از سیاه‌ دانه به‌عنوان درمانی سنتی برای برخی بیماری‌ها استفاده می‌شود. برخی ترکیبات شیمیایی موجود در سیاه دانه در بدن خاصیت آنتی اکسیدانی دارند. سیاه دانه می‌تواند درمانی گیاهی و جایگزین برای برخی بیماری‌ها محسوب شود

فهرست مطالب

در صورتیکه به بخشی از محتوا نیاز یا علاقه دارید بر روی عنوان مربوطه در فهرست زیر کلیک نمایید تا به همان بخش منتقل شودید.

سیاه دانه طعمی تلخ دارد و به عنوان ادویه در مواد غذایی به خصوص ترشیجات استفاده می شود. این دانه بومی جنوب غربی آسیاست و از قدیم به عنوان ضد انگل، ضد باکتری و مسهل استفاده می کردند. مصرف سیاه دانه برای زنان شیرده مفید است زیرا باعث افزایش ترشح شیر می شود. نام های دیگر سیاه دانه، سیاه تخمه، سرنیچ سیاه، سنوخ سیاه، کمون اسود، شونیز، شونوز و کمون هندی است.

ترکیبات سیاه دانه 

خواص بی شمار سیاه دانه از نظر طب سنتی و اسلامی

روغن اصلی ترین ترکیب است که 40 درصد وزن آن را تشکیل می دهد و مواد معطر, فرار, ویتامین E , A و D و هورمونهای جنسی را نیز دارا می باشد. 

خواص سیاه دانه در طب اسلامی

خواص بی شمار سیاه دانه از نظر طب سنتی و اسلامی

  • مصرف سیاه دانه در طب اسلامی تاکید شده است و امامان و پیامبر اکرم (ص) از خواص آن برای درمان دردها نام برده اند.
  • پیامبر اکرم صلی الله علیه و سلم فرمود: هیچ بیماری نیست مگر شفای آن در سیاه دانه است جز مرگ.
  • امام رضا علیه السلام درباره خواص اعجاب انگیز سیاه دانه می فرماید: در سیاه دانه برکت است. در چهل چیز خداوند برکت قرار داده از حبوبات و جمادات هم سیاه دانه را بر گزیده است.

خواص درمانی سیاه دانه 

خواص بی شمار سیاه دانه از نظر طب سنتی و اسلامی

1. درمان سرگیجه و درد گوش 

یک قاشق مرباخوری عسل را با چند قطره روغن سیاه دانه مخلوط کرده و هر صبح ناشتا، میل کنید. این کار را حداقل تا 11 روز ادامه دهید.

2. درمان اسهال

یک قاشق غذاخوری سیاه دانه ی آسیاب شده را با نصف استکان عصاره ی تره تیزک (شاهی) مخلوط کرده و پس از صرف غذا در سه وعده میل نمایید.

3. درمان دیابت نوع 2

مصرف تنها 2گرم سیاه دانه در روز میزان قند خون و هموگلوبین را کاهش می دهد. همچنین قادر است عملکرد سلول بتا را افزایش داده، در حالی که مقاومت به انسولین را کم می کند.

حتما بخوانید: دیابت در یک نگاه

4. درمان فشار خون بالا

افراد مبتلا به این مشکل می توانند تنها طی مدت دو ماه درمان شوند. کافی است دوبار در روز 100 و 200 میلی گرم عصاره سیاه دانه را مصرف کنند.

5. درمان آسم

آزمایشات انجام شده بر روی تعداد زیادی حیوانات مبتلا به آسم به وضوح نشان می دهد که اثرات سیاه دانه (همراه با آویشن) نتایج بسیار چشمگیری را نسبت به داروهای معمولی دارد. بنابر دیگر آزمایشات نوشیدن آب جوش به همراه عصاره سیاه دانه اثرات بسیار مطلوبی را برای افراد مبتلا به آسم دارد.

6. درمان سرطان روده بزرگ

این سرطان رشد یافته را می توان با استفاده از عصاره سیاه دانه به راحتی متوقف کرده و از مصرف داروهای شیمیایی مضر در امان ماند. تحقیقات دامی نشان می دهد که روغن سیاه دانه بدون داشتن عوارض جانبی، اثرات عجیبی را بر روی موشهای سرطانی داشته است.

