چگونه مژه هایی بلند و پرپشت داشته باشیم؟ چه راهکارهایی را می توان برای رشد سریع مژه انتخاب کرد؟ آیا درمان های خانگی و روغن گیاهی در رشد سریع مژه موثر است؟

از کم پشتی مژه هایتان رنج می برید؟ راهکارهای مختلفی را امتحان کرده اید تا مژه های تان را پرپشت کنید؟ در این مطلب درمان های خانگی را پیشنهاد می کنیم که علاوه بر زیباتر شدن مژه، به تقویت و رشد سریع مژه های شما کمک کند.

مژه ها نوعی قاب برای چشم محسوب می شوند که جذابیت و توجه را به سمت صورت جذب می کنند و در همه رده های سنی زمانی که مژه های زنان نازک می شود و در حال ریزش است، دچار کاهش اعتماد به نفس می شوند.

راهکارهای زیادی برای رشد مژه مطرح است اما به راستی کدامیک از این دستورالعمل ها اثر گذار است و خطرناک نیست. ما به سوالات شما درباره رشد سریع مژه پاسخ داده ایم.

راهکارهایی برای رشد و تقویت سریع مژه

آیا مژه رشد میکند

رشد سریع مژه در یک هفته | رشد مژه های ریخته شده

البته داشتن مژه هایی بلند ریشه ی ژنتیکی داشته اما این بدان معنا نیست که فردی که دارای ژن خوب نیست نمی تواند از مژه های بلند بهره ببرد.

با توجه به تحقیقات انجام شده رابطه مستقیمی بین سلامتی مو و تغذیه وجود دارد، بنابراین اگر فردی به میزان کافی از ویتامین های محلول در چربی همانند، گروه ویتامین های B، ویتامین C و کلاژن ها استفاده نکند، ممکن است سلامت موی خود را به خطر بیاندازد.

استفاده بیش از حد از محصولات چشمی، علی الخصوص استفاده طولانی مدت از ریمل و مژه های مصنوعی و کاشت مژه، می تواند مژه های شما را ضعیف تر و حتی منجر به ریزش مژه ها شود.

رشد مجدد مژه چقدر طول میکشد

هنگام بیدار شدن از خواب ممکن است یک یا دو تار مژه بر روی گونه تان بیابید، مطمئنا این امر برایتان آزاردهنده و ناخوشایند است اما توجه داشته باشید که مژه های شما همانند دیگر موهای شما ریزش دارد و این امر فرآیندی طبیعی است و همانند موهای سایر قسمتهای بدن، دوره زمانی رشد مژه هم مشخص است.

تقریبا بین ۹۰ الی ۱۵۰ تار مژه بر روی پلک بالا و ۷۰ الی ۸۰ تار دیگر بر روی پلک پایینی قرار دارد. موهای بدن در دوره زمانی مشخصی رشد کرده و مدت زمان رشد مژه هم به همین میزان مشخص است.

سرعت رشد مژه

رشد سریع مژه در یک هفته | رشد مژه های ریخته شده

این دوره زمانی از مرحله رشد (آناژن) شروع شده و بین ۳۰ تا ۴۵ روز طول می کشد که هر مژه معمولا نهایت تا ۱۰ میلی متر بلند می شود. مرحله بعد که رشد متوقف شده و فولیکول های مژه خورد و شکننده می شوند را مرحله انتقال (کاتاژن) می نامند. اگر در این مرحله مژه ریزش داشته باشد، سریعا جایش با مژه ی دیگر پر نخواهد شد. این مرحله ۲ الی ۳ هفته طول دارد. مرحله ی بعدی که مرحله ی ساکن (تلوژن) نام دارد ممکن است تا بیش از ۱۰۰ روز طول بکشد تا مژه ی جدیدی جایگزین شود. این دوره معمولا بین ۴ الی ۸ هفته طول می کشد تا یک مژه بطور کامل جایگزین شود.

کنده شدن مژه بر اثر اکستنشن

رشد سریع مژه در یک هفته | رشد مژه های ریخته شده

گیتی صادقیان در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سلامت خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) - منطقه اصفهان، با اشاره به عوارض اکستنشن مژه برای افزایش طول و حجم مژه‌ها، اظهار کرد: کنده شدن مژه‌های طبیعی از خطرات اکستنشن با دفعات متعدد است. با آسیب دیدن ریشه‌ها امکان رشد مژه طبیعی وجود ندارد و در صورتی که اضافه کردن مژه مکرر و بدون فاصله انجام شود، می‌تواند به ریشه مژه‌ها آسیب وارد کند.

این متخصص پوست و مو با بیان اینکه ریزش مژه‌ها در صورتی که غیر طبیعی نباشد در 24 ساعت نخست اکستنشن طبیعی است، ادمه داد: چسب‌هایی که در کاشت مژه استفاده می‌شوند، می‌توانند باعث ایجاد حساسیت و اگزمای دور چشم شوند.

صادقیان با بیان اینکه به طور کلی اکستنشن در ایجاد گل مژه نقشی ندارد، ادامه داد: آلوده بودن دست شخصی که اکستنشن را انجام می‌دهد نیز می‌تواند موجب بروز عفونت‌های لبه پلک و مژه شود.

وی با بیان اینکه زمان مجاز برای اکستنشن مژه حداکثر 8 هفته است، اضافه کرد: استفاده مکرر از مژه مصنوعی در دراز‌مدت به مژه‌های طبیعی فرد آسیب وارد می‌کند و در نهایت موجب ریزش مژه‌های طبیعی می‌شود که دیگر برگشت‌پذیر نیست.

این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خاطر نشان کرد: به صورت کلی استفاده از مژه مصنوعی بهتر از اکستنشن مژه است. اما مژه مصنوعی هم می‌تواند به مژه‌ها، منافذ و فولیکول‌های مو آسیب بزند و منجر به ایجاد التهاب در لبه پلک و مژه شود.

صادقیان گفت: چسب‌هایی که برای اضافه کردن مژه استفاده می‌شود، نباید موجب کنده شدن مژه‌های اصلی شود.

قیچی زدن مژه، درست یا غلط

رشد سریع مژه در یک هفته | رشد مژه های ریخته شده

کوتاه کردن مژه همانند موهای دیگر قسمت های بدن می تواند مفید واقع شود. اثرات کوتاه کردن مو معمولا با رشد سریعتر و ضخامت بیشتر همراه است، حال سوال این است کوتاه کردن مژه همین نتایج را خواهد داشت؟

نکته ای که باید به آن توجه ویژه ای داشت این است که کوتاه کردن مژه نسبت به کوتاه کردن موهای سر کندتر خواهد بود و این مدت زمان ممکن است شما را هم ناامید کند و روش مناسبی برای پرپشت شدن مژه ها نیست. یادتان باشد مژه به اندازه موی سر رشد نمی کند.

علت ریزش مژه چیست

رشد سریع مژه در یک هفته | رشد مژه های ریخته شده

از مژه های مصنوعی خودداری کنید. استفاده از اینگونه مژه ها ممکن است در همان لحظه شما را زیباتر کنند اما در طولانی مدت به مژه های شما آسیب می زند. به طوری که هنگام برداشتن مژه های مصنوعی تعدادی تار از مژه های اصلی کنده می شود. همچنین زمان خوابیدن آرایش خود را پاک کنید تا هیچ گونه اثری از مواد آرایشی روی مژه های باقی نماند تا مژه های شما فرصت تنفس و رشد بهتری پیدا کنند.

مواد غذایی مناسب برای رشد سریع مژه

رشد سریع مژه در یک هفته | رشد مژه های ریخته شده

تغذیه مناسبی داشته باشید و از چربی های سالم و مناسب برای رشد سریع مژه و موادی نظیر سیب، توت فرنگی، سبزیجاتی که برگ سبز دارند، گوجه، پروتئین هایی همانند تخم مرغ و ماهی، چربی های سالم نظیر روغن زیتون استفاده کنید. از یک فرچه ی ریمل مناسب برای شانه کردن روزانه مژه ها استفاده کنید. با انگشت کوچک پلک را ماساژ دهید.

رشد مژه نوزاد چقدر طول می کشد

رشد سریع مژه در یک هفته | رشد مژه های ریخته شده

رشد مو در هفته ی ۳۰ بارداری شروع می شود و در هفته ی ۳۲ ابروها و مژه های نوزاد شروع به رشد می کند. بیشتر نوزادان هنگام تولد دارای مقدار کمی مو بر روی سر هستند و بعضی هم اصلا مویی ندارند.

