اگر شما نیز دارای ابروهای کم پشتی هستید و دوست دارید در کوتاه ترین زمان ممکن رشد ابروهای خود را تقویت کنید پیشنهاد میکنیم ادامه این مقاله را مطالعه نمایید. ابروها نقش به سزایی در زیبایی صورت و به خصوص چشم های ما دارند. یک ابروی پهن و زیبا می تواند حالت چشمان را کاملا متفاوت نشان دهد. آیا رشد سریع ابرو امکان پذیر است؟

متاسفانه گاهی پیش می آید که ابروها حالت طبیعی خود را از دست می دهند و بعضی قسمت هایشان خالی می شود و به همین دلیل دیگر نمی توان آنگونه که زیباست آنها را حالت داد. اما راه هایی وجود دارد که می توان رشد ابرو و موها را تحریک کرد تا دوباره ابروهایی همانند گذشته داشت.

مدت زمان رشد ابرو

رشد و تقویت سریع ابروها در چند روز

معمولا بین ۶ تا ۸ هفته طول می‌کشد که ابروها مجدد شروع به رشد کنند اما بسیار پیش می‌آید که دوست داریم ابروها زودتر پر شوند و موهای آن سریع‌تر رشد کنند، در این مواقع استفاده از راه‌حل‌های طبیعی شاید مطمئن‌ترین کار باشد. البته باید قبل از استفاده از این را‌ه‌حل‌ها مطمئن باشیم که کم شدن موها به‌دلیل بیماری و مشکل خاصی نیست.

بیماری هایی که باعث ریزش موی ابرو می شوند

رشد و تقویت سریع ابروها در چند روز

در ابتدای کار در صورت مشاهده هر گونه ریزش غیر طبیعی بهتر است به پزشک مراجعه کنید. آزمایش خون می تواند میزان آهن و کارکرد تیروئید شما را نشان دهد. چون مثلا کم کار شدن تیروئید می تواند باعث نازک شدن و ریزش مو، ابرو و مژه شود، همچنین آهن در فرآیند رساندن اکسیژن به سلول ها نقش دارد و اکسیژن از مواد مهمی است که به رشد ابرو و موها کمک می کند، در صورت تشخیص پزشک، خوردن غذاهای حاوی آهن یا قرص های آهن می تواند بسیار مفید باشد.

دلیل ریزش ابر

رشد و تقویت سریع ابروها در چند روز

افراد زیادی در دنیا هستند که چنین مشکلی را دارند. ممکن است موی ابروها به علل متعددی دچار ریزش شوند، علت مهمی که می تواند منجر به این مورد شود، نوعی خاصی از بیماری به نام آلوپسیاست که در این بیماری سیستم ایمنی بدن، فولیکول های مو را به عنوان باکتری می شناسد و در نتیجه رشد ابرو و موها کند شده و در آمدن دوباره آن ها می تواند بسیار مشکل باشد.

رشد سریع ابرو با این ترفندها

اگر مایل هستید رشد سریع ابرو و موهای شما، سرعتی بیشتر از حالت عادی خود داشته باشد، استفاده از ترفندهای زیر می تواند به شما کمک کند.

تاثیر وازلین بر ابرو

رشد و تقویت سریع ابروها در چند روز

وازلین یک ماده اولیه در تولید بسیاری از مواد آرایشی بهداشتی بوده و قدرت مرطوب کنندگی آن، توان درمان لایه های پوستی آسیب دیده از خشکی و اگزما را دارد. ولی وازلین فقط برای حفاظت از پوست مفید نبوده بلکه یک مرطوب کننده مناسب برای ابرو ها نیز هست به صورتی که مصرف وازلین به افزایش سرعت رشد و تقویت ابرو ها کمک کند. مراحل مصرف وازلین برای رشد سریع ابرو ها به این صورت است:

  1. ابتدا صورت خود را شسته و مواد آرایشی و آلودگی های را پاک کنید. پس از شستشو با آب گرم یا سرد ، صورت را با یک حوله تمیز خشک نمایید.
  2. به دو روش می توان از وازلین بر رشد ابرو استفاده نمود. در روش اول ، با استفاده از یک اسفنج یا ریمل ماسکارا ، مقدار کمی وازلین را بر روی ابرو های بمالید. این عمل را از داخل ابرو به سمت خارج آن انجام دهید. اجازه دهید وازلین به موهای ابرو نفوذ کرده و آن را براق نماید. این کار باعث هیدراته شدن ابروها می شود. ایدآل ترین حالت این است که این کار را قبل از خواب انجام دهید تا وازلین در طول شب بر ابرو ها تاثیر گذارد و صبح روز بعد ، صورت را با آب ولرم بشویید. 
  3. علاوه بر روش بالا که آسان ترین روش است ، متد دومی نیز وجود دارد که طبق آن ، می توان با استفاده از وازلین و روغن زیتون یک ماسک تقویت کننده و پرپشت کننده ابرو تهیه نمود. برای این منظور ، در یک ظرف کوچک ، نصف قاشق چای خوری وازلین را با چند قطره روغن زیتون ترکیب کرده و بر روی ابرو ها بمالید. روغن زیتون یک مرطوب کننده طبیعی می باشد.

