7%D8%A8%D8%AA.jpg"], "author":"Jameesalamat.com - جامعه سلامت","description":" در رژیم کتوژنیک (کتو) که میزان چربی زیاد و کربوهیدرات کم است، روش ذخیره و مصرف انرژی در بدن را تغییر می یابد و علائم دیابت کاهش پیدا خواهند کرد." , "articleBody" : " فهرست مطالب در صورتیکه به بخشی از محتوا نیاز یا علاقه دارید بر روی عنوان مربوطه در فهرست زیر کلیک نمایید تا به همان بخش منتقل شودید. رژیم کتو چیست؟ درک علت وجود "چربی بالا" در رژیم کتوژنیک تاثیر رژیم کتوژنیک بر قند خون رژیم اتکینز و دیابت خطرات بالقوه نظارت بر دیابت تحقیق: رژیم کتو و دیابت سایر رژیم های غذایی مفید حرف آخر رژیم کتو چیست؟ جامعه سلامت: رژیم های خاصی که برای دیابت نوع 2 طراحی شده&nbsp;اند، اغلب بر کاهش وزن افراد تمرکز می کنند، پس ممکن است انتخاب رژیم غذایی با چربی بالا یک دیوانگی به نظر برسد. رژیم کتوژنیک (کتو) که دارای چربی زیاد و کربوهیدرات کم است، به طور بالقوه می تواند روش ذخیره و مصرف انرژی در بدن شما را تغییر دهد و باعث کاهش علائم دیابت شود. با رژیم غذایی کتوژنیک (کتو)، بدن شما به جای قند، چربی را به انرژی تبدیل می کند. این رژیم غذایی در سال 1924 به عنوان یک درمان برای بیماران صرع ابداع شد، اما اثرات این الگوی غذا برای درمان دیابت نوع 2 نیز مورد بررسی قرار گرفت. رژیم کتوژنیک می تواند سطح قند خون (قند) را بهبود بخشد و نیاز به انسولین را کاهش دهد. با این حال، این رژیم غذایی نیز با ریسک‌هایی همراه است. همیشه قبل از تغییرات زیاد در رژیم غذایی خود با پزشک صحبت کنید تا از این موضوع اطمینان حاصل کنید. بیشتر بخوانید:&nbsp;رژیم کتوژنیک چیست و چگونه رژیم کتوژنیک بگیریم درک علت وجود "چربی بالا" در رژیم کتوژنیک بسیاری از افراد مبتلا به دیابت نوع 2 دارای اضافه وزن هستند، بنابراین رژیم غذایی با چربی بالا می تواند برای آنها مفید واقع شود. هدف از رژیم غذایی کتوژنیک این است که بدن به جای کربوهیدرات یا گلوکز از چربی برای تامین انرژی استفاده کند. شما در رژیم غذایی کتو، بیشتر انرژی خود را از چربی و مقدار کمی کربوهیدرات دریافت می کنید. رژیم کتوژنیک به این معنا نیست که شما باید از موادی که باعث تشکیل چربی های اشباع شده در بدن‌تان می شوند استفاده کنید. در واقع استفاده از این نوع چربی ها، کلیدی برای حفظ سلامت کلی شما هستند. برخی از غذاهای سالم که به طور معمول در رژیم غذایی کتوژنیک خورده می شوند عبارتند از: تخم مرغ ماهی مانند ماهی قزل آلا پنیر خامه ای آووکادو زیتون و روغن زیتون آجیل و کره میوه دانه ها و مغز‌ها تاثیر رژیم کتوژنیک بر قند خون رژیم کتوژنیک می تواند موجب کاهش میزان قند خون شود. از طرفی مدیریت مصرف کربوهیدرات اغلب برای افراد مبتلا به دیابت نوع 2 توصیه می شود، زیرا در بدن ما کربوهیدرات ها به قند تبدیل می شوند و در مقادیر زیاد می توانند موجب افزایش قند خون شوند. با این حال، محاسبه میزان مصرف کربوهیدرات ها برای هر فرد باید بصورت مجزا و نیز تحت نظر پزشک تعیین شود. اگر شما گلوکز خون بالا دارید، خوردن بیش از حد کربوهیدرات ها ممکن است خطرناک باشد. با تمرکز بر مصرف چربی، برخی افراد کاهش قند خون را تجربه می کنند. بیشتر بخوانید:&nbsp;میوه های مضر برای دیابت و قند خون + جدول قند میوه ها رژیم اتکینز و دیابت رژیم اتکینز یکی از معروف ترین رژیم های کم کربوهیدرات و با پروتئین بالا است که اغلب با رژیم