۱۵ تا ۳۰ درصد چای ترش را اسیدهای آلی تشکیل می‌دهند. اسید مالیک، اسید تارتاریک و اسید سیتریک از اسیدهای آلی موجود در چای ترش هستند. این ترکیبات در بسیاری از میوه‌ها از جمله انگور نیز یافت می‌شوند. آنها به افزایش ایمنی بدن، داشتن پوستی بهتر، کاهش فشار و کلسترول خون، کنترل التهابات و بهبود عملکرد دستگاه گوارش کمک می‌کنند.

 

خواص چای ترش، آن را به یک نوشیدنی فوق‌العاده تبدیل کرده است. کاهش کلسترول بد، کمک به دستگاه گوارش، دستگاه ایمنی و کاهش التهابات از فواید چای ترش است. چای ترش در درمان بیماری‌های کبد مؤثر است و احتمال بروز سرطان را کاهش می‌دهد. چای ترش با افزایش سوخت و ساز، موجب کاهش وزن سالم و تدریجی می‌شود. همچنین سرشار از ویتامین C، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌هاست. این نوشیدنی جادویی در درمان فشار خون بالا و اضطراب نیز مؤثر است.

چای ترش

خواص چای ترش | ۱۸ خاصیت چای ترش قرمز همراه با ۷ مورد از عوارض آننام علمی: Hibiscus sabdariffa
منشا: آفریقا
نوع گیاهی: Shrub
نام دیگر: Roselle

خواص باورنکردنی و فوق العاده چای ترش 

خواص چای ترش | ۱۸ خاصیت چای ترش قرمز همراه با ۷ مورد از عوارض آنبسیاری از ما این گل را با گل سرخ معمولی، که فقط یک گل تزیینی است و هیچ گونه کاربرد دارویی ندارد، اشتباه می گیریم. از سوی دیگر، از فواید سلامتی آن همانند گل ها، میوه ها (برای درست کردن چای) استفاده می کنند. این چای خاص ازکالیکس خشک با رنگ های روشن درست می شود. با این حال، این نوشیدنی قرمز طعم ترشی دارد که می تواند دهان را جمع کند. مزه تند آب قره قاط را به خاطر می آورید؟ خوب، بله. مزه مشابهی دارند. می توان با توجه به سلیقه یعنی، داغ و یا سرد مصرف کرد. و درست مانند دیگر انواع چای گیاهی، کالری کمی دارد و کاملا بدون کافئین است - برای کسانی که می خواهند از آن دور باشند. البته نمی گوییم کافئین بدون هیچ مزیتی است، واقعا برای تامین یک منبع فوری انرژی مفید است. اما عوارض جانبی آن را نمی توان نادیده گرفت.

1. چای ترش برای جلوگیری از فشارخون

آیا احساس سرگیجه و افزایش ناگهانی دمای بدن را دارید؟ وقتشه که فشار خونتان را چک کنید. اگر فشار بالا است چای قرمز بنوشید تا آن را پایین بیاورید. این چای به کاهش خطر فشار خون مشهور است.

2. چای ترش برای کاهش کلسترول 

در زندگی سریع امروز، می توانیم اکثریت افراد را ببینیم که در حال مبارزه با بیماری های مرتبط با کلسترول هستند، شایع ترین علت افزایش سطح ال دی ال - کلسترول است. بسیاری از داروهای تجاری هستند که برای کنترل کلسترول تبلیغ می شوند حتما چای ترش را امتحان کنید.

3. چای ترش برای کاهش قند خون

چای ترش برای کسانی که دیابت نوع دو دارند مفید است. همه ما می دانیم دیابت می تواند مهلک باشد. اما آیا می دانستید که این چای می تواند به شما کمک کند.

4. چای ترش برای حفاظت از کبد

همه ما اهمیت کبد در بدن را میدانیم هر نوع مشکلات مربوط به کبد میتواند زندگی را مختل کند پس چای ترش بنوشید.

5. چای ترش برای درمان گرفتگی های قاعدگی

نوشیدن چای گرم به تسکین گرفتگی عضلات دردناک کمک می کند. اما برای تسکین فوری نوشیدن چای ترش را زیاد کنید.

6. چای ترش برای درمان افسردگی

با افزایش انتظارات و سطح استرس افسرده شدن آسان است. در میان روش های غلبه بر افسردگی، چای ترش ولرم مناسب است.