رشد سریع ابرو به کمک روغن زیتون

رشد و تقویت سریع ابروها در چند روز

  • روغن زیتون مواد مغذی لازم برای رشد موها را به پوست و مو می رساند. می توانید چند قطره روغن زیتون را به ابروهای خود بمالید و شروع به ماساژ دادن آن نقطه از پوست خود کنید. ماساژ دادن پوست سبب بهبود و تسریع در رسیدن مواد مغذی به پوست می شود.
  • توصیه می شود که این کار را حداقل یک بار در روز و به مدت ۳۰ تا ۶۰ ثانیه بر روی پوست خود (مناطقی که رشد ابرو کم شده است) انجام دهید.
  • روغن زیتون هم برای ابروهای شما مناسب است. روغن زیتون غنی از ویتامین E بوده و می تواند رشد موهای ابروی شما را سریعتر و ضخیم تر کند.

حتما بخوانید : ویتامین E برای مردان

روش استفاده : قبل از خواب ابروهای خود را با روغن زیتون گرم به مدت 5 دقیقه ماساژ دهید، بگذارید یک شب بر روی ابرو بماند و روز بعد با آب گرم بشویید. پس از آن یک مخلوط حاوی 1/2 قاشق چای خوری روغن زیتون و چند قطره عسل تهیه کنید. آن را بر روی ابروها بگذارید و چند دقیقه ماساژ دهید. بگذارید 30 دقیقه بماند و سپس با آب گرم شستشو دهید.

رشد سریع ابرو به کمک روغن نارگیل

رشد و تقویت سریع ابروها در چند روز

  • روغن نارگیل علاوه بر تغذیه پوست، به نرم نگه داشتن پوست نیز کمک زیادی می کند. برای استفاده از آن چند قطره از روغن نارگیل را به ابروهای خود بمالید و ماساژ دهید.

رشد سریع ابرو به کمک روغن آووکادو

رشد و تقویت سریع ابروها در چند روز

  • روغن آووکادو یکی از روغن های مغذی پوست و مو است. این روغن را بیشتر به کسانی توصیه می شود که پوستی ملتهب در کف سر دارند یا موهای شان بیش از اندازه نازک شده است.
  • روغن آووکادو فرمولاسیون بسیار سبکی دارد و در نتیجه به راحتی جذب موها و پوست کف سر می شود. علاوه بر این ها این روغن می تواند آب و رطوبت را در خود نگه دارد و در نتیجه به آبرسانی و رشد موها هم کمک می کند.

روغن آووکادو فرمولاسیون بسیار سبکی دارد و در نتیجه به راحتی جذب موها و پوست کف سر می شود. علاوه بر این ها این روغن می تواند آب و رطوبت را در خود نگه دارد و در نتیجه به آبرسانی و رشد موها هم کمک می کند.

رشد سریع ابرو به کمک روغن بادام

رشد و تقویت سریع ابروها در چند روز

  • بی شک یکی از روغن های رایج و خوب برای چرب کردن موها در آقایان و لطیف کردن پوست های خشک در خانم ها، روغن بادام است که دسترسی به آن نیز راحت است.
  • پروتئین های موجود در این روغن به بازسازی سطح پوست کمک می کنند و حالت انعطاف پذیری آن را بهبود می بخشند. اگر این روغن را با محصولات شوینده مخلوط کنید اثربخشی بیشتری خواهد داشت اما به تنهایی هم می تواند موها را درخشان، چرب و مقاوم کند. برای رشد موها بهتر است از روغن بادام تلخ و برای پوست از روغن بادام شیرین استفاده کنید.

رشد سریع ابرو به کمک روغن کرچک

رشد و تقویت سریع ابروها در چند روز

  • برای داشتن ابروها و مژه هایی پرپشت و زیبا ،روغن کرچک گزینه ای بسیار عالی و موثر شناخته شده است. هر شب مقداری از این روغن را روی مژه ها بمالید و امیدوار باشید پس از مدتی کوتاه ضخیم تر شدن مژه ها و رشد ابرو و مژه جدید را مشاهده کنید. برای کسب نتیجه بهتر در این خصوص، می توانید از برس ریمل های قدیمی خود برای ابروها و مژه ها استفاده کنید.
  • روغن کرچک یکی از موثرترین راه های تقویت رشد ابرو است. این روغن حاوی پروتئین، ویتامین ها، اسید های چرب و آنتی اکسیدان ها است که فولیکول های مو را تقویت می کند و باعث رشد موی ابرو می شود.
  • روش مصرف : یک سواب پنبه را در روغن کرچک خام فرو کرده و روی هر ابرو بگذارید. ابروها را با نوک انگشتان 2 تا 3 دقیقه ماساژ دهید. بگذارید به مدت 30 دقیقه یا یک شب بر روی ایروها بماند. با آب ولرم بشویید.این کار را چندین هفته تکرار کنید تا نتیجه ی آن را ببینید.

نکته: اگر روغن کرچک باعث سوزش ابرو ها می شود نباید از آن استفاده کنید.