این موارد جای هیچ گونه نگرانی و مصرف دارو و درمان های خانگی ندارد و والدین نگرانی بابت عدم داشتن مو برای نوزاد نخواهند داشت بدین علت که پس از مدتی نوزاد شروع به رشد مو می کند.

روغن های گیاهی تقویت کننده رشد مژه

رشد سریع مژه در یک هفته | رشد مژه های ریخته شده

روغن کرچک، یکی از بهترین درمان های خانگی و مواردی است که برای رشد سریع مژه های شما بسیار مناسب، ساده و گیاهی است. این روغن می تواند منجر به رشد سریع مژه ها و ضخیم تر شدن آنها شود. برای استفاده راحت تر می توانید روغن کرچک را با استفاده از فرچه ی ریمل قبل از خواب استفاده کرده تا این کار منجربه مرطوب شدن و رشد طبیعی مژه های شما شود.

روغن بادام ، مطمئنا یکی از روغن های رایج و خوب برای چرب کردن موها در آقایان و لطیف کردن پوست های خشک در خانم ها، روغن بادام است که می توانید به راحتی در دسترس بوده و پروتئین های موجود در این روغن به بازسازی سطح پوست کمک می کنند و حالت انعطاف پذیری آن را بهبود می بخشند. 

رشد سریع مژه در یک هفته | رشد مژه های ریخته شده

 روغن هفت مغز، بی شک روغن هفت مغز که به دلیل ترکیب و تهیه آن از تعداد هفت دانه روغنی می باشد که عیارتند از :بادام تلخ و شیرین ، فندق ، سیاه دانه ، پسته ، کنجد ، کرچک که تک تک آنها از بهترین ها بوده تهیه شده و  با دارا بودن مواد مغذی و ضروری پوست و مو خود را به جایگاه نخست از لیست روغن های تقویت کننده مو ، ابرو و مژه رسانده و پس از گذشت سالها این جایگاه را در میان بهترین ها حفظ کرده است.

رشد سریع مژه در یک هفته | رشد مژه های ریخته شده

روغن هسته انگور، این روغن فاقد سدیم و کلسترول بوده و میزان اسیدهای چرب غیر اشباع آن تا 90 درصد می رسد. خاصیت آنتی اکسیدانی عصاره انگور 50 برابر بیشتر از ویتامین E و 20 برابر بیشتر از ویتامین C است. روغن خالص دانه انگور، ترکیبی فوق العاده موثر برای فعال سازی مجدد رشد پیاز مو است که با ماساژ دادن آن روی پوست سر می توانید به تاثیر سودمند این روغن پی ببرید.

رشد سریع مژه در یک هفته | رشد مژه های ریخته شده

روغن رزماری، رزماری یا اکلیل کوهی یکی از گیاهان دارویی معطر با نفوذ پذیری بالا و همچنین خواص درمانی بی نطیر که در کمتر گیاه دارویی این خواص را می توان یافت، روغن رزماری یک روغن محرک است که بوی نافذ و گرمی دارد و بر اعصاب مرکزی اثر مؤثری دارد .  از این گیاه دارویی برای تقویت ابرو و مژه نیز هستیم که در دراز مدت دارای اثری فوق العاده و ماندگار نیز هست.

رشد سریع مژه در یک هفته | رشد مژه های ریخته شده

 روغن جوجوبا، جوجوبا در حقیقت دانه هایی مانند بادام زمینی است که در گذشته در محلی میان مکزیک و آمریکا رشد می کرده که محققان کشورمان موفق به تکثیر و تهیه این روغن در کشور عزیزمان ایران شده اند بد نیست بدانید که این روغن با غلظت زیاد اما مانند چربی پوست انسان است و خاصیت جذب سریع نیز داراست و در تهیه بسیاری محصولات آرایشی مورد استفاده قرار می گیرد بی شک با کمی تحقیق متوجه خواهید شد که دارای تاثیر فوق العاده در زمینه پوست و مو از جمله :ضد چین و چروک بوده و سرشار از ویتامین های A,B,E  و مواد معدنی مانند سلنیوم می باشد ، مرطوب کننده و نرم کننده پوست و مو ، شفافیت پوست و مو ، جلوگیری از ریزش مو به دلیل دارا بودن مواد معدنی و ویتامین ها ی B,E ، مفید در ضخیم و پرپشت شدن مو ، برطرف کننده خشکی و ترک لب ، مفید برای پوست های مستعد آکنه می باشد.

رشد سریع مژه در یک هفته | رشد مژه های ریخته شده

روغن سیاه دانه، سیاه دانه ، سیاه تخمه و یا در عربی شونیز یکی دیگر از قدیمی ترین طعم دهنده ها که قدیمی تر ها و شاید امروزه نیز در نان ها و ترشی های محلی مورد استفاده قرار می گیرد که روغنی از این دانه ها تهیه می شو که شاید به جرات بتوان گفت یکی از بهترین روغن ها در زمینه پوست و مو است، سیاه دانه کاربردهای فراوانی در صنایع مختلف از جمله صنایع آرایشی و بهداشتی برای تهیه و تولید انواع لوسیون ضد ریزش مو و ابرو ، تقویت کننده های گیاهی برای مو ، ابرو و مژه  و همچنین پمادهای ضد درد مفاصل که به شکلهای مختلفی مانند :روغن خالص سیاه دانه ،پماد، لوسیون ، سرمه ، ریمل و… تهیه و به بازار عرضه می شود و از اقبال و استفبال عمومی فراوانی برخوردار است.

رشد سریع مژه در یک هفته | رشد مژه های ریخته شده

 روغن نارگیل، روغن نارگیل یکی از روغن های طبیعی و اشباع است که از گوشت داخل میوه نارگیل تهیه می شود و یکی از نشانه های بارز آن مایع بودن روغن در دمای معمولی و جامد شدن در دمای پایین است. این روغن که یکی از نام آشنا ترین روغن ها در میان مردم جهان و دارای کاربردهای بیشماری در زمینه تهیه مواد آرایشی است که سهم مهمی را در این صنعت به خود اختصاص داده است، بی شک روغن نارگیل یکی از بهترین روغن ها در زمینه رطوبت بخشیدن به پوست و مو و رفع خشکی پوست و مو است که البته با رایحه مطبوع و قدرت نفوذ پذیری بالا و قدرت تقویت پوست و مو جایگاه ویژه ای در میان سایر روغن های طبیعی و گیاهی دارد.

رشد سریع مژه در یک هفته | رشد مژه های ریخته شده

 روغن زیتون، روغن زیتون مادر روغن های مفید برای پوست و مو است. این روغن می تواند جای بسیاری از محصولات حالت دهنده موها را بگیرد چراکه می تواند به طور عمیق در موها نفوذ کرده و آنها را مرطوب و هم به حالت گرفتن کمک کند. روغن زیتون تا حد زیادی خشکی و زمختی موها را از بین می برد و  به همین دلیل بیشتر از همه این روغن سبک را به کسانی پیشنهاد می کنیم که همیشه از خشکی بیش از اندازه موها شاکی اند. ناگفته نماند که آنتی اکسیدان موجود در روغن با نازک شدن و ریزش موها مبارزه می کند.

رشد سریع مژه در یک هفته | رشد مژه های ریخته شده

درمان های خانگی تقویت کننده مژه

رشد سریع مژه در یک هفته | رشد مژه های ریخته شده

آلوئه ورا، یکی از شگفت انگیزترین درمان های خانگی است که کاربرد های بسیار متنوعی دارد. اگر شما می خواهید  مژه هایتان را تقویت کنید تا رشد بهتری داشته باشند مقداری ژل آلوورای تازه را قبل از خواب به مژه های خود بزنید، همانند زمانی که ریمل می زنید. با توجه به ویتامین ها و مغذی بودن ژل آلوئه ورا رشد مژه های شما بهتر و مستحکم تر خواهد شد.

طرز تهیه سرم تقویت کننده مژه

۱- دو قاشق چایخوری روغن کرچک را به همراه نصف قاشق چایخوری روغن نارگیل و دو کپسول روغن ویتامین E (اختیاری) را با هم مخلوط کرده و در بطری کوچک تری بریزید. با استفاده از یک قطره چکان بروی مژگان خود بچکانید و یا بر روی یک دستمال ریخته و مژه  خود را با آن ماساژ دهید. ترجیحا بهتر است قبل از خواب از این سرم استفاده کنید و برای نتیجه بهتر روزانه استفاده کنید.

