سیب‌زمینی گیاهی است که دارای خواص زیادی بوده و برای بدن بسیار مفید است اما تحقیقات جدید نشان می‌دهد که آب سیب‌زمینی برای پوست معجزه می‌کند و استفاده از آن برای حل بسیاری از مشکلات پوستی مفید است...

سیب زمینی به عنوان چهارمین محصول غذایی بعد از برنج، گندم و ذرت شناخته شده است و به عنوان بخش جدایی ناپذیر از غذاهای جهان است. سیب زمینی سرشار از مواد مغذی، کربوهیدرات و ویتامین C است و فواید بسیاری برای بدن دارد. علاوه‌ براین محققان در چند سال اخیر به برخی از مزایای زیبایی سیب‌زمینی نیز پی برده‌اند که در این قسمت به برخی از آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

آیا سیب زمینی باعث چاقی صورت میشود ؟

چاقی صورت با سیب زمینی

از زمانی که یادمان می آید سیب زمینی غذای افراد چاق بود. بعلاوه شایعات زیادی وجود دارد که سیب زمینی نه تنها یک سبزی است بلکه غذایی ساده و چاق کننده صورت نیز می باشد که حاوی مقدار زیادی کربوهیدرات است. سیب زمینی به تنهایی چاق کننده نیست. در ادامه نکاتی در خصوص چاق کنندگی سیب زمینی ذکر شده است.

  • خرافات: سیب زمینی باعث افزایش قند خون می شود.
  • واقعیت: سیب زمینی برخلاف سایر موادغذایی با شاخص قند خون بالا، شاخص قند خون متوسطی دارد و باعث افزایش قند خون نمی شود. شاخص قند خون سیب زمینی ۵۶ می باشد. اما اگر سیب زمینی را به شکل سرخ شده مصرف کنید باعث چاقی صورت می شود.
  • خرافات: باید ماهی یک بار سیب زمینی بخورید.
  • واقعیت: مقدار پیشنهادی یک سیب زمینی متوسط در روز است. البته این مقدار به رژیم غذایی شما و فعالیت شما بستگی دارد.
  • خرافات: سیب زمینی سرشار از کالری است.
  • واقعیت: یک سیب زمینی بزرگ (۲۶۰ میلیگرم)، ۲۷۸ کالری و ۶۳ گرم کربوهیدرات دارد. مصرف روزانه و منظم سیب زمینی باعث افزایش وزن می شود. همچنین شکل مصرف سیب زمینی نیز مهم است. بهترین روش حالت پخته با کره و بخارپز است.
  • خرافات: سیب زمینی جزو سبزیجات نیست.
  • واقعیت: اگر چه سیب زمین ریشه برآمده است اما جزو سبزیجات به حساب می آید.
  • خرافات: خوردن سیب زمینی برای کاهش وزن مناسب است.
  • واقعیت: خوردن سیب زمینی با آماده سازی سالم مانند پخته، سرخ شده، بخارپز شده و با آب پخته شده باعث افزایش وزن نمی شود. اما اگر همراه با کره اضافی و پنیر سرو شود باعث افزایش وزن می شود.
  • خرافات: سیب زمینی حاوی کربوهیدرات ساده است.
  • واقعیت: سیب زمینی حاوی کربوهیدرات پیچیده است که برای افزایش انرژی بدن مورد نیاز است. سیب زمینی با تامین کالری لازم باعث افزایش گلوکز خون می شود به همین دلیل ورزشکاران و کوهنوردان پیش از ورزش، سیب زمینی مصرف می کنند.
  • خرافات: سیب زمینی فقط هنگامی که آغشته از کرم است خوشمزه است.
  • واقعیت: سعی کنید سیب زمینی را همراه با پنیر کم چرب، سالسا یا سیر و سس گوجه فرنگی مصرف کنید. در این صورت متوجه مزه خوب آن می شوید.
  • اگر روش آماده سازی سیب زمینی سالم و متناسب با چربی و کربوهیدرات بدن شما باشد هیچ آسیبی به شما نمی رساند. سعی کنید سیب زمینی را همراه با پوست بپزید. در این صورت غذای شما غنی از فیبر، پتاسیم، ویتامین ث و آهن می باشد. بعلاوه پختن سیب زمینی با پوست باعث می شود از خروج مواد مغذی جلوگیری شود.

