گلاب دارای ویژگی های ضد التهابی و همچنین آرام بخش است که به تسکین هر گونه سوزش و قرمزی پوست کمک می کنند.

خواص گلاب برای سلامتی جسم، روح و زیبایی بسیار است. یکی از خواص گلاب برای سلامتی آرامش اعصاب است. همچنین گلاب گرفتگی صدا را بهبود می بخشد. درمان آکنه و جوش صورت یکی دیگر از فواید گلاب برای پوست است. در این بخش مهمترین خواص گلاب برای زیبایی پوست را به شما معرفی می کنیم. 

خواص گلاب 

خواص گلاب برای پوست | انواع ماسک با ترکیب گلابگلاب از گیاه گل محمدی تهیه می شود و بسیار معطر است. اسانس گل محمدی جزو گرانترین اسانس های دنیاست. از گلاب برای قطع خونریزی از سینه، گرفتگی صدا، درد معده و روده، آرامش اعصاب و هم چنین زیبایی پوست استفاده می شود. این مایع پر فایده ماده ی شگفت انگیزی است، این مایع پر فایده خواص ضد التهابی، آنتی اکسیدانی و ضدباکتریایی دارد، آب رسان پوست است و برای انواع پوست و مشکلات پوستی مفید است. این مایع پر فایده یکی از درمان های خانگی مؤثر است که عوارض جانبی ندارد و بیشتر  فواید گلاب از لحاظ علمی ثابت شده هستند.

خواص گلاب برای پوست صورت

خواص گلاب برای پوست | انواع ماسک با ترکیب گلاب

1. خواص گلاب برای پوست حساس

این مایع خوشبو به دلیل خواص ضدالتهابی و آنتی اکسیدانی خود، قرمزی و التهاب پوست را کاهش می دهد. زمانی که پوست های حساس ملتهب می شوند، ممکن است نتوانند هیچ ماده آرایشی بهداشتی را تحمل کنند، در این موارد، می توان از گلاب به عنوان تقویت کننده و پاک کننده (همراه با شیر) استفاده کرد. به گزارش آسان طب در موارد بسیار نادر، ممکن است گلاب برای پوست های حساس ملتهب و جوش دار، مناسب نباشد، با این حال، در این صورت می توانید پس از رفع جوش های پوست، از گلاب استفاده کنید.

2. خواص گلاب برای خشکی پوست

طبق اطلاعات بدست آمده گلاب پوست را آبرسانی می کند و خشکی آن را کاهش می دهد، اما برای رفع خشکی پوست، بهتر است که از ترکیب آن با مواد دیگری استفاده کرد. ترکیب روغن زیتون و گلیسیرین با این مایع خوشبو، یک درمان خانگی مؤثر برای خشکی پوست است. اگر پوستتان مستعد آکنه نیست، از این درمان مؤثر استفاده کنید.

3. خواص گلاب برای آفتاب سوختگی

گلاب برای آفتاب سوختگی هم فواید زیادی دارد. این مایع خوشبو به دلیل خواص ضدالتهابی خود، به کاهش قرمزی و سوزش ناشی از آفتاب سوختگی کمک می کند.

4. خواص گلاب برای پیری پوست

از دیگر فواید گلاب رفع پیری پوست است. پوست های آسیب دیده را ترمیم می کند و در نتیجه ، سرعت فرآیند پیری پوست را کاهش می دهد، مجاورت پوست با پرتوهای فرابنفش، آلاینده ها و محصولات پوستی سنگین باعث تولید اکسیدان های مخرب در سطح پوست و پیری آن می شود.

5. خواص گلاب برای آکنه

گلاب با جلوگیری از رشد باکتری ها، جوش های پوستی را کاهش می دهد. اگر از آن به عنوان تقویت کننده استفاده شود، چربی اضافی پوست را از بین می برد، جوش ها را کاهش می دهد، پوست را آبرسانی می کند و منافذ پوست را مسدود نمی کند.

6. خواص گلاب برای باز شدن رنگ پوست

گلاب باعث باز شدن رنگ پوست و روشن شدن آن میشود. دو قاشق نشاسته را با یک قاشق گلاب مخلوط کنید و آن را به عنوان ماسک طبیعی روزانه بر روی صورت خود و به مدت ۱۵ دقیقه قرار دهید. 

7. خواص گلاب برای از بین بردن کبودی

برای از بین بردن کبودی های احتمالی گلاب را با سرکه سیب مخلوط کنید و روزانه دوبار محلول را روی کبودی بگذارید. 

8. خواص گلاب برای لک صورت

یک لیتر آب معمولی را با گلاب مخلوط کنید و سه قطره روغن بادام به آن اضافه کنید و در یخچال قرار دهید. هر روز از آن برای شستشوی صورت استفاده کنید. 

 عطر گلاب آرام بخش است، فشار خون را پایین می آورد و استرس و اضطراب را کاهش می دهد.

چگونه برای زیبایی صورت از گلاب استفاده کنیم؟

خواص گلاب برای پوست | انواع ماسک با ترکیب گلاب

می توان از این مایع خوشبو به عنوان تقویت کننده، مرطوب کننده، ماسک یا پاک کننده ی آرایش استفاده کرد.

خواص گلاب برای تقویت پوست

برای تقویت پوست های چرب، می توان از این مایع خوشبو به تنهایی و یا همراه با آلوئه ورا و عسل استفاده کرد . این تقویت کننده بدون مسدود کردن منافذ پوست، آن را آبرسانی می کند و علاوه بر این، به کاهش آکنه کمک می کند.

خواص گلاب برای مرطوب کردن پوست

برای پوست های خشک، گلیسیرین و روغن زیتون را به گلاب اضافه کنید تا رطوبت از دست رفته ی پوست را به آن بازگرداند.

خواص گلاب به عنوان ماسک صورت

برای افزایش خواص آرام بخشی و آبرسانی انواع ماسک صورت، می توان این مایع خوشبو را به آن ها اضافه کرد.

خواص گلاب به عنوان  پاک کننده آرایش

می توان از این مایع خوشبو برای پاک کردن آرایش استفاده کرد، پنبه ای را به گلاب آغشته کنید و آن را به آرامی روی سطح پوست بکشید.

خواص گلاب برای پوست چرب

گلاب یک عنصر فوق العاده است که اغلب در  زیبایی خانگی برای پوست چرب استفاده می شود. گلاب دارای اثر تسکین دهنده، اثر ضد التهابی دارد. علاوه بر این، می توان روغن بیش از حد را از بین برد و در واقع تولید آن توسط پوست  تنظیم می شود، بنابراین استفاده از آن را به طور منظم، یا با اسپری  کردن به صورت خود  و یا  با استفاده از  پنبه هر روز توصیه می شود.

گلاب برای چه نوع پوست هایی مناسب است؟

خواص گلاب برای پوست | انواع ماسک با ترکیب گلابمی توان از گلاب برای همه ی انواع پوست استفاده کرد . گلاب پوست های خشک را آبرسانی، پوست های چرب را تقویت و پوست های حساس را آرام می کند. گلاب برای پوست ما فواید زیادی دارد. شما میتوانید از آن به عنوان ماسک استفاده کرده و صورتتان را با آن بشویید. یا مثلا پنبه ای را آغشته به آن کرده و روی پوستتان بمالید.

تونر عالی برای پوست خشک

خواص گلاب برای پوست | انواع ماسک با ترکیب گلابگلاب یک تونر (مایع آرایشی برای پاکسازی پوست و باز کردن منافذ آن) خوب، به ویژه برای پوست های خشک است. این محصول می تواند به کاهش خشکی کمک کند و پوست را مرطوب نگه دارد. همچنین، گلاب با احیای pH پوست به حفظ ظاهر شاداب و جوان آن کمک می کند.