رشد سریع مژه در یک هفته | رشد مژه های ریخته شده

۲- یک واحد روغن کرچک با دو واحد روغن زیتون طبیعی و تصفیه نشده را با هم ترکیب کنید و همانند سرم قبلی می توانید بر روی مژه ها ی خود استفاده کنید.

رشد سریع مژه در یک هفته | رشد مژه های ریخته شده

۳- ترکیب یک قاشق چایخوری روغن کرچک با ۲ الی ۳ قطره روغن اسطوخودوس و ۲ قطره روغن چوب سدر، این روغن ها را با هم ترکیب کرده و در یک بطری ریمل تمام شده که از قبل شست و شو داده اید بریزید. لایه نازکی از این محلول را با استفاده از فرچه ی ریمل بر روی مژه ی خود هر شب قبل از خواب بزنید.

رشد سریع مژه در یک هفته | رشد مژه های ریخته شده

۴- چای سبز، قابل استفاده برای مژگان شما است. مقداری چای سبز را دم کرده و بگذارید سرد شود. حال با یک پارچه کتان آن را به مژه های خود بمالید. کافئین و فلاونوئید موجود در چای سبز به نگهداری و رشد مژه های شما و کمک به رشد سریع مژه ها بسیار کمک کننده است.

رشد سریع مژه در یک هفته | رشد مژه های ریخته شده

۵- درست کردن سرمی از سفیده تخم مرغ، سفیده تخم مرغ سرشار از پروتئین است. بعضی از افراد موهای خود را با سفیده تخم مرغ برای تقویت موهای خود مداوم می شورند. حال شما هم می توانید از سفیده تخم مرغ برای مستحکم تر کردن مژه ها و قوی تر شدن آن استفاده کنید.

رشد سریع مژه در یک هفته | رشد مژه های ریخته شده

۶- پوست لیمو را قطعه قطعه کرده و در یک چهارم فنجان روغن زیتون یا روغن کرچک ۲ الی ۳ روز بگذارید. این روغن را قبل از خواب بر روی مژه های خود بمالید. هر شب این کار را انجام دهید تا مژه های مستحکم تر داشته باشید. علاوه بر فواید روغن زیتون و روغن کرچک از ویتامین C و ویتامین A موجود در لیمو استفاده شده تا رشد مژه بیشتر تقویت شود.

رشد سریع مژه در یک هفته | رشد مژه های ریخته شده

۷- کره شیا (شیا:دانه های بزرگ قهوه ای رنگ میوه ای که درخت شیا تولید می کند)، مقدار کمی از این کره را بین دو انگشت تان بگذارید و با مالیدن دو انگشت به یکدیگر کره را آب کرده و آن را به مژه خود قبل از خواب بمالید. استفاده از این کره هر شب قبل از خواب توصیه شده و این امر موجب می شود تا بافت و کیفیت مژه های شما به علت استفاده مقدار کافی از ویتامین A و ویتامین E بهبود یابد. این کار باعث می شود تا فولیکول های مژه های شما تقویت شده و رشد بهتری داشته باشد.

رشد سریع مژه در یک هفته | رشد مژه های ریخته شده

رشد سریع مژه با وازلین

رشد سریع مژه در یک هفته | رشد مژه های ریخته شده

ترفندهای زیادی برای رشد سریع مژه مطرح است. یکی از همین افسانه ها، اثر وازلین بر روی رشد مژه است. متاسفانه این ترفند که وازلین برای رشد مژه مفید است، نادرست می باشد. وازلین اثری بر روی رشد مژه ندارد اما ماده ای مفید برای مژه محسوب می شود. چون وازلین مرطوب کننده ای بسیار مناسب است برای کسانی که دارای مژه هایی خشک هستند مناسب بوده و از شکسته شدن مژه ها جلوگیری می کند. وازلین به مژه ها زیبایی خاصی می دهد و باعث می شود تا مژه ها ظاهری بلند تر صاف تر، مرتب و منظم بخود بگیرند.

داروی تقویت مژه

سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) اخیرا دارویی را که سبب رشد مژه‌ها می‌شود، تایید کرد. این اولین بار است که دانشمندان چنین دارویی تولید می‌کنند. این دارو که Latisse نام دارد و توسط شرکت آلرژن (Allergan) تولید شده است. این دارو ممکن است برای افرادی که دچار کم مویی (hypotrichosis) هستند نیز مفید باشد. شرکت آلرژن اظهار می‌دارد، افرادی که از این دارو استفاده می‌کنند، مژه‌های آنها شروع به رشد کرده و طی هشت هفته مژه‌های بلندتر، پرتر، ضخیم‌تر و سیاه‌تر خواهند داشت و پس از شانزده هفته نتیجه کامل‌تر را خواهند دید! البته با قطع مصرف این دارو مژه‌هایی که بعدا می‌رویند، به تدریج به همان حالت قبلی خود (کم پشت) برمی‌گردند. این شرکت معتقد است، داروی رشد مژه اولین و تنها دارویی است که بر پایه علمی تولید شده، جنبه درمانی دارد و توسط FDA نیز تایید گردیده است و می‌تواند مورد استفاده افرادی که اصلا مژه ندارند و یا مژه‌های بسیار کم پشتی دارند، قرار گیرد. البته استفاده از این دارو عوارض جانبی نیز دارد؛ مثلا ممکن است موقتاً سبب تیره‌تر شدن پوست پلک و یا بروز رنگدانه‌های قهوه‌ای در چشم شودکه این اثرموقتی است .  

اگر شما در حال بررسی Latisseهستید، بدست آوردن اطلاعات ،بسیار مهم است. ممکن است که سوال شما این باشد که عملکرد این محصول چگونه است، چه زمانی نتایج را خواهید دید و یا اینکه آیا محصولی ایمن است؟در این قسمت قصد داریم مفهوم اساسی این محصول را به شما بدهیم .

مژه های کم پشت (آنچه که ممکن است تشخیص ندهید) : ممکن است از دریافتن اینکه ژورنال های پزشکی ریزش و کم پشتی مژه ها را به پیری مربوط می دانند،شگفت زده شوید.هنگامی که کمپانی آلرگان عکس هایی از زیر مجموعه ای از خانم ها با مژه های ناکافی را که تحت آزمایشات بالینی Latisseبودند بررسی کردند، متوجه شدند که خانم های مسن تر دارای مژه های کوتاه،کم رنگ و نازک تری هستند و آنها را با خانم های جوان تر تحت آزمایش، مقایسه کردند.اطلاعات آماری نشان می دهد که با افزایش سن طول،ضخامت و تیرگی مژه کاهش می یابد.

احتمالا متوجه تغییری در مژه هایتان طی چند سال اخیر شده اید. آیا پرپشت بودن خود را از دست داده اند؟ آیا کوتاه تر به نظر می رسند؟ یا کم رنگ تر شده اند؟اگر این گونه است زمان آن فرارسیده است تا Latisse  را بررسی کنید. تنها محصول تایید شده FDAکه باعث رشد مژه ها شده و تمامی ویژگی های یک مژه زیبا را افزایش می دهد.

Latisse  باعث رشد مژه های کم پشت می شود:پژوهش های آزمایشگاهی نشان می دهد ، مژه های 91% خانم های 35 سال به بالای تحت آزمایش  Latisseبعد از 16 هفته درمان دو برابر پرتر شده است. اگر مژه های کافی ندارید،Latisseرا در دوره درمان خود قرار دهید زیرا که به بلندتر شدن و تیره شدن و ضخیم شدن مژه های شما کمک می کند.پی ببرید که چرا افراد دارای مژه ناکافی درباره Latisseمی پرسند؟ از زمان تولید این محصول علاقه روزافزونی وجود داشته است. جای تعجبی هم نیست، Latisseاولین و تنها محصول تایید شده FDA  در درمان مژه های کم پشت می باشد که باعث تیره تر شدن،بلندتر شدن و پرپشتی آن می شود.محلول Latisseدرمان رشد مژه هاست در حقیقت تنها درمان تایید شده FDAکه به طور بالینی ثابت شده موجب رشد مژه ها می گردد و تنها محصول رشد مژه در دسترس با نسخه می باشد.Latisse مژه ها را بلندتر،پرپشت تر و تیره تر می کند. محلول Latisseرا هر شب یک بار به طور موضعی در انتهای مژه های بالایی بکار ببرید . نتایج به تدریج ظاهر می شوند. ممکن است در طی 4 هفته اول استفاده از لاتیس افزایش طول مژه را ببینید و می بایست در طی 16 هفته به رشد کامل از مژه های خود دست یابید. این یک خیال نیست! رشد مژه های شما واقعیت دارد.Latisse رشد مژه های شما را ممکن می سازد به خاطر ترکیب فعال آن ،Bimatoprost.اگرچه مکانیسم عمل دقیق آن ناشناخته است اما این باور وجود دارد که  Latisse روی فاز رشد چرخه موی مژه (آناژن)   این گونه  اثر می کند: ابتدا در این فاز طول مژه وسپس تعداد مژه را افزایش می دهد.