غذایی کتوژنیک مرتبط است. با این حال، دو رژیم غذایی تفاوت های زیادی دارند. دکتر رابرت اتکینز این را در دهه 1970 ارائه کرد. این رژیم راهی برای کاهش وزن است که مسائل بهداشتی متعدد، از جمله دیابت نوع 2 را نیز کنترل می کند. در حالی که کاهش کربوهیدرات های اضافی یک گام اساسی و مورد تایید است، روشن نیست که آیا این رژیم به تنهایی می تواند به دیابت نوع 2 کمک کند یا خیر. از دست دادن وزن با هر روش تایید شده ای برای دیابت نوع و کاهش سطوح قند خون بالا مفید است، چه از طریق رژیم اتکینز یا برنامه غذایی دیگر. بر خلاف رژیم کتو، رژیم اتکینز لزوما از افزایش مصرف چربی ها حمایت نمی کند. با این حال، شما می توانید میزان چربی خود را با محدود کردن کربوهیدرات ها و خوردن پروتئین حیوانی بیشتر افزایش دهید. اشکالات بالقوه مشابه هستند. به غیر از شباهت هر دور رژیم در مصرف زیاد چربی، احتمال کاهش قند خون و یا هیپوگلیسمی با محدود کردن مصرف کربوهیدرات ها در هر دو بالاست. اگر داروهایی مصرف کنید که سطوح انسولین را در بدن افزایش می دهند، دوز مصرف خود را تغییر ندهید. کاهش مصرف کربوهیدرات ها در رژیم غذایی اتکینز به طور بالقوه می تواند به کاهش وزن کمک کند و به شما در کنترل علائم دیابت موثر باشد. با این حال، مطالعات کافی برای نشان دادن اینکه رژیم اتکینز و کنترل دیابت با یکدیگر رابطه مستقیم دارند، وجود ندارد. خطرات بالقوه تغییر منبع انرژی اولیه بدن از کربوهیدراتها به چربی موجب افزایش کتون ها در خون می شود. به این وضعیت متابولیسم بدن "کتوسیس" می گویند که متفاوت از "کتواسیدوز" که یک وضعیت بسیار خطرناک است می باشد. وقتی که کتون های بیشماری دارید، ممکن است در معرض ابتلا به کتواسیدوز دیابتی یا DKA باشید. DKA بیشترین شیوع را در بین افرا مبتلا به دیابت نوع 1 دارد، در حالی که گلوکز خون بیش از حد بالا است می تواند از عدم مجود انسولین ناشی شود . &nbsp;اگرچه کتون ها بسیار زیاد است اما DKA ممکن است در دیابت نوع 2 ممکن است نادر باشد. بیماری در حالی که در یک رژیم کم کربوهیدرات نیز ممکن است خطر ابتلا به DKA را افزایش دهد. اگر شما در رژیم کتوژنیک هستید، مطمئن شوید که قند خون را در طول روز آزمایش می کنید تا اطمینان حاصل کنید که آنها در محدوده هدف قرار دارند. همچنین، آزمایش کتون را در نظر بگیرید تا مطمئن شوید که شما در معرض خطر DKA نیستید. گرچه نادر است اما DKA میتواند در دیابت نوع 2 نیز اتفاق بیافتد اگر کتون ها بسیار زیاد باشند. انجمن دیابت آمریکا توصیه می کند اگر میزان قند خون بالاتر از 240 mg/dL (میلی گرم در دسی لیتر) بود آزمایش کتون را نجام دهید. شما می توانید با نوار ادرار در خانه این تست را انجام دهید. DKA یک مورد اورژانسی در پزشکی است. اگر در معرض علائم DKA هستید، بلافاصله به پزشک خود مراجعه کنید. عوارض می توانند ناشی از کم کاری دیابتی باشند. نشانه های هشدار دهنده DKA عبارتند از: قند خون بالا دهان خشک تکرر ادرار حالت تهوع تنفسی که بوی میوه ای دارد مشکلات تنفسی نظارت بر دیابت رژیم کتوژنیک آسانی به نظر می رسد. با این حال، بر خلاف یک رژیم غذایی معمولی کم کالری، یک رژیم غذایی با چربی بالا نیاز به نظارت دقیق&nbsp; دارد. در واقع شاید شما باید برای شروع این رژیم از مطب پزشک شروع کنید. پزشک شما باید سطح گلوکز و کتون خون را کنترل کند تا مطمئن شود که رژیم غذایی کتوژنیک برای شما اثر منفی ندارد. هنگامی