7. درمان ریزش مو

برای جلوگیری از ریزش موها و رویاندن موهای ریخته شده، پودر سیاه دانه و حنا را در روغن سوسن مخلوط کرده و بر سر ضماد کنید.

8. درمان ناراحتی های کبدی 

مقداری از پودر سیاه دانه را با گیاه صبر زرد ( آلوئه ورا ) و عسل مخلوط کرده و هر صبح ناشتا، به مدت هفت روز یک قاشق مرباخوری از آن را میل کنید.

همچنین می توانید روغن سیاه دانه را که در حال جوش است، با غنچه ی برگ های بید (برگ های کوچک ) مخلوط کرده و پیش از خواب یک قاشق مرباخوری از آن را به مدت یک هفته میل کنید

9.درمان سردرد و میگرن 

نصف قاشق سیاه دانه آسیاب شده را با نصف قاشق انیسون (دانه هایی شبیه رازیانه دارد) و سه تکه میخک کوبیده شده، مخلوط کنید و با یک لیوان شیر بجوشانید (بهتر است کمی عسل خالص نیز اضافه کنید). یک فنجان از این معجون دارویی را می توانید در هنگام شروع سردرد و میگرن بنوشید. با روغن سیاه دانه، گیجگاه و شقیقه خود را چرب کنید تا از سردرد خلاص شوید.

10. درمان ناراحتی های کلیوی 

یک استکان سیاه دانه را در یک لیتر آب بجوشانید و با عسل شیرین کنید و به مدت یک هفته، صبح ناشتا آن را میل نمایید. همچنین می توانید یک قاشق غذاخوری سیاه دانه آسیاب شده را با نصف لیوان روغن زیتون مخلوط کرده و به صورت ضماد (یعنی مانند پماد روی یک تکه پارچه تمیز) در آن قسمت از کلیه که احساس درد می کنید بگذارید.

این عمل را روزانه یک بار و به مدت پنج روز ادامه دهید. هر روز مقداری جعفری را در یک لیوان آب بجوشانید و هفت قطره روغن سیاه دانه را به آن افزوده و صبح و شب یک فنجان میل کنید. این کار را به مدت پنج روز ادامه دهید.

11. درمان بی اختیاری ادرار

پوسته تخم مرغ را پس از شستن کامل، با حرارت مقداری تفت دهید و با مقداری سیاه دانه مخلوط کرده و بکوبید تا کاملا نرم شود. یک قاشق چایخوری از این مخلوط را در یک لیوان شیر ریخته و آن را به هم بزنید و صبح و شب، به مدت یک هفته میل کنید.

12. درمان دل پیچه و درد های روده ای

به مقدار مساوی زیره و نعنا و انیسون را بجوشانید و هفت قطره روغن سیاه دانه به آن اضافه کنید. سپس با عسل خالص آن را شیرین کرده و در موقع دل پیچه و دل درد آن را بنوشید.

13. درمان درد رحم

برای درمان درد رحم و زایمان، پودر سیاه دانه را با عسل و روغن مخلوط نموده، میل کنید.

14. درمان جوش های چرکی

اگر از دست جوش های التهابی و ترشحات چرکی آن رنج می برید، می توانید با استفاده از خمیر سیاه دانه برای درمان این جوش ها که غالبا بعد از بلوغ در نوجوانان به وجود می آید و در برخی موارد تا جوانی افراد ادامه پیدا می کند، اقدام کنید.

طرز تهیه: 2 قاشق پودر سیاه دانه را با مقداری سرکه ترکیب کرده و آن را روی صورت خود ماسک کنید. این ترکیب کمک می کند جوش های التهابی و چرکی به مرور خشک و برطرف شوند.

15. درمان تب

اگر مقداری سیاه دانه را بکوبید و با کمی سکنجبین میل نمایید، تب را برطرف می کند.

خواص ترکیب سیاه دانه و عسل از نظر طب سنتی

خواص بی شمار سیاه دانه از نظر طب سنتی و اسلامی

1. تقویت سیستم ایمنی بدن 

2. درمان سرماخوردگی های مداوم

3. درمان تب های بلغمی و سوداوی 

4. برای مردان مبتلا به پروستات مفید است. همچنین عفونت های ادراری را درمان می کند.