سیب زمینی آبپز برای چاقی

چاقی صورت با سیب زمینی

همان ‌طور که می ‌دانید سیب زمینی ریشه‌ ای است غده‌ ای که چون جزء اصلی ‌اش را نشاسته تشکیل می‌ دهد، مملو از انرژی است؛ به همین دلیل در برنامه‌ های غذایی، خوردن یک سیب زمینی متوسط معادل یک برش نان محاسبه می ‌شود و دارای 80 کیلوکالری انرژی است. بهترین روش پختن سیب‌ زمینی، آب ‌پز کردن آن است؛ آن هم در آب گوشت، زیرا باعث پخته شدن تمام قسمت‌ هایش می‌ شود در حالی که حین تنوری یا کباب کردن روی شعله‌ های مستقیم آتش چون حرارت به طور یکنواخت به آن نمی ‌رسد در نتیجه فقط باعث سوختن پوست‌ اش می ‌شود. در ضمن، اگر سیب زمینی آب ‌پز به همراه مواد غذایی دیگری مانند تخم‌ مرغ پخته، انواع سبزیجات تازه و کمی‌ کره تناول شود، ارزش غذایی بالاتری را به خود اختصاص می ‌دهد و می ‌تواند وعده‌ ای ارزشمند را برای کسانی که به کالری در کنار انواع مواد مغذی نیازمند هستند، برساند. خورد سیب زمینی آبپز همراه با کره در وعده های مختلف غذایی خود یکی از عوامل اصلی چاقی در افراد است که متعاقبا باعث چاق شدن صورت نیز می شود

درمان چین و چروک پوست با سیب زمینی

چاقی صورت با سیب زمینی

سیب زمینی به عنوان یک عامل ضدپیری بسیار موثر شناخته شده است و نقش بسیار موثری در کاهش چین و چروک پوست دارد. استفاده از آب سیب زمینی باعث درخشش بیشتر و نرمی پوست می‌شود. از بین رفتن چین و چروک صورت باعث می‌شود تا بافت پوست پر شده و صورت چاق به نظر برسد و از این جهت چاقی صورت با سیب زمینی امکان پذیر خواهد شد. آب سیب‌زمینی را با یک توپ پنبه‌ای بر روی صورت ماساژ دهید و اجازه دهید تا روی پوست خشک شود. بعد از گذشت 15 دقیقه آن را با آب گرم بشویید.

سیب زمینی، از بین بردن تیرگی اطراف چشم

چاقی صورت با سیب زمینی

سیب زمینی به عنوان یک ماده طبیعی و روشن‌کننده عمل می‌کند و نقش بسیار موثری در کاهش تیرگی زیر چشم و اطراف آن دارد. سیب زمینی را برش دهید و درون یک دستمال نخی تمیز قرار داده و به مدت 15 تا 20 دقیقه بر روی قسمت‌های تیره‌ی چشم بگذارید. سپس آن را با آب گرم بشویید. تکرار مداوم این روش می‌تواند تیرگی اطراف چشم را تا حد بسیار زیادی کاهش دهد.

درمان لکه‌های صورت با سیب زمینی

چاقی صورت با سیب زمینی

لکه‌های ایجاد شده بر روی پوست صورت ظاهری نازیبا داشته و در بسیاری از مواقع باعث کاهش اعتمادبه‌نفس می‌شود. برای رهایی از این لکه‌های پوستی راهی ساده و آسان وجود دارد و آن هم استفاده از سیب‌ زمینی است. مقداری آب سیب‌زمینی را درون یخچال قرار دهید تا سرد شود. از این آب برای شست‌وشوی صورت استفاده کنید و در نهایت با آب ساده صورت را بشویید. این روش باعث از بین رفتن لکه‌های تیره و روشن‌تر شدن پوست صورت خواهد شد.

استفاده از سیب زمینی برای از بین بردن خشکی پوست

چاقی صورت با سیب زمینی

اگر احساس می‌کنید که پوست صورتتان خشک است می‌توانید با استفاده از سیب‌زمینی این مشکل را حل کنید. برای این منظور به یک سیب زمینی رنده شده و یک قاشق کشک نیاز داریم. این مواد را ترکیب کرده و به مدت 20 دقیقه بر روی پوست صورت قرار دهید و سپس ان را بشویید. این ماسک به عنوان یک ماسک ضدپیری عمل کرده و باعث آب‌رسانی به پوست خواهد شد. علاوه‌براین یکی دیگر از روش‌های چاقی صورت با سیب زمینی نیز خواهد بود.

