انزال زودرس و همینطور نعوظ شایع ترین مشکل زوجین در روابط جنسی است بطوریکه این مشکل در صورتی که به درستی مهار نشود می تواند بر زندگی زوج هم سایه بیاندازد. رضایت جنسی یکی از اصلی ترین ستون های زندگی مشترک افراد است که در هر سن و با هر تجربه ای می تواند پیوند زوجین را تحکیم کند.

فهرست مطالب
در صورتیکه به بخشی از محتوا نیاز یا علاقه دارید بر روی عنوان مربوطه در فهرست زیر کلیک نمایید تا به همان بخش منتقل شودید.

تشخیص انزال زودرس

انزال زودرس چیست | تکنیک، دارو و راهکارهای تشخیص و درمان

در مرحله تشخیص، پزشک شما علاوه بر این که در رابطه با زندگی جنسی شما سوالاتی را از شما می پرسد، درباره سوابق بیماری شما نیز سوالاتی را مطرح خواهد کرد و ممکن است معاینه فیزیکی نیز انجام دهد. اگر شما بطو همزمان مشکل انزال زودرس و نعوظ داشته باشید، ممکن است برای بررسی سطح هورمون های مردانه (تستسترون) در بدن شما نیز آزامایش خون یا آزمایش های دیگری از شما گرفته شود.

در بعضی موارد، پزشک ممکن است پیشنهاد کند که به یک متخصص ارولوژی یا یک متخصص بهداشت روانی مراجعه کنید که در حوزه اختلالات جنسی نیز تخصص داشته باشد.

درمان انزال زودرس

انزال زودرس چیست | تکنیک، دارو و راهکارهای تشخیص و درمان

شیوه های رایج درمان زود انزالی در آقایان شامل تکنیک های رفتاری، بی حسی موضعی، داروها و مشاوره می باشد. در نظر داشته باشید که ممکن است زمانی که برای پیدا کردن درمان یا ترکیبی از درمان های مناسب برای شما طی می شود طولانی باشد. در اغلب موارد ترکیب درمان رفتاری با درمان دارویی موثر ترین روش می باشد.

درمان رفتاری انزال زودرس

انزال زودرس چیست | تکنیک، دارو و راهکارهای تشخیص و درمان

در برخی موارد، درمان برای انزال زودرس ممکن است شامل اقداماتی ساده مانند ارضا شدن فرد یک یا دو ساعت قبل از شروع رابطه جنسی باشد تا بتواند در طول رابطه جنسی با شریک خود انزال را به تاخیر بیندازد. همچنین پزشک ممکن است به فرد توصیه کند که از مقاربت برای یک دوره زمانی جلوگیری کند و با تمرکز بر روی خود، فشار و استرس ناشی از انزال زودرس را کمرنگ تر نماید.

تمرینات کگل برای تقویت عضلات تحتانی لگن

انزال زودرس چیست | تکنیک، دارو و راهکارهای تشخیص و درمان

عضلات تحتانی لگن هنگامی که دچار ضعف باشند می توانند توانایی شما را برای به تاخیر انداختن انزال کاهش دهند. این تمرینات کگل می توانند به تقویت این عضلات کمک کند.

برای اجرای این تمرینات:

شناسایی عضلات تحتانی لگن: ابتدا عضلاتی که باید درگیر شوند را بشناسید. برای شناسایی عضلات تحتانی لگن می توانید اداراتان را در نیمه راه متوقف کنید یا عضلاتی که از خروج گاز روده شما جلوگیری میکنند را منقبض کنید. این مانورها عضلات تحتانی لگن شما را درگیر می کنند.

بعد از اینکه این عضلات را شناسایی کردید، شما میتوانید تمرینات خود را در هر وضعیتی انجام دهید. هر چند که به نظر می رسد در حالت خوابیده انجام آنها آسانتر خواهد بود.

بهبود تمرینات: عضلات تحتانی لگن خود را منقبض کنید و آنها را برای مدت ۳ ثانیه در همین وضعیت نگه دارید و پس از آن به مدت ۳ ثانیه به خود استراحت دهید. این کار را در چندین نوبت در طول روز انجام دهید.

هنگامیکه عضلات تحتانی خود را کمی تقویت کردید، تمرینات کگل را در وضعیت نشسته، ایستاده و یا در حال پیاده روی انجام دهید.