5. برای درمان سردردهایی مرتبط با مزاج سرد 

 6. درمان جوش های بلغمی

توجه: جوش های بلغمی بدون التهاب، زیرپوستی و سفت هستند و استفاده از این ترکیب برای جوش های قرمز و پرالتهاب نتیجه عکس خواهد داد و وضع پوستتان بدتر خواهد شد.

 7. برطرف کننده انگل های روده 

 8. درمان نفخ معده و دل درد های ناشی از آن 

 9. پیشگیری و درمان زخم معده 

 10. بهبود بیماری های پوستی پیسی و لک 

 11. برطرف کننده سنگ های کلیه و مثانه 

 12. افزایش توان و مقاومت مادران هنگام زایمان 

توجه: حتما با مشورت پزشک زنان و یا متخصص طب سنتی از این معجون استفاده کنید.

 13. افزایش شیر مادران 

 14. جلوگیری از ابتلا به بیماری های مزمن و سرطان (چون اثر معجون سیاه دانه به مدت طولانی در بدن باقی می ماند)

 15. کاهش عوارض داروهای شیمی درمانی بر کلیه ها 

 16. باعث از بین رفتن افسردگی 

 17. مصرف یک قاشق مرباخوری از ترکیب روغن سیاه دانه و عسل خالص به نسبت مساوی باعث درمان اضطراب و تپش های قلب و تنظیم ضربان قلب می شود.

 18. درمان حساسیت و آسم (سیاه دانه دارای ماده ای هست که در بدن تولید آنتی هیستامین می کند)

 19. افزایش دهنده طبیعی میل جنسی

 20. افزایش تعداد اسپرم و درمان ناباروری حاصل از کمبود تعداد اسپرم 

خواص روغن سیاه دانه

خواص بی شمار سیاه دانه از نظر طب سنتی و اسلامی

مصرف روغن سیاه دانه در برنامه غذایی در کاهش قند خون، تعادل فشارخون، بهبود آرتروز و التهاب لثه مۆثر است و کلیه و مجاری ادرار را تصفیه می کند.

 تسکین روماتیسم با روغن سیاه دانه

خواص بی شمار سیاه دانه از نظر طب سنتی و اسلامی

یک فنجان روغن سیاه دانه را گرم کنید. سپس قبل از خواب آن را در محل درد بمالید و خوب ماساژ دهید. بعد محل مورد نظر را با یک تکه پارچه پشمی باندپیچی نموده و استراحت کنید.

سیاه دانه برای زیبایی پوست

خواص بی شمار سیاه دانه از نظر طب سنتی و اسلامی

مالیدن جوهر سیاه دانه بر صورت باعث جوان شدن پوست صورت می شود. در برخی متون طب سنتی به این نکته اشاره شده که استفاده موضعی از تخم سیاه دانه و روغن کنجد برای درمان جوش های زیرپوستی بسیار موثر است. این درمان گران برای تهیه این ترکیب به بیماران شان توصیه می کنند:

روغن کنجد و پودر سیاه دانه را با یکدیگر ترکیب کرده و آن را روی پوست صورت ماسک کنند. استفاده از این ترکیب به مدت 2 هفته به بهبود جوش های زیرپوستی منجر می شود، اما هنگام استفاده از این ترکیب باید مراقب بود که بیش از 

اندازه از این روغن روی پوست استفاده نکنید چرا که استفاده بیش از اندازه از انواع روغن ها موجب بسته شدن منافذ پوستی می شود. برای استفاده از این ترکیب باید سرانگشتان تان را اندکی به این روغن آغشته کنید و روی پوست تان ماساژ دهید.

از دیگر خواص معجزه آسای سیاه دانه می توان به این موارد نیز اشاره کرد:

ترک اعتیاد

سیاه دانه قادر بوده 35 فرد معتاد را که به طور طولانی مدت اسیر دام مواد مخدر بوده اند، نجات دهد.

تقویت قوای جنسی

مالیدن جوهر سیاه دانه بر کمر سبب تمدد اعصاب شده و قدرت جنسی را افزایش می دهد.

سلامت دندان و لثه

این گیاه شفابخش باعث حفظ سلامت دهان و دندان شده و درد را تسکین می دهد. برای کاهش درد دندان، مقداری روغن سیاه دانه را به مدت 20 ثانیه روی لثه خود بمالید.

