چه زمانی باید از یک مشاور روانشناس کمک بگیریم

زندگی همیشه با چالش همراه است. بعضی از آنها می‌تواند تاثیر عمیقی در فرد بگذارد و ادامه زندگی را برای او غیرممکن کنند، مثلا مرگ یکی از عزیزان و شکست در روابط عاشقانه. در اینگونه موقعیت‌ها و مشکلاتی که ناگهانی در زندگی پدیدار می‌شوند، می‌توانیم از متخصص و مشاوره روانشناسی کمک بگیریم. 

چند نمونه از این مشکلات که در بین همه افراد مشترک هستند و می بایست در صورت ادامه تاثیرات منفی شان به مشاور روانشناس مراجعه کرد را در زیر می‌آوریم.

مرگ عزیزان

مرگ بخش اجتناب‌ناپذیر زندگی است، اما کنار آمدن با این مساله کار ساده‌ای نیست. واکنش افراد به از دست دادن عزیزان چه پدر و مادر و چه حیوان خانگی متفاوت است. اندوهگین بودن و عزاداری به‌ طور معمول به‌ صورت آشکار و در ذهن افراد صورت می‌گیرد اما اگر واقعیت را نپذیرند منجر به مشکلات روانی بیشتر و طولانی‌تر می‌شود.
یک روانشناس می‌تواند در پیدا کردن راه‌های مناسب برای کنار آمدن و پذیرفتن مرگ عزیزان و نزدیکان به شما کمک کند.

استرس و اضطراب

موقعیت‌های خاصی در زندگی استرس‌زا هستند؛ مانند مصاحبه شغلی یا برقراری ارتباط با افراد جدید. استرس و اضطراب می‌تواند احساس ناتوانی و خشم در فرد ایجاد کند و در نهایت منجر به انزوای اجتماعی، افسردگی و بسیاری از مشکلات روانی دیگر شود.
یک روانشناس می‌تواند با پیدا کردن منبع و علت مشکلات شما و همچنین راه‌های مناسب غلبه بر آنها، به شما در مدیریت استرس و اضطراب کمک کند. 

افسردگی

احساس ناامیدی یکی از نشانه‌های رایج افسردگی است. بسیاری معتقدند که خودشان می‌توانند این رفتار منفی را متوقف کند و افسردگی بیرون بیایند، اما این کار به ندرت اتفاق می‌افتد.
افسردگی یک اختلال رایج است که افراد مبتلا به آن، علاقه خود را به همه چیز از دست می‌دهند، همیشه احساس خستگی می‌کنند و در بیشتر موارد نمی‌توانند احساسات خود را کنترل نمایند.
روانشناسان می‌توانند به شما کمک کنند که منبع افسردگی خود را پیدا کنید و این اولین قدم در جهت بهبود و رفع این مساله است.

فوبیا

ترس از ارتفاع و عنکبوت ترس‌های رایجی هستند، اما در برخی موارد این ترس‌ها غیرمعمول و شدید می‌شوند و می‌توانند مشکلات زیادی را در زندگی افراد ایجاد کنند؛ به‌عنوان مثال سیتوفوبیا (ترس از خوردن غذا) ممکن است به مشکلات جدی در مورد سلامتی فرد منجر شود.
یک روانشناس با تجربه می‌تواند به شما کمک کند تا بر ترس‌های بی‌مورد خود مانند polyphobia (ترس از بسیاری از چیزها) یا phobophobia (ترس از ترس در همه موقعیت‌ها) غلبه کنید.

روابط خانوادگی و غیرخانوادگی

رابطه با افراد خانواده و یا روابط دوستانه و کاری می‌تواند چالش‌های زیادی به‌دنبال داشته باشد. برقراری ارتباط با دیگران می‌تواند بهترین قسمت یا منبع استرس و مشکلات در زندگی افراد باشد. کمک گرفتن از یک روانشناس به‌صورت انفرادی یا گروهی می‌تواند به کاهش این مشکلات کمک کند. 

عادت‌های ناسالم و اعتیاد

بعضی از افراد از عادت‌های ناسالم مانند سیگار کشیدن، نوشیدن الکل و مصرف مواد مخدر اغلب برای فرار از مشکلات خود استفاده می‌کنند. در صورتی که روانشناس می‌تواند به شما کمک کند تا مشکلات خود را حل کرده و این عادت‌های ناسالم را کنار بگذارید همچنین در مواردی مانند اعتیاد، اختلالات اشتها، مدیریت استرس، مشکلات خواب نیز می‌تواند به شما کمک نماید.

