از خواص آلوورا در طب سنتی هند برای یبوست، بیماری‌ های پوستی، مشکلات گوارشی، عفونت‌ ها و به عنوان درمان طبیعی برای کولیک استفاده می‌ شود، در طب چینی، اغلب در درمان بیماری‌ های قارچی توصیه می‌ شود، و در دنیای غرب، استفاده گسترده‌ ای از خواص آلوورا در صنایع آرایشی، دارویی و مواد غذایی می‌ باشد، در واقع، تولید عصاره‌ های آلوورا یکی از بزرگترین صنایع گیاهی در جهان است.

فهرست مطالب

در صورتیکه به بخشی از محتوا نیاز یا علاقه دارید بر روی عنوان مربوطه در فهرست زیر کلیک نمایید تا به همان بخش منتقل شودید.

از گیاه آلوورا دو ماده درمانی تولید می‌شود:

  1. ژل آلوورا برگرفته از سلول‌ های برگ آلوورا
  2. شیره آلوورا برگرفته از سلول‌ های زیر پوست برگ آلوورا

اکثر مردم از ژل آلوورا برای درمان بیماری‌ های پوستی استفاده می‌ کنند، از جمله سوختگی، آفتاب سوختگی، یخ زدگی، پسوریازیس و زخم دهان یا تبخال، اما استفاده‌ های دیگری نیز از آن وجود دارد، ژل برای درمان استئوآرتریت، بیماری روده، تب، خارش و التهاب استفاده می‌ شود، همچنین از آن به عنوان یک درمان طبیعی برای زخم معده، دیابت و از شیره آلوورا برای درمان طبیعی افسردگی، یبوست، آسم و دیابت استفاده می‌ شود.

مزایای آلوورا​

خواص آلوورا | با مزایای بی نظیر این گیاه فوق العاده آشنا شوید

۱. برطرف کننده خارش و خشکی پوست

طبق مطالعات انجام شده نقش این گیاه در درمان بیماری‌ های پوستی و بهبود زخم‌ ها بسیار مشهور است. اولین مطالعه بر روی این ماده در سال ۱۹۳۵ نشان داد که عصاره آلوورا باعث تسکین خارش پوست و بازسازی آن می‌ شود، همچنین آزمایشات نشان داده اند که آلوئهورا به طور موثری تبخال تناسلی، یخ زدگی، سوختگی را درمان می‌کند و می‌ توان آن را به عنوان یک ضد قارچ و ضد میکروب مورد استفاده قرار داد. علاوه بر این آلوورا می تواند خشکی های پوست که به دلیل میزان فشار خون بالا ایجاد می شود را درمان نماید، کمتر گیاهی موجود است که بتواند خشکی ها و زخم های ملتهب افراد دیابتی را در کمترین فرصت درمان نماید.

۲. درمان سوختگی 

ژل آلوورا اثر محافظتی در برابر آسیب تابش آفتاب به پوست دارد. تا جایی که در سال ۱۹۵۹ اداره غذا و داروی آمریکا استفاده از پماد آلوورا را به عنوان یک دارویی که احتیاجی به نسخه پزشکی ندارد برای بهبود سوختگی پوست تایید کرد. این ژل علاوه بر این که می تواند آفتاب سوختگی را درمان نماید می تواند از پوست شما در مقابل آلودگی هوا محافظت نماید.

۳. بهبود زخم و تبخال 

آلوورا دارای خواص ضد ویروسی و ضد التهابی است که باعث سرعت بخشیدن به بهبودی و کاهش درد ناشی از تبخال و یا هر گونه زخم در دهان می‌ شود، همچنین بلعیدن این ماده درمانی برای بدن مشکلی پدید نمی‌ آورد و به علت ویتامین‌ های موجود در آن می‌ تواند سبب محافظت از سیستم ایمنی بدن ما شود، علاوه بر این آلوورا می تواند بوی بد دهان را از بین ببرد کافیست از این گیاه با خواص فوق العاده ای که دارد به طور منظم استفاده نماید و اثرات مثبت آن را بر روی دهان و دندان های خود مشاهد نماید.