روغن سیاه دانه برای درمان دهان خشک نیز موثر است. برای درمان خشکی دهان، 1 تا 2 قاشق چایخوری روغن سیاه دانه را به مدت 30 ثانیه در دهان خود نگه داشته به گونه ای که روغن به قسمت های مختلف دهان برسد. سپس آن را از دهان بیرون بریزید.

جلوگیری از آسیب های رادیواکتیو

طبق مطالعات انجام شده، مصرف روغن سیاه دانه در بیمارانی که در معرض تابش اشعه رادیواکتیو قرار گرفته اند، تاثیر مثبت داشته و سیستم ایمنی بدن در این بیماران بهبود یافته است.

پیشگیری و درمان مسمومیت ناشی از سرب

سرب از سمی ترین مواد موجود در جهان می باشد و مقدار بالای آن در بدن، ممکن است باعث ایجاد تداخل در فرایندهای بدن شده و به قلب، روده، کلیه ها، سیستم عصبی، استخوان و باروری آسیب برساند. مصرف روغن سیاه دانه در افرادی که در معرض مسمومیت های سربی قرار داشته اند مفید بوده و آسیب های مغزی را معکوس می کند.

تنظیم دوره قاعدگی زنان

روغن سیاه دانه در کنترل و درمان انواع اختلالات متابولیک و تنظیم دوره قاعدگی زنان تاثیر مثبت داشته و ناراحتی های مربوط به رحم و ضعف جنسی را بهبود می بخشد.

عوارض سیاه دانه

خواص بی شمار سیاه دانه از نظر طب سنتی و اسلامی

روغن و پودر سیاه دانه اگر به مقدار کم و معمول و در کوتاه مدت استفاده شود معمولا برای اکثر مردم هیچ عوارضی ندارد.

  • مصرف خوراکی سیاه دانه، ممکن است باعث بروز ناراحتی معده، تهوع و یبوست شود.
  • از عوارض احتمالی سیاه دانه افزایش تشنج است.
  • توصیه می شود در دوران بارداری و شیردهی از مصرف سیاه دانه خودداری شود. سیاه دانه ممکن است باعث کند شدن یا جلوگیری از تشکیل یا کامل شدن جنین شود.
  • مصرف سیاه دانه ممکن است باعث کاهش میزان لخته شدن خون و افزایش خطر خونریزی شود. بنابراین توصیه می شود حداقل دو هفته قبل از عمل جراحی از مصرف سیاه دانه خودداری کنید.

سخن آخر

مطالب فوق صرفا جهت آگاهی بوده است و استفاده از سیاه دانه در درمان بیماری های فوق الذکر بدون اطلاع کافی ممکن است باعث ایجاد عارضه گردد. برای آگاهی از چگونگی استفاده از سیاه دانه حتما به پزشک متخصص در طب سنتی مراجعه نمایید.

منبع: پایش, پرشین استار

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.
The comment language code.

Filtered HTML

  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
امتیاز
{"ratingValue":5,"reviewCount":1}
جمع امتیاز ها
5
تعداد امتیاز ها
1