7. چای ترش برای هضم بهتر

چای ترش می تواند عملکرد مثانه و شکم را بهبود بخشد.

8. چای ترش برای خنک کردن بدن 

شاید مضحک به نظر برسد؛ چای ترش می تواند تشنگی را فرو بنشاند به همین دلیل است که بیشتر ورزشکاران آن را می نوشند.

9. چای ترش برای کنترل وزن 

بسیاری از مردم چای گیاهی را جایگزین کافئین می کنند چون باعث کاهش وزن می شود.

10. چای ترش برای رفع چین و چروک

آیا تا به حال ظاهر خود را با افراد مشهوری که با وجود سن بالا جوان مانده اند مقایسه کرده اید؟ چین وچروک یکی از نشانه های سالخوردگی است اما بوتاکس درمان آن نیست و چای ترش راه حل آن است.

11. چای ترش غنی از ویتامین ث 

ویتامین ث مورد نیاز خود را از چای ترش تامین کنید ؛ ویتامین ث کلید حفظ سیستم ایمنی بدن برای جلوگیری از هر گونه عفونت ویروسی است.

12. چای ترش مناسب برای تمام فصول

خاصیت این نوع چای این است که می توانید تمام مدت بدون توجه به فصل ها آن را بنوشید. آن را در یک روز سرد و یا گرم بنوشید.

13. چای ترش برای رفع یبوست

چای ترش به عنوان ملین خفیف استفاده می شود. دفعه بعد که احساس ناراحتی کردید یک فنجان بنوشید.

14. چای ترشی ضد سرطان

همچنین مزایای دیگری دارند که می توانند در مبارزه با سرطان کمک کنند. این گل بسیاری از خواص مبارزه با شیمی درمانی و ضد تومور را دارد.

15. چای ترش یک داروی ضد باکتری 

عصاره آبکی چای ترش خاصیت ضد باکتریایی دارد پس دفعه بعد که زخم شدید، داشتید فقط جرعه ای از چای را بخورید تا احساس بهتری داشته باشید.

16. چای ترش ضد سنگ کلیه و مثانه

چای ترش استفاده های بی پایانی دارد که یکی از آنها جلوگیری از تشکیل سنگ است.

17. چای ترش برای پاک سازی پوست صورت

چای ترش دارای سورفکتانت های طبیعی بوده و به عنوان یک اسکراب و پاک کننده طبیعی پوست صورت باعث پاکسازی پوست صورت و از بین بردن سلول های مرده پوست می شود.

18. چای ترش ماسک پاک کننده صورت

1 قاشق غذاخوری گیاه چای ترش و 1 قاشق غذا خوری عسل را در یک لیوان آب بریزید و بگذارید 30-40 دقیقه دم بکشد، سپس می توانید مقداری سبوس جو دوسر به آن اضافه کرده و بر روی صورت و گردن بمالید، بگذارید 10-15 دقیقه بماند و بعد از آن اول با آب گرم و سپس با آب سرد خوب بشویید.

عوارض چای ترش

خواص چای ترش | ۱۸ خاصیت چای ترش قرمز همراه با ۷ مورد از عوارض آننوشیدن چای ترش بدون شک شگفت انگیز است اما از پیامدهای منفی هم برخوردار است.

1. تاثیرات چای ترش روی استروژن 

مصرف چای ترش می تواند سطوح استروژن را کاهش دهد. اگر در حال استفاده از (درمان جایگزینی هورمون) هستید یا تحت کنترل بارداری به هر شکلی هستید، باید چای ترش را کنار بگذارید.

2. تاثیرات مصرف چای ترش در بارداری

قبلا گفته ایم چای ترش سطح استروژن را کاهش می دهد. همچنین به این معنی است که مصرف چای می تواند اثر مستقیمی روی توانایی تولید مثل داشته باشد. کیفیت پایین استروژن، اگر در حال برنامه ریزی بارداری هستید، ممکن است منجر به مشکلاتی شود. تحقیقات زیادی در مورد چگونگی تاثیر چای بر جنین وجود ندارد. با این حال، بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که وقتی باردار هستید و یا می خواهید باردار شوید، از خوردن این چای اجتناب کنید.