رشد سریع ابرو به کمک روغن رزماری

رشد و تقویت سریع ابروها در چند روز

  • اگر می توانید بوی تند رز ماری را تحمل کنید و یا حتی بویش را دوست دارید. روغن رزماری یک درمان گیاهی فوق العاده موثر است.
  • ابرو را هر شب با روغن روزماری ماساژ دهید و بگذارید جذب پوستتان شودو صبح‌ها بشویید. تاثیر رز ماری را بعد از یک ماه مطمئن باشید خواهید دید. البته ممکن است بعد از مدتی باعث قرمزی و التهاب شود که تا حدی طبیعی است. اما اگر سوزش آن زیاد بود درمان دیگری را جایگزین کنید.
  • در طب سنتی معتقدند ماساژ دادن پوست سر با روغن رزماری برای جلوگیری از ریزش مو مفید است و پوست سر را سالم نگه می‌دارد. همچنین شاهد تولید انواع لوسیون از این گیاه دارویی برای تقویت ابرو و مژه نیز هستیم که در دراز مدت دارای اثری فوق العاده نیز هست.

رشد سریع ابرو با روغن فندق

رشد و تقویت سریع ابروها در چند روز

  • امروزه، روغن فندق در بسیاری از عطاری‌ ها در دسترس است.  چند قطره روغن فندق را روی سر انگشتان خود بریزید و ابروها را با آن ماساژ دهید. بهتر است این کار را در شب انجام دهید.اجازه دهید روغن فندق تا صبح رو ابروهایتان بماند. صبح بعد از بیدار شدن، می‌توانید صورت خود را با شوینده‌ ای ملایم بشویید. تکرار این درمان هر شب و تا زمانی که نتیجه مطلوب بگیرید، توصیه می‌شود.

روغن فندق از مواد طبیعی است که به ضخیم و پرپشت شدن ابروها کمک و به طور محسوسی از ریزش ابرو ها جلوگیری می‌کند.

تاثیر آب پیاز در رشد ابروها

رشد و تقویت سریع ابروها در چند روز

  • ​آب پیاز باعث رشد سریع تر ابرو می شود. آب پیاز دارای گوگرد است که بافت های کلاژن مورد نیاز برای رشد ابرو را بهبود می بخشد و فولیکول های مو را تقویت می کند.
  • روش استفاده : آب یک پیاز کوچک را بگیرید. ابرو ها را با آب پیاز به مدت 5 دقیقه ماساژ دهید. اجازه دهید خشک شود و سپس با آب سرد بشویید. این درمان را یک بار در هفته انجام دهید تا نتیجه بگیرید.

رشد سریع ابروها با زرده تخم مرغ

رشد و تقویت سریع ابروها در چند روز

  • موی ابرو از پروتئین کراتین تشکیل شده اند و تخم مرغ منبع خوبی از پروتئین است. بنابراین، می تواند به بهبود سلامت موهای ابرو کمک کرده و ابروهای شما را ضخیم سازد.
  • روش استفاده : زرده تخم مرغ را از سفیده جدا کنید. زرده را بزنید تا حالت خامه ای پیدا کند. آن را بر روی ابرو ها بمالید و بگذارید 15 – 20 دقیقه بماند، سپس با آب سرد شستشو دهید.
  • از این روش یک یا دو بار در هفته استفاده کنید.

تخم شنبلیله و رشد ابروها

رشد و تقویت سریع ابروها در چند روز

  • تخم شنبلیله هم می تواند باعث رشد ابرو و ضخیم تر شدن ابرو ها شود. تخم شنبلیله غنی از پروتئین و همچنین اسید نیکوتینیک و لسیتین است که باعث رشد موی ابرو شده و در بازسازی فولیکول های مو هم کمک می کنند.
  • روش استفاده : تخم شنبلیله را به مدت 5 ساعت بخیسانید و خمیری از آن تهیه کنید. روغن نارگیل یا روغن بادام به آن اضافه کنید و به وسیله ی برس بر روی ابروها بمالید. بگذارید یک شب بر روی ابروها بماند و سپس با آب گرم بشویید.
  • این به مدت 2 ماه و 2 تا 3 بار در هفته تکرار کنید.

تاثیر آلوئه ورا در رشد ابرو

رشد و تقویت سریع ابروها در چند روز

  • آلوئه ورا دارای آنزیم ها و خواص مرطوب کننده است که فولیکول های مو را تقویت می کنند و ابروهای شما سریعتر رشد کرده و ضخیم تر می شوند.
  • روش استفاده : ژل را از یک برگ آلوئه ورا جدا کنید و به آرامی آن را بر روی ابروها ماساژ دهید. اجازه دهید تا 30 دقیقه بر روی ابرو بماند و سپس با آب گرم بشویید.

مزایای لیمو ترش برای ابرو

رشد و تقویت سریع ابروها در چند روز

  • لیمو باعث ضخیم تر شدن ابرو می شود. لیمو غنی از ویتامین های C و B، اسید فولیک و دیگر مواد مغذی است که رشد ابرو را افزایش می دهد.
  • روش استفاده : یک برش لیمو را بر روی ابرو خود بگذارید و بعد از 20 دقیقه با آب گرم بشویید.
  • در روشی دیگر آب یک لیمو ترش تازه را با 1/4 فنجان روغن نارگیل ترکیب کنید و بگذارید حداقل 15 روز در یک محل خنک و خشک بماند. پس از آماده شدن، هر شب قبل از خواب آن را بر روی ابروها مالیده و صبح روز بعد آن را بشویید.
  • نکته: پس از استفاده از لیمو تا 2 ساعت در معرض نور مستقیم خورشید قرار نگیرید زیرا می تواند رنگ مو را روشن کند.