تمرکز خود را حفظ کنید: برای دستیابی به نتایج بهتر تنها بر روی انقباض عضلات تحتانی لگن فکوس کنید. مراقب باشید تا به اشتباه ماهیچه های شکم، ران یا باسن را منقبض نکنید. نفس خود را در سینه حبس نکنید و بجای آن در طول مدتی که تمرینات کگل را انجام می دهید آزادانه نفس بکشید.

تکرار روزانه: این کار را در۳ ست در طول روز و در هر ست ۱۰ بار تکرار کنید.

تکنیک توقف و فشار

انزال زودرس چیست | تکنیک، دارو و راهکارهای تشخیص و درمان

پزشک شما ممکن است به شما و شریک تان استفاده از روشی به نام تکنیک مکش و فشار را توصیه کند و آنرا به شما آموزش دهد. این روش به شرح زیر عمل می کند:

  1. فعالیت جنسی خود را بطور معمول شروع کنید تا زمانیکه إحساس میکنید در حال انزال هستید.
  2. از شریک زندگی خود بخواهید تا انتهای آلت جنسی شما (کلاهک)، را بفشارد و این فشار را برای چند ثانیه حفظ کند تا زمانی که میل به انزال در شما کاهش یافته یا از بین برود.
  3. از شریک جنسی خود بخواهید تا این کار را در مواقع لازم تکرار کند.

با تکرار این روش در مواقع ضروری، می توانید بارها دخول را انجام دهید بدون آنکه به انزال برسید.

 بعد از چند جلسه تمرین، احساس تاخیر در انزال ممکن است به یک عادت تبدیل شودو دیگر نیازی به اجرای تکنیک توقف و فشار نداشته باشید.

اگر تکنیک توقف و فشار باعث درد یا ناراحتی شود، روش دیگر برای جلوگیری از انزال، متوقف کردن رابطه و تحریک درست قبل از انزال است. صبر کنید تا میزان تحریک و انگیختگی در شما کاهش یابد و دوباره شروع شود. این روش به عنوان روش توقف و شروع شناخته می شود.

استفاده از کاندوم های تاخیری

انزال زودرس چیست | تکنیک، دارو و راهکارهای تشخیص و درمان

کاندوم می تواند حساسیت آلت تناسلی را کاهش دهد که خود این امر در می تواند در جلوگیری از انزال زودرس موثر باشد. کاندوم های تاخیری همواره در داروخانه ها در دسترس شما خواهند بود. این کاندوم ها معمولا حاوی مقادیر کمی بنزوکائین یا لیدوکایین هستند که باعث بی حسی موضعی آلت تناسلی شده و یا از لاتکس ضخیم تری ساخته شده که تحریک پذیری آلت شما را کاهش می دهند.

داروهای درمان انزال زودرس

بی حسی موضعی

انزال زودرس چیست | تکنیک، دارو و راهکارهای تشخیص و درمان

برای درمان انزال زودرس، بعضی کرم ها و اسپری های بی حس کننده موضعی که حاوی مقادیر اندکی بنزوکائین، لیدوکائین یا پریلوکائین هستند در بازار موجود می باشند. این محصولات را باید ۱۰ تا ۱۵ دقیقه قبل از شروع رابطه جنسی در محدوده آلت تناسلی خود و مطابق دستورالعمل هر کدام استفاده کنید تا موجب کاهش تحریک پذیری شده و به تاخیر انزال در شما کمک کند.

معمولا کرم لیدوکایین - پریلوکائین برای درمان انزال زودرس در صورت تجویز پزشک در دسترس می باشند، همینطور اسپری لیدوکائین.

اگرچه نمی توان از میزان تاثیر عوامل بی حس کننده موضعی بر تاخیر انزال در افراد چشم پوشی کرد، اما این موارد عوارض جانبی بالقوه ای نیز دارند. به عنوان مثال، برخی از مردان با از دست دادن موقتی حساسیت آلت خود از رابطه جنسی شان لذت نبرده بلکه رنج می برند. گاهی هم شرکای جنسی آنان این اثرات را گزارش کرده اند.