علاوه بر این گفته می شود که زیاده روی در مصرف چای ترش در زنان باردار باعث کاهش اشتها و سوء تغذیه شده و باعث کاهش وزن نوزاد پس از تولد می‌ شود.

همچنین به دلیل تاثیر چای ترش بر سطوح استروژن بدن، بهتر است افرادی که از قرص‌ های ضد بارداری استفاده می‌کنند و یا زنان یائسه که تحت هورمون درمانی جایگزین هستند، از این چای استفاده نکنند.

3. نقش چای ترش در کاهش فشار خون 

اگر چه این یکی از مزایای مهم چای ترش است، و به کاهش خطر فشار خون کمک می کند، کاهش فشار خون و خواص ادرار آور آن ممکن است منجر به گسترش رگ های خونی شود. بنابراین، اگر مبتلا به فشار خون پایین هستید و داروهای کاهش فشار را مصرف می کنید باید چای را از رژیم غذایی خود حذف کنید.

4. مضرات چای ترش برای بیماران سرطانی

چای ترش بر سلول های سرطانی پوست و مغز تاثیر می گذارد. موسسه سرطان ملی دریافت که اگر تحت شیمی درمانی و یا پرتو درمانی قرار دارید، باید از خوردن این چای اجتناب کنید چون ممکن است موجب مشکلاتی در هنگام تداخل با داروهای سرطان شود. این یکی از مهترین اثرات جانبی چای است که باید از آن آگاه باشید.

5. اثرات توهمی چای ترش 

چای ترش می تواند اثرات توهم زا داشته باشد و بسیاری از مردم پس از خوردن آن احساس سبکی و حتی مستی می کنند. به یاد داشته باشید هنگام رانندگی یا استفاده از ماشین آلات در هنگام صرف چای بیشتر مراقب باشید.

6. حساسیت‌زایی با مصرف چای ترش

ممکن است بدن برخی افراد به مصرف چای ترش حساسیت نشان دهد. این حساسیت بیشتر به صورت قرمز شدن چشم یا تب مشاهده می‌شود.

7. مضرات چای ترش برای دیابت و قند خون

بیماران مبتلا به دیابت بهتر است از مصرف چای ترش اجتناب کنند، چای ترش سطح قند خون را به شدت کاهش می دهد و اثر داروهای کاهش قند خون را از بین می برد.

حتما بخوانید: دیابت در یک نگاه

طبع چای ترش

خواص چای ترش | ۱۸ خاصیت چای ترش قرمز همراه با ۷ مورد از عوارض آنطبع چای ترش سرد و خشک می باشد. چای ترش حاوی مقادیر بالایی ویتامین D، ویتامین C، ویتامین A، آهن، کلسیم، پتاسیم، اسید سیتریک و آنتی اکسیدان ها و آنتوسیانین می باشد.

چای ترش، رنگ قرمز و طعم ترش دارد و در سراسر جهان در تابستان و زمستان به عنوان یک نوشیدنی سرد و گرم کم کالری و بدون کافئین استفاده می شود.

نحوه آماده سازی چای ترش

خواص چای ترش | ۱۸ خاصیت چای ترش قرمز همراه با ۷ مورد از عوارض آن

مواد لازم: دو قاشق چای ترش خشک, یک فنجان آب جوش و عسل یا شکر قهوه ای (به سلیقه)

اگر می خواهید یک چایی قوی و تند بخورید, همراه با طعم های دارچین و یا نعنا میل کنید

این روش کاملا ساده است؛ درست مانند درست کردن هر چای گیاهی دیگر. با ریختن آب جوش در یک قوری شروع کنید و گل های خشک شده را در آن بریزید. بگذارید 5 تا 10 دقیقه دم بکشد بستگی به این دارد که تا چه حد چای غلیظ باشد. طعم های انتخابی خود را اضافه کنید و عسل را به چای  اضافه کنید و داغ بنوشید.

میزان مصرف چای ترش

خواص چای ترش | ۱۸ خاصیت چای ترش قرمز همراه با ۷ مورد از عوارض آندر صورت مصرف گل خشک تنها 10 گرم دمنوش در روز و در صورت مصرف عصاره 100 میلی‌گرم در روز مصرف شود.

در شرایط عادی بهترین میزان مصرف چای ترش تنها یک فنجان در روز می باشد.