با سیب زمینی، صورت را پرتر و زیباتر کنید

چاقی صورت با سیب زمینی

برای حفظ سلامتی و زیبایی خود هرگز سیب زمینی را دست کم نگیرید. در اینجا به چند معجزه دیگر سیب زمینی برای زیبایی اشاره خواهیم کرد:

خوردن آب سيب زمينی خام 

چاقی صورت با سیب زمینی

به مدت ۲ هفته بدون اینکه تغییر خاصی را در رژیم غذایی خود ایجاد کنید، هر روز، آب ۲ تا ۳ عدد سيب زمينی متوسط  را مصرف کنید. آب به دست آمده را بايد خوب هم بزنيد و پس از گرفتن بلافاصله مصرف کنيد. متخصصان پوست، معتقدند مصرف آب سيب زمينی برای پر شدن صورت مفيد است. مايعات برای حفظ سفتی و خاصيت انعطاف پذيری پوست لازم است. علاوه بر آن به گفته متخصصان، سيب زمينی دارای ميزان زيادی آنتی اکسيدان از جمله پلی فنولز طبيعی است که نوعی ريز ماده مغذی محسوب مي شود و در بسياری از گياهان يافت می شود. ادله زيادی نشان می دهد که، سيب زمينی نقش مهمي در عملکرد سلول و کاهش عفونت دارد. هر چه سيب زمينی تازه تر باشد، ميزان مواد مغذی و ويتامين C آن بيشتر است. سيب زمينی حاوی ويتامين B6 نيز است. پوست سيب زمينی هم سرشار از ويتامين ها و موادمعدنی است، بنابراين سيب زمينی را با پوست مصرف کنيد. از استفاده سيب زمينی سبز يا جوانه زده پرهيز کنيد زيرا سمی است. با وجود سردی هوا، اگر تصور می کنید پوستتان خشک و پوسته پوسته می شود، با اینکار مانع از این خشکی پوست خواهید شد، حتی اگر شما را ۱۰ سال جوانتر نکند!

از بين بردن جوش ها با آب سیب زمینی 

چاقی صورت با سیب زمینی

افرادی که از این روش استفاده کرده اند، ادعا می کنند که بسیار موثر بوده است. آب سيب زمينی التهاب، سوزش، خارش، جوش، زخم و کبودی را کاهش مي دهد. پالپ سيب زمينی را با آب ليمو مخلوط کنید و روی قسمت های مورد نظر قرار دهید. می بینید که جوش روی صورت، کمی پس از استفاده از اين روش کوچک تر می شود. قرار دادن برش های سيب زمينی به جای پالپ سيب زمينی موثر تر است.

ماسک سیب زمینی برای از بين بردن پف زير چشم

چاقی صورت با سیب زمینی

اگر به ندرت دچار پف زير چشم مي شوید اما چشم هایتان خسته است و سياهی دور چشم و بينی شما ديده می شود،  هر شب برش های سيب زمينی را روی چشم ها قرار دهید. پف چشم به علت باز شدن رگ های کوچک خونی به وجود می آيد. آب سيب زمينی خاصيت تسکين دهنده و خنک کننده دارد. با خنک کردن دور چشم ها، رگ های خون در پوست منقبض می شود, اما به علت نشاسته ای که دارد هنگام استفاده از آن مراقب باشيد داخل چشم نرود. سيب زمينی حاوی آنزيمی است که به عنوان سفيد کننده طبيعی عمل می کند و باعث روشن شدن پوست می شود. به مرور زمان لکه هايی که بر اثر نور خورشيد به وجود می آيد و قسمت سياه دور چشم، کم رنگ می شود.

به باور متخصصان پوست برای نتيجه گرفتن از اين روش، نياز به زمان است.