۴. مرطوب کننده مو و پوست سر

آلوورا یک راه درمان عالی طبیعی برای مو های خشک یا پوست سر است. این ماده خواص تغذیه ای دارد و ویتامین‌ ها و مواد معدنی موجود در آن مو های شما را قوی و سالم نگه می‌ دارد و خواص ضد باکتری و ضد قارچ آلوورا، به رفع شوره سر کمک می‌ کند. اگر احساس می کنید دچار ریزش مو هستید لازم است از آلوورا استفاده کنید تا به طور کامل مانع ریزش مو های تان شود علاوه بر این خانم های که به دلیل استفاده از رنگ های شیمیایی حالت طبیعی مو های خود را از دست داده اید لازم است مرتب از آلوورا استفاده نموده تا مانع خشکی و شکنندگی مو های تان شوید.

۵. درمان یبوست

تحقیقات نشان داده است که می‌ توان از شیره آلوورا به عنوان ملین استفاده کرد. آنتراكونون‌ ها كه در شیره این گیاه وجود دارند، مولکولی قدرتمند را ايجاد می‌ كنند كه باعث افزايش حجم آب روده و تحريك ترشح مخاط مي شود. همان طور که میدانید گیاهان سبز دارای مقادیر بالایی از فیبر هستند که می تواند برای برطرف سازی اختلالات گوارشی موثر واقع شوند.

۶. کمک به هضم غذا 

با توجه به خاصیت ضد التهابی و ملین بسیار سودمند آن، یکی دیگر از خواص آلوورا توانایی آن برای کمک به هضم است. نوشیدنی شربت این گیاه به تنظیم اسید معده کمک می‌ کند و سبب کاهش تشکیل مخمر‌ ها و همچنین باکتری‌ های گوارشی می‌ شود علاوه بر این خواص آلوورا برای تسکین و بهبود زخم معده مورد استفاده قرار می‌ گیرد، زیرا دارای عوامل ضد باکتری و خواص طبیعی است که می تواند سلامت معده را به آن باز گرداند .

۷. بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن

آنزیم‌ های موجود در این گیاه سیستم ایمنی بدن را تحریک می‌ کند و عفونت را می‌ کشد. روی یکی از اجزای مهم در آلوورا است که برای حفظ عملکرد سیستم ایمنی ضروری است. این ویژگی به ما در از بین بردن باکتری‌ ها کمک می‌ کند و سبب بهبود عملکرد غشاء سلولی می‌ شود، روی همچنین یک مولفه ساختاری کلیدی برای تعداد زیادی از گیرنده‌ های هورمون و پروتئین‌ ها است که به ایجاد خلق و خوی سالم و بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن کمک می‌ کند.

۸. فراهم کردن آنتی اکسیدان‌ها و کاهش التهاب

می‌ دانیم که التهاب ریشه بسیاری از بیماری‌ هاست. این گیاه مقدار قابل توجهی از ویتامین‌ ها و مواد معدنی را فراهم می‌ کند که به کاهش التهاب و مبارزه با آسیب‌ های رادیکال آزاد کمک می‌ کند، به عنوان مثال، ویتامین A نقش مهمی‌ در حفظ دیدگاه سالم، عملکرد عصبی و پوست سالم ایفا می‌ کند.

ویتامین C یکی دیگر از مولفه‌ های مهم این گیاه می‌ باشد که بدن را از بیماری‌ های قلبی عروقی و مشکلات بهداشتی قبل از زایمان، بیماری‌ های چشمی ‌و حتی از چروک شدن پوست حفظ می‌ کند،

مزایای ویتامین E عبارتند از آنتی اکسیدان قوی که باعث کاهش آسیب‌ های رادیکال آزاد و مبارزه با التهاب می‌ شود و به طور طبیعی باعث کاهش سرعت پیری در سلول‌ ها می‌ شود.