داروهای خوراکی

انزال زودرس چیست | تکنیک، دارو و راهکارهای تشخیص و درمان

داروهای زیادی برای ایجاد تاخیر در انزال زودرس موجود می باشند. اگر چه هیچ یک از این داروها در هیچ شرایطی توسط اداره غذا و داروی آمریکا بعنوان راهکاری برای درمان انزال زودرس تایید نشده است، اما برخی از این داروها برای مواردی از جمله درمان افسردگی استفاده می شوند. این داروها ممکن است در مواقع لزوم و با تشخیص پزشک به تنهایی یا در ترکیب با سایر روش های درمانی تجویز شوند.

داروهای ضد افسردگی: یکی از عوارض جانبی داروهای ضد افسردگی تاخیر در انزال است. به همین دلیل ممکن است در موارد خاص و با تجویز پزشک برای جلوگیری از انزال زودرس، داروهای ضدافسردگی که قدرت باز جذب سروتونین را در مغز افرایش می دهند برای این منظور تجویز شوند.

درصورتیکه مهار کننده های سروتونین در مورد شما پاسخی ندهد ممکن است پزشک شما داروهای دیگری برای شما تجویز کند. تهوع، چرت زدن، خواب آلودگی و کاهش میل جنسی از عوارض ناخواسته داروهای ضد افسردگی می باشند.

داروهای ضد درد: ممکن است پزشک شما پس از دیدن آزمایش ها و معاینات فیزیکی از داروهای ضد درد مانند برای شما استفاده کنند. این داروها طیف گسترده ای دارند که یکی از عوارض جانبی آنها تاخیر در انزال زودرس در فرد است. همچنین تهوع، سردرد، خواب آلودگی و سرگیجه را می توان جزو عوارض جانبی این داروها دانست.

نکته: اگر داروهای ضدافسردگی و مهارکنند سروتونین مفید واقع نشوند معمولا داروهای ضددرد مانند ترامادول در ترکیب با آنها تجویز نخواهد شد.

مشاوره

انزال زودرس چیست | تکنیک، دارو و راهکارهای تشخیص و درمان

در انتها به شما توصیه می شود تا چنانچه از مشکل انزال زودرس در روابط جنسی خود رنج می برید حتما این موضوع را با یک پزشک یا مشاور سلامت روان در میان بگذارید. این جلسات می توانند به کاهش اضطراب شما در هنگام برقراری رابطه جنسی کمک کنند و راه های بهتری برای مقابله با استرس در مقابل شما قرار دهند حتی زمانیکه به توصیه پزشک متخصص شروع به مصرف دارو کرده باشید نیز بهتر است از مشاوره کمک بگیرید.

با داشتن مشکل انزال زودرس، ممکن است فکر کنید که حس نزدیک بودن با شریک جنسی خود را از دست داده اید. ممکن است عصبانی، شرمنده و ناراحت باشید و از شریک خود دور شوید.

همسر شما نیز ممکن است با این اختلال در صمیمیت جنسی ناراحت شود. انزال زودرس ممکن است سبب شود که شرکای جنسی احساس وابستگی یا آسیب بیشتری داشته باشند. صحبت کردن در مورد این مسئله یک گام مهم است و در این راه مشاوره با یک بسیار مفید می باشد.

استفاده از این مطلب تنها با ذکر نام جامعه سلامت و لینک مستقیم به همین صفحه بلامانع است.

منبع: mayoclinic

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.
The comment language code.

Filtered HTML

  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
امتیاز
{"ratingValue":4.3,"reviewCount":14}
جمع امتیاز ها
5
تعداد امتیاز ها
14

افزودن دیدگاه جدید

Filtered HTML

  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
Schemas
{ "@context" : "https://schema.org", "@type" : "Article", "name" : "انزال زودرس چیست | تکنیک، دارو و راهکارهای تشخیص و درمان","headline" : "انزال زودرس چیست | تکنیک، دارو و راهکارهای تشخیص و درمان", "url" : "https://jameesalamat.com/node/287","id" : "https://jameesalamat.com/node/287","image":[ "https://www.jameesalamat.com/sites/default/files/field/image/%D8%AF%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86%20%D8%A7%D9%86%D8%B2%D8%A7%D9%84%20%D8%B2%D9%88%D8%AF%D8%B1%D8%B3.jpeg"], "author": {"@type": "Person", "name": "امیر شریعتی زادگان", "email" : "authors@jameesalamat.com" , "gender" : "Male"
, "Description" : "<p>امیرشریعتی زادگان دانش آموخته رشته روانشناسی در دانشگاه UCSI مالزی است. او تحصیلات مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد خود را در مالزی با نمرات بالا پشت سر گذاشته و در حال حاضر نیز در این کشور اقامت دارد.&nbsp;</p>