رشد مژه های ریخته شده

رشد سریع مژه در یک هفته | رشد مژه های ریخته شده

گاهی اوقات ممکن است مژه های شما بریزند ، این ریزش ممکن است کاملا طبیعی بوده و یا در نشانه  ی بیماری خاصی باشد. به طور معمول می توان گفت ریختن یک یا دو مژه در روز امری طبیعی است چرا که موهای شما به طور دائم در حال رشد هستند ، اما به یاد داشته باشید که این مژه های ریخته باید در عرض چند روز مجددا رشد کنند ، در این حالت سیکل ریزش مژه های شما کاملا طبیعی است. اما اگر مژه های ریخته مجددا رشد نمی کنند یا با سرعتی بیش از حد معمول می ریزند بهتر است به پزشک مراجعه کرده تا دلیل آن را جویا شوید. اما در کنار مراجعه به دکتر روش های ساده ای نیز وجود دارند که تاثیر خوبی در رشد مجدد مژه ها خواهند داشت ، در ادامه قصد معرفی این روش ها را داریم. با ما همراه باشید :

بخش اول : حفظ رشد مژه ها

  • توقع رشد بیش از حد نداشته باشید ، به یاد داشته باشید که کاری برای رشد سریعتر مژه ها از دست شما بر نخوهد امد پس باید تلاش خود را بر روی جلوگیری از ریزش مژه های بیشتر و صبر کردن تا رشد مژه های جدید متمرکز کنید.
  • اگر ریزش مژه های شما دلایل هورمونی و یا شیمی درمانی دارند که جای نگرانی نیست ، اما اگر مژه های شما بی دلیل می ریزند بهتر است در آرایش کردن دقت کنید. معمولا استفاده از لو.ازم آرایشی باعث می شود بعد از چند ساعت در محل باکتری هایی رشد کنند که باعث ایجاد این مشکل خواهند شد. به همین دلیل بهتر است هر شب آرایش خود را بشویید و تا صبح به صورت خود استراحت بدهید.
  • گاهی ریزش مژه ها در اثر رشد باکتری ها و یا خشک شدن پوست می باشند ، به همین دلیل شستن صورت را با صابون های ملایم در دستور کار خود قرار دهید تا جلوی این اتفاق را بگیرید.
  • داشتن رژیم غذایی مناسب به معنای سالم ماندن بدن و رشد منظم موها و مژه ها خواهد بود ، پس به یاد داشته باشید رژیم غذایی شما باید کاملا متوازن و حاوی ویتامین A,D و پروتئید کافی باشد. برای به دست آوردن این مواد غذایی باید در رژیم غذایی شما غلات ، شیر ، هویج ، گوشت ماهی ، مغز ها و کلم موجود باشد.
  • سعی کنید ظاهر طبیعی خود را حفظ کرده و بیش از حد از فر مژه ها استفاده نکنید چرا که اگر مژه ها ضعیف باشند ، فر مژه باعث ریختن آن ها خواهد شد.
  • زیاد به صورت خود دست نزنید چراکه دستان ما پر از باکتری های متفاوت هستند و زمانی که به صورت خود دست می زنیم این باکتری های وارد صورت شده و مشکلاتی اعم از ریزش مژه ها را برای شما ایجاد خواهند کرد.

بخش دوم : پنهان کردن مژه های ریخته

  • ابتدا مطمئن شوید که دلیل ریزش مژه های شما آرایش کردن نیست ، سپس می توانید برای پوشاندن مژه های ریخته و حفظ ظاهر زیبای خود از آرایش استفاده کنید .
  • از خط چشم ها استفاده کنید ، چراکه رنگ آنها باعث خواهد شد کم بودن مژه های شما به نظر نرسد. استفاده از خط چشمی به رنگ طبیعی موهای شما نتیجه ی بهتری به همراه خواهد داشت.
  • اگر مژه های شما کم و نازک شده اند استفاده از ریمل نیز می تواند تاثیر بسیار خوبی در پنهان کردن این موضوع و حفظ زیبایی چشم ها داشته باشد.
  • استفاده از مژه های مصنوعی که با قیمت های اندک و مدل های مختلف در بازار موجود می باشند نیز یکی دیگر از راه های پنهان کردن ریزش مژه ها می باشد.
  • تکنیک های آرایشی نیز می توانند باعث شوند که توجه دیگران به نقاط دیگری از صورت شما معطوف شده و متوجه ریزش مژه های شما نشوند. برای مثال استفاده از رژلب های پررنگ با رنگ های روشن باعث خواهد شد افرادی که شما را می بینند توجه زیادی به مژه های شما نکنند. همچنین استفاده از جواهرات بزرگ و براق مانند گردنبد نیز می تواند همین تاثیر را داشته باشد.

بخش سوم : درمان دلیل ایجاد کننده ی ریزش مژه ها

  • از آنجا که یکی از دلایل اصلی ریزش مژه ها آلوده شدن صورت به باکتری ها می باشد ، اولین و مهم ترین روش برای درمان ریزش مژه شستن و تمیز نگاه داشتن صورت می باشد.
  • برخی از افراد دچار بیماری روانی به نام تریکوتیلومانیا هستند که این بیماری باعث می شود موهای سر یا مژه های خود را انقدر بکشند تا کنده شوند. برای این افراد مراجعه به پزشک متخصص و درمان بیماری مهم ترین کار برای جلوگیری از ریزش مژه ها می باشد.
  • گاها دلیل ریزش موهای سر و یا مژه ها میتواند مشکلات هورمونی از جمله مشکلات تیروئید مانند کم کاری یا پرکاری باشد. اگر جوان هستید و دچار مشکلات هورمونی شده اید شرایط شما حادتر است و نیاز به درمان فوری دارید ، اما اگر بالای ۴۰ یا ۵۰ سال دارید زیاد جای نگرانی نیست چراکه مشکلات هورمونی شما با مصرف داروها ساده برطرف خواهند شد.
  • به یاد داشته باشید اگر ریزش مو را فقط در محل مژه های خود تجربه کرده اید به احتمال زیاد دلیل آن باکتری ها می باشند و همان تمیز نگاه داشتن صورت بهترین روش برای درمان آن است. اما اگر علاوه بر مژه ها در نقاط دیگری از بدن به خصوص در اطراف سر خود نیز دچار ریزش مو هستید ممکن است مبتلا به بیماری به نام alopecia شده باشید و بهتر است سریعا به پزشک متخصص برای درمان آن مراجعه کنید.
  • ریزش مژه ها را اگر تکرار شونده و ادامه دار هستند جدی بگیرید چرا که ممکن است نشانه ی یک بیماری حاد باشند. در این صورت بهتر است حتما به پزشک مراجعه کرده و دلیل ریزش مژه ها را پیدا کنید .

منبع : پزشک من | نبض ما | نمناک |‌ ایسنا

سلام من هم اطلاع نداشتم که وازلین برای رشد مژه خوب است و مدتی خودم فکر میکردم وازلین فقط برای مدت کوتاهی برای مژه هایم را بزرگ نشان می دهد اما بعد از دو روز رشد سریع مژه هایم را متوجه شدم

منظورم از رشد کردن مژه چیز بسیار جزئی نننیست منظورم اینه که وااااقعاااااا بلند شدن

توصیههه میکنم بهتون

سلام روغن کرچک خوبه اما یکم زمان میبره.. پس نیمه ی راه ولش نکنید
روغن کند هم خوبه اما باید پشت پلک هاتون بمالید و نیم ساعت بعد بشوریدش
تاثیر خوبی داره

سلام من چند وقتی میشه که مژه کاشتم اکستنشن کردم 17 سالم سن دارم چند بار پشت سر هم گذاشتم مژه الان که دراوردمشون کل مژه های خودمم ریخت ب صورت خیلی وحشتناکی تورو خداااا بگید باید چیکار کنم

منم حدود شش ماه اكستنشن مژه داشتم بعد كه در آوردم به طرز وحشتناكي مژه هام كوتاه عجيب شده بودن با كمك روغن گرچك كه هرشب زدم الان خوب شدن كه هيچ يكم هم بلندتر از قبل شدن البته ويتامين e هم استفاده ميكنم بعضي وقتا

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.
The comment language code.