طرز تهیه و مصرف : دو قاشق غذاخوری گلاب را در یک بطری اسپری بریزید. یک قاشق چایخوری گلیسیرین به آن اضافه کنید. بطری را تکان دهید تا مواد به خوبی با هم ترکیب شوند. تونر را به آرامی روی صورت خود اسپری کنید، پیش از این که از یک مرطوب کننده استفاده کنید. یک بار در روز از این ترکیب استفاده کنید. باقیمانده محلول را می توانید به مدت 10 روز در یخچال نگهداری کنید.

تسکین تحریک و سوزش پوست با گلاب

خواص گلاب برای پوست | انواع ماسک با ترکیب گلاب

اگر به واسطه شرایطی مانند اگزما، درماتیت یا روزاسه با سوزش و تحریک پوست خود مواجه شده اید، گلاب می تواند تسکین فوری برای آن فراهم کند. گلاب دارای ویژگی های ضد التهابی و همچنین آرام بخش است که به تسکین هر گونه سوزش و قرمزی پوست کمک می کنند. همچنین، این محصول به عنوان یک پاک کننده خوب برای از بین بردن روغن و گرد و غبار جمع شده روی پوست که موجب بسته شدن منافذ پوست می شوند، عمل می کند. مقداری گلاب را روی مقداری پنبه ریخته و آن را روی منطقه تحت تاثیر قرار گرفته پوست بمالید. اجازه دهید 15 تا 20 دقیقه به همان حالت باقی بماند و سپس پوست خود را شستشو دهید. این کار را روزی یک بار انجام دهید.

درمان آکنه با گلاب و آبلیمو 

خواص گلاب برای پوست | انواع ماسک با ترکیب گلاب

از گلاب می توان برای درمان آکنه نیز استفاده کرد. این محصول به پاکسازی منافذ، کنترل روغن اضافی و حتی پیشگیری از طغیان ناگهانی آکنه کمک می کند. همچنین، گلاب به بهبودی زخم های آکنه کمک می کند. گلاب به حفظ تعادل pH پوست کمک می کند که برای پیشگیری از آکنه اهمیت دارد.

طرز تهیه و مصرف: برای استفاده روزانه، یک قاشق غذاخوری گلاب را با یک قاشق غذاخوری آبلیمو ترکیب کنید. این ترکیب را روی منطقه تحت تاثیر قرار گرفته گذاشته و اجازه دهید 30 دقیقه به همان حالت باقی بماند. سپس با آب تمیز موضع را شستشو دهید. این کار را یک بار در روز انجام دهید. برای استفاده هفتگی، مقدار کافی از گلاب را به یک قاشق غذاخوری پودر خاک رس سبز اضافه کنید تا یک خمیر شکل بگیرد. این خمیر را روی صورت خود بمالید و اجازه دهید خشک شود. سپس با آب صورت خود را شستشو دهید. از این ماسک یک بار در هفته استفاده کنید.

درمان پاشنه های ترک خورده با گلاب و گلیسیرین

خواص گلاب برای پوست | انواع ماسک با ترکیب گلاب

در شرایطی که گلاب به تنهایی نمی تواند ترک پاشنه را درمان کند، ترکیب کلاسیک آن با گلیسیرین می تواند درمان خانگی موثری برای ترک های پاشنه پا باشد. گلیسیرین پوست پا را نرم می کند و گلاب ویتامین های A، B3، C، D، و E و همچنین ویژگی های آنتی اکسیدانی، ضد التهابی و ضد عفونی کنندگی را برای پوست فراهم می کند.

طرز تهیه و مصرف : به مقدار مساوی گلاب و گلیسیرین را با یکدیگر به خوبی ترکیب کنید. این ترکیب را پیش از خواب روی پاشنه ها و کف پای خود بمالید. صبح روز بعد پاهای خود را با آب ولرم شستشو دهید. این کار تا زمانی که نیاز است، تکرار کنید.

ماسک برای پوست چرب و خشک با گلاب

خواص گلاب برای پوست | انواع ماسک با ترکیب گلاب

طرز تهیه و مصرفسیب را پوست کنده، پودر کنید. شیر خشک را با دقت به آن اضافه کرده و خوب به هم بزنید. روغن بادام و گلاب را اضافه کنید و خوب به هم بزنید. ماسک را به مدت ۳۰ دقیقه روی صورت قرار دهید و سپس با آب ملایم بشویید. این ماسک برای پوست چرب و خشک مناسب است.

ماسک برای سفید شدن پوست و جلوگیری از افتادگی آن با گلاب و نشاسته

خواص گلاب برای پوست | انواع ماسک با ترکیب گلاب

 نشاسته باعث سفید شدن پوست می شود و از افتادگی آن جلوگیری می کند.

طرز تهیه و مصرف : دو قاشق گلاب، یک عدد سفیده تخم مرغ را با یک قاشق از عرقیات گل ها مخلوط کرده سپس به صورت تدریجی نشاسته را به آن اضافه کنید. این مواد را خوب مخلوط کرده و مایع به دست آمده را به مدت بیست دقیقه روی پوست صورت خود قرار دهید و در نهایت با آب گرم بشویید.

ماسک برای از بین بردن لک و روشن کننده پوست با گلاب و حنا و ماست 

خواص گلاب برای پوست | انواع ماسک با ترکیب گلاب

این معجون و یا بهتر بگوییم ماسک ویژه جهت رفع لکه های ناشی از جای جوشها و یا لکه های حاملگی بسیار موثر است به شرط آنکه حتما به طور مداوم و روتین، طبق عادت با هر بار حمام کردن و یا هفته ای دو بار این کار انجام شود.
 
طرز تهیه و مصرف : یک قاشق غذا خوری ماست کم چرب، یک قاشق مرباخوری حنای بی رنگ و سه قطره گلاب، این مواد را با هم مخلوط کرده و قبل از حمام به مدت پانزده تا بیست دقیقه بر روی صورت یا بدن خود و جاهایی که جوش می زند بمالید و صبر کنید تا خوب جذب شود که بهتر است برای جذب بهتر اگر فرصت داشتید کمی هم در بخار حمام بمانید تا کاملا جذب پوست شود در غیر این صورت لزومی نیست و می توانید پس از این مدت زمان بشویید. اثر بخشی این ماسک زمانی خود را نشان خواهد داد که با هر بار حمام کردن بر روی صورت و بدن گذاشته شود،  در صورتی هم که فقط به عنوان ماسک بر روی پوست صورت مورد استفاده قرار می گیرد حتما هفته ای دو بار استفاده شود آنوقت شما تاثیر آن را پس از یک ماه استفاده ی مرتب بر روی چهره و بدن خود خواهید دید.

ماسک گلاب و خیار برای شفافیت پوست

خواص گلاب برای پوست | انواع ماسک با ترکیب گلاب

ماسک خیار و گلاب باعث شفافیت بیشتر پوست صورت می شود و این ماسک طبیعی لطافت و شادابی را برای پوست شما به ارمغان می آورد.

طرز تهیه و مصرف : آب لیمو ترش نصف فنجان، گلاب چهار قطره و آب خیار یک قاشق چایخوری، ابتدا خیار ها را در خرد کن بریزید. سپس خیار های خرد شده را در پارچه ای تمیزی بریزید و آب آن ها بگیرید. سپس آب لیمو ترش و گلاب را به آب خیار اضافه کنید و این مواد را به خوبی هم بزنید تا با یکدیگر مخلوط شوند. سپس پنبه ای را به این محلول آغشته کنید و پنبه آغشته شده به محلول گلاب را روی پوست صورت و گردن خود بکشید و به مدت ۱۵ دقیقه اجازه دهید تا این ماسک طبیعی روی صورت و گردن شما بماند و بعد از مدت زمان ذکر شده صورت و گردن خود را با آب ولرم بشویید.