<p>امیر علاقمند به موسیقی، نوشتن، ورزش و خانواده است.</p>

<p>در سال 2014 او توانست اولین مشاوره های خود برای مراجعین را بصورت تلفنی و آنلاین ارائه دهد و از این حیث در این زمینه صاحب رکورد می باشد.&nbsp;</p>

<p>مطالبی که امیر آنها را گردآوری یا تایید نموده است همگی مطابق اصول و مفاهیم روانشناسی هستند.</p>" , "image" : "https://www.jameesalamat.com/sites/default/files/%D8%A7%D9%85%DB%8C%D8%B1%20%D8%B4%D8%B1%DB%8C%D8%B9%D8%AA%DB%8C%20%D8%B2%D8%A7%D8%AF%DA%AF%D8%A7%D9%86.jpg" , "url" : "https:jameesalamat.com/taxonomy/term/302"
, "jobTitle" : "Psychologist"},"description":" انزال زودرس و همینطور نعوظ شایع ترین مشکل زوجین در روابط جنسی است بطوریکه این مشکل در صورتی که به درستی مهار نشود می تواند بر زندگی زوج هم سایه بیاندازد. رضایت جنسی یکی از اصلی ترین ستون های زندگی مشترک افراد است که در هر سن و با هر تجربه ای می تواند پیوند زوجین را تحکیم کند." , "articleBody" : " فهرست مطالب در صورتیکه به بخشی از محتوا نیاز یا علاقه دارید بر روی عنوان مربوطه در فهرست زیر کلیک نمایید تا به همان بخش منتقل شودید. تشخیص انزال زودرس درمان انزال زودرس درمان رفتاری انزال زودرس تمرینات کگل برای تقویت عضلات تحتانی لگن تکنیک توقف و فشار استفاده از کاندوم های تاخیری داروهای درمان انزال زودرس مشاوره تشخیص انزال زودرس در مرحله تشخیص، پزشک شما علاوه بر این که در رابطه با زندگی جنسی شما سوالاتی را از شما می پرسد، درباره سوابق بیماری شما نیز سوالاتی را مطرح خواهد کرد و ممکن است معاینه فیزیکی نیز انجام دهد. اگر شما بطو همزمان مشکل انزال زودرس و نعوظ داشته باشید، ممکن است برای بررسی سطح هورمون های مردانه (تستسترون) در بدن شما نیز آزامایش خون یا آزمایش های دیگری از شما گرفته شود. در بعضی موارد، پزشک ممکن است پیشنهاد کند که به یک متخصص ارولوژی یا یک متخصص بهداشت روانی مراجعه کنید که در حوزه اختلالات جنسی نیز تخصص داشته باشد. بیشتر بخوانید : ۱۰ راه درمان زود انزالی در مردان با تغذیه و ورزش درمان انزال زودرس شیوه های رایج درمان زود انزالی در آقایان شامل تکنیک های رفتاری، بی حسی موضعی، داروها و مشاوره می باشد. در نظر داشته باشید که ممکن است زمانی که برای پیدا کردن درمان یا ترکیبی از درمان های مناسب برای شما طی می شود طولانی باشد. در اغلب موارد ترکیب درمان رفتاری با درمان دارویی موثر ترین روش می باشد. درمان رفتاری انزال زودرس در برخی موارد، درمان برای انزال زودرس ممکن است شامل اقداماتی ساده مانند ارضا شدن فرد یک یا دو ساعت قبل از شروع رابطه جنسی باشد تا بتواند در طول رابطه جنسی با شریک خود انزال را به تاخیر بیندازد. همچنین پزشک ممکن است به فرد توصیه کند که از مقاربت برای یک دوره زمانی جلوگیری کند و با تمرکز بر روی خود، فشار و استرس ناشی از انزال زودرس را کمرنگ تر نماید. بیشتر بخوانید:&nbsp;درمان خود ارضایی | دلایل و عوارض خود ارضایی در مردان و زنان مجرد و متاهل تمرینات کگل برای تقویت عضلات تحتانی لگن عضلات تحتانی لگن هنگامی که دچار ضعف باشند می توانند توانایی شما را برای به تاخیر انداختن انزال کاهش دهند. این تمرینات کگل می توانند به تقویت این عضلات کمک کند. برای اجرای این تمرینات: شناسایی عضلات تحتانی لگن: ابتدا عضلاتی که باید درگیر شوند را بشناسید. برای شناسایی