افزایش عملکرد

افراد موفق برای دستیابی به اهدافشان ابتدا باید آن را در ذهنشان تجسم کنند. ورزشکاران برای آماده شده در یک رقابت علاوه‌بر تمرین‌های بدنی باید از نظر ذهنی هم خود را آماده کنند. همه افراد باید از این تکنیک برای روبه‌رو شدن با چالش‌های زندگی خود استفاده کنند. به‌طور مثال همانطور که قبل از اجرای یک سخنرانی تمرین می‌کنید، روانشناس هم می‌تواند قبل از روبه‌رو شدن با چالش‌های بزرگ در زندگی چه رقابت در المپیک و چه مصاحبه شغلی باشد، شما را آماده کند تا بتوانید به بهترین نحو با آنها روبه‌رو شوید.

نظم و ترتیب ذهنی

یک روانشناس می‌تواند به شما در بهبود نظم ذهنی کمک کند تا با استدلال‌های دقیق مشکلات خود را حل کنید. اغلب افراد می‌توانند راه حل‌های خوبی در هنگام صحبت کردن با خود (که نوعی درمان است) یا با فرد متخصص پیدا کنند. به آسانی مشکلات خود را با مشاور در میان بگذارید زیرا نظم و ترتیب ذهنی و روانی تان را بهبود می‌دهد می‌تواند تمرکزتان روی موضوع را بیشتر کند و کمک می‌کند تا بدون نگرانی با آن روبه‌رو شوید. روانشناسان آموزش دیده‌اند تا شنوندگان خوبی باشند.

اختلالات روانی

گاهی اوقات مشکلات بزرگی که برای شخص به‌وجود می‌آید باعث ایجاد علائم روانی در افراد شوند. اختلالات روانشناختی می‌توانند به روش‌های مختلفی آشکار شوند. آنها اغلب پنهان هستند و تنها با کمک یک متخصص روانشناسی کشف می‌شوند. برخی از اختلالات روانی با علائم مختلف عبارتند از: اختلال دو قطبی، اختلال افسردگی عمده، جنون جوانی، اختلال استرس پس از ضربه

مشاور روانشناس چکاری انجام می دهد

یک روانشناس می‌تواند از طریق حفظ نظم ذهنی و مدیریت استرس، در مواجهه با مشکلات و یافتن یک مسیر صحیح به شما کمک کند تا بتوانید از زندگی بیشتر لذت ببیرید و از احساس افسردگی و دیگر مشکلات روحی خود آزاد شوید.
اولین گام برای داشتن یک زندگی بهتر یافتن یک روانشناس خوب و مشورت با او است. بهتر است در راستای پیشگیری از بروز مشکلات احتمالی و به حداکثر رساندن سلامت روانی خود از مشاور و متخصص روانشناس کمک بگیری.

چطور یک روانشناس خوب پیدا کنیم

وقتی در جستجوی یک روانشناس خوب در تهران هستید تا برای مشاوره روانشناسی از او کمک بگیرید، قطعا به ویژگی های این فرد فکر می کنید. چه ویژگی ها و تصاویری از یک روانشناس خوب در تهران بلافاصله در ذهن شما خطور می کند؟ کسی که صبور است، شنونده خوبی است و شفقت زیادی دارد؟ در حالی که این ها ویژگی‌ مهمی برای یک روانشناس خوب در تهران است، اما بسیاری از خصوصیات مهم دیگر هم باید وجود داشته باشد. بنابراین، مهم ترین خصوصیات شخصیتی این حرفه چیست؟ ما هفت ویژگی و مجموعه مهارت را در مورد یک روانشناس خوب در تهران با شما درمیان می گذاریم. همچنین ممکن است مشکلات مربوط به کودکان شما باشد لذا باید بدانید که شما باید چه انتظاری از یک روانشناس کودک داشته باشید. ما در صفحه روانشناس کودک در تهران به ذکر نکاتی خوبی پرداخته ایم که قبل از مراجعه به روانشناس کودک می تواند شما را آگاه کند.

هفت ویژگی یک روانشناس خوب در تهران

1. یک روانشناس خوب در تهران باید مهارت های تحلیلی داشته باشد:

برای اینکه هر روانشناس خوب در تهران بتواند به مشتریان خود کمک کند، باید بتواند استنتاج و تجزیه و تحلیل کند و اطلاعات جمع آوری شده را بررسی کند. یک روانشناس باید تمام اطلاعات مربوط به فرد و خانواده او را که به دنبال کمک هستند جمع آوری کند و از این اطلاعات برای ایجاد راه حل هایی برای تغییر استفاده کند.