از بين بردن خط های دور چشم با سيب زمينی رنده شده

چاقی صورت با سیب زمینی

سيب زمينی رنده و مخلوط شده با آب يک عدد ليمو را به صورت بمالید و اجازه دهید ده دقيقه بماند. حس خوبی می دهد. جمع شدن پوست را می توانید احساس کنید. اما آيا واقعاً چين و چروک هاي اطراف چشم ها را از بين مي برد؟ ويتامين C از پوست در برابر آسيب های محيطی محافظت می کند آنتی اکسيدان موجود در سيب زمينی، راديکال هاي آزاد را جذب می کند و مانع فعاليت می شود. راديکال های آزاد با آسيب رساندن به سلول ها باعث پيری پوست می شود، هر چند که شايد ويتامين C و آنتی اکسيدان به اندازه کافی اثرگذار نباشد. با اين روش اگرچه ممکن است تمام مشکلات پوست برطرف نشود  اما احساس می کنید پوستتان جمع و نرم شده است.

پوست سيب زمينی برای کاهش سفيدی مو

چاقی صورت با سیب زمینی

توصيه می شود، پوست ۵ عدد سيب زمينی را در ۲ ليتر آب به جوش بياوريد و بگذاريد روی حرارت کم بجوشد, سپس پوست آن را دور بيندازيد. پس از شستن مو با شامپو و نرم کننده، آب پوست سيب زمينی را روی موها بريزيد و پس از ۲۰ دقيقه شست و شو دهيد. اين کار علاوه بر کاهش تراکم موهای سفيد، آن ها را نرم و لخت می کند.

منبع : | زیبامون | سلامتی | مه شو | آکاایران

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.
The comment language code.

Filtered HTML

  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
امتیاز
{"ratingValue":4.2,"reviewCount":40}
جمع امتیاز ها
5
تعداد امتیاز ها
40