۹. درمان دیابت 

یکی از مهم ترین خواص این گیاه کاربردی درمان دیابت می باشد این موضوع باعث شده افراد دیابتی از این گیاه به میزان چشم گیری استفاده نماید. بعضی از شواهد موجود در انسان و حیوانات نشان می‌ دهد که خواص آلوورا قادر به کاهش هیپرگلیسمی‌ مزمن و تحریک لک‌ های غده تیروئیدی است که در میان افراد مبتلا به دیابت رایج است و علت اصلی بیماری‌ های قلبی و عروقی هستند، این عامل باعث شده است که آلوورا در لیست دارو های درمانی دیابت قرار گیرد.

خواص آلوورا برای مردان

خواص آلوورا | با مزایای بی نظیر این گیاه فوق العاده آشنا شوید

خوردن ژل آلوورا قوای جنسی را تقویت می‌کند و اسپرم‌سازی را افزایش می‌دهد.

خواص آلوورا برای زنان

خواص آلوورا | با مزایای بی نظیر این گیاه فوق العاده آشنا شوید

عفونت واژن از شایع‌ترین بیماری های زنان است. عفونت واژن، نوعی التهاب است که موجب ترشح، خارش واژن و درد در این ناحیه می‌شود. علت این عفونت هم معمولا تغییر در تعادل طبیعی باکتری‌های واژن یا عفونت است. استفاده از آلوورا و ژل آن نیز در درمان عفونت و رفع خارش موثر است. 

همچنین آلوورا برای روشن کردن پوست در ناحیه تناسلی (واژن) مناسب است. آلوورا با آنتی اکسیدان ها به تنظیم تولید ملانین می پردازد، که سبب تسکین پوست می شود.

خواص ژل آلوورا برای بهبود رابطه جنسی

خواص آلوورا | با مزایای بی نظیر این گیاه فوق العاده آشنا شوید

استفاده از ژل آلوورا در سطح مورد نظر در مردان و زنان باعث بهداشت روابط جنسی شده و با ایجاد اطمینان به اینکه هرگونه قارچ و باکتری و ویروس در نواحی خارجی کشته می شود و قابل انتقال نمی باشد علاوه بر رعایت بهداشت از نگرانی زمان مقاربت کاسته شده و موجب شادی بیشتر می گردد. ژل آلوورا روان کننده ای مضاعف است و باعث لذت بیشتر می شود، بوی نامطبوع آلت تناسلی را از بین می برد و باعث لغزندگی بیشتر می شود. ژل آلوورا مخصوص آقایان و خانمها بدون عوارض جانبی می باشد و خاصیت ضد التهابی آن باعث کاهش حساسیت آلت تناسلی گردیده و در طولانی بودن زمان رابطه نقش موثری دارد و همچنین باعث درمان هر گونه زخم و نازکی و درد در نواحی تناسلی در کوتاهترین زمان می گردد و مالیدن ژل اندکی قبل از نزدیکی بسیار موثر است .

عوارض استفاده از آلوورا

خواص آلوورا | با مزایای بی نظیر این گیاه فوق العاده آشنا شوید

شیره این گیاه را نباید در دوزهای بالا مصرف کرد زیرا سبب بروز عوارض جانبی مانند درد معده و گرفتگی‌ های عضلانی میشود. استفاده طولانی مدت از مقدار زیادی شیره ممکن است باعث اسهال، مشکلات کلیوی، خون در ادرار، ضعف

عضلانی، کاهش وزن و مشکلات قلبی شود. استفاده از این گیاه در زمان بارداری و یا شیردهی توصیه نمی‌ گردد زیرا احتمال  سقط جنین و نقص در زایمان را در پی خواهد داشت.

اگر دارای زخم روده یا انسداد آن هستید از مصرف آلوورا خودداری کنید زیرا باعث تحریک روده می‌ شود، دوزهای بالای شیره این گیاه می‌ توانند سبب نارسایی کلیه شوند پس اگر دچار مشکلات کلیوی هستید از مصرف آن صرف نظر کنید.