Filtered HTML

  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
امتیاز
{"ratingValue":4.2,"reviewCount":37}
جمع امتیاز ها
5
تعداد امتیاز ها
37

افزودن دیدگاه جدید

Filtered HTML

  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
Schemas
{ "@context" : "https://schema.org", "@type" : "Article", "name" : "رشد سریع مژه در یک هفته | رشد مژه های ریخته شده","headline" : "رشد سریع مژه در یک هفته | رشد مژه های ریخته شده", "url" : "https://jameesalamat.com/node/15","id" : "https://jameesalamat.com/node/15","image":[ "https://jameesalamat.com/sites/default/files/field/image/%D8%B1%D8%B4%D8%AF%20%D8%B3%D8%B1%DB%8C%D8%B9%20%D9%85%DA%98%D9%87.jpg"], "author":"Jameesalamat.com - جامعه سلامت","description":" چگونه مژه هایی بلند و پرپشت داشته باشیم؟ چه راهکارهایی را می توان برای رشد سریع مژه انتخاب کرد؟ آیا درمان های خانگی و روغن گیاهی در رشد سریع مژه موثر است؟" , "articleBody" : " فهرست مطالب در صورتیکه به بخشی از محتوا نیاز یا علاقه دارید بر روی عنوان مربوطه در فهرست زیر کلیک نمایید تا به همان بخش منتقل شودید. راهکارهایی برای رشد و تقویت سریع مژه آیا مژه رشد میکند رشد مجدد مژه چقدر طول میکشد سرعت رشد مژه کنده شدن مژه بر اثر اکستنشن قیچی زدن مژه، درست یا غلط علت ریزش مژه چیست مواد غذایی مناسب برای رشد سریع مژه رشد مژه نوزاد چقدر طول می کشد روغن های گیاهی تقویت کننده رشد مژه طرز تهیه سرم تقویت کننده مژه رشد سریع مژه با وازلین داروی تقویت مژه رشد مژه های ریخته شده از کم پشتی مژه هایتان رنج می برید؟ راهکارهای مختلفی را امتحان کرده اید&nbsp;تا مژه های تان را پرپشت کنید؟ در این مطلب درمان های خانگی را پیشنهاد می کنیم که علاوه بر زیباتر شدن مژه، به تقویت و رشد سریع مژه های شما کمک کند. مژه ها نوعی قاب برای چشم محسوب می شوند که جذابیت و توجه را به سمت صورت جذب می کنند و در همه رده های سنی زمانی که مژه های زنان نازک می شود و در حال ریزش است، دچار کاهش اعتماد به نفس می شوند. راهکارهای زیادی برای رشد مژه مطرح است اما به راستی کدامیک از این دستورالعمل ها اثر گذار است و خطرناک نیست. ما به سوالات شما درباره رشد سریع مژه پاسخ داده ایم. راهکارهایی برای رشد و تقویت سریع مژه آیا مژه رشد میکند البته داشتن مژه هایی بلند ریشه ی ژنتیکی داشته اما این بدان معنا نیست که فردی که دارای ژن خوب نیست نمی تواند از مژه های بلند بهره ببرد. با توجه به تحقیقات انجام شده رابطه مستقیمی بین سلامتی مو و تغذیه وجود دارد، بنابراین اگر فردی به میزان کافی از ویتامین های محلول در چربی همانند، گروه ویتامین های B، ویتامین C و کلاژن ها استفاده نکند، ممکن است سلامت موی خود را به خطر بیاندازد. استفاده بیش از حد از محصولات چشمی، علی الخصوص استفاده طولانی مدت از ریمل و مژه های مصنوعی و کاشت مژه، می تواند مژه های شما را ضعیف تر و حتی منجر به ریزش مژه ها شود. رشد مجدد مژه چقدر طول میکشد هنگام بیدار شدن از خواب ممکن است یک یا دو تار مژه بر روی گونه تان بیابید، مطمئنا این امر برایتان آزاردهنده و ناخوشایند است اما توجه داشته باشید که مژه های شما همانند دیگر موهای شما ریزش دارد و این امر فرآیندی طبیعی است و همانند موهای سایر قسمتهای بدن، دوره زمانی رشد مژه هم مشخص است. تقریبا بین ۹۰ الی ۱۵۰ تار مژه بر روی پلک بالا و ۷۰ الی ۸۰ تار دیگر بر روی پلک پایینی قرار دارد. موهای بدن در دوره زمانی مشخصی رشد کرده و مدت زمان رشد مژه هم به همین میزان مشخص است. سرعت رشد مژه این دوره زمانی از مرحله رشد (آناژن) شروع شده و بین ۳۰ تا ۴۵ روز طول می کشد که هر مژه معمولا نهایت تا ۱۰ میلی متر بلند می شود. مرحله بعد که رشد متوقف شده و فولیکول های مژه خورد و شکننده می شوند را مرحله انتقال (کاتاژن) می نامند. اگر در این مرحله مژه ریزش داشته باشد، سریعا جایش با مژه ی دیگر پر نخواهد شد. این مرحله ۲ الی ۳ هفته طول دارد. مرحله ی بعدی که مرحله ی ساکن (تلوژن) نام دارد ممکن است تا بیش از ۱۰۰ روز طول بکشد تا مژه ی جدیدی جایگزین شود. این دوره معمولا بین ۴ الی ۸ هفته طول می کشد تا یک مژه بطور کامل جایگزین شود. کنده شدن مژه بر اثر اکستنشن گیتی صادقیان در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سلامت خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) - منطقه اصفهان،&nbsp;با اشاره به عوارض اکستنشن مژه برای افزایش طول و حجم مژه‌ها، اظهار کرد: کنده شدن مژه‌های طبیعی از خطرات اکستنشن با دفعات متعدد است. با آسیب دیدن ریشه‌ها امکان رشد مژه طبیعی وجود ندارد و در صورتی که اضافه کردن مژه مکرر و بدون فاصله انجام شود، می‌تواند به ریشه مژه‌ها آسیب وارد کند. این متخصص پوست و مو با بیان اینکه ریزش مژه‌ها در صورتی که غیر طبیعی نباشد در 24 ساعت نخست اکستنشن طبیعی است، ادمه داد: چسب‌هایی که در کاشت مژه استفاده می‌شوند، می‌توانند باعث ایجاد حساسیت و اگزمای دور چشم شوند. صادقیان با بیان اینکه به طور کلی اکستنشن در ایجاد گل مژه نقشی ندارد، ادامه داد: آلوده بودن دست شخصی که اکستنشن را انجام می‌دهد نیز می‌تواند موجب بروز عفونت‌های لبه پلک و مژه شود. وی با بیان اینکه زمان مجاز برای اکستنشن مژه حداکثر 8 هفته است، اضافه کرد: استفاده مکرر از مژه مصنوعی در دراز‌مدت به مژه‌های طبیعی فرد آسیب وارد می‌کند و در نهایت موجب ریزش مژه‌های طبیعی می‌شود که دیگر برگشت‌پذیر نیست. این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خاطر نشان کرد: به صورت کلی استفاده از مژه مصنوعی بهتر از اکستنشن مژه است. اما مژه مصنوعی هم می‌تواند به مژه‌ها، منافذ و فولیکول‌های مو آسیب بزند و منجر به ایجاد التهاب در لبه پلک و مژه شود. صادقیان گفت: چسب‌هایی که برای اضافه کردن مژه استفاده می‌شود، نباید موجب کنده شدن مژه‌های اصلی شود. قیچی زدن مژه، درست یا غلط کوتاه کردن مژه&nbsp;همانند موهای دیگر قسمت های بدن می تواند مفید واقع شود. اثرات کوتاه کردن مو معمولا با رشد سریعتر و ضخامت بیشتر همراه است، حال سوال این است کوتاه کردن مژه همین نتایج را خواهد داشت؟ نکته ای که باید به آن توجه ویژه ای داشت این است که کوتاه کردن مژه نسبت به کوتاه کردن موهای سر کندتر خواهد بود و این مدت زمان ممکن است شما را هم ناامید کند و روش مناسبی برای&nbsp;پرپشت شدن مژه ها نیست. یادتان باشد مژه به اندازه موی سر رشد نمی کند. علت&nbsp;ریزش مژه چیست از مژه های مصنوعی خودداری کنید. استفاده از اینگونه مژه ها ممکن است در همان لحظه شما را زیباتر کنند اما در طولانی مدت به مژه های شما آسیب می زند. به طوری که هنگام برداشتن مژه های مصنوعی تعدادی تار از مژه های اصلی کنده می شود. همچنین زمان خوابیدن آرایش خود را پاک کنید تا هیچ گونه اثری از مواد آرایشی روی مژه های باقی نماند تا مژه های شما فرصت تنفس و رشد بهتری پیدا کنند. مواد غذایی مناسب برای رشد سریع مژه تغذیه مناسبی داشته باشید و از چربی های سالم و مناسب برای رشد سریع مژه و موادی نظیر سیب، توت فرنگی، سبزیجاتی که برگ سبز دارند، گوجه، پروتئین هایی همانند تخم مرغ و ماهی، چربی های سالم نظیر روغن زیتون استفاده کنید. از یک فرچه ی ریمل مناسب برای شانه کردن روزانه مژه ها استفاده کنید. با انگشت کوچک پلک را ماساژ دهید. رشد مژه نوزاد چقدر طول می کشد رشد مو در هفته ی ۳۰ بارداری شروع می شود و در هفته ی ۳۲ ابروها و مژه های نوزاد شروع به رشد می کند. بیشتر نوزادان هنگام تولد دارای مقدار کمی مو بر روی سر هستند و بعضی هم اصلا مویی ندارند. این موارد جای هیچ گونه نگرانی و مصرف دارو و درمان های خانگی ندارد و والدین نگرانی بابت عدم داشتن مو برای نوزاد نخواهند داشت بدین علت که پس از مدتی نوزاد شروع به رشد مو می کند. روغن های گیاهی تقویت کننده&nbsp;رشد مژه روغن کرچک، یکی از بهترین درمان های خانگی و مواردی است که برای رشد سریع مژه های شما بسیار مناسب، ساده و گیاهی است. این روغن می تواند منجر به رشد سریع مژه ها و ضخیم تر شدن آنها شود. برای استفاده راحت تر می توانید روغن کرچک را با استفاده از فرچه ی ریمل قبل از خواب استفاده کرده تا این کار منجربه مرطوب شدن و رشد طبیعی مژه های شما شود. حتما بخوانید :&nbsp;خواص روغن کرچک: ۴۶ فایده روغن کرچک برای سلامتی و زیبایی روغن&nbsp;بادام ، مطمئنا یکی از روغن های رایج و خوب برای چرب کردن موها در آقایان و لطیف کردن پوست های خشک در خانم ها، روغن&nbsp;بادام&nbsp;است که می توانید به راحتی در دسترس بوده و پروتئین های موجود در این روغن به بازسازی سطح پوست کمک می کنند و حالت انعطاف پذیری آن را بهبود می بخشند.&nbsp; &nbsp;روغن هفت مغز، بی شک روغن هفت مغز که به دلیل ترکیب و تهیه آن از تعداد هفت دانه روغنی می باشد که عیارتند از :بادام تلخ و شیرین ،&nbsp;فندق&nbsp;،&nbsp;سیاه دانه&nbsp;،&nbsp;پسته&nbsp;، کنجد ، کرچک که تک تک آنها از بهترین ها بوده تهیه شده و &nbsp;با دارا بودن مواد مغذی و ضروری پوست و مو خود را به جایگاه نخست از لیست روغن های تقویت کننده مو ، ابرو و مژه رسانده و پس از گذشت سالها این جایگاه را در میان بهترین ها حفظ کرده است. روغن هسته&nbsp;انگور،&nbsp;این روغن فاقد سدیم و کلسترول بوده و میزان اسیدهای چرب غیر اشباع آن تا 90 درصد می رسد. خاصیت آنتی اکسیدانی عصاره&nbsp;انگور&nbsp;50 برابر بیشتر از ویتامین E و 20 برابر بیشتر از&nbsp;ویتامین C&nbsp;است. روغن خالص دانه انگور، ترکیبی فوق العاده موثر برای فعال سازی مجدد رشد&nbsp;پیاز&nbsp;مو است که با&nbsp;ماساژ&nbsp;دادن آن روی پوست سر می توانید به تاثیر سودمند این روغن پی ببرید. روغن&nbsp;رزماری، رزماری&nbsp;یا اکلیل کوهی یکی از&nbsp;گیاهان دارویی&nbsp;معطر با نفوذ پذیری بالا و همچنین خواص درمانی بی نطیر که در کمتر گیاه دارویی این خواص را می توان یافت، روغن رزماری یک روغن محرک است که بوی نافذ و گرمی دارد و بر اعصاب مرکزی اثر مؤثری دارد . &nbsp;از این گیاه دارویی برای&nbsp;تقویت ابرو&nbsp;و مژه نیز هستیم که در دراز مدت دارای اثری فوق العاده و ماندگار نیز هست. &nbsp;روغن جوجوبا، جوجوبا در حقیقت دانه هایی مانند&nbsp;بادام زمینی&nbsp;است که در گذشته در محلی میان مکزیک و آمریکا رشد می کرده که محققان کشورمان موفق به تکثیر و تهیه این روغن در کشور عزیزمان ایران شده اند بد نیست بدانید که این روغن با غلظت زیاد اما مانند چربی پوست انسان است و خاصیت جذب سریع نیز داراست و در تهیه بسیاری محصولات آرایشی مورد استفاده قرار می گیرد بی شک با کمی تحقیق متوجه خواهید شد که دارای تاثیر فوق العاده در زمینه پوست و مو از جمله :ضد چین و چروک بوده و سرشار از ویتامین های A,B,E &nbsp;و مواد معدنی مانند سلنیوم می باشد ، مرطوب کننده و نرم کننده پوست و مو ، شفافیت پوست و مو ،&nbsp;جلوگیری از ریزش مو&nbsp;به دلیل دارا بودن مواد معدنی و ویتامین ها ی B,E ، مفید در ضخیم و پرپشت شدن مو ، برطرف کننده خشکی و&nbsp;ترک لب&nbsp;، مفید برای پوست های مستعد&nbsp;آکنه&nbsp;می باشد. روغن&nbsp;سیاه دانه، سیاه دانه ، سیاه تخمه و یا در عربی شونیز یکی دیگر از قدیمی ترین طعم دهنده ها که قدیمی تر ها و شاید امروزه نیز در نان ها و ترشی های محلی مورد استفاده قرار می گیرد که روغنی از این دانه ها تهیه می شو که شاید به جرات بتوان گفت یکی از بهترین روغن ها در زمینه پوست و مو است، سیاه دانه کاربردهای فراوانی در صنایع مختلف از جمله صنایع آرایشی و بهداشتی برای تهیه و تولید انواع لوسیون ضد&nbsp;ریزش مو&nbsp;و ابرو ، تقویت کننده های گیاهی برای مو ، ابرو و مژه &nbsp;و همچنین پمادهای ضد درد مفاصل که به شکلهای مختلفی مانند :روغن خالص سیاه دانه ،پماد، لوسیون ، سرمه ، ریمل و… تهیه و به بازار عرضه می شود و از اقبال و استفبال عمومی فراوانی برخوردار است. &nbsp;روغن نارگیل، روغن&nbsp;نارگیل&nbsp;یکی از روغن های طبیعی و اشباع است که از گوشت داخل میوه نارگیل تهیه می شود و یکی از نشانه های بارز آن مایع بودن روغن در دمای معمولی و جامد شدن در دمای پایین است. این روغن که یکی از نام آشنا ترین روغن ها در میان مردم جهان و دارای کاربردهای بیشماری در زمینه تهیه مواد آرایشی است که سهم مهمی را در این صنعت به خود اختصاص داده است، بی شک روغن&nbsp;نارگیل&nbsp;یکی از بهترین روغن ها در زمینه رطوبت بخشیدن به پوست و مو و رفع&nbsp;خشکی پوست&nbsp;و مو است که البته با رایحه مطبوع و قدرت نفوذ پذیری بالا و قدرت تقویت پوست و مو جایگاه ویژه ای در میان سایر روغن های طبیعی و گیاهی دارد. &nbsp;روغن زیتون، روغن زیتون مادر روغن های مفید برای پوست و مو است. این روغن می تواند جای بسیاری از محصولات حالت دهنده موها را بگیرد چراکه می تواند به طور عمیق در موها نفوذ کرده و آنها را مرطوب و هم به حالت گرفتن کمک کند. روغن زیتون تا حد زیادی خشکی و زمختی موها را از بین می برد و &nbsp;به همین دلیل بیشتر از همه این روغن سبک را به کسانی پیشنهاد می کنیم که همیشه از خشکی بیش از اندازه موها شاکی اند. ناگفته نماند که آنتی اکسیدان موجود در روغن با نازک شدن و ریزش موها مبارزه می کند. درمان های خانگی تقویت کننده مژه آلوئه ورا، یکی از شگفت انگیزترین درمان های خانگی است که کاربرد های بسیار