عضلات تحتانی لگن می توانید اداراتان را در نیمه راه متوقف کنید یا عضلاتی که از خروج گاز روده شما جلوگیری میکنند را منقبض کنید. این مانورها عضلات تحتانی لگن شما را درگیر می کنند. بعد از اینکه این عضلات را شناسایی کردید، شما میتوانید تمرینات خود را در هر وضعیتی انجام دهید. هر چند که به نظر می رسد در حالت خوابیده انجام آنها آسانتر خواهد بود. بهبود تمرینات: عضلات تحتانی لگن خود را منقبض کنید و آنها را برای مدت ۳ ثانیه در همین وضعیت نگه دارید و پس از آن به مدت ۳ ثانیه به خود استراحت دهید. این کار را در چندین نوبت در طول روز انجام دهید. هنگامیکه عضلات تحتانی خود را کمی تقویت کردید، تمرینات کگل را در وضعیت نشسته، ایستاده و یا در حال پیاده روی انجام دهید. تمرکز خود را حفظ کنید: برای دستیابی به نتایج بهتر تنها بر روی انقباض عضلات تحتانی لگن فکوس کنید. مراقب باشید تا به اشتباه ماهیچه های شکم، ران یا باسن را منقبض نکنید. نفس خود را در سینه حبس نکنید و بجای آن در طول مدتی که تمرینات کگل را انجام می دهید آزادانه نفس بکشید. تکرار روزانه: این کار را در۳ ست در طول روز و در هر ست ۱۰ بار تکرار کنید. تکنیک توقف و فشار پزشک شما ممکن است به شما و شریک تان استفاده از روشی به نام تکنیک مکش و فشار را توصیه کند و آنرا به شما آموزش دهد. این روش به شرح زیر عمل می کند: فعالیت جنسی خود را بطور معمول شروع کنید تا زمانیکه إحساس میکنید در حال انزال هستید. از شریک زندگی خود بخواهید تا انتهای آلت جنسی شما (کلاهک)، را بفشارد و این فشار را برای چند ثانیه حفظ کند تا زمانی که میل به انزال در شما کاهش یافته یا از بین برود. از شریک جنسی خود بخواهید تا این کار را در مواقع لازم تکرار کند. با تکرار این روش در مواقع ضروری، می توانید بارها دخول را انجام دهید بدون آنکه به انزال برسید. &nbsp;بعد از چند جلسه تمرین، احساس تاخیر در انزال ممکن است به یک عادت تبدیل شودو دیگر نیازی به اجرای تکنیک توقف و فشار نداشته باشید. اگر تکنیک توقف و فشار باعث درد یا ناراحتی شود، روش دیگر برای جلوگیری از انزال، متوقف کردن رابطه و تحریک درست قبل از انزال است. صبر کنید تا میزان تحریک و انگیختگی در شما کاهش یابد و دوباره شروع شود. این روش به عنوان روش توقف و شروع شناخته می شود. استفاده از کاندوم های تاخیری کاندوم می تواند حساسیت آلت تناسلی را کاهش دهد که خود این امر در می تواند در جلوگیری از انزال زودرس موثر باشد. کاندوم های تاخیری همواره در داروخانه ها در دسترس شما خواهند بود. این کاندوم ها معمولا حاوی مقادیر کمی بنزوکائین یا لیدوکایین هستند که باعث بی حسی موضعی آلت تناسلی شده و یا از لاتکس ضخیم تری ساخته شده که تحریک پذیری آلت شما را کاهش می دهند. داروهای درمان انزال زودرس بی حسی موضعی برای درمان انزال زودرس، بعضی کرم ها و اسپری های بی حس کننده موضعی که حاوی مقادیر اندکی بنزوکائین، لیدوکائین یا پریلوکائین هستند در بازار موجود می باشند. این محصولات را باید ۱۰ تا ۱۵ دقیقه قبل از شروع رابطه جنسی در محدوده آلت تناسلی خود و مطابق دستورالعمل هر کدام استفاده کنید تا موجب کاهش تحریک پذیری شده و به تاخیر انزال در شما کمک کند. معمولا کرم لیدوکایین - پریلوکائین برای درمان انزال زودرس در صورت تجویز پزشک در دسترس می باشند، همینطور اسپری لیدوکائین. اگرچه نمی توان از میزان تاثیر عوامل بی حس کننده موضعی