استفاده از شیر برای رشد سریع ابروها

رشد و تقویت سریع ابروها در چند روز

  • شما می توانید از شیر برای رشد موی ابرو استفاده کنید. شیر حاوی پروتئین و همچنین سایر مواد مغذی است که ریشه مو را تغذیه کرده و رشد مو را بهبود می بخشد.
  • روش استفاده : مقداری شیر در یک کاسه بریزید. با چوب پنبه بر روی ابرو ها بمالید. بگذارید تا خشک شود و سپس آن را با آب گرم بشویید. تا رسیدن به نتیجه ی دلخواه این روش را ادامه دهید.

رشد سریع ابرو با سیر

رشد و تقویت سریع ابروها در چند روز

  • سیر در رشد ابروها کمک می کند، ولی با سوزش فراوان همراه است، روش استفاده آن به این صورت است که ، سیر را از وسط نصف کرده و کمی فشار دهید تا آب بیاندازد ،و بعد به موهای ابروی تان بمالید و آن ها را شانه کنید و بگذارید به مدت چند ساعت بماند.
  • بهترین راه حل پیشنهادی به خانم ها این است که یک عدد سیر را رنده نموده، آب آن را در جهت رویش ابرو روی ابروها کامل قرار دهند. پس از آنکه سیر خشک شد با آب ولرم ابروها را در جهت رویش شستشو داده و حداقل روزی دوبار به این کار ادامه دهند.
  • زمانی که سیر روی ابرو خشک شده با ناخن سیر را از روی ابرو پاک نکنید.
  • افرادی که به سیر آلرژی دارند و پوست شان ملتهب می شود از این روش استفاده نکنند.
  • نکته آخر اینکه اجازه ندهید سیر به مدت طولانی روی پوست بماند چون باعث سوختگی می‌شود.

تقویت و رشد ابرو با قرص ال دی

رشد و تقویت سریع ابروها در چند روز

  • یکی دیگر از همان باورهای عجیب و غریب که در میان بانوان خیلی هم کم نیست، این است که از قرص‌های ضدبارداری به عنوان دارویی برای رویش مو و درمان کم‌پشتی موهایشان استفاده می‌کنند. برخی از بانوان قرص‌های ضدبارداری را خرد کرده و به صورت پودر درمی‌آورند و از آن محلولی درست کرده و روی پوست سرشان می‌گذارند تا به رویش مجدد موهایشان که کم‌پشت شده‌اند، کمک کنند. این یک باور غلط درباره خواص قرص‌های ضدبارداری در سلامت و زیبایی موها است و این روش موجب رشد مجدد موها نمی‌شود.
  • بهتر است خانم‌ها اثرات دقیق قرص‌های ضدبارداری و خواص آنها را از پزشک خود بپرسند و از استفاده‌های بی‌دلیل و بی‌فایده از این قرص‌ها در مقاصد دیگر خودداری کنند. گرچه قرص‌های ضدبارداری دارای ترکیبات هورمونی هستند ولی جذب پوستی این هورمون‌ها از طریق پوست سر آن‌قدر ناچیز است که به شمار نمی‌آید و از سوی دیگر موجب تقویت رشد موهای شما نمی‌شود.

تاثیر رژیم غذایی سالم در رشد ابروها

رشد و تقویت سریع ابروها در چند روز

  • رژیم غذایی مناسب برای داشتن ابروهای پرپشت و ضخیم ضروری است.
  • غذاهای حاوی ویتامین A مانند فلفل قرمز، سیب زمینی شیرین و هویج استفاده کنید.
  • غذاهای حاوی ویتامین C مانند لیمو، فلفل، بروکلی، پاپایا و پرتقال را در رژیم غذایی خود بگنجانید.
  • غذاهای دارای ویتامین E بالا مانند بادام، بادام زمینی، ریحان، اسفناج و زیتون بخورید.
  • غذاهای غنی از پروتئین مانند پنیر، توفو، لوبیا، عدس و ماست استفاده کنید.
  • غذاهای غنی از اسیدهای چرب امگا 3 مانند آووکادو، گردو و روغن زیتون را مصرف کنید.
  • غذاهای غنی از آهن مانند شیر و سبزیجات سبز را در برنامه ی غذایی خود بگنجانید.

منبع : نبض ما | کوکا | سینا‌تولید

سلام ببخشید یه سوال داشتم .من قبلا به مرضی داشتم ابرو هام رو می کندم الان نزدیک 2 ماه هست که قرص ال دی استفاده کردم ولی دو سه تا داد مو بیشتر رشد نکرد.من قسمت زیر ابروم کنده شده اصلا مو نداره چیکار کنم .تروخدا بهم بگید بهترین گزینه واسه ی افزایش تعداد تار مو می هست

@#1 سلام دوست عزیز این بیماری یه بیماری به نام تریموکلونیا است که موسوم به وسواس فکری است وحتما باید تحت نظر درمانگر باشید (قبل ازاینکه به رشد مجدد مو بپردازید) همزمان آسیب درونی را نیز درمان کنید...

سلام.
علت خارش پوسته شدن ابرو بعد از استفاده از روغن چند مغز چیه؟
ممکنه ابروهام کمتر بشه؟
استفاده رو قطع کنم؟
ممنون میشم کمکم کنید.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.
The comment language code.