سخن آخر

خواص آلوورا | با مزایای بی نظیر این گیاه فوق العاده آشنا شوید

گیاهان دارویی بسیاری می باشد که می تواند برای درمان بیماری های مختلف درمانگر فوق العاده باشد، یکی از گیاهان معروف که نه تنها در کشور های آسیایی طرفداران زیادی دارد بلکه در کشور های اروپایی و آمریکایی از طرفداران زیادی برخوردار بوده و بیشترین میزان مصرف آن در کشور های آمریکایی می باشد این گیاه آلوورا می باشد که می تواند برای بسیاری از بیماری ها مفید واقع شود.

به طور مثال شما با استفاده از آلوورا می توانید عارضه های پوستی خود را درمان نماید و از بروز جوش های چرکی، سر سیاه و سر سفید جلوگیری نماید، یکی از مهم ترین خواص این گیاه که می تواند بسیار مهم و کاربردی باشد درمان ریزش مو و خشکی مو است، خانم های که به دلیل استفاده از رنگ های شیمیایی لطافت مو های خود را از دست داده اید لازم است به طور مکرر از ژل آلوورا استفاده کنید تا لطافت و زیبایی مو های تان را برای شما به ارمغان آورد.

علاوه بر این از این گیاه با خواص فوق العاده ای که دارد می تواند برای مشکلات گوارشی موثر واقع شود، اگر شما دچار بیماری های چون یبوست شده اید لازم است، از آلوورا استفاده کنید تا مانع این بیماری شود. همانطور که می دانید این گیاه منبع غنی از فیبر بوده که می تواند اختلالات گوارشی را درمان نموده و در هضم غذا به سیستم گوارشی کمک نماید.

منبع: ویکی سرا, دلگرم

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.
The comment language code.

Filtered HTML

  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
امتیاز
{"ratingValue":5,"reviewCount":1}
جمع امتیاز ها
5
تعداد امتیاز ها
1