بر تاخیر انزال در افراد چشم پوشی کرد، اما این موارد عوارض جانبی بالقوه ای نیز دارند. به عنوان مثال، برخی از مردان با از دست دادن موقتی حساسیت آلت خود از رابطه جنسی شان لذت نبرده بلکه رنج می برند. گاهی هم شرکای جنسی آنان این اثرات را گزارش کرده اند. داروهای خوراکی داروهای زیادی برای ایجاد تاخیر در انزال زودرس موجود می باشند. اگر چه هیچ یک از این داروها در هیچ شرایطی توسط اداره غذا و داروی آمریکا بعنوان راهکاری برای درمان انزال زودرس تایید نشده است، اما برخی از این داروها برای مواردی از جمله درمان افسردگی استفاده می شوند. این داروها ممکن است در مواقع لزوم و با تشخیص پزشک به تنهایی یا در ترکیب با سایر روش های درمانی تجویز شوند. داروهای ضد افسردگی: یکی از عوارض جانبی داروهای ضد افسردگی تاخیر در انزال است. به همین دلیل ممکن است در موارد خاص و با تجویز پزشک برای جلوگیری از انزال زودرس، داروهای ضدافسردگی که قدرت باز جذب سروتونین را در مغز افرایش می دهند برای این منظور تجویز شوند. درصورتیکه مهار کننده های سروتونین در مورد شما پاسخی ندهد ممکن است پزشک شما داروهای دیگری برای شما تجویز کند. تهوع، چرت زدن، خواب آلودگی و کاهش میل جنسی از عوارض ناخواسته داروهای ضد افسردگی می باشند. داروهای ضد درد: ممکن است پزشک شما پس از دیدن آزمایش ها و معاینات فیزیکی از داروهای ضد درد مانند برای شما استفاده کنند. این داروها طیف گسترده ای دارند که یکی از عوارض جانبی آنها تاخیر در انزال زودرس در فرد است. همچنین تهوع، سردرد، خواب آلودگی و سرگیجه را می توان جزو عوارض جانبی این داروها دانست. نکته: اگر داروهای ضدافسردگی و مهارکنند سروتونین مفید واقع نشوند معمولا داروهای ضددرد مانند ترامادول در ترکیب با آنها تجویز نخواهد شد. مشاوره در انتها به شما توصیه می شود تا چنانچه از مشکل انزال زودرس در روابط جنسی خود رنج می برید حتما این موضوع را با یک پزشک یا مشاور سلامت روان در میان بگذارید. این جلسات می توانند به کاهش اضطراب شما در هنگام برقراری رابطه جنسی کمک کنند و راه های بهتری برای مقابله با استرس در مقابل شما قرار دهند حتی زمانیکه به توصیه پزشک متخصص شروع به مصرف دارو کرده باشید نیز بهتر است از مشاوره کمک بگیرید. بیشتر بخوانید:&nbsp;درمان استرس و اضطراب؛ خانگی و گیاهی با داشتن مشکل انزال زودرس، ممکن است فکر کنید که حس نزدیک بودن با شریک جنسی خود را از دست داده اید. ممکن است عصبانی، شرمنده و ناراحت باشید و از شریک خود دور شوید. همسر شما نیز ممکن است با این اختلال در صمیمیت جنسی ناراحت شود. انزال زودرس ممکن است سبب شود که شرکای جنسی احساس وابستگی یا آسیب بیشتری داشته باشند. صحبت کردن در مورد این مسئله یک گام مهم است و در این راه مشاوره با یک بسیار مفید می باشد. استفاده از این مطلب تنها با ذکر نام جامعه سلامت&nbsp;و لینک مستقیم به همین صفحه بلامانع است. منبع: mayoclinic " ,"datePublished":"2019-06-06T22:21:44+04:30","dateModified":"2020-03-14T11:05:38+03:30","mainEntityOfPage":"Article", "publisher" : [{"@context" : "https://schema.org", "@type" : "Organization", "name" : "jameesalamat.com - جامعه سلامت", "url":"jameesalamat.com", "logo": { "@type": "ImageObject", "url": "jameesalamat.com/themes/custom/winter/logo.png", "width": "300px", "height": "83px" }}] }