Filtered HTML

  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
امتیاز
{"ratingValue":5,"reviewCount":28}
جمع امتیاز ها
5
تعداد امتیاز ها
28

افزودن دیدگاه جدید

Filtered HTML

  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
Schemas
{ "@context" : "https://schema.org", "@type" : "Article", "name" : "رشد و تقویت سریع ابروها در چند روز","headline" : "رشد و تقویت سریع ابروها در چند روز", "url" : "https://jameesalamat.com/node/22","id" : "https://jameesalamat.com/node/22","image":[ "https://jameesalamat.com/sites/default/files/field/image/%D8%B1%D8%B4%D8%AF%20%D8%B3%D8%B1%DB%8C%D8%B9%20%D8%A7%D8%A8%D8%B1%D9%88.jpg"], "author":"Jameesalamat.com - جامعه سلامت","description":" اگر شما نیز دارای ابروهای کم پشتی هستید و دوست دارید در کوتاه ترین زمان ممکن رشد ابروهای خود را تقویت کنید پیشنهاد میکنیم ادامه این مقاله را مطالعه نمایید. ابروها نقش به سزایی در زیبایی صورت و به خصوص چشم های ما دارند. یک ابروی پهن و زیبا می تواند حالت چشمان را کاملا متفاوت نشان دهد. آیا رشد سریع ابرو امکان پذیر است؟" , "articleBody" : " متاسفانه گاهی پیش می آید که ابروها حالت طبیعی خود را از دست می دهند و بعضی قسمت هایشان خالی می شود و به همین دلیل دیگر نمی توان آنگونه که زیباست آنها را حالت داد. اما راه هایی وجود دارد که می توان رشد ابرو و موها&nbsp;را تحریک کرد تا دوباره ابروهایی همانند گذشته داشت. مدت زمان رشد ابرو معمولا بین ۶ تا ۸ هفته طول می‌کشد که ابروها مجدد شروع به رشد کنند اما بسیار پیش می‌آید که دوست داریم ابروها زودتر پر شوند و موهای آن سریع‌تر رشد کنند، در این مواقع استفاده از راه‌حل‌های طبیعی شاید مطمئن‌ترین کار باشد. البته باید قبل از استفاده از این را‌ه‌حل‌ها مطمئن باشیم که کم شدن موها به‌دلیل بیماری و مشکل خاصی نیست. بیماری هایی که باعث ریزش موی ابرو می شوند در ابتدای کار در صورت مشاهده هر گونه ریزش غیر طبیعی بهتر است به پزشک مراجعه کنید. آزمایش خون می تواند میزان آهن و کارکرد تیروئید شما را نشان دهد. چون مثلا کم کار شدن تیروئید می تواند باعث نازک شدن و&nbsp;ریزش مو، ابرو و مژه شود، همچنین آهن در فرآیند رساندن اکسیژن به سلول ها نقش دارد و اکسیژن از مواد مهمی است که به رشد ابرو و موها&nbsp;کمک می کند، در صورت تشخیص پزشک، خوردن غذاهای حاوی آهن یا قرص های آهن می تواند بسیار مفید باشد. حتما بخوانید :&nbsp;رشد سریع مژه در یک هفته / رشد مژه های ریخته شده دلیل ریزش ابر ​ افراد زیادی در دنیا هستند که چنین مشکلی را دارند. ممکن است موی ابروها به علل متعددی دچار ریزش شوند، علت مهمی که می تواند منجر به این مورد شود، نوعی خاصی از بیماری به نام آلوپسیاست که در این بیماری سیستم ایمنی بدن، فولیکول های مو را به عنوان باکتری می شناسد و در نتیجه رشد ابرو و موها کند شده و در آمدن دوباره آن ها می تواند بسیار مشکل باشد. رشد سریع ابرو با این ترفندها اگر مایل هستید رشد سریع ابرو و موهای شما، سرعتی بیشتر از حالت عادی خود داشته باشد، استفاده از ترفندهای زیر می تواند به شما کمک کند. تاثیر وازلین بر ابرو وازلین یک ماده اولیه در تولید بسیاری از مواد آرایشی بهداشتی بوده و قدرت مرطوب کنندگی آن، توان درمان لایه های پوستی آسیب دیده از خشکی و اگزما را دارد. ولی وازلین فقط برای حفاظت از پوست مفید نبوده بلکه یک مرطوب کننده مناسب برای ابرو ها نیز هست به صورتی که مصرف وازلین به افزایش سرعت رشد و تقویت ابرو ها کمک کند. مراحل مصرف وازلین برای رشد سریع ابرو ها به این صورت است: ابتدا صورت خود را شسته و مواد آرایشی و آلودگی های را پاک کنید. پس از شستشو با آب گرم یا سرد ، صورت را با یک حوله تمیز خشک نمایید. به دو روش می توان از وازلین بر رشد ابرو استفاده نمود. در روش اول ، با استفاده از یک اسفنج یا ریمل ماسکارا ، مقدار کمی وازلین را بر روی ابرو های بمالید. این عمل را از داخل ابرو به سمت خارج آن انجام دهید. اجازه دهید وازلین به موهای ابرو نفوذ کرده و آن را براق نماید. این کار باعث هیدراته شدن ابروها می شود. ایدآل ترین حالت این است که این کار را قبل از خواب انجام دهید تا وازلین در طول شب بر ابرو ها تاثیر گذارد و صبح روز بعد ، صورت را با آب ولرم بشویید.