افزودن دیدگاه جدید

Filtered HTML

  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
Schemas
{ "@context" : "https://schema.org", "@type" : "Article", "name" : "خواص آلوورا | با مزایای بی نظیر این گیاه فوق العاده آشنا شوید","headline" : "خواص آلوورا | با مزایای بی نظیر این گیاه فوق العاده آشنا شوید", "url" : "https://jameesalamat.com/node/329","id" : "https://jameesalamat.com/node/329","image":[ "https://jameesalamat.com/sites/default/files/field/image/%D8%A2%D9%84%D9%88%D9%88%D8%B1%D8%A7.jpg"], "author":"Jameesalamat.com - جامعه سلامت","description":" از خواص آلوورا در طب سنتی هند برای یبوست، بیماری‌ های پوستی، مشکلات گوارشی، عفونت‌ ها و به عنوان درمان طبیعی برای کولیک استفاده می‌ شود، در طب چینی، اغلب در درمان بیماری‌ های قارچی توصیه می‌ شود، و در دنیای غرب، استفاده گسترده‌ ای از خواص آلوورا در صنایع آرایشی، دارویی و مواد غذایی می‌ باشد، در واقع، تولید عصاره‌ های آلوورا یکی از بزرگترین صنایع گیاهی در جهان است." , "articleBody" : " فهرست مطالب در صورتیکه به بخشی از محتوا نیاز یا علاقه دارید بر روی عنوان مربوطه در فهرست زیر کلیک نمایید تا به همان بخش منتقل شودید. مزایای آلوورا​ خواص آلوورا برای مردان خواص آلوورا برای زنان خواص ژل آلوورا برای بهبود رابطه جنسی عوارض استفاده از آلوورا سخن آخر از&nbsp;گیاه آلوورا دو ماده درمانی تولید می‌شود: ژل آلوورا برگرفته از سلول‌ های برگ آلوورا شیره آلوورا برگرفته از سلول‌ های زیر پوست برگ آلوورا اکثر مردم از ژل آلوورا برای درمان بیماری‌ های پوستی استفاده می‌ کنند، از جمله سوختگی، آفتاب سوختگی، یخ زدگی، پسوریازیس و زخم دهان یا تبخال، اما استفاده‌ های دیگری نیز از آن وجود دارد، ژل برای درمان استئوآرتریت، بیماری روده، تب، خارش و التهاب استفاده می‌ شود، همچنین از آن به عنوان یک درمان طبیعی برای زخم معده، دیابت و از شیره آلوورا برای درمان طبیعی افسردگی، یبوست، آسم و دیابت استفاده می‌ شود. مزایای آلوورا​ ۱. برطرف کننده&nbsp;خارش و خشکی پوست طبق مطالعات انجام شده نقش این گیاه در درمان بیماری‌ های پوستی و بهبود زخم‌ ها بسیار مشهور است. اولین مطالعه بر روی این ماده در سال ۱۹۳۵ نشان داد که عصاره آلوورا باعث تسکین خارش پوست و بازسازی آن می‌ شود، همچنین آزمایشات نشان داده اند که آلوئهورا به طور موثری تبخال تناسلی، یخ زدگی، سوختگی را درمان می‌کند و می‌ توان آن را به عنوان یک ضد قارچ و ضد میکروب مورد استفاده قرار داد.&nbsp;علاوه بر این آلوورا می تواند خشکی های پوست که به دلیل میزان فشار خون بالا ایجاد می شود را درمان نماید، کمتر گیاهی موجود است که بتواند خشکی ها و زخم های ملتهب افراد دیابتی را در کمترین فرصت درمان نماید. ۲. درمان سوختگی&nbsp; ژل آلوورا اثر محافظتی در برابر آسیب تابش آفتاب به پوست دارد. تا جایی که در سال ۱۹۵۹ اداره غذا و داروی آمریکا استفاده از پماد آلوورا را به عنوان یک دارویی که احتیاجی به نسخه پزشکی ندارد برای بهبود سوختگی پوست تایید کرد. این ژل علاوه بر این که می تواند آفتاب سوختگی را درمان نماید می تواند از پوست شما در مقابل آلودگی هوا محافظت نماید. ۳. بهبود زخم و تبخال&nbsp; آلوورا دارای خواص ضد ویروسی و ضد التهابی است که باعث سرعت بخشیدن به بهبودی و کاهش درد ناشی از تبخال و یا هر گونه زخم در دهان می‌ شود، همچنین بلعیدن این ماده درمانی برای بدن مشکلی پدید نمی‌ آورد و به علت ویتامین‌ های موجود در آن می‌ تواند سبب محافظت از سیستم ایمنی بدن ما شود، علاوه بر این آلوورا می تواند بوی بد دهان را از بین ببرد کافیست از این گیاه با خواص فوق العاده ای که دارد به طور منظم استفاده نماید و اثرات مثبت آن را بر روی