افزودن دیدگاه جدید

Filtered HTML

  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
Schemas
{ "@context" : "https://schema.org", "@type" : "Article", "name" : "چاقی صورت با سیب زمینی","headline" : "چاقی صورت با سیب زمینی", "url" : "https://jameesalamat.com/node/98","id" : "https://jameesalamat.com/node/98","image":[ "https://jameesalamat.com/sites/default/files/field/image/%DA%86%D8%A7%D9%82%DB%8C%20%D8%B5%D9%88%D8%B1%D8%AA%20%D8%A8%D8%A7%20%D8%B3%DB%8C%D8%A8%20%D8%B2%D9%85%DB%8C%D9%86%DB%8C_0.jpg"], "author":"Jameesalamat.com - جامعه سلامت","description":" سیب‌زمینی گیاهی است که دارای خواص زیادی بوده و برای بدن بسیار مفید است اما تحقیقات جدید نشان می‌دهد که آب سیب‌زمینی برای پوست معجزه می‌کند و استفاده از آن برای حل بسیاری از مشکلات پوستی مفید است..." , "articleBody" : " سیب زمینی به عنوان چهارمین محصول غذایی بعد از برنج، گندم و ذرت شناخته شده است و به عنوان بخش جدایی ناپذیر از غذاهای جهان است.&nbsp;سیب زمینی سرشار از مواد مغذی، کربوهیدرات و ویتامین C است و فواید بسیاری برای بدن دارد. علاوه‌ براین&nbsp;محققان در چند سال اخیر به برخی از مزایای زیبایی سیب‌زمینی نیز پی برده‌اند که در این قسمت به برخی از آن‌ها اشاره خواهیم کرد. حتما بخوانید:&nbsp;رژیم کتوژنیک چیست و چگونه رژیم کتوژنیک بگیریم آیا سیب زمینی باعث چاقی صورت میشود ؟ از زمانی که یادمان می آید سیب زمینی غذای افراد چاق بود. بعلاوه شایعات زیادی وجود دارد که سیب زمینی نه تنها یک سبزی است بلکه غذایی ساده و چاق کننده صورت نیز می باشد که حاوی مقدار زیادی کربوهیدرات است. سیب زمینی به تنهایی چاق کننده نیست. در ادامه نکاتی در خصوص چاق کنندگی سیب زمینی ذکر شده است. خرافات: سیب زمینی باعث افزایش قند خون می شود. واقعیت: سیب زمینی برخلاف سایر موادغذایی با شاخص&nbsp;قند خون&nbsp;بالا، شاخص قند خون متوسطی دارد و باعث افزایش قند خون نمی شود. شاخص قند خون سیب زمینی ۵۶ می باشد. اما اگر سیب زمینی را به شکل سرخ شده مصرف کنید باعث چاقی صورت می شود. خرافات: باید ماهی یک بار سیب زمینی بخورید. واقعیت: مقدار پیشنهادی یک سیب زمینی متوسط در روز است. البته این مقدار به رژیم غذایی شما و فعالیت شما بستگی دارد. خرافات: سیب زمینی سرشار از کالری است. واقعیت: یک سیب زمینی بزرگ (۲۶۰ میلیگرم)، ۲۷۸ کالری و ۶۳ گرم کربوهیدرات دارد. مصرف روزانه و منظم سیب زمینی باعث افزایش وزن می شود. همچنین شکل مصرف سیب زمینی نیز مهم است. بهترین روش حالت پخته با کره و بخارپز است. خرافات: سیب زمینی جزو سبزیجات نیست. واقعیت: اگر چه سیب زمین ریشه برآمده است اما جزو سبزیجات به حساب می آید. خرافات: خوردن سیب زمینی برای کاهش وزن مناسب است. واقعیت: خوردن سیب زمینی با آماده سازی سالم مانند پخته، سرخ شده، بخارپز شده و با آب پخته شده باعث افزایش وزن نمی شود. اما اگر همراه با کره اضافی و پنیر سرو شود باعث افزایش وزن می شود. خرافات: سیب زمینی حاوی کربوهیدرات ساده است. واقعیت: سیب زمینی حاوی کربوهیدرات پیچیده است که برای افزایش انرژی بدن مورد نیاز است. سیب زمینی با تامین کالری لازم باعث افزایش گلوکز خون می شود به همین دلیل ورزشکاران و کوهنوردان پیش از ورزش، سیب زمینی مصرف می کنند. خرافات: سیب زمینی فقط هنگامی که آغشته از کرم است خوشمزه است. واقعیت: سعی کنید سیب زمینی را همراه با پنیر کم چرب، سالسا یا سیر و سس گوجه فرنگی مصرف کنید. در این صورت متوجه مزه خوب آن می شوید. اگر روش آماده سازی سیب زمینی سالم و متناسب با چربی و کربوهیدرات بدن شما باشد هیچ آسیبی به شما نمی رساند. سعی کنید سیب زمینی را همراه با پوست بپزید. در این صورت غذای شما غنی از فیبر، پتاسیم، ویتامین ث و آهن می باشد. بعلاوه پختن سیب زمینی با پوست باعث می شود از خروج مواد مغذی