2. یک روانشناس خوب در تهران باید مهارت های ارتباطی را در اختیار داشته باشد:

یکی از مهمترین مهارت هایی که یک روانشناس خوب باید از آن برخوردار باشد مهارت های ارتباطی است. آنها باید بتوانند با مراجعان، متخصصان بهداشت روان، پزشکان، کارمندان و سایر افراد مهم ارتباط برقرار کنند و افکار و برنامه های خود را به طور مؤثر بیان و پیاده کنند.

3. یک روانشناس خوب در تهران  باید مهارت های مشاهده ای داشته باشد:

بسیاری از تمرین های روانشناختی فراتر از صحبت کردن هستند. یک روانشناس خوب در تهران  باید توانایی مشاهده داشته باشد. اکثر روانشناسان می توانند اطلاعات بسیار زیادی راجع به فرد یا خانواده بیمار، به سادگی و با تماشای تعامل آنها با یکدیگر جمع آوری کنند. چیزهایی مانند زبان بدن، زبان صورت و شیوه های مختلف دیگر می توانند یک در این زمینه بسیار مفید باشند.

4. یک روانشناس خوب در تهران  باید صبور باشد:

یک روانشناس خوب در تهران برای این که بتواند بر حل مشکلات مراجعان خود مؤثر واقع شود باید از صبر و شکیبایی زیادی برخوردار باشد. در بسیاری موارد، یک روانشناس خوب به افراد کمک می‌کند تا مسائل چالش برانگیز خود را حل کنند و حل این مسائل می تواند زمان زیادی ببرد. یک روانشناس خوب به مراجعان و بیماران خود اجازه می‌دهد با سرعت خود تغییر کنند و این مسئله می تواند یک کار سخت و با پشتکار زیاد باشد. پس قطعا صبر مشخصه مهم یک روانشناس خوب در تهران است.

5. یک روانشناس خوب در تهران باید مهارت های مدیریت افراد را در اختیار داشته باشد:

از آنجا که حوزه روانشناسی شامل تعامل هر روزه با افراد است، داشتن مهارت های خوب و کارآمد مدیریت افراد امری ضروری است. تبدیل شدن به یک روانشناس عملی، شغلی خاص برای افرادی است که دوست دارند مستقیماً با دیگران کار کنند.

6. یک روانشناس خوب در تهران باید مهارت های حل مسئله را در اختیار داشته باشد:

بسیاری از اوقات، افراد و خانواده های آنها برای دریافت کمک و درمان به روانشناس مراجعه می کنند زیرا فاقد مهارت لازم برای حل مشکلات هستند. آنها در حل مشکلات خود تنها هستند و نیاز به روانشناسی خوب برای راهنمایی دارند. به همین دلیل است که یک روانشناس باید مهارت زیادی در زمینه حل مسئله داشته باشد. گاهی اوقات راه حل‌های مشکلات ساده است اما در بسیاری از موارد رسیدن به راه حل احتیاج به خلاقیت و نبوغ دارد.

7. یک روانشناس خوب در تهران باید اعتماد به نفس داشته باشد:

یکی از آخرین مشخصه های لازم این افراد، قابلیت اطمینان به خود است. اگر مراجع و یا بیمار احساس کند که نمی تواند به روانشناس خود اعتماد داشته باشد، هرگز گزارش درستی به روانشناس خود نخواهد داد. حس اطمینان به روانشناس، از حس اعتماد به نفس روانشناس به خود نشات می گیرد. ایجاد یک ارتباط بین مراجع و روانشناس تنها راه برای ایجاد یک رابطه درمانی مطمئن و مؤثر است.

در حالی که این خصوصیات برای یک روانشناس خوب در تهران لازم است، بسیاری خصوصیات دیگر مانند همدلی، احترام، شهودی بودن و مهارت های پرورش وجود دارد که برای یک مشاور و روانشناس برجسته هستند.  همه این مهارت ها اصولی مهم هستند که یک روانشناس خوب در تهران دارا است.

چگونه یک روانشناس خوب در تهران را انتخاب کنیم

هر یک از ما ممکن است احساس در مقاطعی از زندگی احساس درماندگی کنیم و برای رفع مشکلات خود به کمک نیاز داشته باشیم. براساس مطالعات بسیاری که در زمینه بهداشت روانی صورت گرفته است، بیش از 30 میلیون نفر برای برخورد با احساسات و مشکلاتی که فراتر از کنترل آنها به نظر می‌ رسد، نیاز به کمک دارند. مشکلات آنها مشکلاتی مربوط به ازدواج یا رابطه، وضعیت خانوادگی، از دست دادن شغل، مرگ یک دوست عزیز، افسردگی، استرس، فرسودگی یا سو مصرف مواد مخدر و مشروبات الکلی هستند.