متنوعی دارد. اگر شما می خواهید&nbsp; مژه هایتان را تقویت کنید تا رشد بهتری داشته باشند مقداری ژل آلوورای تازه را قبل از خواب به مژه های خود بزنید، همانند زمانی که ریمل می زنید. با توجه به ویتامین ها و مغذی بودن ژل آلوئه ورا رشد مژه های شما بهتر و مستحکم تر خواهد شد. طرز تهیه سرم تقویت کننده مژه ۱- دو قاشق چایخوری روغن کرچک را به همراه نصف قاشق چایخوری روغن نارگیل و دو کپسول روغن ویتامین E (اختیاری) را با هم مخلوط کرده و در بطری کوچک تری بریزید. با استفاده از یک قطره چکان بروی مژگان خود بچکانید و یا بر روی یک دستمال ریخته و مژه&nbsp; خود را با آن ماساژ دهید. ترجیحا بهتر است قبل از خواب از این سرم استفاده کنید و برای نتیجه بهتر روزانه استفاده کنید. ۲- یک واحد روغن کرچک با دو واحد روغن زیتون طبیعی و تصفیه نشده را با هم ترکیب کنید و همانند سرم قبلی می توانید بر روی مژه ها ی خود استفاده کنید. ۳- ترکیب یک قاشق چایخوری روغن کرچک با ۲ الی ۳ قطره روغن اسطوخودوس و ۲ قطره روغن چوب سدر، این روغن ها را با هم ترکیب کرده و در یک بطری ریمل تمام شده که از قبل شست و شو داده اید بریزید. لایه نازکی از این محلول را با استفاده از فرچه ی ریمل بر روی مژه ی خود هر شب قبل از خواب بزنید. ۴-&nbsp;چای سبز، قابل استفاده برای مژگان شما است. مقداری چای سبز را دم کرده و بگذارید سرد شود. حال با یک پارچه کتان آن را به مژه های خود بمالید. کافئین و فلاونوئید موجود در چای سبز به نگهداری و رشد مژه های شما و کمک به رشد سریع مژه ها بسیار کمک کننده است. ۵- درست کردن سرمی از سفیده تخم مرغ، سفیده تخم مرغ سرشار از پروتئین است. بعضی از افراد موهای خود را با سفیده تخم مرغ برای تقویت موهای خود مداوم می شورند. حال شما هم می توانید از سفیده تخم مرغ برای مستحکم تر کردن مژه ها و قوی تر شدن آن استفاده کنید. ۶- پوست لیمو را قطعه قطعه کرده و در یک چهارم فنجان روغن زیتون یا روغن کرچک ۲ الی ۳ روز بگذارید. این روغن را قبل از خواب بر روی مژه های خود بمالید. هر شب این کار را انجام دهید تا مژه های مستحکم تر داشته باشید. علاوه بر فواید روغن زیتون و&nbsp;روغن کرچک&nbsp;از ویتامین C و ویتامین A موجود در لیمو استفاده شده تا رشد مژه بیشتر تقویت شود. ۷- کره شیا (شیا:دانه های بزرگ قهوه ای رنگ میوه ای که درخت&nbsp;شیا&nbsp;تولید می کند)، مقدار کمی از این کره را بین دو انگشت تان بگذارید و با مالیدن دو انگشت به یکدیگر کره را آب کرده و آن را به مژه خود قبل از خواب بمالید. استفاده از این کره هر شب قبل از خواب توصیه شده و این امر موجب می شود تا بافت و کیفیت مژه های شما به علت استفاده مقدار کافی از ویتامین A و ویتامین E بهبود یابد. این کار باعث می شود تا فولیکول های مژه های شما تقویت شده و رشد بهتری داشته باشد. رشد سریع مژه با وازلین ترفندهای زیادی برای رشد سریع مژه مطرح است. یکی از همین افسانه ها، اثر وازلین بر روی رشد مژه است. متاسفانه این ترفند که وازلین برای رشد مژه مفید است، نادرست می باشد. وازلین اثری بر روی رشد مژه ندارد اما ماده ای مفید برای مژه محسوب می شود.&nbsp;چون وازلین مرطوب کننده ای بسیار مناسب است برای کسانی که دارای مژه هایی خشک هستند مناسب بوده و از شکسته شدن مژه ها جلوگیری می کند. وازلین به مژه ها زیبایی خاصی می دهد و باعث می شود تا مژه ها ظاهری بلند تر صاف تر، مرتب و منظم بخود بگیرند. داروی تقویت&nbsp;مژه سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) اخیرا دارویی را که سبب رشد مژه‌ها می‌شود، تایید کرد. این اولین بار است که دانشمندان چنین دارویی تولید می‌کنند. این دارو که Latisse نام دارد و توسط شرکت آلرژن (Allergan) تولید شده است. این دارو ممکن است برای افرادی که دچار کم مویی (hypotrichosis) هستند نیز مفید باشد. شرکت آلرژن اظهار می‌دارد، افرادی که از این دارو استفاده می‌کنند، مژه‌های آنها شروع به رشد کرده و طی هشت هفته مژه‌های بلندتر، پرتر، ضخیم‌تر و سیاه‌تر خواهند داشت و پس از شانزده هفته نتیجه کامل‌تر را خواهند دید! البته با قطع مصرف این دارو مژه‌هایی که بعدا می‌رویند، به تدریج به همان حالت قبلی خود (کم پشت) برمی‌گردند. این شرکت معتقد است، داروی رشد مژه اولین و تنها دارویی است که بر پایه علمی تولید شده، جنبه درمانی دارد و توسط FDA نیز تایید گردیده است و می‌تواند مورد استفاده افرادی که اصلا مژه ندارند و یا مژه‌های بسیار کم پشتی دارند، قرار گیرد. البته استفاده از این دارو عوارض جانبی نیز دارد؛ مثلا&nbsp;ممکن است موقتاً&nbsp;سبب تیره‌تر شدن پوست پلک و یا بروز رنگدانه‌های قهوه‌ای در چشم شودکه&nbsp;این اثرموقتی است&nbsp;. &nbsp; اگر شما در حال بررسی Latisseهستید، بدست آوردن اطلاعات ،بسیار مهم است. ممکن است که سوال شما این باشد که عملکرد این محصول چگونه است، چه زمانی نتایج را خواهید دید و یا اینکه آیا محصولی ایمن است؟در این قسمت قصد داریم مفهوم اساسی این محصول را به شما بدهیم . مژه های کم پشت (آنچه که ممکن است تشخیص ندهید) : ممکن است از دریافتن اینکه ژورنال های پزشکی ریزش و کم پشتی مژه ها را به پیری مربوط می دانند،شگفت زده شوید.هنگامی که کمپانی آلرگان عکس هایی از زیر مجموعه ای از خانم ها با مژه های ناکافی را که تحت آزمایشات بالینی Latisseبودند بررسی کردند، متوجه شدند که خانم های مسن تر دارای مژه های کوتاه،کم رنگ و نازک تری هستند و آنها را با خانم های جوان تر تحت آزمایش، مقایسه کردند.اطلاعات آماری نشان می دهد که با افزایش سن طول،ضخامت و تیرگی مژه کاهش می یابد. احتمالا متوجه تغییری در مژه هایتان طی چند سال اخیر شده اید. آیا پرپشت بودن خود را از دست داده اند؟ آیا کوتاه تر به نظر می رسند؟ یا کم رنگ تر شده اند؟اگر این گونه است زمان آن فرارسیده است تا Latisse &nbsp;را بررسی کنید. تنها محصول تایید شده FDAکه باعث رشد مژه ها شده و تمامی ویژگی های یک مژه زیبا را افزایش می دهد. Latisse &nbsp;باعث رشد مژه های کم پشت می شود:پژوهش های آزمایشگاهی نشان می دهد ، مژه های 91% خانم های 35 سال به بالای تحت آزمایش &nbsp;Latisseبعد از 16 هفته درمان دو برابر پرتر شده است. اگر مژه های کافی ندارید،Latisseرا در دوره درمان خود قرار دهید زیرا که به بلندتر شدن و تیره شدن و ضخیم شدن مژه های شما کمک می کند.پی ببرید که چرا افراد دارای مژه ناکافی درباره Latisseمی پرسند؟ از زمان تولید این محصول علاقه روزافزونی وجود داشته است. جای تعجبی هم نیست، Latisseاولین و تنها محصول تایید شده FDA &nbsp;در درمان مژه های کم پشت می باشد که باعث تیره تر شدن،بلندتر شدن و پرپشتی آن می شود.