افزودن دیدگاه جدید

Filtered HTML

  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
Schemas
{ "@context" : "https://schema.org", "@type" : "Article", "name" : "خواص بی شمار سیاه دانه از نظر طب سنتی و اسلامی","headline" : "خواص بی شمار سیاه دانه از نظر طب سنتی و اسلامی", "url" : "https://jameesalamat.com/node/316","id" : "https://jameesalamat.com/node/316","image":[ "http://jameesalamat.com/sites/default/files/field/image/%D8%AE%D9%88%D8%A7%D8%B5%20%D8%B3%DB%8C%D8%A7%D9%87%20%D8%AF%D8%A7%D9%86%D9%87.jpg"], "author":"Jameesalamat.com - جامعه سلامت","description":" از سیاه‌ دانه به‌عنوان درمانی سنتی برای برخی بیماری‌ها استفاده می‌شود. برخی ترکیبات شیمیایی موجود در سیاه دانه در بدن خاصیت آنتی اکسیدانی دارند. سیاه دانه می‌تواند درمانی گیاهی و جایگزین برای برخی بیماری‌ها محسوب شود" , "articleBody" : " فهرست مطالب در صورتیکه به بخشی از محتوا نیاز یا علاقه دارید بر روی عنوان مربوطه در فهرست زیر کلیک نمایید تا به همان بخش منتقل شودید. ترکیبات سیاه دانه خواص سیاه دانه در طب اسلامی خواص ترکیب سیاه دانه و عسل از نظر طب سنتی خواص روغن سیاه دانه &nbsp;تسکین روماتیسم با روغن سیاه دانه سیاه دانه برای زیبایی پوست عوارض سیاه دانه سیاه دانه&nbsp;طعمی تلخ دارد و به عنوان ادویه در مواد غذایی به خصوص ترشیجات استفاده می شود. این دانه بومی جنوب غربی آسیاست و از قدیم به عنوان ضد انگل، ضد باکتری و مسهل استفاده می کردند. مصرف سیاه دانه برای زنان شیرده مفید است زیرا باعث افزایش ترشح شیر می شود. نام های دیگر سیاه دانه، سیاه تخمه، سرنیچ سیاه، سنوخ سیاه، کمون اسود، شونیز، شونوز و کمون هندی است. ترکیبات سیاه دانه&nbsp; روغن اصلی ترین ترکیب است که 40 درصد&nbsp;وزن آن را تشکیل می دهد و مواد معطر, فرار, ویتامین E ,&nbsp;A و D&nbsp;و هورمونهای جنسی را نیز دارا می باشد.&nbsp; خواص سیاه دانه در طب اسلامی مصرف سیاه دانه در طب اسلامی تاکید شده است و امامان و پیامبر اکرم (ص) از خواص آن برای درمان دردها نام برده اند. پیامبر اکرم صلی الله علیه و سلم فرمود:&nbsp;هیچ بیماری نیست مگر شفای آن در سیاه دانه است جز مرگ. امام رضا علیه السلام درباره خواص اعجاب انگیز سیاه دانه می فرماید: در سیاه دانه برکت است. در چهل چیز خداوند برکت قرار داده از حبوبات و جمادات هم سیاه دانه را بر گزیده است. خواص درمانی سیاه دانه&nbsp; 1. درمان سرگیجه و درد گوش&nbsp; یک قاشق مرباخوری عسل را با چند قطره روغن سیاه دانه مخلوط کرده و هر صبح ناشتا، میل کنید. این کار را حداقل تا 11 روز ادامه دهید. 2. درمان اسهال یک قاشق غذاخوری سیاه دانه ی آسیاب شده را با نصف استکان عصاره ی تره تیزک (شاهی) مخلوط کرده و پس از صرف غذا در سه وعده میل نمایید. حتما بخوانید:&nbsp;درمان فوری و خانگی اسهال و دلایل بروز این مورد در کودکان و بزرگسالان 3. درمان دیابت نوع 2 مصرف تنها 2گرم سیاه دانه در روز میزان قند خون و هموگلوبین&nbsp;را کاهش می دهد. همچنین قادر است عملکرد سلول بتا را افزایش داده، در حالی که مقاومت به انسولین را کم می کند. حتما بخوانید:&nbsp;دیابت در یک نگاه 4. درمان فشار خون بالا افراد مبتلا به این مشکل می توانند تنها طی مدت دو ماه درمان شوند. کافی است دوبار در روز 100 و 200 میلی گرم عصاره سیاه دانه را مصرف کنند. 5. درمان آسم