ارزش غذایی چای ترش (100 گرم)

خواص چای ترش | ۱۸ خاصیت چای ترش قرمز همراه با ۷ مورد از عوارض آن

  • کالری: 37
  • قند: 6 گرم
  • پروتئین: 0.4 گرم
  • کربوهیدرات: 7 گرم
  • چربی: 0.7 گرم
  • فیبر: 0.3 گرم

منبع: نمناک, چطور, سلامت نیوز

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.
The comment language code.

Filtered HTML

  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
امتیاز
{"ratingValue":5,"reviewCount":1}
جمع امتیاز ها
5
تعداد امتیاز ها
1

افزودن دیدگاه جدید

Filtered HTML

  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
Schemas
{ "@context" : "https://schema.org", "@type" : "Article", "name" : "خواص چای ترش | ۱۸ خاصیت چای ترش قرمز همراه با ۷ مورد از عوارض آن","headline" : "خواص چای ترش | ۱۸ خاصیت چای ترش قرمز همراه با ۷ مورد از عوارض آن", "url" : "https://jameesalamat.com/node/252","id" : "https://jameesalamat.com/node/252","image":[ "https://jameesalamat.com/sites/default/files/field/image/%DA%86%D8%A7%DB%8C%20%D8%AA%D8%B1%D8%B4.jpg"], "author":"Jameesalamat.com - جامعه سلامت","description":" ۱۵ تا ۳۰ درصد چای ترش را اسیدهای آلی تشکیل می‌دهند. اسید مالیک، اسید تارتاریک و اسید سیتریک از اسیدهای آلی موجود در چای ترش هستند. این ترکیبات در بسیاری از میوه‌ها از جمله انگور نیز یافت می‌شوند. آنها به افزایش ایمنی بدن، داشتن پوستی بهتر، کاهش فشار و کلسترول خون، کنترل التهابات و بهبود عملکرد دستگاه گوارش کمک می‌کنند." , "articleBody" : " فهرست مطالب در صورتیکه به بخشی از محتوا نیاز یا علاقه دارید بر روی عنوان مربوطه در فهرست زیر کلیک نمایید تا به همان بخش منتقل شوید. خواص باورنکردنی و فوق العاده چای ترش چای ترش برای جلوگیری از فشارخون چای ترش برای کاهش کلسترول چای ترش برای کاهش قند خون چای ترش برای درمان افسردگی چای ترش برای کنترل وزن چای ترش برای رفع چین و چروک چای ترشی ضد سرطان چای ترش ضد سنگ کلیه و مثانه عوارض چای ترش تاثیرات چای ترش روی استروژن&nbsp; تاثیرات مصرف چای ترش در بارداری مضرات چای ترش برای بیماران سرطانی طبع چای ترش نحوه آماده سازی چای ترش میزان مصرف چای ترش ارزش غذایی چای ترش &nbsp; خواص چای ترش، آن را به یک نوشیدنی فوق‌العاده تبدیل کرده است. کاهش کلسترول بد، کمک به دستگاه گوارش، دستگاه ایمنی و کاهش التهابات از فواید چای ترش است. چای ترش در درمان بیماری‌های کبد مؤثر است و احتمال بروز سرطان را کاهش می‌دهد. چای ترش با افزایش سوخت و ساز، موجب کاهش وزن سالم و تدریجی می‌شود. همچنین سرشار از ویتامین C، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌هاست. این نوشیدنی جادویی در درمان فشار خون بالا و اضطراب نیز مؤثر است. حتما بخوانید:&nbsp;خواص چای سبز | ۲۲ خاصیت چای سبز در پیشگیری، درمان و تناسب اندام &nbsp; چای ترش نام علمی: Hibiscus sabdariffa منشا: آفریقا نوع گیاهی: Shrub نام دیگر: Roselle خواص باورنکردنی و فوق العاده چای ترش&nbsp; بسیاری از ما این گل را با گل سرخ معمولی، که فقط یک گل تزیینی است و هیچ گونه کاربرد دارویی ندارد، اشتباه می گیریم. از سوی دیگر، از فواید سلامتی آن همانند گل ها، میوه ها (برای درست کردن چای) استفاده می کنند. این چای خاص ازکالیکس خشک با رنگ های روشن درست می شود. با این حال، این نوشیدنی قرمز طعم ترشی دارد که می تواند دهان را جمع کند. مزه تند آب قره قاط را به خاطر می آورید؟ خوب، بله. مزه مشابهی دارند. می توان با توجه به سلیقه یعنی، داغ و یا سرد مصرف کرد. و درست مانند دیگر انواع چای گیاهی، کالری کمی دارد و کاملا بدون&nbsp;کافئین&nbsp;است - برای کسانی که می خواهند از آن دور باشند. البته نمی گوییم&nbsp;کافئین&nbsp;بدون هیچ مزیتی است، واقعا برای تامین یک منبع فوری انرژی مفید است. اما عوارض جانبی آن را نمی توان نادیده گرفت. 1. چای ترش برای جلوگیری از فشارخون آیا احساس&nbsp;سرگیجه&nbsp;و افزایش ناگهانی دمای بدن را دارید؟ وقتشه که&nbsp;فشار خونتان را چک کنید. اگر فشار بالا است چای قرمز بنوشید تا آن را پایین بیاورید. این چای به کاهش خطر&nbsp;فشار خون&nbsp;مشهور است. 2. چای ترش برای کاهش کلسترول&nbsp; در زندگی سریع امروز، می توانیم اکثریت افراد را ببینیم که در حال مبارزه با بیماری های مرتبط با کلسترول هستند، شایع ترین علت افزایش سطح ال دی ال - کلسترول است. بسیاری از داروهای تجاری هستند که برای کنترل کلسترول تبلیغ می شوند حتما چای ترش را امتحان کنید. 3. چای ترش برای کاهش&nbsp;قند خون چای ترش برای کسانی که&nbsp;دیابت&nbsp;نوع دو دارند مفید است. همه ما می دانیم&nbsp;دیابت&nbsp;می تواند مهلک باشد. اما آیا می دانستید که این چای می تواند به شما کمک کند. حتما بخوانید:&nbsp;دیابت بارداری | ۹ نشانه دیابت بارداری و راه های درمان آن 4. چای ترش برای حفاظت از&nbsp;کبد همه ما اهمیت کبد در بدن را میدانیم هر نوع مشکلات مربوط به کبد میتواند زندگی را مختل کند پس چای ترش بنوشید. 5. چای ترش برای درمان گرفتگی های قاعدگی نوشیدن چای گرم به تسکین&nbsp;گرفتگی عضلات&nbsp;دردناک کمک می کند. اما برای تسکین فوری نوشیدن چای ترش را زیاد کنید. 6. چای ترش برای&nbsp;درمان افسردگی با افزایش انتظارات و سطح&nbsp;استرس&nbsp;افسرده شدن آسان است. در میان روش های غلبه بر&nbsp;افسردگی، چای ترش ولرم مناسب است. حتما بخوانید:&nbsp;17 روش مقابله با افسردگی حتما بخوانید:&nbsp;22 روش برای درمان افسردگی شکست عشقی 7. چای ترش برای هضم بهتر چای ترش می تواند عملکرد مثانه و شکم را بهبود بخشد. 8. چای ترش برای خنک کردن بدن&nbsp; شاید مضحک به نظر برسد؛ چای ترش می تواند تشنگی را فرو بنشاند به همین دلیل است که بیشتر ورزشکاران آن را می نوشند. حتما بخوانید:&nbsp;بعد از ورزش چه بخوریم؛ ایده هایی برای تغذیه پس از تمرینات ورزش 9. چای ترش برای کنترل وزن&nbsp; بسیاری از مردم چای گیاهی را جایگزین کافئین می کنند چون باعث&nbsp;کاهش وزن&nbsp;می شود. حتما بخوانید:&nbsp;۱۴ غذای خوشمزه برای کاهش وزن و لاغری 10.&nbsp;چای ترش برای رفع چین و چروک آیا تا به حال ظاهر خود را با افراد مشهوری که با وجود سن بالا جوان مانده اند مقایسه کرده اید؟ چین وچروک یکی از نشانه های سالخوردگی است اما&nbsp;بوتاکس&nbsp;درمان آن نیست و چای ترش راه حل آن است. 11. چای ترش غنی از ویتامین ث&nbsp; ویتامین ث مورد نیاز خود را از چای ترش تامین کنید ؛ ویتامین ث کلید حفظ سیستم ایمنی بدن برای جلوگیری از هر گونه عفونت ویروسی است. 12. چای ترش مناسب برای تمام فصول خاصیت این نوع چای این است که می توانید تمام مدت بدون توجه به فصل ها آن را بنوشید. آن را در یک روز سرد&nbsp;و یا گرم بنوشید. 13. چای ترش برای رفع یبوست چای ترش به عنوان ملین خفیف استفاده می شود. دفعه بعد که احساس ناراحتی کردید یک فنجان بنوشید. 14. چای ترشی ضد سرطان همچنین مزایای دیگری دارند که می توانند در مبارزه با سرطان کمک کنند. این گل بسیاری از خواص مبارزه با&nbsp;شیمی درمانی&nbsp;و ضد تومور را دارد. حتما بخوانید:&nbsp;سرطان پروستات | 12 عامل ایجاد سرطان پروستات و راه های پیشگیری و درمان آن حتما بخوانید:&nbsp;سرطان سینه؛ علائم و راه های پیشگیری و درمان 15. چای ترش یک داروی ضد باکتری&nbsp; عصاره آبکی چای ترش خاصیت ضد باکتریایی دارد پس دفعه بعد که زخم شدید، داشتید فقط جرعه ای از چای را بخورید تا احساس بهتری داشته باشید. 16. چای ترش ضد&nbsp;سنگ کلیه&nbsp;و مثانه چای ترش استفاده های بی پایانی دارد که یکی از آنها جلوگیری از تشکیل سنگ است. 17. چای ترش برای پاک سازی پوست صورت چای ترش دارای سورفکتانت های طبیعی بوده و به عنوان یک اسکراب و پاک کننده طبیعی پوست صورت باعث پاکسازی پوست صورت و از بین بردن سلول های مرده پوست می شود. 18. چای ترش ماسک پاک کننده صورت 1 قاشق غذاخوری گیاه چای ترش و 1 قاشق غذا خوری عسل را در یک لیوان آب بریزید و بگذارید 30-40 دقیقه دم بکشد، سپس می توانید مقداری سبوس جو دوسر به آن اضافه کرده و بر روی صورت و گردن بمالید، بگذارید 10-15 دقیقه بماند و بعد از آن اول با آب گرم و سپس با آب سرد خوب بشویید. عوارض چای ترش نوشیدن چای ترش بدون شک شگفت انگیز است اما از پیامدهای منفی هم برخوردار است. 1. تاثیرات چای ترش روی استروژن&nbsp; مصرف چای&nbsp;ترش می تواند سطوح استروژن را کاهش دهد. اگر در حال استفاده از (درمان جایگزینی هورمون) هستید&nbsp;یا تحت کنترل&nbsp;بارداری&nbsp;به هر شکلی هستید، باید چای ترش را کنار بگذارید. حتما بخوانید:&nbsp;۱۰ ماده غذایی برای تنظیم هورمون های زنانه حتما بخوانید:&nbsp;۵ هورمون شادی آور و را‌ه‌های افزایش آن 2. تاثیرات مصرف چای ترش در&nbsp;بارداری قبلا گفته ایم چای ترش سطح استروژن را کاهش می دهد. همچنین به این معنی است که مصرف چای می تواند اثر مستقیمی روی توانایی تولید مثل داشته باشد. کیفیت پایین استروژن، اگر در حال برنامه ریزی بارداری هستید، ممکن است منجر به مشکلاتی شود. تحقیقات زیادی در مورد چگونگی تاثیر چای بر&nbsp;جنین&nbsp;وجود ندارد. با این حال، بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که وقتی باردار هستید و یا می خواهید باردار شوید، از خوردن این چای اجتناب کنید. علاوه بر این گفته می شود که زیاده روی در مصرف چای ترش در زنان باردار باعث کاهش اشتها و سوء تغذیه شده و باعث کاهش وزن نوزاد پس از تولد می‌ شود. همچنین به دلیل تاثیر چای ترش بر سطوح استروژن بدن، بهتر است افرادی که از قرص‌ های ضد بارداری استفاده می‌کنند و یا زنان یائسه که تحت هورمون درمانی جایگزین هستند، از این چای استفاده نکنند. 