محلول Latisseدرمان رشد مژه هاست در حقیقت تنها درمان تایید شده FDAکه به طور بالینی ثابت شده موجب رشد مژه ها می گردد و تنها محصول رشد مژه در دسترس با نسخه می باشد.Latisse مژه ها را بلندتر،پرپشت تر و تیره تر می کند. محلول Latisseرا هر شب یک بار به طور موضعی در انتهای مژه های بالایی بکار ببرید . نتایج به تدریج ظاهر می شوند. ممکن است در طی 4 هفته اول استفاده از لاتیس افزایش طول مژه را ببینید و می بایست در طی 16 هفته به رشد کامل از مژه های خود دست یابید. این یک خیال نیست! رشد مژه های شما واقعیت دارد.Latisse رشد مژه های شما را ممکن می سازد به خاطر ترکیب فعال آن ،Bimatoprost.اگرچه مکانیسم عمل دقیق آن ناشناخته است اما این باور وجود دارد که &nbsp;Latisse روی فاز رشد چرخه موی مژه (آناژن)&nbsp; &nbsp;این گونه &nbsp;اثر می کند: ابتدا در این فاز طول مژه وسپس تعداد مژه را افزایش می دهد. رشد مژه های ریخته شده گاهی اوقات ممکن است مژه های شما بریزند ، این ریزش ممکن است کاملا طبیعی بوده و یا در نشانه&nbsp; ی بیماری خاصی باشد. به طور معمول می توان گفت ریختن یک یا دو مژه در روز امری طبیعی است چرا که موهای شما به طور دائم در حال رشد هستند ، اما به یاد داشته باشید که این مژه های ریخته باید در عرض چند روز مجددا رشد کنند ، در این حالت سیکل ریزش مژه های شما کاملا طبیعی است. اما اگر مژه های ریخته مجددا رشد نمی کنند یا با سرعتی بیش از حد معمول می ریزند بهتر است به پزشک مراجعه کرده تا دلیل آن را جویا شوید. اما در کنار مراجعه به دکتر روش های ساده ای نیز وجود دارند که تاثیر خوبی در رشد مجدد مژه ها خواهند داشت ، در ادامه قصد معرفی این روش ها را داریم. با ما همراه باشید : بخش اول : حفظ رشد مژه ها توقع رشد بیش از حد نداشته باشید ، به یاد داشته باشید که کاری برای رشد سریعتر مژه ها از دست شما بر نخوهد امد پس باید تلاش خود را بر روی جلوگیری از&nbsp;ریزش مژه&nbsp;های بیشتر و صبر کردن تا رشد مژه های جدید متمرکز کنید. اگر ریزش مژه های شما دلایل هورمونی و یا شیمی درمانی دارند که جای نگرانی نیست ، اما اگر مژه های شما بی دلیل می ریزند بهتر است در آرایش کردن دقت کنید. معمولا استفاده از لو.ازم آرایشی باعث می شود بعد از چند ساعت در محل باکتری هایی رشد کنند که باعث ایجاد این مشکل خواهند شد. به همین دلیل بهتر است هر شب آرایش خود را بشویید و تا صبح به صورت خود استراحت بدهید. گاهی ریزش مژه ها در اثر رشد باکتری ها و یا خشک شدن پوست می باشند ، به همین دلیل شستن صورت را با صابون های ملایم در دستور کار خود قرار دهید تا جلوی این اتفاق را بگیرید. داشتن رژیم غذایی مناسب به معنای سالم ماندن بدن و رشد منظم موها و مژه ها خواهد بود ، پس به یاد داشته باشید رژیم غذایی شما باید کاملا متوازن و حاوی ویتامین A,D و پروتئید کافی باشد. برای به دست آوردن این مواد غذایی باید در رژیم غذایی شما غلات ، شیر ، هویج ، گوشت ماهی ، مغز ها و کلم موجود باشد. سعی کنید ظاهر طبیعی خود را حفظ کرده و بیش از حد از فر مژه ها استفاده نکنید چرا که اگر مژه ها ضعیف باشند ، فر مژه باعث ریختن آن ها خواهد شد. زیاد به صورت خود دست نزنید چراکه دستان ما پر از باکتری های متفاوت هستند و زمانی که به صورت خود دست می زنیم این باکتری های وارد صورت شده و مشکلاتی اعم از ریزش مژه ها را برای شما ایجاد خواهند کرد. بخش دوم : پنهان کردن مژه های ریخته ابتدا مطمئن شوید که دلیل&nbsp;ریزش مژه&nbsp;های شما آرایش کردن نیست ، سپس می توانید برای پوشاندن مژه های ریخته و حفظ ظاهر زیبای خود از آرایش استفاده کنید . از خط چشم ها استفاده کنید ، چراکه رنگ آنها باعث خواهد شد کم بودن مژه های شما به نظر نرسد. استفاده از خط چشمی به رنگ طبیعی موهای شما نتیجه ی بهتری به همراه خواهد داشت. اگر مژه های شما کم و نازک شده اند استفاده از ریمل نیز می تواند تاثیر بسیار خوبی در پنهان کردن این موضوع و حفظ زیبایی چشم ها داشته باشد. استفاده از مژه های مصنوعی که با قیمت های اندک و مدل های مختلف در بازار موجود می باشند نیز یکی دیگر از راه های پنهان کردن ریزش مژه ها می باشد. تکنیک های آرایشی نیز می توانند باعث شوند که توجه دیگران به نقاط دیگری از صورت شما معطوف شده و متوجه ریزش مژه های شما نشوند. برای مثال استفاده از رژلب های پررنگ با رنگ های روشن باعث خواهد شد افرادی که شما را می بینند توجه زیادی به مژه های شما نکنند. همچنین استفاده از جواهرات بزرگ و براق مانند گردنبد نیز می تواند همین تاثیر را داشته باشد. بخش سوم : درمان دلیل ایجاد کننده ی ریزش مژه ها از آنجا که یکی از دلایل اصلی ریزش مژه ها آلوده شدن صورت به باکتری ها می باشد ، اولین و مهم ترین روش برای درمان ریزش مژه شستن و تمیز نگاه داشتن صورت می باشد. برخی از افراد دچار بیماری روانی به نام&nbsp;تریکوتیلومانیا&nbsp;هستند که این بیماری باعث می شود موهای سر یا مژه های خود را انقدر بکشند تا کنده شوند. برای این افراد مراجعه به پزشک متخصص و درمان بیماری مهم ترین کار برای جلوگیری از ریزش مژه ها می باشد. گاها دلیل ریزش موهای سر و یا مژه ها میتواند مشکلات هورمونی از جمله مشکلات تیروئید مانند&nbsp;کم کاری&nbsp;یا&nbsp;پرکاری&nbsp;باشد. اگر جوان هستید و دچار مشکلات هورمونی شده اید شرایط شما حادتر است و نیاز به درمان فوری دارید ، اما اگر بالای ۴۰ یا ۵۰ سال دارید زیاد جای نگرانی نیست چراکه مشکلات هورمونی شما با مصرف داروها ساده برطرف خواهند شد. به یاد داشته باشید اگر ریزش مو را فقط در محل مژه های خود تجربه کرده اید به احتمال زیاد دلیل آن باکتری ها می باشند و همان تمیز نگاه داشتن صورت بهترین روش برای درمان آن است. اما اگر علاوه بر مژه ها در نقاط دیگری از بدن به خصوص در اطراف سر خود نیز دچار ریزش مو هستید ممکن است مبتلا به بیماری به نام alopecia شده باشید و بهتر است سریعا به پزشک متخصص برای درمان آن مراجعه کنید. ریزش مژه ها را اگر تکرار شونده و ادامه دار هستند جدی بگیرید چرا که ممکن است نشانه ی یک بیماری حاد باشند. در این صورت بهتر است حتما به پزشک مراجعه کرده و دلیل ریزش مژه ها را پیدا کنید . منبع : پزشک من | نبض ما | نمناک&nbsp;|‌ ایسنا " ,"datePublished":"2017-12-08T13:44:52+03:30","dateModified":"2020-03-14T11:10:59+03:30","mainEntityOfPage":"Article", "publisher" : [{"@context" : "https://schema.org", "@type" : "Organization", "name" : "jameesalamat.com - جامعه سلامت", "url":"jameesalamat.com", "logo": { "@type": "ImageObject", "url": "jameesalamat.com/themes/custom/winter/logo.png", "width": "300px", "height": "83px" }}] }