این ضررها و فشارهای زندگی روزمره گاه می تواند ناتوان کننده باشد. بعضی اوقات ما برای حل این مشکلات نیاز به کمک در خارج از خانواده داریم. فردی خارج خانواده که یک متخصص آموزش دیده و دارای مجوز لازم باشد. روانشناسان از طریق درمان، به میلیون ها نفر در هر سنی کمک می کنند که زندگی سالم تر و بهتری داشته باشند.

شما یک روانشناس خوب در تهران را می توانید توسط جستجو در گوگل پیدا کنید. اینترنت یک وسیله خوب و معتبر برای یافتن یک روانشناس خوب در تهران است. می توانید وبلاگ ها را مطالعه کنید و نظر کاربران را در مورد روانشناسان خوب جویا شوید. عموما روانشناسان خوب سابقه ثبت شده علمی خوبی در سایت های معتبر مراکز درمانی دارند. همچنین وب سایت هایی که اطلاعات روانشناسی ارائه می دهند، اغلب روانشناسان خوب را معرفی می کنند و سوابق علمی و مطالعاتی آنها را در معرض عموم قرار می دهند.

اینستاگرام یکی دیگر از ابزارهای ارتباطی است که می توانید روانشناسان خوب را در آن پیدا کنید. اینستاگرام شبکه اجتماعی است که کاربران عموما تجربیات خود را در آن با هم به اشتراک می گذارند. درضمن اغلب روانشناسان پیج اینستاگرام نیز دارند که کلاس های آموزشی و برنامه های مطالعاتی خود را در آنجا اطلاع رسانی می کنند.

برای مشاهده فهرست روانشناسان خوب در تهران کلیک کنید.

سخن پایانی

هر روانشناس خوب در تهران ویژگی های خاصی دارد که باید با مشکلات بیمار و روحیات بیمار متناسب و هماهنگ باشد تا رفتارهای او بیمار را دچار سرخوردگی نکند. در این مطلب نگاهی به ویژگی های یک روانشناس خوب انداختیم و مروری بر روش های پیدا کردن چنین شخصی را مورد بررسی قرار دادیم.

 هزینه های مشاوره در تهران چقدر است؟

بر اساس آخرین تعرفه سازمان نظام روان‌شناسی تعرفه هر ۴۵ دقیقه مشاوره از 72 هزار تومان شروع میشه و تا 165 هزارتومن هم افزایش پیدا میکنه. این بستگی به مدرک تحصیلی مشاور شما داره. میتونین در این صفحه تعرفه خدمات هر مرکز یا روانشناس رو به تفکیک مشاهده بفرمایید.

بهترین مشاور روانشناسی در تهران کیست؟

برای پاسخ به این سوال می بایست لیست مشاوران و مراکز مشاوره در تهران در این صفحه را ملاحظه بفرمایید و نظرات کاربران، تخصص هر یک و سوابق شغلی و تحصیلی آنان را با هم مقایسه فرمایید. هر کدام از مشاوران تخصص و شیوه مشاوره مخصوص به خود را دارند.

برای مشاوره ازدواج در تهران کجا برویم؟

مشاوره ازدواج معمولا در چند جلسه انجام می شود. پس در لیست مشاوران و مراکزی که در این صفحه هستند به موقعیت مطب و مرکز توجه کنید. همینطور به اطلاعات مربوطه به شیوه مشاوره و تست‌هایی که از زوجین گرفته می شود نیز توجه داشته باشید.

مرکز مشاوره کودک خوب در تهران کجاست؟

مشکلات کودکان متفاوت است. برای درمان هر مشکلی مانند گفتار درمانی، باید به متخصص آن مراجعه نمایید. در این صفحه لیست تمامی مشاوران کودک تهران نیز گردآوری شده است.

کدام مشاور خانواده را در تهران پیشنهاد می کنید؟

برای انتخاب مشاور خانواده مناسب باید به نظرات کاربران در مورد هر مشاور یا مرکز مشاوره و همینطور به شیوه ارائه مشاوره و هزینه های آن در این صفحه توجه نمایید. بدیهی است که تعرفه خدمات هر یک به میزان تحصیلات، سوابق کار و نیز شیوه ارائه مشاوره مرتبط است. 

برای تبلیغات مرکز مشاوره روانشناسی یا مطب در این صفحه چه کاری باید انجام شود؟

برای دریافت اطلاعات و مشاوره رایگان در خصوص ثبت پروفایل مرکز مشاوره یا مشاورین و روانپزشکان در این صفحه، تبلیغات در کل سایت جامعه سلامت و یا هر نوع مشاوره بمنظور معرفی خدمات این حوزه در فضای مجازی با شماره 09375386828 تماس حاصل فرمایید.