آزمایشات انجام شده بر روی تعداد زیادی حیوانات مبتلا به آسم به وضوح نشان می دهد که اثرات سیاه دانه (همراه با آویشن) نتایج بسیار چشمگیری را نسبت به داروهای معمولی دارد. بنابر دیگر آزمایشات نوشیدن آب جوش به همراه عصاره سیاه دانه اثرات بسیار مطلوبی را برای افراد مبتلا به آسم&nbsp;دارد. 6. درمان سرطان روده بزرگ این سرطان رشد یافته را می توان با استفاده از عصاره سیاه دانه به راحتی متوقف کرده و از مصرف داروهای شیمیایی مضر در امان ماند. تحقیقات دامی نشان می دهد که روغن سیاه دانه بدون داشتن عوارض جانبی، اثرات عجیبی را بر روی موشهای سرطانی داشته است. 7. درمان ریزش مو برای جلوگیری از ریزش موها و رویاندن موهای ریخته شده، پودر سیاه دانه و حنا را در روغن سوسن مخلوط کرده و بر سر ضماد کنید. 8. درمان ناراحتی های کبدی&nbsp; مقداری از پودر سیاه دانه را با گیاه صبر زرد ( آلوئه ورا ) و عسل مخلوط کرده و هر صبح ناشتا، به مدت هفت روز یک قاشق مرباخوری از آن را میل کنید. حتما بخوانید:&nbsp;خواص خاکشیر | درمان کبد چرب با خاکشیر همچنین می توانید روغن سیاه دانه را که در حال جوش است، با غنچه ی برگ های بید (برگ های کوچک ) مخلوط کرده و پیش از خواب یک قاشق مرباخوری از آن را به مدت یک هفته میل کنید 9.درمان سردرد و میگرن&nbsp; نصف قاشق سیاه دانه آسیاب شده را با نصف قاشق انیسون (دانه هایی شبیه رازیانه دارد) و سه تکه میخک کوبیده شده، مخلوط کنید و با یک لیوان شیر بجوشانید (بهتر است کمی عسل خالص نیز اضافه کنید). یک فنجان از این معجون دارویی را می توانید در هنگام شروع سردرد و میگرن بنوشید. با روغن سیاه دانه، گیجگاه و شقیقه خود را چرب کنید تا از سردرد خلاص شوید. حتما بخوانید:&nbsp;سردرد میگرنی چیست و چطور درمان می شود؟ 10. درمان ناراحتی های کلیوی&nbsp; یک استکان سیاه دانه را در یک لیتر آب بجوشانید و با عسل شیرین کنید و به مدت یک هفته، صبح ناشتا آن را میل نمایید. همچنین می توانید یک قاشق غذاخوری سیاه دانه آسیاب شده را با نصف لیوان روغن زیتون مخلوط کرده و به صورت ضماد (یعنی مانند پماد روی یک تکه پارچه تمیز) در آن قسمت از کلیه که احساس درد می کنید بگذارید. این عمل را روزانه یک بار و به مدت پنج روز ادامه دهید. هر روز مقداری جعفری را در یک لیوان آب بجوشانید و هفت قطره روغن سیاه دانه را به آن افزوده و صبح و شب یک فنجان میل کنید. این کار را به مدت پنج روز ادامه دهید. 11. درمان بی اختیاری ادرار پوسته تخم مرغ را پس از شستن کامل، با حرارت مقداری تفت دهید و با مقداری سیاه دانه مخلوط کرده و بکوبید تا کاملا نرم شود. یک قاشق چایخوری از این مخلوط را در یک لیوان شیر ریخته و آن را به هم بزنید و صبح و شب، به مدت یک هفته میل کنید. حتما بخوانید:&nbsp;درمان شب ادرای کودکان | 11 مورد از دلایل شب ادراری کودکان و راه های درمان 12. درمان دل پیچه و درد های روده ای به مقدار مساوی زیره و نعنا و انیسون را بجوشانید و هفت قطره روغن سیاه دانه به آن اضافه کنید. سپس با عسل خالص آن را شیرین کرده و در موقع دل پیچه و دل درد آن را بنوشید. حتما بخوانید:&nbsp;درمان خانگی دل پیچه در کوتاهترین زمان 13. درمان درد رحم برای درمان درد رحم و زایمان، پودر سیاه دانه را با عسل و روغن مخلوط نموده، میل کنید. 14. درمان جوش های چرکی اگر&nbsp;از دست جوش های التهابی و ترشحات چرکی آن رنج می برید، می توانید با استفاده از خمیر سیاه دانه برای درمان این