ماسک طبیعی گلاب و عسل کمرنگ شدن لک های صورت

خواص گلاب برای پوست | انواع ماسک با ترکیب گلاب

طرز تهیه و مصرف : مقداری عسل و گلاب را در ظرفی مناسب با یکدیگر مخلوط کنید سپس مخلوط این مواد را به مدت ۱۵ دقیقه روی پوست صورت خود قرار دهید و بعد از مدت زمان ذکر شده پوست صورت خود را بشویید. از ماسک عسل و گلاب می توانید برای کمرنگ شدن و از بین بردن لک های صورت خود استفاده کنید.

ماسک ماست و گلاب برای رفع لک 

خواص گلاب برای پوست | انواع ماسک با ترکیب گلاب

طرز تهیه و مصرف : مقداری ماست و پودر پوست لیمو و گلاب را در ظرفی مناسب با یکدیگر مخلوط کنید سپس مخلوط این ماسک را روی صورت خود به مدت ۱۵ قرار دهید و بعد از مدت زمان لازم برای مکث ماسک صورت خود را با کمک آب ولرم بشویید. این ماسک برای رفع لک و کمرنگ شدن لک های صورت می تواند مفید باشد.

ماسک جوش شیرین و گلاب برای رفع جوش صورت

خواص گلاب برای پوست | انواع ماسک با ترکیب گلاب

یکی از انواع راه های طبیعی مناسب برای از بین بردن جوش های صورت استفاده از ماسک جوش شیرین و گلاب است.

طرز تهیه و مصرف : ابتدا مقداری جوش شیرین را در ظرفی مناسب با چند قطره گلاب ترکیب کنید و سپس مخلوط این مواد را هم بزنید خمیری شکل شوند و خمیر بدست آمده را روی پوست صورت قبل از خواب قرار دهید سپس صبح بعد از بیدار شدن پوست صورت خود را با آب ولرم بشویید.

ماسک سرکه و گلاب برای رفع لک های تیره

خواص گلاب برای پوست | انواع ماسک با ترکیب گلاب

از ماسک گلاب و سرکه می توانید برای رفع لکه های تیره پوست استفاده کنید.

طرز تهیه و مصرف : گلاب یک قاشق غذاخوری، سرکه دو قاشق غذاخوری و آب خیار یک قاشق غذاخوری، ابتدا در کاسه ای کوچک سرکه و آب خیار و گلاب را با یکدیگر به خوبی مخلوط کنید سپس به کمک پنبه ای تمیز از محلول این مواد روی لکه های تیره پوست خود قرار دهید و بعد از ۱۵ دقیقه مکث پوست صورتتان را با کمک آب ولرم بشویید.

ماسک گلاب و گل رس برای چاقی و زیبایی صورت 

خواص گلاب برای پوست | انواع ماسک با ترکیب گلاب

ماسک گل رس یکی از قدیمی ترین ماسک های طبیعی است که مردم سرزمین های مختلف در هند، مصر و چین از آن برای افزایش زیبایی و جوانسازی پوست شان استفاده می کردند. در متون طب سنتی ایران نیز نسخه های مختلفی برای گل رس وجود دارد که از آن برای حفظ شادابی و نشاط پوست و مو استفاده می کنند، نسخه هایی که بسیاری از آنها جنبه درمانی نیز دارد. ماسک گل رس از ترکیب خاک الک شده و نرم شده و گلاب خالص و طبیعی به دست می آید. ماسک کردن این ترکیب روی پوست حتی در مواردی که پوست فرد حساس و نازک است موجب تقویت عضلات و از بین رفتن افتادگی ها و شل شدگی های پوست و ماهیچه های صورت می شود و به این ترتیب به پر تر به نظر رسیدن صورت کمک می کند.

طرز تهیه و مصرف : برای تهیه این ماسک کافی است یک قاشق غذاخوری گل رس نرم شده را با یک قاشق مربا خوری گلاب ترکیب کنید و آن را به صورت خمیر درآورید. برای آنکه گل کاملا به صورت خمیری نرم درآید می تواند ذره ذره میزان گلاب را افزایش دهید تا بتوانید از این ترکیب به عنوان ماسک استفاده کنید. سپس کل صورت را با آن خوب پوشش دهید و اجازه دهید این ماسک به مدت 15 دقیقه روی پوست تان باقی بماند. بعد از اتمام کار نیز حتما پوست تان را با آب خنک بشویید و هرگز در طول روز از آب گرم برای شستن پوست صورت استفاده نکنید.

ماسک گلاب جهت طراوت و تازگی پوست

خواص گلاب برای پوست | انواع ماسک با ترکیب گلاب

پس از هر بار استحمام که منافذ پوست بازتر هستند، گلاب را به پوست صورت بمالید. در این حالت اسانس موجود در گلاب به سرعت جذب پوست می‌شود که با توجه به اثرات آن در افزایش جریان خون، باعث شادابی پوست می‌گردد. البته استفاده مداوم از این روش می‌تواند این اثرات مطلوب را ایجاد کند.

ماسک گلاب برای رفع جوش‌های بدن

خواص گلاب برای پوست | انواع ماسک با ترکیب گلاببرای این کار مقداری گلاب را با جوش شیرین مخلوط کنید تا خمیر نرمی به دست آید. سپس این خمیر را مدت یک ساعت یا تمام شب ( موقع خواب ) روی جوش‌های خود قرار دهید.

ماسک گلاب برای درمان بیماری‌های پوستی

خواص گلاب برای پوست | انواع ماسک با ترکیب گلاب

برای افراد با پوست خشک ترکیب گلاب و گلیسیرین برای درمان بیماری‌های پوستی بخصوص اگزما و دراماتیت بسیار توصیه می‌شود و کمک می‌کند تا دیگر پوستتان خشک نشود. همچنین ترکیب این دو ماده در درمان التهاب و از بین بردن قرمزی پوست هم تاثیرگذار است. برای این منظور یک بطری 200 تا 250 میلی‌لیتری از گلیسیرین را داخل یک کاسه ریخته و 100 میلی‌لیتر گلاب و دو قاشق غذاخوری آب لیمو به آن اضافه کنید و کاملا با هم مخلوط کنید. سپس این ماده جدید را داخل ظرفی بریزید و هرشب آن را روی پوستتان استفاده کنید تا از خواص شگفت‌انگیز آن بهره‌مند شوید. قبل از استفاده از این محلول صورتتان را با یک پنبه خیس کاملا پاک کنید و سپس از آن استفاده کنید.

ماسک گلاب برای از بین بردن جوش‌ها

خواص گلاب برای پوست | انواع ماسک با ترکیب گلاب

گلاب دارای خاصیت ضدعفونی کنندگی و از بین برنده طبیعی جوش ،آکنه و لکه‌های پوستی است و به همراه گلیسیرین برای درمان جوش‌ها و آکنه افراد با پوست چرب بسیار مفید است.

نرم و صورتی کردن لب ها با گلاب

خواص گلاب برای پوست | انواع ماسک با ترکیب گلاب

دیگر نیازی نیست لب های رنگ و رو رفته خود را زیر پوشش رژ لب پنهان کنید زیرا با استفاده از گلاب نرمی و رنگ صورتی زیبایی به آنها می بخشید. 

طرز تهیه و مصرف : مقداری گلاب را هر روز پیش از خواب روی لب های خود بمالید. برای کمی رنگ بیشتر، یک ریشه چغندر را به تکه های کوچک برش زده و آنها را در برابر نور خورشید خشک کنید. این تکه ها را آسیاب کرده تا پودری یکدست شکل بگیرد. اندکی از این پودر را با مقدار کافی گلاب ترکیب کنید تا شکل خمیر به خود بگیرد. این خمیر را روی لب های خود قرار دهید و پس از 10 دقیقه با آب ولرم آنها را شستشو دهید. این کار را یک بار در روز انجام دهید.