جلوگیری شود. سیب زمینی&nbsp;آبپز برای&nbsp;چاقی همان ‌طور که می ‌دانید&nbsp;سیب زمینی&nbsp;ریشه‌ ای است غده‌ ای که چون جزء اصلی ‌اش را نشاسته تشکیل می‌ دهد، مملو از انرژی است؛ به همین دلیل در برنامه‌ های غذایی، خوردن یک&nbsp;سیب زمینی&nbsp;متوسط معادل یک برش نان محاسبه می ‌شود و دارای 80 کیلوکالری انرژی است. بهترین روش پختن سیب‌ زمینی، آب ‌پز کردن آن است؛ آن هم در آب گوشت، زیرا باعث پخته شدن تمام قسمت‌ هایش می‌ شود در حالی که حین تنوری یا&nbsp;کباب کردن&nbsp;روی شعله‌ های مستقیم آتش چون حرارت به طور یکنواخت به آن نمی ‌رسد در نتیجه فقط باعث سوختن پوست‌ اش می ‌شود. در ضمن، اگر&nbsp;سیب زمینی&nbsp;آب ‌پز به همراه مواد غذایی دیگری مانند تخم‌ مرغ پخته،&nbsp;انواع سبزیجات&nbsp;تازه و کمی‌ کره تناول شود،&nbsp;ارزش غذایی&nbsp;بالاتری را به خود اختصاص می ‌دهد و می ‌تواند وعده‌ ای ارزشمند را برای کسانی که به کالری در کنار&nbsp;انواع مواد مغذی&nbsp;نیازمند هستند، برساند. خورد سیب زمینی آبپز همراه با کره در وعده های مختلف غذایی خود یکی از عوامل اصلی چاقی در افراد است که متعاقبا باعث چاق شدن صورت نیز می شود درمان چین و چروک پوست با سیب زمینی سیب زمینی به عنوان یک عامل ضدپیری بسیار موثر شناخته شده است و نقش بسیار&nbsp;موثری در کاهش چین و چروک پوست دارد. استفاده از آب سیب زمینی باعث درخشش بیشتر و نرمی پوست می‌شود. از بین رفتن چین و چروک صورت باعث می‌شود تا بافت پوست پر شده و صورت چاق به نظر برسد و از این جهت چاقی صورت با سیب زمینی امکان پذیر خواهد شد.&nbsp;آب سیب‌زمینی را با یک توپ پنبه‌ای بر روی صورت ماساژ دهید و اجازه دهید تا روی پوست خشک شود. بعد از گذشت 15 دقیقه آن را با آب گرم بشویید. سیب زمینی، از بین بردن تیرگی اطراف چشم سیب زمینی به عنوان یک ماده طبیعی و روشن‌کننده عمل می‌کند و نقش بسیار موثری در کاهش تیرگی زیر چشم و اطراف آن دارد.&nbsp;سیب زمینی را برش دهید و درون یک دستمال نخی تمیز قرار داده و به مدت 15 تا 20 دقیقه بر روی قسمت‌های تیره‌ی چشم بگذارید. سپس آن را با آب گرم بشویید. تکرار مداوم این روش می‌تواند تیرگی اطراف چشم را تا حد بسیار زیادی کاهش دهد. درمان لکه‌های صورت با سیب زمینی لکه‌های ایجاد شده بر روی پوست صورت ظاهری نازیبا داشته و در بسیاری از مواقع باعث کاهش اعتمادبه‌نفس می‌شود. برای رهایی از این لکه‌های پوستی راهی ساده و آسان وجود دارد و آن هم استفاده از سیب‌ زمینی است.&nbsp;مقداری آب سیب‌زمینی را درون یخچال قرار دهید تا سرد شود. از این آب برای شست‌وشوی صورت استفاده کنید و در نهایت با آب ساده صورت را بشویید. این روش باعث از بین رفتن لکه‌های تیره و روشن‌تر شدن پوست صورت خواهد شد. استفاده از سیب زمینی برای از بین بردن خشکی پوست اگر احساس می‌کنید که پوست صورتتان خشک است می‌توانید با استفاده از سیب‌زمینی این مشکل را حل کنید.&nbsp;برای این منظور به یک سیب زمینی رنده شده و یک قاشق کشک نیاز داریم. این مواد را ترکیب کرده و به مدت 20 دقیقه بر روی پوست صورت قرار دهید و سپس ان را بشویید. این ماسک به عنوان یک ماسک ضدپیری عمل کرده و باعث آب‌رسانی به پوست خواهد شد. علاوه‌براین یکی دیگر از روش‌های چاقی صورت با سیب زمینی نیز خواهد بود. با سیب زمینی، صورت را پرتر و زیباتر کنید برای حفظ سلامتی و زیبایی خود هرگز سیب زمینی را دست کم نگیرید. در اینجا به چند معجزه دیگر سیب زمینی برای زیبایی اشاره خواهیم کرد: خوردن آب سيب زمينی خام&nbsp; به مدت ۲ هفته بدون اینکه تغییر خاصی را در رژیم غذایی خود ایجاد کنید، هر روز، آب ۲ تا ۳ عدد سيب زمينی متوسط &nbsp;را&nbsp;مصرف کنید.&nbsp;آب به دست آمده را بايد خوب هم بزنيد و پس از گرفتن بلافاصله مصرف کنيد. متخصصان پوست، معتقدند مصرف آب سيب زمينی برای پر شدن صورت مفيد است.