3. نقش چای ترش در&nbsp;کاهش فشار خون&nbsp; اگر چه این یکی از مزایای مهم چای ترش است، و به کاهش خطر فشار خون کمک می کند،&nbsp;کاهش فشار خون&nbsp;و خواص ادرار آور آن ممکن است منجر به گسترش رگ های خونی شود. بنابراین، اگر مبتلا به فشار خون پایین هستید و داروهای کاهش فشار را مصرف می کنید باید چای را از رژیم غذایی خود حذف کنید. 4. مضرات چای ترش برای بیماران سرطانی چای ترش بر سلول های سرطانی پوست و مغز تاثیر می گذارد. موسسه سرطان ملی دریافت که اگر تحت&nbsp;شیمی درمانی&nbsp;و یا پرتو درمانی قرار دارید، باید از خوردن این چای اجتناب کنید چون ممکن است موجب مشکلاتی در هنگام تداخل با داروهای سرطان شود. این یکی از مهترین اثرات جانبی چای است که باید از آن آگاه باشید. 5. اثرات توهمی چای ترش&nbsp; چای ترش می تواند اثرات توهم زا داشته باشد و بسیاری از مردم پس از خوردن آن احساس سبکی و حتی مستی می کنند. به یاد داشته باشید هنگام رانندگی یا استفاده از ماشین آلات در هنگام صرف چای بیشتر مراقب باشید. 6. حساسیت‌زایی با مصرف چای ترش ممکن است بدن برخی افراد به مصرف چای ترش حساسیت نشان دهد. این حساسیت بیشتر به صورت قرمز شدن چشم یا تب مشاهده می‌شود. 7. مضرات چای ترش برای دیابت و قند خون بیماران مبتلا به دیابت بهتر است از مصرف چای ترش اجتناب کنند، چای ترش سطح قند خون را به شدت کاهش می دهد و اثر داروهای کاهش قند خون را از بین می برد. حتما بخوانید:&nbsp;دیابت در یک نگاه طبع چای ترش طبع چای ترش سرد و خشک می باشد. چای ترش حاوی مقادیر بالایی ویتامین D، ویتامین C، ویتامین A، آهن، کلسیم، پتاسیم، اسید سیتریک و آنتی اکسیدان ها و آنتوسیانین می باشد. حتما بخوانید:&nbsp;ویتامین D ، منابع و راه های تامین آن چای ترش، رنگ قرمز و طعم ترش دارد و در سراسر جهان در تابستان و زمستان به عنوان یک نوشیدنی سرد و گرم کم کالری و بدون کافئین استفاده می شود. نحوه آماده سازی چای ترش مواد لازم:&nbsp;دو قاشق چای ترش خشک,&nbsp;یک فنجان آب جوش و&nbsp;عسل یا شکر قهوه ای (به سلیقه) اگر می خواهید یک چایی قوی و تند بخورید, همراه با طعم های دارچین و یا نعنا میل کنید این روش کاملا ساده است؛ درست مانند درست کردن هر چای گیاهی دیگر. با ریختن آب جوش در یک قوری شروع کنید و گل های خشک شده را در آن بریزید. بگذارید 5 تا 10 دقیقه دم بکشد بستگی به این دارد که تا چه حد چای غلیظ باشد. طعم های انتخابی خود را اضافه کنید و عسل را به چای &nbsp;اضافه کنید و داغ بنوشید. میزان مصرف چای ترش در صورت مصرف گل خشک تنها 10 گرم دمنوش در روز و در صورت مصرف عصاره 100 میلی‌گرم در روز مصرف شود. در شرایط عادی بهترین میزان مصرف چای ترش تنها یک فنجان در روز می باشد. ارزش غذایی چای ترش (100 گرم) کالری: 37 قند: 6 گرم پروتئین: 0.4 گرم کربوهیدرات: 7 گرم چربی: 0.7 گرم فیبر: 0.3 گرم منبع: نمناک, چطور, سلامت نیوز " ,"datePublished":"2019-04-05T00:41:03+04:30","dateModified":"2020-03-14T11:10:08+03:30","mainEntityOfPage":"Article", "publisher" : [{"@context" : "https://schema.org", "@type" : "Organization", "name" : "jameesalamat.com - جامعه سلامت", "url":"jameesalamat.com", "logo": { "@type": "ImageObject", "url": "jameesalamat.com/themes/custom/winter/logo.png", "width": "300px", "height": "83px" }}] }