پاک کننده آرایش با گلاب

خواص گلاب برای پوست | انواع ماسک با ترکیب گلاب

باقی ماندن آرایش برای مدتی طولانی روی صورت می تواند به پوست آسیب وارد کند. به جای صرف هزینه زیاد برای خرید پاک کننده های آرایش، شما می توانید از گلاب استفاده کنید. گلاب یک پاک کننده آرایش طبیعی خوب برای انواع مختلف پوست است. همچنین، این محصول به پاکسازی پوست و حفظ سلامت و ظاهر درخشان آن کمک می کند. مقداری پنبه را در گلاب خالص فرو ببرید و سپس از آن به آرامی برای پاک کردن آرایش صورت استفاده کنید. در صورت نیاز، پنبه اضافی برای خیس کردن در گلاب استفاده کنید. از این پاک کننده آرایش طبیعی هر روز پیش از خواب استفاده کنید.

فواید گلاب برای زیبایی پوست

خواص گلاب برای پوست | انواع ماسک با ترکیب گلاب

  • گلاب می تواند باعث خنکی، نرمی و صافی پوست های حساس و تحریک شده گردد، پوست های چرب را پاکسازی کرده و به تعادل برساند، همچنین می تواند پوست های معمولی را احیا کرده و به آنها جوانی و زیبایی ببخشد.
  • گلاب به دلیل دارا بودن آنتی اکسیدان ها و ویتامین های گوناگون، می تواند از بروز علایم پیری پیشگیری کرده و پوست را تغذیه کند، از طرفی دارای خواص ضد عفونی کننده طبیعی، ضد التهابی و ضد باکتری نیز می باشد .
  • گلاب، پف چشم را بهبود می بخشد. بدین منظور، کافیست که یک بطری گلاب را در یخچال قرار داده و پس از آن، با استفاده از یک پد پنبه ای و به آرامی مقدار کمی گلاب را بر روی چشم های خود قرار دهید. اینکار باعث نرمی پوست حساس دور چشم شده ، از ایجاد پف چشم پیشگیری کرده و یا پف ایجاد شده را بهبود می بخشد.
  • پوست خود  را از طریق اسپری کردن گلاب بر روی آن، با طراوت و شاداب نمایید. با انجام این عمل بخصوص در فصل تابستان، می توانید به طور طبیعی پوست خود را هیدراته و تغذیه کرده و درخشندگی فوق العاده ای به پوست خود ببخشید. می توانید چند بار در طول روز گلاب را بر روی پوست خود اسپری کنید و یا با یک پد پنبه ای، آرام آن را بر روی پوست خود بمالید
  • برای داشتن پوستی نرم، دو فنجان گلاب را به آب وان اضافه نمایید و با آن حمام کنید. با این کار، علاوه بر داشتن پوستی نرم و زیبا، بوی عطر گل نیز در بدن شما به جا خواهد ماند.
  • گلاب نرم کننده پوست های خشک می باشد. بنابراین، افرادی با پوست های خشک بهتر است برای نرم و ملایم کردن پوست خود، از گلاب استفاده کنند.
  • از گلاب به عنوان یک پاک کننده طبیعی پوست می توانید استفاده نمایید. به کمک یک پد پنبه ای تمیز و به آرامی با گلاب می توانید پوست خود را از آرایش پاک کنید. بهتر است با ماساژ این کار را انجام دهید.
  • برای داشتن یک پاک کننده آرایش بهتر و مؤثرتر، ابتدا یک پد پنبه ای را با گلاب مرطوب کرده و سپس در کمی روغن نارگیل مایع قرار داده تا با هم مخلوط شوند. این یک محصول طبیعی مراقبت از پوست و پاک کننده آرایش عالی محسوب می گردد.
  • شما می توانید این ترکیب عالی را علاوه بر پاک کردن آرایش صورت، برای پاک نمودن پوست حساس و نرم دور چشم نیز استفاده نمایید. البته به شرطی که پوست دور چشم خود را نکشید و یا پنبه را روی پوست آن محکم نمالید.
  • برای درخشش پوست خود و زیبایی هرچه بیشتر آرایش، گلاب را بر روی آرایش خود، اسپری نمایید. در واقع، گلاب یک اسپری عالی و طبیعی  برای پوست محسوب می گردد.
  • از گلاب به عنوان یک تونر طبیعی پوست استفاده کنید. با این اقدام می توانید از ایجاد هرگونه چین و چروک پیشگیری نمایید زیرا گلاب از پیری پوست جلوگیری کرده، باعث سفت شدن منافذ پوست و در نتیجه افزایش درخشش فوق العاده ی آن می گردد.
  • پس از اصلاح پوست، به منظورجلوگیری از تحریک و زبری آن، کمی گلاب را بر روی پوست اسپری کنید. اینکار موجب نرمی پوست می شود.
  • گلاب به عنوان یک عنصر آروماتراپی  نیز، مورد استفاده قرار می گیرد. تحقیقات نشان داده است که آروماتراپی می تواند اثرات فوق العاده مثبتی در کمک به کاهش استرس، داشتن خوابی عمیق تر و حتی تأثیر زیادی در حس مثبت نگری ما نیز داشته باشد.

طرز شناسایی گلاب طبيعی 

خواص گلاب برای پوست | انواع ماسک با ترکیب گلاباز جمله ويژگي‌های گلاب مرغوب و خوب شفافيت، صافی و بيرنگی آن است. گلاب باکيفيت هرگز ناخالصی ندارد و بافت آن کاملا همگن است. طعم گلاب مرغوب و سنتی که خواص درمانی و دارويی دارد لطيف، سبک و مايل به تلخی است. علاوه بر اين وقتی به ظاهر گلاب نگاه می کنيد کاملا شفاف است و هيچ‌گونه ناخالصی در آن ديده نمی شود. يکي ديگر از راه‌های شناسايی گلاب سنتی و مرغوب آن است که مقدار کمی از آن را کف دستتان بريزيد. اگر با همين مقدار کم، عطر گلاب فضای اتاق و محيط اطراف شما را پر کرد و همه متوجه عطر و بوی آن شدند نشانه‌ای از خالص بودن و باکيفيت بودن گلاب است. تمام این فاکتورها در کنار هم، نشان دهنده مرغوبیت و کیفیت مناسب گلاب است. بنابراین هنگامی که در مورد یکی از این فاکتورها تردید کردید باید درباره  میزان خلوص و طبیعی بودن گلاب و اسانس به کار رفته در آن یا شرایط تهیه و تولید آن، بیشتر تحقیق کنید. 

نسخه‌ای برای تشخيص گلاب تقلبی 

خواص گلاب برای پوست | انواع ماسک با ترکیب گلاببسیاری از مردم بر این باورند که اگر گلاب را با روغن بادام یا زیتون ترکیب کرده و همچنان عطر و بوی گلاب قابل استشمام باشد، این امر نشان‌دهنده مرغوب بودن گلاب و کیفیت خوب آن است و اگر پس از ترکیب گلاب با یکی از این روغن‌ها، عطر و بوی گل سرخ استشمام نشود، این مسئله نشان دهنده نوع تقلبی و کم‌فایده بودن گلاب است. این نکته اگرچه شیوه‌ای است که هنوز هم برخی مردم از آن برای شناسایی کیفیت گلاب استفاده می‌کنند اما باید توجه داشت که گلاب‌ها به ویژه گلاب‌های صنعتی امروزه به دو حالت گلاب‌های سنگین و گلاب‌های سبک که میزان خلوص اسانس گل سرخ در آنها متفاوت است، تولید می‌شوند.

منبع : آسان طب | باشگاه خبرنگارانعصر ایران | ستارهدکتر سلام | نمناکجام جام آنلاینمه شو | مد20 | آرگا | برترین ها

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.
The comment language code.