&nbsp;مايعات برای حفظ سفتی و خاصيت انعطاف پذيری پوست لازم است. علاوه بر آن به گفته متخصصان، سيب زمينی دارای ميزان زيادی آنتی اکسيدان از جمله پلی فنولز طبيعی است که نوعی ريز ماده مغذی محسوب مي شود و در بسياری از گياهان يافت می شود. ادله زيادی نشان می دهد که، سيب زمينی نقش مهمي در عملکرد سلول و کاهش عفونت دارد. هر چه سيب زمينی تازه تر باشد، ميزان مواد مغذی و ويتامين C آن بيشتر است. سيب زمينی حاوی ويتامين B6 نيز است. پوست سيب زمينی هم سرشار از ويتامين ها و موادمعدنی است، بنابراين سيب زمينی را با پوست مصرف کنيد. از استفاده سيب زمينی سبز يا جوانه زده پرهيز کنيد زيرا سمی است.&nbsp;با وجود سردی هوا، اگر تصور می کنید پوستتان&nbsp;خشک و پوسته پوسته می شود، با اینکار مانع از این خشکی پوست خواهید شد، حتی اگر شما را ۱۰ سال جوانتر نکند! از بين بردن جوش ها با آب سیب زمینی&nbsp; افرادی که&nbsp;از این روش استفاده کرده اند، ادعا می کنند که بسیار موثر بوده است.&nbsp;آب سيب زمينی التهاب، سوزش، خارش، جوش، زخم و کبودی را کاهش مي دهد. پالپ سيب زمينی را با آب ليمو مخلوط کنید&nbsp;و روی قسمت های مورد نظر قرار دهید.&nbsp;می بینید که جوش روی صورت، کمی&nbsp;پس از استفاده از اين روش کوچک تر می شود. قرار دادن برش های سيب زمينی به جای پالپ سيب زمينی موثر تر است. ماسک سیب زمینی برای از بين بردن پف زير چشم اگر به ندرت&nbsp;دچار پف زير چشم مي شوید اما چشم هایتان&nbsp;خسته است و سياهی دور چشم و بينی شما&nbsp;ديده می شود، &nbsp;هر شب برش های سيب زمينی را روی چشم ها قرار دهید. پف چشم به علت باز شدن رگ های کوچک خونی به وجود می آيد. آب سيب زمينی خاصيت تسکين دهنده و خنک کننده دارد. با خنک کردن دور چشم ها، رگ های خون در پوست منقبض می شود,&nbsp;اما به علت نشاسته ای که دارد هنگام استفاده از آن مراقب باشيد داخل چشم نرود. سيب زمينی حاوی آنزيمی است که به عنوان سفيد کننده طبيعی عمل می کند و باعث روشن شدن پوست می شود. به مرور زمان لکه هايی که بر اثر نور خورشيد به وجود می آيد و قسمت سياه دور چشم، کم رنگ می شود. به باور متخصصان&nbsp;پوست برای&nbsp;نتيجه گرفتن از اين روش، نياز به زمان است. از بين بردن خط های دور چشم&nbsp;با&nbsp;سيب زمينی رنده شده سيب زمينی رنده و مخلوط شده با آب يک عدد ليمو را به صورت بمالید و اجازه دهید&nbsp;ده دقيقه بماند. حس خوبی می دهد. جمع شدن پوست را می توانید احساس کنید.&nbsp;اما آيا واقعاً چين و چروک هاي اطراف چشم ها را از بين مي برد؟ ويتامين C از پوست در برابر آسيب های محيطی محافظت می کند آنتی اکسيدان موجود در سيب زمينی، راديکال هاي آزاد را جذب می کند و مانع فعاليت می شود. راديکال های آزاد با آسيب رساندن به سلول ها باعث پيری پوست می شود، هر چند که شايد ويتامين C و آنتی اکسيدان به اندازه کافی اثرگذار نباشد.&nbsp;با اين روش اگرچه ممکن است تمام مشکلات&nbsp;پوست&nbsp;برطرف نشود&nbsp;&nbsp;اما احساس می کنید&nbsp;پوستتان&nbsp;جمع و نرم شده است. پوست سيب زمينی برای کاهش&nbsp;سفيدی مو توصيه می شود، پوست ۵ عدد سيب زمينی را در ۲ ليتر آب به جوش بياوريد و بگذاريد روی حرارت کم بجوشد,&nbsp;سپس پوست آن را دور بيندازيد. پس از شستن مو با شامپو و نرم کننده، آب پوست سيب زمينی را روی موها بريزيد و پس از ۲۰ دقيقه شست و شو دهيد. اين کار علاوه بر کاهش تراکم موهای سفيد، آن ها را نرم و لخت می کند. منبع : | زیبامون | سلامتی | مه شو&nbsp;| آکاایران " ,"datePublished":"2018-02-25T23:19:07+03:30","dateModified":"2020-03-14T11:10:30+03:30","mainEntityOfPage":"Article", "publisher" : [{"@context" : "https://schema.org", "@type" : "Organization", "name" : "jameesalamat.com - جامعه سلامت", "url":"jameesalamat.com", "logo": { "@type": "ImageObject", "url": "jameesalamat.com/themes/custom/winter/logo.png", "width": "300px", "height": "83px" }}] }