دهان و دندان های خود مشاهد نماید. ۴. مرطوب کننده مو و پوست سر آلوورا یک راه درمان عالی طبیعی برای مو های خشک یا پوست سر است. این ماده خواص تغذیه ای دارد و ویتامین‌ ها و مواد معدنی موجود در آن مو های شما را قوی و سالم نگه می‌ دارد و خواص ضد باکتری و ضد قارچ آلوورا، به رفع شوره سر کمک می‌ کند. اگر احساس می کنید دچار ریزش مو هستید لازم است از آلوورا استفاده کنید تا به طور کامل مانع ریزش مو های تان شود علاوه بر این خانم های که به دلیل استفاده از رنگ های شیمیایی حالت طبیعی مو های خود را از دست داده اید لازم است مرتب از آلوورا استفاده نموده تا مانع خشکی و شکنندگی مو های تان شوید. ۵. درمان یبوست تحقیقات نشان داده است که می‌ توان از شیره آلوورا به عنوان ملین استفاده کرد. آنتراكونون‌ ها كه در شیره این گیاه وجود دارند، مولکولی قدرتمند را ايجاد می‌ كنند كه باعث افزايش حجم آب روده و تحريك ترشح مخاط مي شود. همان طور که میدانید گیاهان سبز دارای مقادیر بالایی از فیبر هستند که می تواند برای برطرف سازی اختلالات گوارشی موثر واقع شوند. ۶. کمک به هضم غذا&nbsp; با توجه به خاصیت ضد التهابی و ملین بسیار سودمند آن، یکی دیگر از خواص آلوورا توانایی آن برای کمک به هضم است. نوشیدنی شربت این گیاه به تنظیم اسید معده کمک می‌ کند و سبب کاهش تشکیل مخمر‌ ها و همچنین باکتری‌ های گوارشی می‌ شود علاوه بر این خواص آلوورا برای تسکین و بهبود زخم معده مورد استفاده قرار می‌ گیرد، زیرا دارای عوامل ضد باکتری و خواص طبیعی است که می تواند سلامت معده را به آن باز گرداند . ۷. بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن آنزیم‌ های موجود در این گیاه سیستم ایمنی بدن را تحریک می‌ کند و عفونت را می‌ کشد.&nbsp;روی یکی از اجزای مهم در آلوورا است که برای حفظ عملکرد سیستم ایمنی ضروری است. این ویژگی به ما در از بین بردن باکتری‌ ها کمک می‌ کند و سبب بهبود عملکرد غشاء سلولی می‌ شود، روی همچنین یک مولفه ساختاری کلیدی برای تعداد زیادی از گیرنده‌ های هورمون و پروتئین‌ ها است که به ایجاد خلق و خوی سالم و بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن کمک می‌ کند. ۸. فراهم کردن آنتی اکسیدان‌ها و کاهش التهاب می‌ دانیم که التهاب ریشه&nbsp;بسیاری از بیماری‌ هاست. این گیاه مقدار قابل توجهی از ویتامین‌ ها و مواد معدنی را فراهم می‌ کند که به کاهش التهاب و مبارزه با آسیب‌ های رادیکال آزاد کمک می‌ کند، به عنوان مثال، ویتامین A نقش مهمی‌ در حفظ دیدگاه سالم، عملکرد عصبی و پوست سالم ایفا می‌ کند. ویتامین C یکی دیگر از مولفه‌ های مهم این گیاه می‌ باشد که بدن را از بیماری‌ های قلبی عروقی و مشکلات بهداشتی قبل از زایمان، بیماری‌ های چشمی ‌و حتی از چروک شدن پوست حفظ می‌ کند، مزایای ویتامین E عبارتند از&nbsp;آنتی اکسیدان قوی که باعث کاهش آسیب‌ های رادیکال آزاد و مبارزه با التهاب می‌ شود و به طور طبیعی باعث کاهش سرعت پیری در سلول‌ ها می‌ شود. ۹. درمان دیابت&nbsp; یکی از مهم ترین خواص این گیاه کاربردی درمان دیابت می باشد این موضوع باعث شده افراد دیابتی از این گیاه به میزان چشم گیری استفاده نماید. بعضی از شواهد موجود در انسان و حیوانات نشان می‌ دهد که خواص آلوورا قادر به کاهش هیپرگلیسمی‌ مزمن و تحریک لک‌ های غده تیروئیدی است که در میان افراد مبتلا به دیابت رایج است و علت اصلی بیماری‌ های قلبی و عروقی هستند، این عامل باعث شده است که آلوورا در لیست دارو های درمانی دیابت قرار گیرد. خواص آلوورا برای مردان خوردن ژل آلوورا&nbsp;قوای جنسی را تقویت می‌کند و اسپرم‌سازی را افزایش می‌دهد. خواص آلوورا برای زنان عفونت واژن از شایع‌ترین بیماری های زنان است. عفونت واژن، نوعی التهاب است که موجب ترشح، خارش واژن و درد در این ناحیه می‌شود. علت این عفونت هم معمولا تغییر در تعادل طبیعی باکتری‌های واژن یا عفونت است.