که بدن شما با این رژیم غذایی تنظیم شود، ممکن است مجبور شوید یک یا دو بار در ماه برای آزمایش و تنظیم دارو به پزشکتان مراجعه کنید. حتی اگر علائم شما بهبود پیدا کند، هنوز هم مهم است که به طور منظم نظارت بر قند خون خود را ادامه دهید. برای دیابت نوع 2، فرکانس تست قند خون متفاوت است. اطمینان حاصل کنید که با کمک پزشک خود بهترین برنامه را برای خود تعیین کرده اید. بیشتر بخوانید:&nbsp;دیابت بارداری | ۹ نشانه دیابت بارداری و راه های درمان آن تحقیق: رژیم کتو و دیابت در سال 2008، محققان یک مطالعه 24 هفته ای را برای تعیین اثرات رژیم غذایی کم کربوهیدرات در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 و چاقی انجام دادند. در پایان مطالعه، شرکت کنندگان که به دنبال رژیم کتوژنیک بودند بهبود بیشتری در کنترل گلیکوزمی و کاهش دارو در مقایسه با افرادی که رژیم غذایی کم گلیسمی را دنبال کردند، داشتند. گزارش تحقیق دیگری در سال 2013 از reviewTrusted نشان داد که رژیم غذایی کتوژنیک می تواند منجر به بهبود قابل توجه سطح قند خون، A1c، کاهش وزن و انسولین در مقایسه با رژیم های دیگر شود. یک &nbsp;مطالعه در سال 2017 نشان داد که رژیم کتوژنیک در 32 هفته عملکرد بهتری از یک رژیم معمول و کم چرب دارد. سایر رژیم های غذایی مفید تحقیقاتی وجود دارد که اثبات می کند رژیم کتوژنیک برای مدیریت دیابت عملکرد خوبی دارد، در حالی که تحقیقات دیگری در خلاف جهت این موضوع، اثبات می کنند که رژیم های غذایی مانند رژیم های گیاهی برای درمان دیابت مفید هستند. یک مطالعه در سال 2017 نشان داد افرادی که مبتلا به دیابت هستند و از رژیم غذایی گیاهی پیروی کرده اند، پیشرفت قابل ملاحظه ای در میزان قند خون و A1c دارند. همینطور خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی، باکتری های روده ای که مسئول حساسیت به انسولین هستند در آنان کمتر است. سایر رژیم های غذایی مفید تحقیقاتی وجود دارد که رژیم Ketogenic برای مدیریت دیابت را پشتیبانی می کند، در حالی که سایر تحقیقات به نظر می رسد که مخالف رژیم های غذایی مانند رژیم غذایی گیاهی است. یک مطالعه 2017 نشان داد افرادی که مبتلا به دیابت هستند، به دنبال رژیم غذایی گیاهی، پیشرفت قابل توجهی در قند خون و A1c، عوامل خطر بیماری قلبی عروقی، باکتری های روده ای دارند که مسئول حساسیت به انسولین هستند و نشانگرهای التهابی مانند پروتئین واکنش C. بیشتر بخوانید:&nbsp;رژیم لاغری یک ماهه | کاهش ۱۰ کیلو در یک ماه با وعده های کامل غذایی حرف آخر رژیم کتوژنیک ممکن است برای افراد مبتلا به دیابت نوع 2 که با كنترل علائم آن مشکل دارند، امید را فراهم كند. نه تنها بسیاری از افراد با علائم دیابتی کمتر احساس راحتی می کنند، بلکه ممکن است کمتر وابسته به دارو باشند. استفاده از این مطلب تنها با ذکر نام جامعه سلامت&nbsp;و لینک مستقیم به همین صفحه بلامانع است. منبع:&nbsp;healthline ترجمه: جامعه سلامت " ,"datePublished":"2019-06-05T00:07:02+04:30","dateModified":"2020-03-14T11:05:38+03:30","mainEntityOfPage":"Article", "publisher" : [{"@context" : "https://schema.org", "@type" : "Organization", "name" : "jameesalamat.com - جامعه سلامت", "url":"jameesalamat.com", "logo": { "@type": "ImageObject", "url": "jameesalamat.com/themes/custom/winter/logo.png", "width": "300px", "height": "83px" }}] }