Filtered HTML

  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
امتیاز
{"ratingValue":4.2,"reviewCount":42}
جمع امتیاز ها
5
تعداد امتیاز ها
42

افزودن دیدگاه جدید

Filtered HTML

  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
Schemas
{ "@context" : "https://schema.org", "@type" : "Article", "name" : "خواص گلاب برای پوست | انواع ماسک با ترکیب گلاب","headline" : "خواص گلاب برای پوست | انواع ماسک با ترکیب گلاب", "url" : "https://jameesalamat.com/node/101","id" : "https://jameesalamat.com/node/101","image":[ "https://jameesalamat.com/sites/default/files/field/image/%D8%AE%D9%88%D8%A7%D8%B5%20%DA%AF%D9%84%D8%A7%D8%A8%20%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C%20%D9%BE%D9%88%D8%B3%D8%AA_0.jpg"], "author":"Jameesalamat.com - جامعه سلامت","description":" گلاب دارای ویژگی های ضد التهابی و همچنین آرام بخش است که به تسکین هر گونه سوزش و قرمزی پوست کمک می کنند." , "articleBody" : " خواص گلاب برای سلامتی جسم، روح و زیبایی بسیار است. یکی از خواص گلاب برای سلامتی آرامش اعصاب است. همچنین گلاب گرفتگی صدا را بهبود می بخشد. درمان آکنه و جوش صورت یکی دیگر از فواید گلاب برای پوست است. در این بخش مهمترین خواص گلاب برای زیبایی پوست را به شما معرفی می کنیم.&nbsp; خواص گلاب&nbsp; گلاب&nbsp;از گیاه&nbsp;گل محمدی&nbsp;تهیه می شود و بسیار معطر است. اسانس گل محمدی جزو گرانترین اسانس های دنیاست. از گلاب برای قطع خونریزی از سینه، گرفتگی صدا، درد معده و روده، آرامش اعصاب و هم چنین&nbsp;زیبایی پوست&nbsp;استفاده می شود.&nbsp;این مایع پر فایده ماده ی شگفت انگیزی است، این مایع پر فایده خواص ضد التهابی، آنتی اکسیدانی و ضدباکتریایی دارد، آب رسان پوست است و برای انواع پوست و مشکلات پوستی مفید است. این مایع پر فایده یکی از درمان های خانگی مؤثر است که عوارض جانبی ندارد و بیشتر&nbsp;&nbsp;فواید گلاب&nbsp;از لحاظ علمی ثابت شده هستند. خواص گلاب برای&nbsp;پوست صورت 1. خواص گلاب برای&nbsp;پوست حساس این مایع خوشبو به دلیل خواص ضدالتهابی و آنتی اکسیدانی خود، قرمزی و التهاب پوست را کاهش می دهد. زمانی که پوست های حساس ملتهب می شوند، ممکن است نتوانند هیچ ماده آرایشی بهداشتی را تحمل کنند، در این موارد، می توان از گلاب به عنوان تقویت کننده و پاک کننده (همراه با شیر) استفاده کرد. به گزارش آسان طب در موارد بسیار نادر، ممکن است گلاب برای پوست های حساس ملتهب و جوش دار، مناسب نباشد، با این حال، در این صورت می توانید پس از رفع جوش های پوست، از&nbsp;گلاب&nbsp;استفاده کنید. 2. خواص گلاب برای خشکی پوست طبق اطلاعات بدست آمده گلاب پوست را آبرسانی می کند و خشکی آن را کاهش می دهد، اما برای رفع خشکی پوست، بهتر است که از ترکیب آن با مواد دیگری استفاده کرد. ترکیب روغن زیتون و گلیسیرین با این مایع خوشبو، یک درمان خانگی مؤثر برای خشکی پوست است. اگر پوستتان مستعد آکنه نیست، از این درمان مؤثر استفاده کنید. 3. خواص گلاب برای آفتاب سوختگی گلاب برای آفتاب سوختگی هم فواید زیادی دارد. این مایع خوشبو به دلیل خواص ضدالتهابی خود، به کاهش قرمزی و سوزش ناشی از آفتاب سوختگی کمک می کند. 4. خواص گلاب برای پیری پوست از دیگر فواید گلاب رفع پیری پوست است. پوست های آسیب دیده را ترمیم می کند و در نتیجه ، سرعت فرآیند پیری پوست را کاهش می دهد، مجاورت پوست با پرتوهای فرابنفش، آلاینده ها و محصولات پوستی سنگین باعث تولید اکسیدان های مخرب در سطح پوست و پیری آن می شود. 5. خواص گلاب برای آکنه گلاب با جلوگیری از رشد باکتری ها، جوش های پوستی را کاهش می دهد. اگر از آن به عنوان تقویت کننده استفاده شود، چربی اضافی پوست را از بین می برد، جوش ها را کاهش می دهد، پوست را آبرسانی می کند و منافذ پوست را مسدود نمی کند. 6. خواص گلاب برای باز شدن رنگ پوست گلاب باعث باز شدن رنگ پوست و روشن شدن آن میشود. دو قاشق نشاسته را با یک قاشق گلاب مخلوط کنید و آن را به عنوان ماسک طبیعی روزانه بر روی صورت خود و به مدت ۱۵ دقیقه قرار دهید.&nbsp; 7. خواص گلاب برای از بین بردن کبودی برای از بین بردن کبودی های احتمالی گلاب را با سرکه سیب مخلوط کنید و روزانه دوبار&nbsp;محلول را روی کبودی بگذارید.&nbsp; 8. خواص گلاب برای&nbsp;لک صورت یک لیتر آب معمولی را با گلاب مخلوط کنید و سه قطره روغن بادام به آن اضافه کنید و در یخچال قرار دهید. هر روز از آن برای شستشوی صورت استفاده کنید.&nbsp; &nbsp;عطر گلاب آرام بخش است، فشار خون را پایین می آورد و استرس و اضطراب را کاهش می دهد. چگونه برای زیبایی صورت از گلاب استفاده کنیم؟ می توان از این مایع خوشبو به عنوان تقویت کننده، مرطوب کننده، ماسک یا پاک کننده ی آرایش استفاده کرد. خواص گلاب برای تقویت&nbsp;پوست برای تقویت پوست های چرب، می توان از این مایع خوشبو به تنهایی و یا همراه با آلوئه ورا و عسل استفاده کرد . این تقویت کننده بدون مسدود کردن منافذ پوست، آن را آبرسانی می کند و علاوه بر این، به کاهش آکنه کمک می کند. خواص گلاب برای مرطوب کردن پوست برای پوست های خشک، گلیسیرین و روغن زیتون را به گلاب اضافه کنید تا رطوبت از دست رفته ی پوست را به آن بازگرداند. خواص گلاب به عنوان ماسک صورت برای افزایش خواص آرام بخشی و آبرسانی انواع ماسک صورت، می توان این مایع خوشبو را به آن ها اضافه کرد. خواص گلاب به عنوان&nbsp; پاک کننده آرایش می توان از این مایع خوشبو برای پاک کردن آرایش استفاده کرد، پنبه ای را به گلاب آغشته کنید و آن را به آرامی روی سطح پوست بکشید. خواص گلاب برای پوست چرب گلاب یک عنصر فوق العاده است که اغلب در&nbsp; زیبایی خانگی برای پوست چرب استفاده می شود. گلاب دارای اثر تسکین دهنده، اثر ضد التهابی دارد. علاوه بر این، می توان&nbsp;روغن بیش از حد را از بین برد و در واقع تولید آن توسط پوست&nbsp; تنظیم می شود، بنابراین استفاده از آن را به طور منظم، یا با اسپری&nbsp; کردن به صورت خود&nbsp; و یا&nbsp; با استفاده از&nbsp; پنبه هر روز توصیه می شود. گلاب برای چه نوع پوست هایی مناسب است؟ می توان از گلاب برای همه ی انواع پوست استفاده کرد . گلاب پوست های خشک را آبرسانی، پوست های چرب را تقویت و پوست های حساس را آرام می کند.&nbsp;گلاب برای پوست ما فواید زیادی دارد. شما میتوانید از آن به عنوان ماسک استفاده کرده و صورتتان را با آن بشویید.&nbsp;یا مثلا پنبه ای را آغشته به آن کرده و روی پوستتان بمالید. تونر عالی برای پوست خشک گلاب یک تونر (مایع آرایشی برای پاکسازی پوست و باز کردن منافذ آن) خوب، به ویژه برای پوست های خشک است.&nbsp;این محصول می تواند به کاهش خشکی کمک کند و پوست را مرطوب نگه دارد. همچنین، گلاب با احیای pH پوست به حفظ ظاهر شاداب و جوان آن کمک می کند. طرز تهیه و مصرف :&nbsp;دو قاشق غذاخوری گلاب را در یک بطری اسپری بریزید.&nbsp;یک قاشق چایخوری گلیسیرین به آن اضافه کنید.&nbsp;بطری را تکان دهید تا مواد به خوبی با هم ترکیب شوند.&nbsp;تونر را به آرامی روی صورت خود اسپری کنید، پیش از این که از یک مرطوب کننده استفاده کنید.&nbsp;یک بار در روز از این ترکیب استفاده کنید.&nbsp;باقیمانده محلول را می توانید به مدت 10 روز در یخچال نگهداری کنید. تسکین تحریک و سوزش پوست با گلاب اگر به واسطه شرایطی مانند اگزما، درماتیت یا روزاسه با سوزش و تحریک پوست خود مواجه شده اید، گلاب می تواند تسکین فوری برای آن فراهم کند.&nbsp;گلاب دارای ویژگی های ضد التهابی و همچنین آرام بخش است که به تسکین هر گونه سوزش و قرمزی پوست کمک می کنند. همچنین، این محصول به عنوان یک پاک کننده خوب برای از بین بردن روغن و گرد و غبار جمع شده روی پوست که موجب بسته شدن منافذ پوست می شوند، عمل می کند.&nbsp;مقداری گلاب را روی مقداری پنبه ریخته و آن را روی منطقه تحت تاثیر قرار گرفته پوست بمالید.&nbsp;اجازه دهید 15 تا 20 دقیقه به همان حالت باقی بماند و سپس پوست خود را شستشو دهید.&nbsp;این کار را روزی یک بار انجام دهید. درمان آکنه با گلاب و آبلیمو&nbsp; از گلاب می توان برای درمان آکنه نیز استفاده کرد. این محصول به پاکسازی منافذ، کنترل روغن اضافی و حتی پیشگیری از طغیان ناگهانی آکنه کمک می کند. همچنین، گلاب به بهبودی زخم های آکنه کمک می کند.&nbsp;گلاب به حفظ تعادل pH پوست کمک می کند که برای پیشگیری از آکنه اهمیت دارد. طرز تهیه و مصرف:&nbsp;برای استفاده روزانه، یک قاشق غذاخوری گلاب را با یک قاشق غذاخوری آبلیمو ترکیب کنید.&nbsp;این ترکیب را روی منطقه تحت تاثیر قرار گرفته گذاشته و اجازه دهید 30 دقیقه به همان حالت باقی بماند. سپس با آب تمیز موضع را شستشو دهید. این کار را یک بار در روز انجام دهید.&nbsp;برای استفاده هفتگی، مقدار کافی از گلاب را به یک قاشق غذاخوری پودر خاک رس سبز اضافه کنید تا یک خمیر شکل بگیرد. این خمیر را روی صورت خود بمالید و اجازه دهید خشک شود. سپس با آب صورت خود را شستشو دهید.&nbsp;از این ماسک یک بار در هفته استفاده کنید. درمان پاشنه های ترک خورده با گلاب و گلیسیرین در شرایطی که گلاب به تنهایی نمی تواند ترک پاشنه را درمان کند، ترکیب کلاسیک آن با گلیسیرین می تواند درمان خانگی موثری برای ترک های پاشنه پا باشد.&nbsp;گلیسیرین پوست پا را نرم می کند و گلاب ویتامین های A، B3، C، D، و E و همچنین ویژگی های آنتی اکسیدانی، ضد التهابی و ضد عفونی کنندگی را برای پوست فراهم می کند. طرز تهیه و مصرف : به مقدار مساوی گلاب و گلیسیرین را با یکدیگر به خوبی ترکیب کنید.&nbsp;این ترکیب را پیش از خواب روی پاشنه ها و کف پای خود بمالید.&nbsp;صبح روز بعد پاهای خود را با آب ولرم شستشو دهید.&nbsp;این کار تا زمانی که نیاز است، تکرار کنید. حتما بخوانید :&nbsp;خواص گلیسیرین | 20 خاصیت گلیسیرین برای پوست، مو و ناخن ماسک برای پوست چرب و خشک با گلاب طرز تهیه و مصرف :&nbsp;سیب را پوست کنده، پودر کنید. شیر خشک را با دقت به آن اضافه کرده و خوب به هم بزنید. روغن بادام و گلاب را اضافه کنید و خوب به هم بزنید. ماسک را به مدت ۳۰ دقیقه روی صورت قرار دهید و سپس با آب ملایم بشویید. این ماسک برای پوست چرب و خشک مناسب است. ماسک برای سفید شدن پوست و جلوگیری از افتادگی آن با گلاب و نشاسته &nbsp;نشاسته باعث سفید شدن پوست می شود و از افتادگی آن جلوگیری می کند. طرز تهیه و مصرف : دو قاشق گلاب، یک عدد سفیده تخم مرغ را با یک قاشق از عرقیات گل ها مخلوط کرده سپس به صورت تدریجی نشاسته را به آن اضافه کنید. این مواد را خوب مخلوط کرده و مایع به دست آمده را به مدت بیست دقیقه روی پوست صورت خود قرار دهید و در نهایت با آب گرم بشویید. ماسک برای از بین بردن&nbsp;لک و روشن کننده پوست با گلاب و حنا و ماست&nbsp; این معجون و یا بهتر بگوییم ماسک ویژه جهت رفع لکه های ناشی از جای جوشها و یا لکه های حاملگی بسیار موثر است به شرط آنکه حتما به طور مداوم و روتین، طبق عادت با هر بار حمام کردن و یا هفته ای دو بار این کار انجام شود. &nbsp; طرز تهیه و مصرف :&nbsp;یک قاشق غذا خوری ماست کم چرب، یک قاشق مرباخوری حنای بی رنگ و سه قطره گلاب،&nbsp;این مواد را با هم مخلوط کرده و قبل از حمام به مدت پانزده تا بیست دقیقه بر روی صورت یا بدن خود و جاهایی که جوش می زند بمالید و صبر کنید تا خوب جذب شود که بهتر است برای جذب بهتر اگر فرصت داشتید کمی هم در بخار حمام بمانید تا کاملا جذب پوست شود در غیر این صورت لزومی نیست و می توانید پس از این مدت زمان بشویید.&nbsp;اثر بخشی این ماسک زمانی خود را نشان خواهد داد که با هر بار حمام کردن بر روی صورت و بدن گذاشته شود،&nbsp; در صورتی هم که فقط به عنوان ماسک بر روی پوست صورت مورد استفاده قرار می گیرد حتما هفته ای دو بار استفاده شود آنوقت شما تاثیر آن را پس از یک ماه استفاده ی مرتب بر روی چهره و بدن خود خواهید دید. ماسک&nbsp;گلاب و خیار برای شفافیت پوست ماسک خیار و گلاب باعث شفافیت بیشتر پوست صورت می شود و این ماسک طبیعی لطافت و شادابی را برای پوست شما به ارمغان می آورد. طرز تهیه و مصرف : آب لیمو ترش نصف فنجان، گلاب&nbsp;چهار قطره و&nbsp;آب خیار&nbsp;یک قاشق چایخوری،&nbsp;ابتدا خیار ها را در خرد کن بریزید.