جوش ها که غالبا بعد از بلوغ در نوجوانان به وجود می آید و در برخی موارد تا جوانی افراد ادامه پیدا می کند، اقدام کنید. طرز تهیه:&nbsp;2 قاشق پودر سیاه دانه را با مقداری سرکه ترکیب کرده و آن را روی صورت خود ماسک کنید. این ترکیب کمک می کند جوش های التهابی و چرکی به مرور خشک و برطرف شوند. 15. درمان تب اگر مقداری سیاه دانه را بکوبید و با کمی سکنجبین میل نمایید، تب را برطرف می کند. خواص ترکیب سیاه دانه و عسل از نظر طب سنتی حتما بخوانید:&nbsp;خواص عسل برای پوست | 34 ماسک طبیعی با ترکیب عسل 1. تقویت سیستم ایمنی بدن&nbsp; 2. درمان سرماخوردگی های مداوم 3. درمان تب های بلغمی و سوداوی&nbsp; 4. برای مردان مبتلا به پروستات مفید است. همچنین عفونت های ادراری را درمان می کند. حتما بخوانید:&nbsp;سرطان پروستات | 12 عامل ایجاد سرطان پروستات و راه های پیشگیری و درمان آن 5. برای درمان سردردهایی&nbsp;مرتبط با مزاج سرد&nbsp; &nbsp;6. درمان جوش های بلغمی توجه: جوش های بلغمی بدون التهاب، زیرپوستی و سفت هستند و استفاده از این ترکیب برای جوش های قرمز و پرالتهاب نتیجه عکس خواهد داد و وضع پوستتان بدتر خواهد شد. &nbsp;7. برطرف کننده انگل های روده&nbsp; &nbsp;8. درمان نفخ معده و دل درد های ناشی از آن&nbsp; &nbsp;9.&nbsp;پیشگیری و درمان زخم معده&nbsp; &nbsp;10. بهبود بیماری های پوستی پیسی و لک&nbsp; &nbsp;11. برطرف کننده سنگ های کلیه و مثانه&nbsp; &nbsp;12. افزایش توان و مقاومت مادران هنگام زایمان&nbsp; توجه:&nbsp;حتما با مشورت پزشک زنان و یا متخصص طب سنتی از این معجون استفاده کنید. &nbsp;13. افزایش شیر مادران&nbsp; &nbsp;14. جلوگیری&nbsp;از ابتلا به بیماری های مزمن و سرطان (چون اثر معجون سیاه دانه به مدت طولانی در بدن باقی می ماند) &nbsp;15. کاهش عوارض داروهای شیمی درمانی بر کلیه ها&nbsp; &nbsp;16. باعث از بین رفتن افسردگی&nbsp; حتما بخوانید:&nbsp;افسردگی چیست و راه درمان | افسردگی راز مشترک ما &nbsp;17. مصرف یک قاشق مرباخوری از ترکیب روغن سیاه دانه و عسل خالص به نسبت مساوی باعث درمان اضطراب و تپش های قلب و تنظیم ضربان قلب می شود. &nbsp;18.&nbsp;درمان حساسیت و آسم (سیاه دانه دارای ماده ای هست که در بدن تولید آنتی هیستامین می کند) حتما بخوانید:&nbsp;حساسیت فصلی | 12 روش درمان حساسیت فصلی در منزل &nbsp;19. افزایش دهنده طبیعی میل جنسی &nbsp;20. افزایش تعداد اسپرم و درمان ناباروری حاصل از کمبود تعداد اسپرم&nbsp; خواص روغن سیاه دانه مصرف روغن سیاه دانه در برنامه غذایی در کاهش قند خون، تعادل فشارخون، بهبود آرتروز و التهاب لثه مۆثر است و کلیه و مجاری ادرار را تصفیه می کند. &nbsp;تسکین روماتیسم با روغن سیاه دانه یک فنجان روغن سیاه دانه را گرم کنید. سپس قبل از خواب آن را در محل درد بمالید و خوب ماساژ دهید. بعد محل مورد نظر را با یک تکه پارچه پشمی باندپیچی نموده و استراحت کنید. سیاه دانه برای زیبایی پوست مالیدن جوهر سیاه دانه بر صورت باعث جوان شدن پوست صورت می شود. در برخی متون طب سنتی به این نکته اشاره شده که استفاده موضعی از تخم سیاه دانه و روغن کنجد برای درمان جوش های زیرپوستی بسیار موثر است. این درمان گران برای تهیه این ترکیب به بیماران شان توصیه می کنند: روغن کنجد و پودر سیاه دانه را با یکدیگر ترکیب کرده و آن را روی پوست صورت ماسک کنند. استفاده از این ترکیب به مدت 2 هفته به بهبود جوش های