ظفر
کارشناس ارشد روان درمانی و روانشناسی
ونک | صادقیه
فوق‌لیسانس روانشناسی تربیتی
قیطریه
خیابان آزادی
مرکز خدمات مشاوره روانشناسی
اتوبان باقری
دکترای روانشناسی
اقدسیه
دکترای تخصصی روانشناسی
ونک
مرکز درمانی کودک
طرشت
مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره
مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی
تجريش | کرج
دکترای مشاوره
سعادت آباد
مرکز مشاوره روانشناسی
سعادت آباد
مرکز مشاوره
پیروزی
کلینیک روانشناسی
شهرک محلاتی
مرکز مشاوره روانشناسی
خیابان آزادی
سلامت

لیست کلینیک های مشاوره روانشناسی خوب ازدواج، خانواده و کودک تهران و معرفی بهترین دکتر رواشناس و مشاور (حضوری و آنلاین) همراه با شماره تلفن، آدرس و شرایط نوبت دهی برای اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

Schemas
{"@context": "https://schema.org","@type": "FAQPage","mainEntity": [{
"@type": "Question",
"name": " هزینه های مشاوره در تهران چقدر است؟",
"acceptedAnswer": {
"@type": "Answer",
"text": "بر اساس آخرین تعرفه سازمان نظام روان‌شناسی تعرفه هر ۴۵ دقیقه مشاوره از 72 هزار تومان شروع میشه و تا 165 هزارتومن هم افزایش پیدا میکنه. این بستگی به مدرک تحصیلی مشاور شما داره. میتونین در این صفحه تعرفه خدمات هر مرکز یا روانشناس رو به تفکیک مشاهده بفرمایید."
}
},{
"@type": "Question",
"name": "بهترین مشاور روانشناسی در تهران کیست؟",
"acceptedAnswer": {
"@type": "Answer",
"text": "برای پاسخ به این سوال می بایست لیست مشاوران و مراکز مشاوره در تهران در این صفحه را ملاحظه بفرمایید و نظرات کاربران، تخصص هر یک و سوابق شغلی و تحصیلی آنان را با هم مقایسه فرمایید. هر کدام از مشاوران تخصص و شیوه مشاوره مخصوص به خود را دارند."
}
},{
"@type": "Question",
"name": "برای مشاوره ازدواج در تهران کجا برویم؟",
"acceptedAnswer": {
"@type": "Answer",
"text": "مشاوره ازدواج معمولا در چند جلسه انجام می شود. پس در لیست مشاوران و مراکزی که در این صفحه هستند به موقعیت مطب و مرکز توجه کنید. همینطور به اطلاعات مربوطه به شیوه مشاوره و تست‌هایی که از زوجین گرفته می شود نیز توجه داشته باشید."
}
},{
"@type": "Question",
"name": "مرکز مشاوره کودک خوب در تهران کجاست؟",
"acceptedAnswer": {
"@type": "Answer",
"text": "مشکلات کودکان متفاوت است. برای درمان هر مشکلی مانند گفتار درمانی، باید به متخصص آن مراجعه نمایید. در این صفحه لیست تمامی مشاوران کودک تهران نیز گردآوری شده است."
}
},{
"@type": "Question",
"name": "کدام مشاور خانواده را در تهران پیشنهاد می کنید؟",
"acceptedAnswer": {
"@type": "Answer",
"text": "برای انتخاب مشاور خانواده مناسب باید به نظرات کاربران در مورد هر مشاور یا مرکز مشاوره و همینطور به شیوه ارائه مشاوره و هزینه های آن در این صفحه توجه نمایید. بدیهی است که تعرفه خدمات هر یک به میزان تحصیلات، سوابق کار و نیز شیوه ارائه مشاوره مرتبط است. "
}
},{
"@type": "Question",
"name": "برای تبلیغات مرکز مشاوره روانشناسی یا مطب در این صفحه چه کاری باید انجام شود؟",
"acceptedAnswer": {
"@type": "Answer",
"text": "برای دریافت اطلاعات و مشاوره رایگان در خصوص ثبت پروفایل مرکز مشاوره یا مشاورین و روانپزشکان در این صفحه، تبلیغات در کل سایت جامعه سلامت و یا هر نوع مشاوره بمنظور معرفی خدمات این حوزه در فضای مجازی با شماره 09375386828 تماس حاصل فرمایید."
}
}]}