&nbsp;سپس خیار های خرد شده را در پارچه ای تمیزی بریزید و آب آن ها بگیرید.&nbsp;سپس آب لیمو ترش و گلاب را به آب خیار اضافه کنید و این مواد را به خوبی هم بزنید تا با یکدیگر مخلوط شوند.&nbsp;سپس پنبه ای را به این محلول آغشته کنید و پنبه آغشته شده به محلول گلاب را روی پوست صورت و گردن خود بکشید و به مدت ۱۵ دقیقه اجازه دهید تا این ماسک طبیعی روی صورت و گردن شما بماند و بعد از مدت زمان ذکر شده صورت و گردن خود را با آب ولرم بشویید. ماسک طبیعی گلاب و عسل کمرنگ شدن لک های صورت طرز تهیه و مصرف : مقداری عسل و گلاب را در ظرفی مناسب با یکدیگر مخلوط کنید سپس مخلوط این مواد را به مدت ۱۵ دقیقه روی پوست صورت خود قرار دهید و بعد از مدت زمان ذکر شده پوست صورت خود را بشویید. از ماسک عسل و گلاب می توانید برای کمرنگ شدن و از بین بردن لک های صورت خود استفاده کنید. ماسک ماست و گلاب برای رفع لک&nbsp; طرز تهیه و مصرف : مقداری ماست و پودر پوست لیمو و گلاب را در ظرفی مناسب با یکدیگر مخلوط کنید سپس مخلوط این ماسک را روی صورت خود به مدت ۱۵ قرار دهید و بعد از مدت زمان لازم برای مکث ماسک صورت خود را با کمک آب ولرم بشویید. این ماسک برای رفع لک و کمرنگ شدن لک های صورت می تواند مفید باشد. ماسک جوش شیرین و گلاب برای رفع جوش صورت یکی از انواع راه های طبیعی مناسب برای از بین بردن جوش های صورت استفاده از ماسک جوش شیرین و گلاب است. طرز تهیه و مصرف : ابتدا مقداری جوش شیرین را در ظرفی مناسب با چند قطره گلاب ترکیب کنید و سپس مخلوط این مواد را هم بزنید خمیری شکل شوند و خمیر بدست آمده را روی پوست صورت قبل از خواب قرار دهید سپس صبح بعد از بیدار شدن پوست صورت خود را با آب ولرم بشویید. ماسک سرکه و گلاب برای رفع لک های تیره از ماسک گلاب و سرکه می توانید برای رفع لکه های تیره پوست استفاده کنید. طرز تهیه و مصرف :&nbsp;گلاب یک قاشق غذاخوری،&nbsp;سرکه دو قاشق غذاخوری و&nbsp;آب خیار یک قاشق غذاخوری،&nbsp;ابتدا در کاسه ای کوچک سرکه و آب خیار و گلاب را با یکدیگر به خوبی مخلوط کنید سپس به کمک پنبه ای تمیز از محلول این مواد روی لکه های تیره پوست خود قرار دهید و بعد از ۱۵ دقیقه مکث پوست صورتتان را با کمک آب ولرم بشویید. ماسک گلاب و گل رس برای چاقی و زیبایی صورت&nbsp; ماسک گل رس یکی از قدیمی ترین ماسک های طبیعی است که مردم سرزمین های مختلف در هند، مصر و چین از آن برای افزایش زیبایی و جوانسازی پوست شان استفاده می کردند. در متون طب سنتی ایران نیز نسخه های مختلفی برای گل رس وجود دارد که از آن برای حفظ شادابی و نشاط پوست و مو استفاده می کنند،&nbsp;نسخه هایی که بسیاری از آنها جنبه درمانی نیز دارد.&nbsp;ماسک گل رس از ترکیب خاک الک شده و نرم شده و گلاب خالص و طبیعی به دست می آید. ماسک کردن این ترکیب روی پوست حتی در مواردی که پوست فرد حساس و نازک است موجب تقویت عضلات و از بین رفتن افتادگی ها و شل شدگی های پوست و ماهیچه های صورت می شود و به این ترتیب به پر تر به نظر رسیدن صورت کمک می کند. طرز تهیه و مصرف :&nbsp;برای تهیه این ماسک کافی است یک قاشق غذاخوری گل رس نرم شده را با یک قاشق مربا خوری گلاب ترکیب کنید و آن را به صورت خمیر درآورید. برای آنکه گل کاملا به صورت خمیری نرم درآید می تواند ذره ذره میزان گلاب را افزایش دهید تا بتوانید از این ترکیب به عنوان ماسک استفاده کنید. سپس کل صورت را با آن خوب پوشش دهید و اجازه دهید این ماسک به مدت 15 دقیقه روی پوست تان باقی بماند. بعد از اتمام کار نیز حتما پوست تان را با آب خنک بشویید و هرگز در طول روز از آب گرم برای شستن پوست صورت استفاده نکنید. ماسک گلاب جهت طراوت و تازگی پوست پس از هر بار استحمام که منافذ پوست بازتر هستند، گلاب را به پوست صورت بمالید. در این حالت اسانس موجود در گلاب به سرعت جذب پوست می‌شود که با توجه به اثرات آن در افزایش جریان خون، باعث شادابی پوست می‌گردد. البته استفاده مداوم از این روش می‌تواند این اثرات مطلوب را ایجاد کند. ماسک گلاب برای رفع جوش‌های بدن برای این کار مقداری گلاب را با جوش شیرین مخلوط کنید تا خمیر نرمی به دست آید. سپس این خمیر را مدت یک ساعت یا تمام شب ( موقع خواب ) روی جوش‌های خود قرار دهید. ماسک گلاب برای درمان بیماری‌های پوستی برای افراد با پوست خشک ترکیب گلاب و گلیسیرین برای درمان بیماری‌های پوستی بخصوص اگزما و دراماتیت بسیار توصیه می‌شود و کمک می‌کند تا دیگر پوستتان خشک نشود. همچنین ترکیب این دو ماده در درمان التهاب و از بین بردن قرمزی پوست هم تاثیرگذار است. برای این منظور یک بطری 200 تا 250 میلی‌لیتری از گلیسیرین را داخل یک کاسه ریخته و 100 میلی‌لیتر گلاب و دو قاشق غذاخوری آب لیمو به آن اضافه کنید و کاملا با هم مخلوط کنید. سپس این ماده جدید را داخل ظرفی بریزید و هرشب آن را روی پوستتان استفاده کنید تا از خواص شگفت‌انگیز آن بهره‌مند شوید. قبل از استفاده از این محلول صورتتان را با یک پنبه خیس کاملا پاک کنید و سپس از آن استفاده کنید. ماسک گلاب برای از بین بردن جوش‌ها گلاب دارای خاصیت ضدعفونی کنندگی و از بین برنده طبیعی جوش ،آکنه و لکه‌های پوستی است و به همراه گلیسیرین برای درمان جوش‌ها و آکنه افراد با پوست چرب بسیار مفید است. نرم و صورتی کردن لب ها با گلاب دیگر نیازی نیست لب های رنگ و رو رفته خود را زیر پوشش رژ لب پنهان کنید زیرا با استفاده از گلاب نرمی و رنگ صورتی زیبایی به آنها می بخشید.&nbsp; طرز تهیه و مصرف : مقداری گلاب را هر روز پیش از خواب روی لب های خود بمالید.&nbsp;برای کمی رنگ بیشتر، یک ریشه چغندر را به تکه های کوچک برش زده و آنها را در برابر نور خورشید خشک کنید. این تکه ها را آسیاب کرده تا پودری یکدست شکل بگیرد. اندکی از این پودر را با مقدار کافی گلاب ترکیب کنید تا شکل خمیر به خود بگیرد. این خمیر را روی لب های خود قرار دهید و پس از 10 دقیقه با آب ولرم آنها را شستشو دهید. این کار را یک بار در روز انجام دهید. پاک کننده&nbsp;آرایش با گلاب باقی ماندن آرایش برای مدتی طولانی روی صورت می تواند به پوست آسیب وارد کند. به جای صرف هزینه زیاد برای خرید پاک کننده های آرایش، شما می توانید از گلاب استفاده کنید.