&nbsp; علاوه بر روش بالا که آسان ترین روش است ، متد دومی نیز وجود دارد که طبق آن ، می توان با استفاده از وازلین و روغن زیتون یک ماسک تقویت کننده و پرپشت کننده ابرو تهیه نمود. برای این منظور ، در یک ظرف کوچک ، نصف قاشق چای خوری وازلین را با چند قطره روغن زیتون ترکیب کرده و بر روی ابرو ها بمالید. روغن زیتون یک مرطوب کننده طبیعی می باشد. رشد سریع ابرو به کمک روغن زیتون روغن زیتون مواد مغذی لازم برای رشد موها را به پوست و مو می رساند. می توانید چند قطره&nbsp;روغن زیتون&nbsp;را به ابروهای خود بمالید و شروع به ماساژ دادن آن نقطه از پوست خود کنید. ماساژ&nbsp;دادن&nbsp;پوست سبب بهبود و تسریع در رسیدن مواد مغذی به پوست می شود. توصیه می شود که این کار را حداقل یک بار در روز و به مدت ۳۰ تا ۶۰ ثانیه بر روی پوست خود (مناطقی که رشد ابرو کم شده است) انجام دهید. روغن زیتون&nbsp;هم برای ابروهای شما مناسب است. روغن زیتون غنی از ویتامین E بوده و می تواند رشد موهای ابروی شما را سریعتر و ضخیم تر کند. حتما بخوانید : ویتامین E برای مردان روش استفاده :&nbsp;قبل از خواب ابروهای خود را با روغن زیتون گرم به مدت 5 دقیقه ماساژ دهید، بگذارید یک شب بر روی ابرو بماند و روز بعد با آب گرم بشویید. پس از آن یک مخلوط حاوی 1/2 قاشق چای خوری روغن زیتون و چند قطره عسل تهیه کنید. آن را بر روی ابروها بگذارید و چند دقیقه ماساژ دهید. بگذارید 30 دقیقه بماند و سپس با آب گرم شستشو دهید.​ رشد سریع ابرو به کمک روغن نارگیل روغن نارگیل علاوه بر تغذیه پوست، به نرم نگه داشتن پوست نیز کمک زیادی می کند. برای استفاده از آن چند قطره از روغن نارگیل را به ابروهای خود بمالید و ماساژ دهید. رشد سریع ابرو به کمک روغن آووکادو روغن آووکادو یکی از روغن های مغذی پوست و مو است. این روغن را بیشتر به کسانی توصیه می شود که پوستی ملتهب در کف سر دارند یا موهای شان بیش از اندازه نازک شده است. روغن آووکادو فرمولاسیون بسیار سبکی دارد و در نتیجه به راحتی جذب موها و پوست کف سر می شود. علاوه بر این ها این روغن می تواند آب و رطوبت را در خود نگه دارد و در نتیجه به آبرسانی و رشد موها&nbsp;هم کمک می کند. روغن آووکادو فرمولاسیون بسیار سبکی دارد و در نتیجه به راحتی جذب موها و پوست کف سر می شود. علاوه بر این ها این روغن می تواند آب و رطوبت را در خود نگه دارد و در نتیجه به آبرسانی و رشد موها&nbsp;هم کمک می کند. رشد سریع ابرو به کمک روغن بادام بی شک یکی از روغن های رایج و خوب برای چرب کردن موها در آقایان و لطیف کردن پوست های خشک در خانم ها، روغن بادام است که دسترسی به آن نیز راحت است. پروتئین های موجود در این روغن به بازسازی سطح پوست کمک می کنند و حالت انعطاف پذیری آن را بهبود می بخشند. اگر این روغن را با محصولات شوینده مخلوط کنید اثربخشی بیشتری خواهد داشت اما به تنهایی هم می تواند موها را درخشان، چرب و مقاوم کند. برای رشد موها بهتر است از روغن بادام تلخ و برای پوست از روغن بادام شیرین استفاده کنید. رشد سریع ابرو به کمک روغن کرچک برای داشتن ابروها و مژه هایی پرپشت و زیبا ،روغن کرچک گزینه ای بسیار عالی و موثر شناخته شده است. هر شب مقداری از این روغن را روی مژه ها بمالید و امیدوار باشید پس از مدتی کوتاه ضخیم تر شدن مژه ها و رشد ابرو و مژه&nbsp;جدید را مشاهده کنید. برای کسب نتیجه بهتر در این خصوص، می توانید از برس ریمل های قدیمی خود برای ابروها و مژه ها استفاده کنید. روغن کرچک&nbsp;یکی از موثرترین راه های تقویت&nbsp;رشد ابرو&nbsp;است. این روغن حاوی پروتئین، ویتامین ها، اسید های چرب و آنتی اکسیدان ها است که فولیکول های مو را تقویت می کند و باعث رشد موی ابرو می شود. روش مصرف : یک سواب پنبه را در روغن کرچک خام فرو کرده و روی هر ابرو بگذارید. ابروها را با نوک انگشتان 2 تا 3 دقیقه ماساژ دهید. بگذارید به مدت 30 دقیقه یا یک شب بر روی ایروها بماند. با آب ولرم بشویید.