&nbsp;استفاده از آلوورا و ژل آن نیز در درمان عفونت و رفع خارش موثر است.&nbsp; همچنین&nbsp;آلوورا برای روشن کردن پوست در ناحیه تناسلی (واژن) مناسب است. آلوورا با آنتی اکسیدان ها به تنظیم تولید ملانین می پردازد، که سبب تسکین پوست می شود. خواص ژل آلوورا برای بهبود رابطه جنسی استفاده از ژل آلوورا در سطح مورد نظر در مردان و زنان باعث بهداشت روابط جنسی شده و با ایجاد اطمینان به اینکه هرگونه قارچ و باکتری و ویروس در نواحی خارجی کشته می شود و قابل انتقال نمی باشد علاوه بر رعایت بهداشت از نگرانی زمان مقاربت کاسته شده و موجب شادی بیشتر می گردد.&nbsp;ژل آلوورا روان کننده ای مضاعف است و باعث لذت بیشتر می شود، بوی نامطبوع آلت تناسلی را از بین می برد و باعث لغزندگی بیشتر می شود.&nbsp;ژل آلوورا مخصوص آقایان و خانمها بدون عوارض جانبی می باشد و خاصیت ضد التهابی آن باعث کاهش حساسیت آلت تناسلی گردیده و در طولانی بودن زمان رابطه نقش موثری دارد و همچنین باعث درمان هر گونه زخم و نازکی و درد در نواحی تناسلی در کوتاهترین زمان می گردد و مالیدن ژل اندکی قبل از نزدیکی بسیار موثر است . عوارض استفاده از آلوورا شیره این گیاه را نباید در دوزهای بالا مصرف کرد زیرا سبب بروز عوارض جانبی مانند&nbsp;درد معده و گرفتگی‌ های عضلانی میشود. استفاده طولانی مدت از مقدار زیادی شیره ممکن است باعث اسهال، مشکلات کلیوی، خون در ادرار، ضعف عضلانی، کاهش وزن و مشکلات قلبی شود. استفاده از این گیاه در زمان بارداری و یا شیردهی توصیه نمی‌ گردد زیرا احتمال&nbsp; سقط جنین و نقص در زایمان را در پی خواهد داشت. اگر دارای زخم روده یا انسداد آن هستید از مصرف آلوورا خودداری کنید زیرا باعث تحریک روده می‌ شود، دوزهای بالای شیره این گیاه می‌ توانند سبب نارسایی کلیه شوند پس اگر دچار مشکلات کلیوی هستید از مصرف آن صرف نظر کنید. سخن آخر گیاهان دارویی بسیاری می باشد که می تواند برای درمان بیماری های مختلف درمانگر فوق العاده باشد، یکی از گیاهان معروف که نه تنها در کشور های آسیایی طرفداران زیادی دارد بلکه در کشور های اروپایی و آمریکایی از طرفداران زیادی برخوردار بوده و بیشترین میزان مصرف آن در کشور های آمریکایی می باشد این گیاه آلوورا می باشد که می تواند برای بسیاری از بیماری ها مفید واقع شود. به طور مثال شما با استفاده از آلوورا می توانید عارضه های پوستی خود را درمان نماید و از بروز جوش های چرکی، سر سیاه و سر سفید جلوگیری نماید، یکی از مهم ترین خواص این گیاه که می تواند بسیار مهم و کاربردی باشد درمان ریزش مو و خشکی مو است، خانم های که به دلیل استفاده از رنگ های شیمیایی لطافت مو های خود را از دست داده اید لازم است به طور مکرر از ژل آلوورا استفاده کنید تا لطافت و زیبایی مو های تان را برای شما به ارمغان آورد. علاوه بر این از این گیاه با خواص فوق العاده ای که دارد می تواند برای مشکلات گوارشی موثر واقع شود، اگر شما دچار بیماری های چون یبوست شده اید لازم است، از آلوورا استفاده کنید تا مانع این بیماری شود. همانطور که می دانید این گیاه منبع غنی از فیبر بوده که می تواند اختلالات گوارشی را درمان نموده و در هضم غذا به سیستم گوارشی کمک نماید. منبع: ویکی سرا, دلگرم " ,"datePublished":"2019-06-29T22:07:36+04:30","dateModified":"2020-03-14T11:05:38+03:30","mainEntityOfPage":"Article", "publisher" : [{"@context" : "https://schema.org", "@type" : "Organization", "name" : "jameesalamat.com - جامعه سلامت", "url":"jameesalamat.com", "logo": { "@type": "ImageObject", "url": "jameesalamat.com/themes/custom/winter/logo.png", "width": "300px", "height": "83px" }}] }