زیرپوستی منجر می شود، اما هنگام استفاده از این ترکیب باید مراقب بود که بیش از&nbsp; اندازه از این روغن روی پوست استفاده نکنید چرا که استفاده بیش از اندازه از انواع روغن ها موجب بسته شدن منافذ پوستی می شود. برای استفاده از این ترکیب باید سرانگشتان تان را اندکی به این روغن آغشته کنید و روی پوست تان ماساژ دهید. از دیگر خواص معجزه آسای سیاه دانه می توان به این موارد نیز اشاره کرد: ترک اعتیاد سیاه دانه قادر بوده 35 فرد معتاد را که به طور طولانی مدت اسیر دام مواد مخدر بوده اند، نجات دهد. تقویت قوای جنسی مالیدن جوهر سیاه دانه بر کمر سبب تمدد اعصاب شده و قدرت جنسی را افزایش می دهد. سلامت دندان و لثه این گیاه شفابخش باعث حفظ سلامت دهان و دندان شده و درد را تسکین می دهد. برای کاهش درد دندان، مقداری روغن سیاه دانه را به مدت 20 ثانیه روی لثه خود بمالید. روغن سیاه دانه برای درمان دهان خشک نیز موثر است. برای درمان خشکی دهان، 1 تا 2 قاشق چایخوری روغن سیاه دانه را به مدت 30 ثانیه در دهان خود نگه داشته به گونه ای که روغن به قسمت های مختلف دهان برسد. سپس آن را از دهان بیرون بریزید. جلوگیری از آسیب های رادیواکتیو طبق مطالعات انجام شده، مصرف روغن سیاه دانه در بیمارانی که در معرض تابش اشعه رادیواکتیو قرار گرفته اند، تاثیر مثبت داشته و سیستم ایمنی بدن در این بیماران بهبود یافته است. پیشگیری و درمان مسمومیت ناشی از سرب سرب از سمی ترین مواد موجود در جهان می باشد و مقدار بالای آن در بدن، ممکن است باعث ایجاد تداخل در فرایندهای بدن شده و به قلب، روده، کلیه ها، سیستم عصبی، استخوان و باروری آسیب برساند. مصرف روغن سیاه دانه در افرادی که در معرض مسمومیت های سربی قرار داشته اند مفید بوده و آسیب های مغزی را معکوس می کند. تنظیم دوره قاعدگی زنان روغن سیاه دانه در کنترل و درمان انواع اختلالات متابولیک و تنظیم دوره قاعدگی زنان تاثیر مثبت داشته و ناراحتی های مربوط به رحم و ضعف جنسی را بهبود می بخشد. عوارض&nbsp;سیاه دانه روغن و پودر سیاه دانه اگر به مقدار کم و معمول و در کوتاه مدت استفاده شود معمولا برای اکثر مردم هیچ عوارضی ندارد. مصرف خوراکی سیاه دانه، ممکن است باعث بروز ناراحتی معده، تهوع و یبوست شود. از عوارض احتمالی سیاه دانه افزایش تشنج است. توصیه می شود در دوران بارداری و شیردهی از مصرف سیاه دانه خودداری شود. سیاه دانه ممکن است باعث کند شدن یا جلوگیری از تشکیل یا کامل شدن جنین شود. مصرف سیاه دانه ممکن است باعث کاهش میزان لخته شدن خون و افزایش خطر خونریزی شود. بنابراین توصیه می شود حداقل دو هفته قبل از عمل جراحی از مصرف سیاه دانه خودداری کنید. سخن آخر مطالب فوق صرفا جهت آگاهی بوده است و استفاده از سیاه دانه در درمان بیماری های فوق الذکر بدون اطلاع کافی ممکن است باعث ایجاد عارضه گردد. برای آگاهی از چگونگی استفاده از سیاه دانه حتما به پزشک متخصص در طب سنتی مراجعه نمایید. منبع: پایش, پرشین استار " ,"datePublished":"2019-06-20T19:17:20+04:30","dateModified":"2020-03-14T11:05:38+03:30","mainEntityOfPage":"Article", "publisher" : [{"@context" : "https://schema.org", "@type" : "Organization", "name" : "jameesalamat.com - جامعه سلامت", "url":"jameesalamat.com", "logo": { "@type": "ImageObject", "url": "jameesalamat.com/themes/custom/winter/logo.png", "width": "300px", "height": "83px" }}] }