این کار را چندین هفته تکرار کنید تا نتیجه ی آن را ببینید. نکته:&nbsp;اگر روغن کرچک باعث سوزش ابرو ها می شود نباید از آن استفاده کنید. حتما بخوانید : خواص روغن کرچک: ۴۶ فایده روغن کرچک برای سلامتی و زیبایی رشد سریع ابرو به کمک روغن رزماری اگر می توانید بوی تند&nbsp;رز ماری&nbsp;را تحمل کنید و یا حتی بویش را دوست دارید.&nbsp;روغن رزماری&nbsp;یک درمان گیاهی فوق العاده موثر است. ابرو را هر شب با روغن روزماری ماساژ دهید و بگذارید جذب پوستتان شودو صبح‌ها بشویید. تاثیر رز ماری را بعد از یک ماه مطمئن باشید خواهید دید. البته ممکن است بعد از مدتی باعث قرمزی و التهاب شود که تا حدی طبیعی است. اما اگر سوزش آن زیاد بود درمان دیگری را جایگزین کنید. در طب سنتی معتقدند ماساژ دادن پوست سر با روغن رزماری برای&nbsp;جلوگیری از ریزش مو&nbsp;مفید است و پوست سر را سالم نگه می‌دارد. همچنین شاهد تولید انواع لوسیون از این گیاه دارویی برای تقویت ابرو و مژه نیز هستیم که در دراز مدت دارای اثری فوق العاده نیز هست. رشد سریع ابرو با روغن فندق امروزه، روغن فندق در بسیاری از عطاری‌ ها در دسترس است.&nbsp;&nbsp;چند قطره روغن فندق را روی سر انگشتان خود بریزید و ابروها را با آن ماساژ دهید. بهتر است این کار را در شب انجام دهید.اجازه دهید روغن فندق تا صبح رو ابروهایتان بماند. صبح بعد از بیدار شدن، می‌توانید صورت خود را با شوینده‌ ای ملایم بشویید. تکرار این درمان هر شب و تا زمانی که نتیجه مطلوب بگیرید، توصیه می‌شود. روغن فندق از مواد طبیعی است که به ضخیم و پرپشت شدن ابروها کمک و به طور محسوسی از ریزش ابرو ها جلوگیری می‌کند. تاثیر آب پیاز در رشد ابروها ​آب پیاز باعث&nbsp;رشد سریع تر ابرو&nbsp;می شود. آب پیاز دارای گوگرد است که بافت های کلاژن مورد نیاز برای رشد ابرو را بهبود می بخشد و فولیکول های مو را تقویت می کند. روش استفاده : آب یک پیاز کوچک را بگیرید. ابرو ها را با آب پیاز به مدت 5 دقیقه ماساژ دهید. اجازه دهید خشک شود و سپس با آب سرد بشویید.&nbsp;این درمان را یک بار در هفته انجام دهید تا نتیجه بگیرید. رشد سریع ابروها با زرده تخم مرغ موی ابرو از پروتئین کراتین تشکیل شده اند و&nbsp;تخم مرغ&nbsp;منبع خوبی از پروتئین است. بنابراین، می تواند به بهبود سلامت موهای ابرو کمک کرده و ابروهای شما را ضخیم سازد. روش استفاده : زرده تخم مرغ&nbsp;را از سفیده جدا کنید. زرده را بزنید تا حالت خامه ای پیدا کند. آن را بر روی ابرو ها بمالید و بگذارید 15 – 20 دقیقه بماند، سپس با آب سرد شستشو دهید. از این روش یک یا دو بار در هفته استفاده کنید. تخم شنبلیله و رشد ابروها تخم شنبلیله&nbsp;هم می تواند باعث رشد ابرو و ضخیم تر شدن ابرو ها شود. تخم شنبلیله غنی از پروتئین و همچنین اسید نیکوتینیک و لسیتین است که باعث رشد موی ابرو شده و در بازسازی فولیکول های مو هم کمک می کنند. روش استفاده : تخم شنبلیله را به مدت 5 ساعت بخیسانید و خمیری از آن تهیه کنید. روغن نارگیل یا روغن بادام به آن اضافه کنید و به وسیله ی برس بر روی ابروها بمالید. بگذارید یک شب بر روی ابروها بماند و سپس با آب گرم بشویید. این به مدت 2 ماه و 2 تا 3 بار در هفته تکرار کنید. تاثیر آلوئه ورا در رشد ابرو آلوئه ورا&nbsp;دارای آنزیم ها و خواص مرطوب کننده است که فولیکول های مو را تقویت می کنند و ابروهای شما سریعتر رشد کرده و ضخیم تر می شوند. روش استفاده : ژل را از یک برگ آلوئه ورا جدا کنید و به آرامی آن را بر روی ابروها ماساژ دهید. اجازه دهید تا 30 دقیقه بر روی ابرو بماند و سپس با آب گرم بشویید. مزایای لیمو ترش برای ابرو لیمو&nbsp;باعث ضخیم تر شدن ابرو می شود. لیمو غنی از ویتامین های C و B، اسید فولیک و دیگر مواد مغذی است که رشد ابرو را افزایش