&nbsp;گلاب یک پاک کننده آرایش طبیعی خوب برای انواع مختلف پوست است. همچنین، این محصول به پاکسازی پوست و حفظ سلامت و ظاهر درخشان آن کمک می کند.&nbsp;مقداری پنبه را در گلاب خالص فرو ببرید و سپس از آن به آرامی برای پاک کردن آرایش صورت استفاده کنید. در صورت نیاز، پنبه اضافی برای خیس کردن در گلاب استفاده کنید.&nbsp;از این پاک کننده آرایش طبیعی هر روز پیش از خواب استفاده کنید. فواید گلاب برای زیبایی پوست گلاب می تواند باعث خنکی، نرمی و صافی پوست های حساس و تحریک شده گردد، پوست های چرب را پاکسازی کرده و به تعادل برساند،&nbsp;همچنین&nbsp;می تواند پوست های معمولی را احیا کرده و به آنها جوانی و زیبایی ببخشد. گلاب به دلیل دارا بودن آنتی اکسیدان ها و ویتامین های گوناگون، می تواند از بروز علایم پیری پیشگیری کرده و پوست&nbsp;را تغذیه کند، از طرفی دارای خواص ضد عفونی کننده طبیعی، ضد التهابی و ضد باکتری نیز می باشد . گلاب، پف چشم را بهبود می بخشد. بدین منظور، کافیست که یک بطری گلاب را در یخچال قرار داده و پس از آن، با استفاده از یک پد پنبه ای و به آرامی مقدار کمی گلاب را بر روی چشم های خود قرار دهید. اینکار باعث نرمی پوست حساس دور چشم شده ، از ایجاد پف چشم پیشگیری کرده و یا پف ایجاد شده را بهبود می بخشد. پوست خود&nbsp; را از طریق اسپری کردن گلاب بر روی آن، با طراوت و شاداب نمایید. با انجام این عمل بخصوص در فصل تابستان، می توانید به طور طبیعی پوست خود&nbsp;را هیدراته و تغذیه کرده و درخشندگی فوق العاده ای به پوست خود ببخشید. می توانید چند بار در طول روز گلاب را بر روی پوست خود اسپری کنید و یا با یک پد پنبه ای، آرام آن را بر روی پوست خود بمالید برای داشتن پوستی نرم، دو فنجان گلاب را به آب وان اضافه نمایید و با آن حمام کنید. با این کار، علاوه بر داشتن پوستی نرم و زیبا، بوی عطر گل نیز در بدن شما به جا خواهد ماند. گلاب نرم کننده پوست های خشک می باشد. بنابراین، افرادی با پوست های خشک بهتر است برای نرم و ملایم کردن پوست خود، از گلاب استفاده کنند. از گلاب به عنوان یک پاک کننده طبیعی پوست می توانید استفاده نمایید. به کمک یک پد پنبه ای تمیز و به آرامی با گلاب می توانید پوست خود را از آرایش پاک کنید. بهتر است با ماساژ این کار را انجام دهید. برای داشتن یک پاک کننده آرایش بهتر و مؤثرتر، ابتدا یک پد پنبه ای را با گلاب مرطوب کرده و سپس در کمی روغن نارگیل مایع قرار داده تا با هم مخلوط شوند. این یک محصول طبیعی مراقبت از پوست و پاک کننده آرایش عالی محسوب می گردد. شما می توانید این ترکیب عالی را علاوه بر پاک کردن آرایش صورت، برای پاک نمودن پوست حساس و نرم دور چشم نیز استفاده نمایید. البته به شرطی که پوست دور چشم خود را نکشید و یا پنبه را روی پوست آن محکم نمالید. برای درخشش پوست خود و زیبایی هرچه بیشتر آرایش، گلاب را بر روی آرایش خود، اسپری نمایید. در واقع، گلاب یک اسپری عالی و طبیعی&nbsp; برای پوست محسوب می گردد. از گلاب به عنوان یک تونر طبیعی پوست استفاده کنید. با این اقدام می توانید از ایجاد هرگونه چین و چروک پیشگیری نمایید زیرا گلاب از پیری پوست جلوگیری کرده، باعث سفت شدن منافذ پوست و در نتیجه افزایش درخشش فوق العاده ی آن می گردد. پس از اصلاح پوست، به منظورجلوگیری از تحریک و زبری آن، کمی گلاب را بر روی پوست اسپری کنید. اینکار موجب نرمی پوست می شود. گلاب به عنوان یک عنصر آروماتراپی&nbsp; نیز، مورد استفاده قرار می گیرد. تحقیقات نشان داده است که آروماتراپی می تواند اثرات فوق العاده مثبتی در کمک به کاهش استرس، داشتن خوابی عمیق تر و حتی تأثیر زیادی در حس مثبت نگری ما نیز داشته باشد. طرز شناسایی گلاب طبيعی&nbsp; از جمله ويژگي‌های گلاب مرغوب و خوب شفافيت، صافی و بيرنگی آن است. گلاب باکيفيت هرگز ناخالصی ندارد و بافت آن کاملا همگن است. طعم گلاب مرغوب و سنتی که خواص درمانی و دارويی دارد لطيف، سبک و مايل به تلخی است. علاوه بر اين وقتی به ظاهر گلاب نگاه می کنيد کاملا شفاف است و هيچ‌گونه ناخالصی در آن ديده نمی شود. يکي ديگر از راه‌های شناسايی گلاب سنتی و مرغوب آن است که مقدار کمی از آن را کف دستتان بريزيد. اگر با همين مقدار کم، عطر گلاب فضای اتاق و محيط اطراف شما را پر کرد و همه متوجه عطر و بوی آن شدند نشانه‌ای از خالص بودن و باکيفيت بودن گلاب است. تمام این فاکتورها در کنار هم، نشان دهنده مرغوبیت و کیفیت مناسب گلاب است. بنابراین هنگامی که در مورد یکی از این فاکتورها تردید کردید باید درباره&nbsp; میزان خلوص و طبیعی بودن گلاب و اسانس به کار رفته در آن یا شرایط تهیه و تولید آن، بیشتر تحقیق کنید.&nbsp; نسخه‌ای برای تشخيص گلاب تقلبی&nbsp; بسیاری از مردم بر این باورند که اگر گلاب را با روغن بادام یا زیتون ترکیب کرده و&nbsp;همچنان عطر و بوی گلاب قابل استشمام باشد، این امر نشان‌دهنده مرغوب بودن گلاب و کیفیت خوب آن است و اگر پس از ترکیب گلاب با یکی از این روغن‌ها، عطر و بوی گل سرخ استشمام نشود، این مسئله نشان دهنده نوع تقلبی و کم‌فایده بودن گلاب است. این نکته اگرچه شیوه‌ای است که هنوز هم برخی مردم از آن برای شناسایی کیفیت گلاب استفاده می‌کنند اما باید توجه داشت که گلاب‌ها به ویژه گلاب‌های صنعتی امروزه به دو حالت گلاب‌های سنگین و گلاب‌های سبک که میزان خلوص اسانس گل سرخ در آنها متفاوت است، تولید می‌شوند. منبع : آسان طب | باشگاه خبرنگاران |&nbsp;عصر ایران | ستاره |&nbsp;دکتر سلام&nbsp;| نمناک |&nbsp;جام جام آنلاین |&nbsp;مه شو | مد20 | آرگا | برترین ها " ,"datePublished":"2018-03-03T11:17:34+03:30","dateModified":"2020-03-14T11:10:30+03:30","mainEntityOfPage":"Article", "publisher" : [{"@context" : "https://schema.org", "@type" : "Organization", "name" : "jameesalamat.com - جامعه سلامت", "url":"jameesalamat.com", "logo": { "@type": "ImageObject", "url": "jameesalamat.com/themes/custom/winter/logo.png", "width": "300px", "height": "83px" }}] }