می دهد. روش استفاده : یک برش لیمو را بر روی ابرو خود بگذارید و بعد از 20 دقیقه با آب گرم بشویید. در روشی دیگر آب یک&nbsp;لیمو ترش تازه&nbsp;را با 1/4 فنجان روغن نارگیل ترکیب کنید و بگذارید حداقل 15 روز در یک محل خنک و خشک بماند. پس از آماده شدن، هر شب قبل از خواب آن را بر روی ابروها مالیده و صبح روز بعد آن را بشویید. نکته:&nbsp;پس از استفاده از لیمو تا 2 ساعت در معرض نور مستقیم خورشید قرار نگیرید زیرا می تواند رنگ مو را روشن کند. استفاده از شیر برای رشد سریع ابروها شما می توانید از&nbsp;شیر&nbsp;برای&nbsp;رشد موی ابرو&nbsp;استفاده کنید. شیر حاوی پروتئین و همچنین سایر مواد مغذی است که ریشه مو را تغذیه کرده و رشد مو را بهبود می بخشد. روش استفاده : مقداری شیر در یک کاسه بریزید. با چوب پنبه بر روی ابرو ها بمالید. بگذارید تا خشک شود و سپس آن را با آب گرم بشویید. تا رسیدن به نتیجه ی دلخواه این روش را ادامه دهید. رشد سریع ابرو&nbsp;با سیر سیر&nbsp;در رشد ابروها کمک می کند، ولی با سوزش فراوان همراه است، روش استفاده آن به این صورت است که ، سیر را از وسط نصف کرده و کمی فشار دهید تا آب بیاندازد ،و بعد به موهای ابروی تان بمالید و آن ها را شانه کنید و بگذارید به مدت چند ساعت بماند. بهترین راه حل پیشنهادی به خانم ها این است که یک عدد سیر را رنده نموده، آب آن را در جهت رویش ابرو روی ابروها کامل قرار دهند. پس از آنکه سیر خشک شد با آب ولرم ابروها را در جهت رویش شستشو داده و حداقل روزی دوبار به این کار ادامه دهند. زمانی که سیر روی ابرو خشک شده با ناخن سیر را از روی ابرو پاک نکنید. افرادی که به سیر آلرژی دارند و پوست شان ملتهب می شود از این روش استفاده نکنند. نکته آخر اینکه اجازه ندهید سیر به مدت طولانی روی پوست بماند چون باعث سوختگی می‌شود. تقویت و رشد ابرو با قرص ال دی یکی دیگر از همان باورهای عجیب و غریب که در میان بانوان خیلی هم کم نیست، این است که از قرص‌های ضدبارداری به عنوان دارویی برای رویش مو و درمان کم‌پشتی موهایشان استفاده می‌کنند. برخی از بانوان قرص‌های ضدبارداری را خرد کرده و به صورت پودر درمی‌آورند و از آن محلولی درست کرده و روی پوست سرشان می‌گذارند تا به رویش مجدد موهایشان که کم‌پشت شده‌اند، کمک کنند. این یک باور غلط درباره خواص قرص‌های ضدبارداری در سلامت و زیبایی موها است و این روش موجب رشد مجدد موها نمی‌شود. بهتر است خانم‌ها اثرات دقیق قرص‌های ضدبارداری و خواص آنها را از پزشک خود بپرسند و از استفاده‌های بی‌دلیل و بی‌فایده از این قرص‌ها در مقاصد دیگر خودداری کنند. گرچه قرص‌های ضدبارداری دارای ترکیبات هورمونی هستند ولی جذب پوستی این هورمون‌ها از طریق پوست سر آن‌قدر ناچیز است که به شمار نمی‌آید و از سوی دیگر موجب تقویت رشد موهای شما نمی‌شود. تاثیر رژیم غذایی سالم در رشد ابروها رژیم غذایی مناسب برای داشتن ابروهای پرپشت و ضخیم ضروری است. غذاهای حاوی ویتامین A مانند فلفل قرمز، سیب زمینی شیرین و هویج استفاده کنید. غذاهای حاوی ویتامین C مانند لیمو، فلفل، بروکلی، پاپایا و پرتقال را در رژیم غذایی خود بگنجانید. غذاهای دارای ویتامین E بالا مانند بادام، بادام زمینی، ریحان، اسفناج و زیتون بخورید. غذاهای غنی از پروتئین مانند پنیر، توفو، لوبیا، عدس و ماست استفاده کنید. غذاهای غنی از اسیدهای چرب امگا 3 مانند آووکادو، گردو و روغن زیتون را مصرف کنید. غذاهای غنی از آهن مانند شیر و سبزیجات سبز را در برنامه ی غذایی خود بگنجانید. منبع : نبض ما | کوکا&nbsp;| سینا‌تولید " ,"datePublished":"2017-12-26T14:04:18+03:30","dateModified":"2020-03-14T11:10:59+03:30","mainEntityOfPage":"Article", "publisher" : [{"@context" : "https://schema.org", "@type" : "Organization", "name" : "jameesalamat.com - جامعه سلامت", "url":"jameesalamat.com", "logo": { "@type": "ImageObject", "url": "jameesalamat.com/themes/custom/winter/logo.png", "width": "300px", "height": "83px" }}] }